Антифриз G12+ ?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Vampiric
Мнения: 13
Регистриран на: Съб 14 яну 2006 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG, SF

Антифриз G12+ ?

Мнениеот Vampiric » Пон 12 фев 2007 23:42


Някол ползва ли този тип антифриз? Смятам да го сложа на Голф 3 1.6 АBU. До колкото разбрах той нямал проблем да се меша нито с G11 нито с G12. Ето няколко снимки:

Снимка1
Снимка2
Снимка3
Снимка4
Снимка5
Снимка6

В момента не ми е ясно какво точно има в системата... дали е вода дали е натифриз .. от кой тип е .. и съм решил да го сменям. Ако някой има подробности за него нека да ги сподели.

П.С.
Защо в повечето теми които изчетох за смяна на антифриз хората разправят, че са сменили около 3 литра течност? Моята система според аутодата е около 6л. Да неби да има 3 литра, които да не могат да се източват?




Vampiric
Мнения: 13
Регистриран на: Съб 14 яну 2006 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG, SF

Мнениеот Vampiric » Пон 12 фев 2007 23:43


Видях, че на една от снимките не се вижда добре цвета на течността. Цвета е розаво-лилав. Не е червен или син!


Потребителски аватар
dpassat
Мнения: 106
Регистриран на: Сря 05 юли 2006 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dpassat » Вто 13 фев 2007 9:10


Пич, цвета няма значение, етилен гликола който е в основата на органичните и неорганичните антифризи подлежи на боядисване. Каквото се търси това се оцветява.
Относно въпроса за G12+ малко разяснение:
Всички органични и неорганични антифризи на основа етилен гликоли или производни - моно ди.... са смесими по между си. G 11 е неорганичен антифриз и има вредни инхибитори за корозия относно алуминиевите двигатели и части на охладителната система. Не се препоръчва за автомобили с алум. детаили навлизащи през 1996,97 година.
G12 и G12+ са органични съвременни антифризи със удължен експлоатационен пробег или известни като лонг лайф продукти. Приложими са ЗА ВСИЧКИ автомобили с течностно охлаждане. Разликата е че този с + има пробег не до 5 години а до 10 в определени модификациии автомобили- например новото МОндео.
G11 е препоръчително да се сменя на 3 години или 30 хил. км.
Карането с вода през лятото е толкова опасно колкото само с концентрат през зимата. Във втория случай инхибиторите за корозия разказват играта на охладителната система когато са в концентрирано състояние. Производителя дава пропорция за експлоатация, отбелязва се в сервизната книжка и или на опаковката на продукта.......В общи линиии това е основното.
Спорен ден!


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Вто 13 фев 2007 10:27


с леки поправки..
антифриза обикновенно се сменя на около 2 год, или 60 хил.

Лонг лайф.. или Г12, Г12+ го дават на 5 години или 100 хил.

Цвета има значение, дотолкова доколкото производителите боядисват различните типове с различни цветове..
Син, Зелен, Червен, Оранжев лилав...
не използват цялата гама... просто за по-лесна визуална ориентация...

има много изписано за антифризите тук..

принципно когато сменяш охл течност, източваш цялата система.. промиваш колкото можеш /внимаваш къде промиваш, да не напълниш цилиндрите кат мен ;)/
после новият в подходяща пропорция.. и си готов..


И понеже не мож източи цялата вода, обикновенно се знае колко лтр ти е системата по каталози, .. след като промиеш с вода, сипваш някакво количество да речем 3 лтр антифриз концентрат, и доливаш с вода..
при система 5 лтр.. си в идеалната пропорция ;)


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Мнениеот dancing_niki » Вто 13 фев 2007 22:30


Напълно съм съгласен с колегите, едно допълнително доуточнение спрямо антифриза и водата, а именно: топлофизическите характеристики на водата са..... повече от 2 пъти по-добри от тези на антифриза. В смисъл че само антифриз няма да може да ти превозва топлината от двигателя толкова добре колкото вода и антифриз. Иначе на бутилките си гледаш какво съотношение вода-антифриз за каква температура ти трябват, разреждаш и летиш. Даже ако ти остане малко няма да отиде фира, винаги можеш да си търкаляш с теб малко, било то концентрат или разредено.

Късмет!


Vampiric
Мнения: 13
Регистриран на: Съб 14 яну 2006 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG, SF

Мнениеот Vampiric » Вто 13 фев 2007 23:36


Благодаря много за отговорите! Получих нужната информация. Като сменя антифриза, ще пиша как е минало. Проблемът, е че искам да източа и цялата система, но нз дали ще успея. Разбрах, е има едно количесто което винаги остава в блока. Идеята, е че дори и да промия ... пак ще остане обикновенна вода, а искам да има само дестилирана. Някой има ли съвет по въпроса?


zum166
Мнения: 38
Регистриран на: Вто 31 окт 2006 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

:)

Мнениеот zum166 » Сря 14 фев 2007 13:43


Защотие дистилирана вода???Еи пич аз правих един такав опит катотеб и промих системета и текнах като лейка.
Ясикарай така само леко промий и карай :) :BBQ



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 44 госта