Съединител за Голф 2 1,6

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Съединител за Голф 2 1,6

Мнениеот pakumba » Съб 06 апр 2013 16:46


Колеги, проблема ми е следния- свалил съм стария съединител от Голф 2ка 1,6 бензин, 75 коня, 89 година. Новия съединител комплект е Валео, обаче имам проблем със слагането на ламаринката на притискателя- на стария съединител изглежда по-различна от на новия, този новия има дупка, в която влиза оста от включвателя на скоростите, а стария е леко по-различен. Освен това има едно малко лагерче в новия ми комплект, а аз не съм свалял въобще лагерче. Та имам 2 въпроса:
1. това лагерче от снимките по-долу къде седи и какво прави
2. дали на новия съединител тази ламарина въобще е точно за моята скоростна, защото гледах, че има 2 вида скорости и подозирам, че е за другия модел, защото като я сложа и после стегна със скобата, ламарината седи доста хлабаво, направо си представям как дрънчи постоянно :banghead За сравнение на стария тази ламарина седи много стабилно. Затова и предполагам, че просто са ми дали комплекта за другата скоростна кутия, където е нужно използването на лагерчето и така някак ще се натиска тази ламарина и няма да е толкова хлабава. Моля за съвет дали са ми дали друг комплект или да монтирам така с хлопаща ламаринка?
Прилагам снимки на стария притискател и на новия, от близък план въпросната дупка, в която натиска оста на от педала на съединителя. Имам комплект Валео с номер НЕ4532.
Снимки на лагерчето след малко
Прикачени файлове
IMG_20130406_171312.jpg
Това е стария притискател
IMG_20130406_171441.jpg
Ето и дупката му
IMG_20130406_171350.jpg
Това ми е новия притискател
IMG_20130406_171452.jpg
Ето и дупката му отблизо




vladini
Мнения: 178
Регистриран на: Пон 26 сеп 2011 9:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съединител за Голф 2 1,6

Мнениеот vladini » Съб 06 апр 2013 18:57


Споко,монтирай без да се замисляш.Това е новия модел притискател,с фиксиращ отвор.Хората,решиха въпроса с изместването на оста,като добавиха тази втулка към пластината.Ако забелязваш,на старата ти пластина оста започва да измества центъра си,при теб е слабо изразено,но при някой излиза от усилената част и после комплекта съединител е виновен.За целта,или сменяш втулката в първичния вал,която води оста и си купуваш стария модел,или не пипаш и слагаш ъпгрейдната версия.
Относно лагера,махаш зелената капачка в задната част на скоростната кутия,вадиш фиксиращата скоба,издърпаш вилката на съединителя и отдолу е лагера.Препоръчвам ти да имаш магнит под ръка,най-лесно се вади с него :mhihi ,не обръщай скоростите.Сглобяването по обратния ред,като вилката има "глух" шлиц,който трябва да съвпадне с палеца.Слагаш капачката,хубаво е да е нова,ако ли не,силикон.Ако си взел корейско Валео,не е зле да го пилнеш с флекса преди монтажа.Успех


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Съединител за Голф 2 1,6

Мнениеот pakumba » Съб 06 апр 2013 20:13


vladini написа:Споко,монтирай без да се замисляш.Това е новия модел притискател,с фиксиращ отвор.Хората,решиха въпроса с изместването на оста,като добавиха тази втулка към пластината.Ако забелязваш,на старата ти пластина оста започва да измества центъра си,при теб е слабо изразено,но при някой излиза от усилената част и после комплекта съединител е виновен.За целта,или сменяш втулката в първичния вал,която води оста и си купуваш стария модел,или не пипаш и слагаш ъпгрейдната версия.
Относно лагера,махаш зелената капачка в задната част на скоростната кутия,вадиш фиксиращата скоба,издърпаш вилката на съединителя и отдолу е лагера.Препоръчвам ти да имаш магнит под ръка,най-лесно се вади с него :mhihi ,не обръщай скоростите.Сглобяването по обратния ред,като вилката има "глух" шлиц,който трябва да съвпадне с палеца.Слагаш капачката,хубаво е да е нова,ако ли не,силикон.Ако си взел корейско Валео,не е зле да го пилнеш с флекса преди монтажа.Успех

Благодаря за отговора. За лагера е горе-долу ясно, като отворя отзад ще доразбера. Обаче за ламарината ме притеснява, че седи леко хлабава, в смисъл има някакъв луфт и ако разчитам само скобата да я фиксира точно, то няма да стане, мъдра по 2 мм наляво- надясно, докато на стария модел не помръдва. Предполагам, че вала от скоростната кутия я натиска и я държи да не мъдра. Нормално ли е да мърда преди да е поставен феродовия и маховика, само притискателя съм сложил засега?
И още нещо дребно, нямам нови болтове за там, а пише да се сменят всеки път, проблем ли е? Дават да се стягат на 25 НМ, ама ми се сториха много малко и ги понатегнах поне до около 40, че махнах динамометричния...
Валеото е точно корейско, къде да го пилна с флекса?
Ето и снимки на лагера
Прикачени файлове
IMG_20130406_205948.jpg
IMG_20130406_205958.jpg


vladini
Мнения: 178
Регистриран на: Пон 26 сеп 2011 9:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съединител за Голф 2 1,6

Мнениеот vladini » Съб 06 апр 2013 21:01


Изображение
Ограденото в червено,трябва да се вземе леко с флекса,като това което съм го подчертал,трябва да му се направи фаска,иначе съединителя ще изкара 20 хиляди километра.Не се заигравай много с флекса,ориентирай се по стария притискател.Болтовете се сменят,защото са намазани с лепило,ако не те мързи свали ги,вземи си лепило за средна якост на залепване,мисля че беше 8лв,ако ли не,и така ще изкара.Относно луфта,струва ми се нормален,до колкото мога да преценя от снимките,в общи линии,това което съм виждал е,че всичките имат такъв.


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Съединител за Голф 2 1,6

Мнениеот pakumba » Нед 07 апр 2013 17:07


Мерси за информацията, колега!
Сглобявам, пък то ще си каже дали е нормален или не този луфт



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: cecko gt, Google [Bot] и 56 госта