Golf 4 1998г. АKL - двигателят тресе

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
izzo_
Мнения: 74
Регистриран на: Чет 04 мар 2010 15:27
Автомобил: VW Jetta 5 FSI
Двигател: BVY 2006 150hp
Местоположение: София
Контакти:

Golf 4 1998г. АKL - двигателят тресе

Мнениеот izzo_ » Нед 07 апр 2013 23:09


След един месец четене и тестване без резултат, реших да напиша тема.

Двигателят не работи добре и тресе на празен ход. Тресенето се усеща леко и при изфорсиране на 1500-2000 оборота. Когато е студена колата работи като часовник. След 2-3 минути започва да притриса леко и когато достигне работна температура започва яко да тресе и в купето се усеща много. Като ускорение колата си върви. Не съм усетил загуба на мощност. Свещите и бобината са наред. Свързвал съм я десетки пъти на VAG-COM откакто се появи проблема и грешките са едни и същи:

00520 - Air Mass / Air Flow Sensor (G70)/(G19)
31-10 - Open or Short to Ground – Intermittent
00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
18-00 - Upper Limit
00625 - Vehicle Speed Signal
27-00 - Implausible Signal

Смених дебитомера с нов. Положението не се промени, дори имам чувството че сега повече тресе. Грешките от VAG-COM са същите. Гледах и за спукани маркучета, да не би да смуче въздух отнякъде, но не открих дефект.

Прави ми впечатление, че като извадя буксата на дебитомера и двигателя си влиза в някакъв базов режим и си нормализира работата. Също така като меря на буксата пиновете (4 пина), средните два пина са на маса (тоест на късо), което ми е малко странно.

Вече съм в безизходица и това тресене ме побърква. :scare3 Давайте идеи колеги.




Потребителски аватар
Ickoov
Мнения: 216
Регистриран на: Пет 06 юни 2008 15:01
Автомобил: SUBARU Impreza 2.0 GX
Двигател: EJ20 2001
Местоположение: Шумен

Re: Golf 4 1998г. АKL - двигателят тресе

Мнениеот Ickoov » Пон 08 апр 2013 12:46


Огледай кабелите от дебитомера и сензора за Т-ра на входящ въздух към ЕКУ-то. В дескрипцията на първите две грешки си пише, че (на прост език) кабелите не са наред. може да е от буксите или пък проблем с ЕКУ-то, не знам. Успех.
пп Разхода промени ли се след пооявата на проблема?


Потребителски аватар
izzo_
Мнения: 74
Регистриран на: Чет 04 мар 2010 15:27
Автомобил: VW Jetta 5 FSI
Двигател: BVY 2006 150hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1998г. АKL - двигателят тресе

Мнениеот izzo_ » Пон 08 апр 2013 14:33


Не съм забелязал промяна на разхода. А кабела от дебитомера до ЕКУ-то минава под една пластмаса, която свалях преди време, за да си оправя механизма на чистачките. И сега съм забелязал, че от страната на шофьора под тая пластмаса е мокро. Дали е възможно от влагата нещо кабела да окъсява някъде на маса. На мен ми се виждат доста добре изолирани кабелите, а и хич да не ми се сваля тая пластмаса отново, че заради нея си пукнах стъклото.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1998г. АKL - двигателят тресе

Мнениеот zfa159 » Вто 09 апр 2013 8:07


Кабелите се мерят само по един единствен възможен и най-точен начин - разглобяваш при ЕКУ-то (под онази пластмаса),откачаш и преглеждаш хубаво куплунзите на ЕКУ и дебитомера и започваш да мериш (като предварително имаш схема разбира се кой пин къде отива).След като си измерил всичките кабели за дебитомера дали са здрави, започваш да мериш за късо или някакво съпротивление между някой от кабелите и + и маса,за да си сигурен,че няма утечки по трасето. Ако всичко е наред,тогава взимаш за проба здрав дебитомер (от кола,която си работи добре и няма грешка за него) и гледаш дали отново ще имаш грешка. Ако пак се случи същото - сменяш ЕКУ-то. Интересно е друго - трябва да е откачен изцяло кабела, щом ти дава грешка и за дебитомера и за IAT-a, защото те са в един корпус и с един куплунг и шанса и двете да ги дава с един и същи проблем,е доста малък... Огледай да не са разменени куплунзи по колата, нещо друго да не работи?


Потребителски аватар
Ickoov
Мнения: 216
Регистриран на: Пет 06 юни 2008 15:01
Автомобил: SUBARU Impreza 2.0 GX
Двигател: EJ20 2001
Местоположение: Шумен

Re: Golf 4 1998г. АKL - двигателят тресе

Мнениеот Ickoov » Вто 09 апр 2013 16:07


Колегата твърди, че е с нов дебитомер, така че остават останалите варианти за проверка :th_up


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1998г. АKL - двигателят тресе

Мнениеот zfa159 » Вто 09 апр 2013 20:39


То нов,нов...не е гаранция ама шанса и стария и новия да дават такава грешка граничи с невъзможното...както и е почти невъзможно и дебитомера и ИАТ-а да дадат фира по един и същи начин.Или им няма опорното захранване или куплунга не е за там или ЕКУ-то е довиждане или какво ли още не. Мерене и ровене му е майката.


Потребителски аватар
izzo_
Мнения: 74
Регистриран на: Чет 04 мар 2010 15:27
Автомобил: VW Jetta 5 FSI
Двигател: BVY 2006 150hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1998г. АKL - двигателят тресе

Мнениеот izzo_ » Вто 09 апр 2013 21:03


Някой ми беше казал, че трябва да се обучи новия дебитомер. И все пак с него съм минал близо 700км вече, тъй като пътувах тези дни. Обучих също и дроселовата клапа, но няма ефект.

В аутодата видях, че на средните два пина на буксата за дебитомера, трябва да имам 12V, а при мен тези два пина са на късо към маса. Предпазител 43, който отговаря за MAF-a е здрав. Дано не си е заминал компютъра. Ще трябва по-обстойно да замеря кабелите, когато имам време.

Иначе всичко друго работи по колата. Не вярвам да има разменени куплунзи.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1998г. АKL - двигателят тресе

Мнениеот zfa159 » Вто 09 апр 2013 21:33


Според схемата в Аутодата, тая букса е с 4 пина и до колкото я разгадах,нещата изглеждат така :

1 - сигнал от MAF към компа
2 - маса (идва си от компа)
3 - захранване +12V за MAF-a
4 - сигнал от IAT-a към компа
В твоя случай те интересува да докараш +12V и маса на куплунга както следва на пин 2 и 3. Ти на 2 си я имаш масата,според измерването ти.Въпроса е защо на 3 нямаш захранването.То идва от предпазител F43 който го дават, че е за Engine management и е 10А . Провери дали е здрав (сваляш и мериш,на вид може и здрав да изглежда,ама да не е).Ако е изгорял - гледаш защо - на него са още EVAP клапана (за рециркулация на горивните пари) и подгрева на ламбда сондата. Захранването трябва да го търсиш,когато двигателя работи (защото се взима след Engine control relay).
Ако предпазителя си е здрав,тогава виж дали на подгрева на ламбдата и на EVAP клапана си имаш захранването,защото тогава ще знаеш,че се бориш само с този кабел,а не с по-централен проблем. Отделно,че можеш да пуснеш нов кабел от EVAP-a до дебитомера и да видиш дали ще се оправи.
Успех!


Потребителски аватар
izzo_
Мнения: 74
Регистриран на: Чет 04 мар 2010 15:27
Автомобил: VW Jetta 5 FSI
Двигател: BVY 2006 150hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1998г. АKL - двигателят тресе

Мнениеот izzo_ » Вто 09 апр 2013 21:47


zfa159 написа:Според схемата в Аутодата, тая букса е с 4 пина и до колкото я разгадах,нещата изглеждат така


Мерси колега. И аз видях че са няколко неща, които минават през този предпазител F43. Тези дни ще меря, ще тествам и ще пиша пак.


Потребителски аватар
izzo_
Мнения: 74
Регистриран на: Чет 04 мар 2010 15:27
Автомобил: VW Jetta 5 FSI
Двигател: BVY 2006 150hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1998г. АKL - двигателят тресе

Мнениеот izzo_ » Пет 26 апр 2013 2:21


Замерих предпазителя - здрав е. При запален двигател има захранване на пинове 2 и 3 на буксата.

Аз смятам, че тези две грешки:
00520 - Air Mass / Air Flow Sensor (G70)/(G19)
31-10 - Open or Short to Ground – Intermittent
00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

идват от това, че в даден момент съм откачал буксата на дебитомера. Като се замисля доста пъти я откачах и не го взимах това предвид при теста с VAG-COM.

Реших да изтрия всички грешки, да я покарам малко, докато започне да тресе и да я закача отново на VAG-COM, но този път без да разкачам каквито и да е букси. Излезе ми само една грешка:

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
18-00 - Upper Limit

Доколкото разбрах това означава бедна смес, а причините може да са много.

След 2 дни каране реших отново да я закача на VAG-COM. Грешките бяха:

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
18-00 - Upper Limit
00625 - Vehicle Speed Signal
27-00 - Implausible Signal
00513 - Engine Speed Sensor (G28) (тази грешка за пръв път се появява)
03-10 - No Signal - Intermittent

В последно време освен тресенето на празен ход, колата започна да гасне. Стоя си на светофара и хоп изгасне. Това се случи няколко пъти и винаги на загрял двигател. След като изгасне я паля с малко подаване на газ (иначе не пали), а след като запали колата не върви изобщо - забива муцуната и придърпва. Като я изгася и я запаля след няколко минути придърпването изчезва и си върви нормално (само тресенето си остава).

Не знам дали двата проблема (тресенето и изгасването) имат някаква връзка. :banghead


Потребителски аватар
nero
Мнения: 3121
Регистриран на: Чет 19 май 2005 12:08
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1998г. АKL - двигателят тресе

Мнениеот nero » Пет 26 апр 2013 8:49


izzo_ написа:00513 - Engine Speed Sensor (G28) (тази грешка за пръв път се появява)
03-10 - No Signal - Intermittent



по спомен това е датчика на коляновия вал и имаше връзка с гасненето на колата


Stef4osg
Мнения: 52
Регистриран на: Сря 06 юли 2011 10:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 4 1998г. АKL - двигателят тресе

Мнениеот Stef4osg » Пет 26 апр 2013 9:07


Колегa , някогa дa сте свaляли всмукaтелния колектор ?
Тaм имa едни О - пръстени - смуче въздух , трудно се откривa и дaвa всевъзможни тъпи грешки ... :th_up


Потребителски аватар
izzo_
Мнения: 74
Регистриран на: Чет 04 мар 2010 15:27
Автомобил: VW Jetta 5 FSI
Двигател: BVY 2006 150hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1998г. АKL - двигателят тресе

Мнениеот izzo_ » Пет 26 апр 2013 13:25


Stef4osg написа:Колегa , някогa дa сте свaляли всмукaтелния колектор ?
Тaм имa едни О - пръстени - смуче въздух , трудно се откривa и дaвa всевъзможни тъпи грешки ... :th_up


Сменял съм ги пръстените, колега. То при тях като е студена прави мизерии и смуче въздух. Няма да е от това.

nero написа:по спомен това е датчика на коляновия вал и имаше връзка с гасненето на колата


Не беше ли Crankshaft position sensor датчика на коляновия вал!?

За Engine speed sensor открих това:

The engine speed (RPM) sensor -
G28- is a speed and reference mark
sensor. The engine will not start if
there is no speed signal. If the speed
signal fails when the engine is
running, it will cause the engine to
stall immediately.


Май точно това е датчик на колянов вал и в него е причината за гасненето. Ще се сменя!


Потребителски аватар
izzo_
Мнения: 74
Регистриран на: Чет 04 мар 2010 15:27
Автомобил: VW Jetta 5 FSI
Двигател: BVY 2006 150hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1998г. АKL - двигателят тресе

Мнениеот izzo_ » Пет 10 май 2013 14:33


Така. След като прегледах буксата, която е изведена от датчика на коляновия вал, се оказа че вътре е пълна с масло. :mad Много е странно, тъй като няма откъде да дойде това масло там, а и отвън буксата не е омаслена и няма следи от масло. Като я разкачих обаче вътре беше ужас. Почистих я хубаво, замерих съпротивлението на 2-ри и 3-ти пин - показа 796 ома (според Autodata 730-1000ома). Явно маслото е предизвиквало грешките на VAG-COM. След няколко дни каране и няколко тествания с VAG-COM тази грешка спря да излиза и колата не ми е изгасвала оттогава.

Това добре, но другия проблем си остава - на празен ход двигателя тресе. Единствената грешка, която излиза сега е грешката за бедна смес:

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
18-00 - Upper Limit

Прави ми впечатление, че напрежението на ламбдата на празен ход стои на 0.02V (права линия). Имам спомени, че дори и на празен ход трябва да си мени напрежението или се лъжа. От друга страна ходих на диагностига при един майстор и при него ламбдата си работеше добре.

Та тоя майстор реши че проблема е в едно от вакуумчетата под маркуча за картерните газове и го запуши. Докато бях при него ми се стори, че двигателя заработи по-добре, но веднага след като тръгнах отново се появиха вибрациите.

Отново съм в задънена улица.. :banghead


MuTKoB
Мнения: 2
Регистриран на: Съб 11 май 2013 17:16
Автомобил: AUDI A6 4.2 QUATTRO
Двигател: 2006
Местоположение: Бургас

Re: Golf 4 1998г. АKL - двигателят тресе

Мнениеот MuTKoB » Съб 11 май 2013 17:21


Пич аз съм с А6 4.2 2006 и имам същия проблем като твоя, само че без гасненето!!
На свободна скорост има вибрации.
На мен ми излиза грешка че първа ламбда сонда не работи (при мен са 4) и в Понеделник ще я сменям.
Ако е от това ще ти пиша, а ти ако измислиш някакво решение СПОДЕЛИ !!! :th_up



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: vandu и 53 госта