Здравейте! От 10 години имам Голф 2 - 1989 г. с двигател, като този на снимките:
Двигателят е 1.8 с пълен механичен инжекцион K-Jetronic. По талон първите букви на двигателя са GX. Също така има газова уредба "Emmegas", без разни там симулатори, ламбда сонди и т.н. /слагана е при закупуването на колата и превключва автоматично при 2000 оборота/. Та да си кажа и болката: През 10-те години, които го ползвам няма минус 10, минус 15 градуса, при запалване сутрин вдига около 1700 оборота и след около 10-15 секунди заковава на 1000 оборота. Това съм го пробвал многократно на бензин и на газ /ръчно палене на газ/. От известно време /тази зима/ започна да ми прави мизерии. Сутрин, като я запаля работи, като трактор. Оборотите падат на около 200-500 и трябва да подавам газ, за да не угасне /това го прави на бензин и на газ/. Като поработи малко /през зимата 3-4 минути, а сега около 1 минута/ нещата се оправят и оборотите заспиват на 1000. Като загрее пали, като часовник. Проверих свещите, всичко е наред /триелектродни/. Въздушният филтър е чист. Няма спукани маркучи от въздушния филтър до всмукателния колектор. Също така проверих и маркучът за вакум, излизащ от сервото. Всичко е наред. Започвам да се съмнявам в датчиците обозначени на снимките. Брал съм ядове от датчик 1. Заради него с майстора сменихме свещи, кабели и въздушен филтър и накрая се оказа, че масата на датчика не дава добър контакт. Как мога да проверя посочените датчици /на снимките/ дали работят? Например при студен двигател, датчик 1 има съпротивление 100 ома, а при топъл 2 килоома и т.н. Също така какво напрежение трябва да има на клемите към него /буксата/. Мога да меря напрежение, съпротивление и да работя с пробна лампа. Ходих при двама майстори /жичкаджии/, но са много тегави и не им се разправя. Приемам всякакви съвети само да си реша проблема.
Голф 2 проблем с обороти на празен ход, при студен двигател
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Голф 2 проблем с обороти на празен ход, при студен двигател
Колега,да започнем от най-простото-палене на бензин.Свали и си почисти дросела.Провери и петата дюза дали пръска гориво.
пп.Не съм на ясно с този мотор,но ако имаш датчик отстрани на дросела му провери кабелите как са,да не е прекъснат някой.
пп.Не съм на ясно с този мотор,но ако имаш датчик отстрани на дросела му провери кабелите как са,да не е прекъснат някой.
- andreygg
- Мнения: 97
- Регистриран на: Нед 03 авг 2008 15:49
- Автомобил: Polo 6n2
- Двигател: AUA 2000
- Местоположение: Кюстендил
Re: Голф 2 проблем с обороти на празен ход, при студен двигател
Проверил съм всички кабели няма прекъснати. На кое му викат 5-тата дюза? Да не е датчик 7 от втората снимка, че към него е вързана тръбичка от инжекциона?
- andreygg
- Мнения: 97
- Регистриран на: Нед 03 авг 2008 15:49
- Автомобил: Polo 6n2
- Двигател: AUA 2000
- Местоположение: Кюстендил
Re: Голф 2 проблем с обороти на празен ход, при студен двигател
Iezekil написа:да
А как да я проверя?
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Голф 2 проблем с обороти на празен ход, при студен двигател
вадиш маркуча и проверяваш пуска ли бензин при палене.Но основно към дросел се насочи
Re: Голф 2 проблем с обороти на празен ход, при студен двигател
Колега, как ти е системата за празен ход? Става въпрос за "моторчето" за празен ход. Когато двигателя е студен, ако "моторчето" не отваря, докато вдигне температура двигателя, трябва да даваш газ, за да не гасне двигателя. Просто изясни как стои въпроса с тази система. Често пъти при "газифицирани" коли, въпросното "моторче" клеясва. Ако не е от "моторчето", тогава търси термо датчици и т.н.
- andreygg
- Мнения: 97
- Регистриран на: Нед 03 авг 2008 15:49
- Автомобил: Polo 6n2
- Двигател: AUA 2000
- Местоположение: Кюстендил
Re: Голф 2 проблем с обороти на празен ход, при студен двигател
batVenci написа:Колега, как ти е системата за празен ход? Става въпрос за "моторчето" за празен ход. Когато двигателя е студен, ако "моторчето" не отваря, докато вдигне температура двигателя, трябва да даваш газ, за да не гасне двигателя. Просто изясни как стои въпроса с тази система. Често пъти при "газифицирани" коли, въпросното "моторче" клеясва. Ако не е от "моторчето", тогава търси термо датчици и т.н.
Къде се намира това моторче за празен ход? Мисля, че тази кола няма такова. Все пак е произведена през 1989 г. Имам БМВ и съм виждал моторче за празен ход /стъпково моторче/.
- ludiq1918
- Мнения: 340
- Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
- Автомобил: Honda Civic
- Двигател: D14A2 - 1997
- Местоположение: Свищов + други ;)
Re: Голф 2 проблем с обороти на празен ход, при студен двигател
Може да не си със стъпково, а с байпасен клапан. Виж някъде около дросела преди него ако има отвор през който да минава въздух когато дросела е затворен значи си с байпас.
- andreygg
- Мнения: 97
- Регистриран на: Нед 03 авг 2008 15:49
- Автомобил: Polo 6n2
- Двигател: AUA 2000
- Местоположение: Кюстендил
Re: Голф 2 проблем с обороти на празен ход, при студен двигател
ludiq1918 написа:Може да не си със стъпково, а с байпасен клапан. Виж някъде около дросела преди него ако има отвор през който да минава въздух когато дросела е затворен значи си с байпас.
Означеното с №1 на втората снимка е точно този байпасен клапан. Сигурен съм, че работи, защото знам как се проверява и съм го проверил. Преди време брах ядове с него, както съм описал в първия пост и вече му знам цаката. Благодаря все пак.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Голф 2 проблем с обороти на празен ход, при студен двигател
е наистина не ги разбирам тия мотори,ма байпасния клапан пуска въздух ,а това ми мяза на неква бубина,отделно че е много далеко от колекторите.Свали си почисти дросела ти казах,до сега щеше да си го свършил.Там просвета за въздух на празен ход е много малък и може да е клеясъл,отделно си има и други отвори,провери ги старателно.
- andreygg
- Мнения: 97
- Регистриран на: Нед 03 авг 2008 15:49
- Автомобил: Polo 6n2
- Двигател: AUA 2000
- Местоположение: Кюстендил
Re: Голф 2 проблем с обороти на празен ход, при студен двигател
Iezekil написа:е наистина не ги разбирам тия мотори,ма байпасния клапан пуска въздух ,а това ми мяза на неква бубина,отделно че е много далеко от колекторите.Свали си почисти дросела ти казах,до сега щеше да си го свършил.Там просвета за въздух на празен ход е много малък и може да е клеясъл,отделно си има и други отвори,провери ги старателно.
Почистих дросела най-старателно, няма разлика. Колкото до байпасния клапан /на снимките не се вижда/ отдолу има маркуч който идва от въздушния филтър, минава през клапана и влиза във всмукателния колектор.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Голф 2 проблем с обороти на празен ход, при студен двигател
изтърка го до блясък и му отпуши дупчиците с тел??и няма разлика викаш...
- andreygg
- Мнения: 97
- Регистриран на: Нед 03 авг 2008 15:49
- Автомобил: Polo 6n2
- Двигател: AUA 2000
- Местоположение: Кюстендил
Re: Голф 2 проблем с обороти на празен ход, при студен двигател
Открих, че датчик № 5 на снимките е за уреда със стрелка, показващ температурата на таблото.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта