Колеги имам нужда от съвети и напътствия
тъй като се очертава лятото да е горещо а колата да си я карам вечно съм решил да слагам едно от двете
въпроса е кое
и двете са от сериозен колега като в продажбата са като "пълен комплект"
кое е по-лесно и евтино за монтаж и евентуално за подръжка?
как е таква екстра на ААМ с газ?
гледах на един авер голфа който е с клима (1.9 ТД) там радиатора е по-голям от моя и е с 2 перки - при венто трябва ли да се подменят тези части?
какво трябва да имам за плъг енд плей монтажа?
това е нещо съвсем ново за мен и би ми била полезна всякаква информация
мерси



Климатик - венто ААМ - монтаж,снимки,обяснения,ремонти
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Климатик - венто ААМ - монтаж,снимки,обяснения,ремонти
Последна промяна от parno на Пет 24 май 2013 20:19, променено общо 2 пъти.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатик или климатроник - венто ААМ
личното ти го написах,така че тук няма да се повтарям,а и има доста теми по въпроса.
За това ААМ с газ и климатик - надолу си с 15 коня.На АБС-а на Пасат-а ми се усещат много,все едно си закачил ремарке отзад и даже примерно при 160-170км/ч,при пускането на компресора,освезаемо се усеща как за момента не само,че спира да набира,а дори забавя мъничко
.В града също се усеща много и става доста мудна.Колкото по-топло е,толкова повече компресора товари двигателя и го усещаш по-изтормозен.
Предвид,че моето е Пасат,а твоето е Венто и предвид,че аз съм 90+ малко коня,а ти си 75,ще го усетиш със същия начин.Карай съм голф 3 с мотор 1.4 AБД, точно така се усеща климатика на голф 1.8 моно 90 коня при 35-40 градуса.
За перките - абослютно всеки един Голф 3 или Венто или Пасат В3 и В4,излизат от завода с две перки и големия воден радиатор,ако имат заводски климатик.Изключение са само G60,защото при тях няма място за втора перка и има една,по-яка от стандартните.
Всички дизели на Голф 3 излизат с две перки от завода,без значение дали имат климатик или не.

За това ААМ с газ и климатик - надолу си с 15 коня.На АБС-а на Пасат-а ми се усещат много,все едно си закачил ремарке отзад и даже примерно при 160-170км/ч,при пускането на компресора,освезаемо се усеща как за момента не само,че спира да набира,а дори забавя мъничко

Предвид,че моето е Пасат,а твоето е Венто и предвид,че аз съм 90+ малко коня,а ти си 75,ще го усетиш със същия начин.Карай съм голф 3 с мотор 1.4 AБД, точно така се усеща климатика на голф 1.8 моно 90 коня при 35-40 градуса.

За перките - абослютно всеки един Голф 3 или Венто или Пасат В3 и В4,излизат от завода с две перки и големия воден радиатор,ако имат заводски климатик.Изключение са само G60,защото при тях няма място за втора перка и има една,по-яка от стандартните.
Всички дизели на Голф 3 излизат с две перки от завода,без значение дали имат климатик или не.

- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Климатик или климатроник - венто ААМ

а маската от голф 3 дали става за венто щом и те подлежат на смяна
- instantaccess
- Мнения: 689
- Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bg
Re: Климатик или климатроник - венто ААМ
Маската (очиларката) с две перки е еднаква при голф и при венто. А щом колегата ти продава пълен комплект значи и тя трябва да е включена.
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Климатик или климатроник - венто ААМ
спрях се на климатика
говорено е с колегата - като е свободен действаме
не сме се доуточнили още какво има в комплекта но съм склонен да му вярвам като ми казва "всичко"
още мнения не са излишни така че пишете
говорено е с колегата - като е свободен действаме

не сме се доуточнили още какво има в комплекта но съм склонен да му вярвам като ми казва "всичко"

още мнения не са излишни така че пишете

- fill
- Мнения: 1574
- Регистриран на: Пет 29 юни 2007 7:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатик или климатроник - венто ААМ
Комплекта трябва да включва :
- вътрешно тяло на парното комплект с климатичния радиатор
- Очиларка ( не съм сигурен дали влиза в комплекта )
- Компресор
- Вакуумен резервоар
- Вакуумна клапа
- Инсталация
- Маркучи
- Климатичен радиатор
- бутони за управление на климатика
Допълнителни неща които трябва да вземеш:
- шайба водна помпа
- ремък хидравлика
- ремък алтернатор
Препоръчителните неща който може да смениш :
- ремък очиларка
- радиаторче на парно
- воден радиатор
- алтернатор ( ако ти е 70 А )
Надявам се да не съм забравил нещо.
Цената някъде ще ти излезне към 800 - 1000 зависи какво сменяш
- вътрешно тяло на парното комплект с климатичния радиатор
- Очиларка ( не съм сигурен дали влиза в комплекта )
- Компресор
- Вакуумен резервоар
- Вакуумна клапа
- Инсталация
- Маркучи
- Климатичен радиатор
- бутони за управление на климатика
Допълнителни неща които трябва да вземеш:
- шайба водна помпа
- ремък хидравлика
- ремък алтернатор
Препоръчителните неща който може да смениш :
- ремък очиларка
- радиаторче на парно
- воден радиатор
- алтернатор ( ако ти е 70 А )
Надявам се да не съм забравил нещо.
Цената някъде ще ти излезне към 800 - 1000 зависи какво сменяш

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13547
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Климатик или климатроник - венто ААМ
@ fill Забравяш нов филтър дехидратор 40 лв някъде, евентуално нов пресостат -около 76 лв., след евентуален успешен монтаж пълнене с"фреон" 45-60 лв. + разходи за подводни камъни / някоя спукана тръбичка, челно уплътнение на компресора, масло за компресора и др/.
- instantaccess
- Мнения: 689
- Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bg
Re: Климатик или климатроник - венто ААМ
Да, както и кутия и филтър за купе (ако няма монтирани).
Препоръчително е профилактика на компресора преди монтаж, дори климатика да е работил до последно.
Препоръчително е профилактика на компресора преди монтаж, дори климатика да е работил до последно.
- ivkata
- Мнения: 1146
- Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Климатик или климатроник - венто ААМ
instantaccess написа:Да, както и кутия и филтър за купе (ако няма монтирани).
Препоръчително е профилактика на компресора преди монтаж, дори климатика да е работил до последно.
В какво се изразява профилактиката на компресора,и може ли да се извърши без някакви специални инструменти!?

- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Климатик или климатроник - венто ААМ
задължителна ли е смяната на моя воден радиатор с по-голям?
преди малко оглеждах колата и не са ми ясни някой работи :
в момента е с 2 ремъка - 1 пистов за динамо,водна помпа ,колянов вал и 1 трапецовиден за колянов вал,хидравлика - компресора застава над или под алтернатора (в момента алтернатора е свален ниско и гледа надолу , докато примерно при голфа ми е на високо и гледа нагоре) - тук може би не са нужни шайби а просто по-дълъг ремък или?
при моделите с клима кръга е както следва - колянов вал,алтернатор,водна помпа,компресор? или нещо друго?
очиларката ми трябва 100% категоричен отговор дали от голф3 и венто е една и съща или са различни?
дали ще може някой колега с 1.8 моно и клима да качи снимки на моторния отсек за да ги разгледаме - желателно е да са от голф или венто
едит:
според ЕТКА радиатора за ААМ е 525х320
а за ААМ с клима 630х380 - хем по-дълъг хем по-висок - явно че ще трябва и той да се сменя
едит2 : според етка очиларките за 1 или 2 перки при голф и венто са еднакви (номера е 1Н0 121 294) и в двата случая за модели с малкия радиатор
предполагам за големия пак ще са еднакви
преди малко оглеждах колата и не са ми ясни някой работи :
в момента е с 2 ремъка - 1 пистов за динамо,водна помпа ,колянов вал и 1 трапецовиден за колянов вал,хидравлика - компресора застава над или под алтернатора (в момента алтернатора е свален ниско и гледа надолу , докато примерно при голфа ми е на високо и гледа нагоре) - тук може би не са нужни шайби а просто по-дълъг ремък или?
при моделите с клима кръга е както следва - колянов вал,алтернатор,водна помпа,компресор? или нещо друго?
очиларката ми трябва 100% категоричен отговор дали от голф3 и венто е една и съща или са различни?
дали ще може някой колега с 1.8 моно и клима да качи снимки на моторния отсек за да ги разгледаме - желателно е да са от голф или венто

едит:
според ЕТКА радиатора за ААМ е 525х320
а за ААМ с клима 630х380 - хем по-дълъг хем по-висок - явно че ще трябва и той да се сменя

едит2 : според етка очиларките за 1 или 2 перки при голф и венто са еднакви (номера е 1Н0 121 294) и в двата случая за модели с малкия радиатор
предполагам за големия пак ще са еднакви
- instantaccess
- Мнения: 689
- Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bg
Re: Климатик - венто ААМ - монтаж,снимки,обяснения
Очиларката на 100% става!
Ако вземеш очиларка, няма как да си ползваш твоя радиатор - трябва да ползваш по-големия.
Компресора застава под алтернатора - като видиш стойката ще ти стане ясно. Трябва ти стойка от 1,8 или 2,0 двигател. Също както вече се спомена трябва да си смениш и алтернатора, тъй като ако не ме лъже паметта на ААМ ремъка се опъва от алтернатора, а новата стойка ще дойде с автоматичен обтегач и алтернатора трябва да е фиксиран. Утре мога да цъкна снимки
Ако вземеш очиларка, няма как да си ползваш твоя радиатор - трябва да ползваш по-големия.
Компресора застава под алтернатора - като видиш стойката ще ти стане ясно. Трябва ти стойка от 1,8 или 2,0 двигател. Също както вече се спомена трябва да си смениш и алтернатора, тъй като ако не ме лъже паметта на ААМ ремъка се опъва от алтернатора, а новата стойка ще дойде с автоматичен обтегач и алтернатора трябва да е фиксиран. Утре мога да цъкна снимки

- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Климатик - венто ААМ - монтаж,снимки,обяснения
айде колега ще ги чакам
ето картинка на ремъците
от нея си правя изводи че ще трябва шайба за водната помпа за да може да се върти с трапецовиден ремък?
http://media.snimka.bg/s1/0394/027031606-big.jpg?r=0

ето картинка на ремъците
от нея си правя изводи че ще трябва шайба за водната помпа за да може да се върти с трапецовиден ремък?
http://media.snimka.bg/s1/0394/027031606-big.jpg?r=0
- fill
- Мнения: 1574
- Регистриран на: Пет 29 юни 2007 7:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатик - венто ААМ - монтаж,снимки,обяснения
fill написа:Допълнителни неща които трябва да вземеш:
- шайба водна помпа

Сменя се шайбата задължително защото водната помпа минава на трапецовидния ремък.
Шайбата става от голф 3 с климатик с двигатели: 1.6 , 1.8 , 2.0
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Климатик - венто ААМ - монтаж,снимки,обяснения
fill написа:fill написа:Допълнителни неща които трябва да вземеш:
- шайба водна помпа
![]()
Сменя се шайбата задължително защото водната помпа минава на трапецовидния ремък.
Шайбата става от голф 3 с климатик с двигатели: 1.6 , 1.8 , 2.0
важно е да се отбележи защо се сменя

колега хайде снимай да не препихте през почивните дни


едит:
колеги водните съединения на ААМ :
фланец - радиатор
водна помпа - радиатор
съвместими ли са със съединения от други мотори?
- instantaccess
- Мнения: 689
- Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bg
Re: Климатик - венто ААМ - монтаж,снимки,обяснения
Мисля, че не - слагаш по-голям радиатор и съединенията ще са ти къси.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта