:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Вентилация на картерните газове-предимства и недостатъци

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
kav4o
Мнения: 921
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: ABF 1988
Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet

Вентилация на картерните газове-предимства и недостатъци

Мнениеот kav4o » Нед 11 фев 2007 1:11


Като предимсво разбрах,че не се получава онази чудна жълтеникаква субстанция през есенно-зимния сезон дължаща се на конденза.За друго незнам-затова питам :gruebel :stll think: :078:




Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Мнениеот znainainai » Нед 11 фев 2007 9:07


Колега на твоя мотор е вътрешна което е по добрият вариант ,на 1.3 е външна и зимата по някой път замръзва и мотора помята(хвърля маслото през семеринги ,гарнитури и през щеката).
Основната функция на отдушника на картера е да отвежда газовете които се събирет там за да не стане това дето съм го описал по горе. :D


Потребителски аватар
CyberBlade
Мнения: 426
Регистриран на: Съб 08 яну 2005 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот CyberBlade » Нед 11 фев 2007 9:14


Има ли отрицателни последствия ако картерните газове не влизат при карбуратора/инжекциона ?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 11 фев 2007 13:43


Зависи какво имаш пред вид под "не влизат", колега.
Ако отрежиш тръбата за вентилация и я запушиш просто (както съм виждал на някои коли) ще се получи това, което е описал колегата по-горе. Виждал съм по тази причина коли да хвърлят масло през щеката.
Ако го оставиш отпушен обаче парите със сигурност ще ти цапат моторния отсек, а вероятно и по-бързо ще ти се губи маслото. За друго не се сещам, но пък и не съм се интересувал прекалено, та може и други последствия да има.


Потребителски аватар
koki_folza
Мнения: 296
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Панагюрище
Контакти:

Мнениеот koki_folza » Нед 11 фев 2007 14:21


Моята вентилация на картера съм я извел в атмосферата преди 2 години , а входа и към въздушния филтър съм запушил .
Предимства :
1 - не се цапа въздушния филтър ( цапането идва от поиздухан мотор или от свършило клапанче или как точно се нарича джаджата в кутията на въздушния филтър )
2 - липсва конденза в маслото получаващ се при работа на мотора на студено
3 - не се зацапват свещите ако смученето от картера е станало вече голямо ( при мен се цапаха )

Недостатъци :
1 - не се доизгарят бензиновите пари попаднали в картера ( надали загубата е тотална ) .
2 - екологични щети ( ако това въобще те интересува ) , тези щети ги нанасяш с изхвърлянето в атмосферата на бензинови и маслени пари , но на фона на комина в Кремиковци немисля че това има някакво значение .

В заключение искам да кажа , че ефекта от извеждането на картерната вентилация в атмосферата е голям . Опитай и помни че нищо негубиш , ако неси доволен може да върнеш всичко както преди .
Успех ! :drive


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mladeja » Нед 11 фев 2007 23:21


Само дето май не винаги налягането в картера е положително.Тоест може да има момент да навлиза атмосферен въздух през тоз разрязан маркуч в картера а от там въздуха не се чисти.


Потребителски аватар
vwg3
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 07 окт 2005 19:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vwg3 » Нед 11 фев 2007 23:57


ех да му се невиди как го мразя като се появи това раздвояване по някоя тема - някой да каже аджеба има ли смисал да си извеждат в атмосферата или си е хубаво да си мажат моноинжекцията Тая тема съм я пускал мин. година - пак бяха едни размисли... :?: едни викат нямало конденз по капачката,което само по себе си е +,а други - да ама.....еди какво си! Ако трябва някой да чукне една анкетка :D аз лично не мога да дам конкретен отговор поради това че не съм сигурен ,но тук има хора претендиращи със знания и опит натрупан с практиката - нека се изкажат


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пон 12 фев 2007 7:13


ако не бърка работата на мотора не я махай вентилацията.
Ако се е поздухал мотора ще имаш ядове /особено ако имаш газово - сместта се обеднява и колата не върви/, тогава можеш да изкараш маркуча, както на повечето руски автомобили си виси маркуча.
Мисля освен за екологията за мотора няма вреда.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта