
климатик голф3
-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: Пет 09 апр 2010 17:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
климатик голф3
времето загря, и реших да си пробвам климатика.да ама не . н е тръгва.един познат ми замери налягането и се оказа че няма налягане в във високото , а в ниското даже се е получил вакум. въпроса ми е към знаещите е - дали да го пълня или ще има и друг проблем?голфа е 93г и пише че е със стария фреон р-12.ако се пълни с новия р -134 ще има ли проблем? 

-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: Пет 09 апр 2010 17:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: климатик голф3
няма ли да получа някакъв отговор все пак? 

-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: климатик голф3
Форумът не е спешна помощ.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=65329
За пълненето на р134 на мястото на 12 има писано много, само трябва да ти се чете. Дали климатикът ти има проблем - ако няма изобщо фреон, вероятно отговорът е да.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=65329
За пълненето на р134 на мястото на 12 има писано много, само трябва да ти се чете. Дали климатикът ти има проблем - ако няма изобщо фреон, вероятно отговорът е да.
-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: Пет 09 апр 2010 17:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: климатик голф3
реших да си заредя климатика , но се оказа че има минимален теч , казаха ми че компресора ми е Санден 1993 със стария фреон , и че ако сложат новия фреон ще се разтече компресора ! какво да правя ? да търся някой втора употреба по запазен или да търся някой друг модел. 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: климатик голф3
Дай снимка на компресора,както си е монтиран на колата + точния модел - на него има лепенка и освен Санден пише и кой точно Санден е.Искам да видя с кой Санден си и дали е оригинален климатика. Според това вече се процедира по различен начин - ако компресора е този,който си мисля,за тях има части и можеш да му смениш уплътненията и да си работи перфектно с фреон 134 .Ако искаш да стане съвсем истинско,трябва да смениш и филтър-дехидратора и ТРВ клапана...ама това е ако искаш да караш колата още много дълго време...иначе само оправяш уплътненията на компресора, две дюзи за новия фреон и газ.
Компресора ти 99% и в момента си тече, само че не го знаете още, това си е характерен проблем за системите с R12,особено тези,които са седели празни, както твоята. Дори да си вземеш друг,ефекта ще е същия. Новия фреон е по-агресивен към уплътненията и съответно по-бързо ги изяжда, ама ако компресора сега не тече,ще се разтече най-рано догодина....процеса никак не е толкова бърз.
Ако компресора ти е от другия тип,по-стария вариант, там няма оправия - не произвеждат части за тях от много време вече и няма откъде да си купиш уплътнения за него.Тогава варианта е да си я пълниш така всеки сезон или да обмислиш алтернативата за смяна на компресора с друг (което повлича след себе си смяна на много други неща по колата).
Вариант 1 е да я заредиш така, като преди това се види колко точно голям е теча - примерно да седи надута с азот или въздух на 10 атмосфери за 24 часа. Това ако се направи както трябва, ще ти струва две дюзи по 12-15лв + фреона с масло и оцветител 80лв -> 110лв ..само че това най-вероятно ще ти се налага всяка година да го правиш.
Вариант 2 е ако може да се ремонтират уплътненията на компресора (зависи кой е) - там ще ти струва около 150лв части + труд за сваляне и качване на компресора + смяна на уплътненията + ново масло за него.След това пак имаш 110лв за двете дюзи + фреона -> 260лв
Вариант 3 е да направиш всичко, както си пише по книгите - 150лв за компресора + 110 за фреон с дюзи + 54 за нов дехидратор + 20 за смяната му + 30-40 за промивка на системата + 100-тина за нов ТРВ клапан и още 20-тина за неговата смяна -> около 500лв.

Компресора ти 99% и в момента си тече, само че не го знаете още, това си е характерен проблем за системите с R12,особено тези,които са седели празни, както твоята. Дори да си вземеш друг,ефекта ще е същия. Новия фреон е по-агресивен към уплътненията и съответно по-бързо ги изяжда, ама ако компресора сега не тече,ще се разтече най-рано догодина....процеса никак не е толкова бърз.
Ако компресора ти е от другия тип,по-стария вариант, там няма оправия - не произвеждат части за тях от много време вече и няма откъде да си купиш уплътнения за него.Тогава варианта е да си я пълниш така всеки сезон или да обмислиш алтернативата за смяна на компресора с друг (което повлича след себе си смяна на много други неща по колата).
Вариант 1 е да я заредиш така, като преди това се види колко точно голям е теча - примерно да седи надута с азот или въздух на 10 атмосфери за 24 часа. Това ако се направи както трябва, ще ти струва две дюзи по 12-15лв + фреона с масло и оцветител 80лв -> 110лв ..само че това най-вероятно ще ти се налага всяка година да го правиш.
Вариант 2 е ако може да се ремонтират уплътненията на компресора (зависи кой е) - там ще ти струва около 150лв части + труд за сваляне и качване на компресора + смяна на уплътненията + ново масло за него.След това пак имаш 110лв за двете дюзи + фреона -> 260лв
Вариант 3 е да направиш всичко, както си пише по книгите - 150лв за компресора + 110 за фреон с дюзи + 54 за нов дехидратор + 20 за смяната му + 30-40 за промивка на системата + 100-тина за нов ТРВ клапан и още 20-тина за неговата смяна -> около 500лв.

-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: Пет 09 апр 2010 17:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: климатик голф3
табелката на компресора е изтрита ! нищо не личи само пише Санден от стария тип е 93г.надуха го въздух за едно денощие падна налягането на 4 атм.казаха ми че има минимален теч , и че от компресора не става нищо защото е стар модел. казаха ми също че ако заредедят най много да изкара и месец и затова н е
си заслужава да се занимават с него!

- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: климатик голф3
Колега, това че е 93 г. не е гаранция, че е си със Санден примерно 709, който е със стария фреон. Има монтирани компресори Санден SD7V16, които са с фреон 134а на автомобили от 92 г. Поне си направи труда да уточниш дали ремъка на компресора е с много канали - пистов или с един - трапецовиден(познат още като клиновиден).
Направи някоя снимка.
Направи някоя снимка.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: климатик голф3
Принципно дали ще се занимаваш с него или не, преценяваш ти. Аз казвам какви са вариантите и ако дадеш снимка на компресора, ще ти кажа дали може да се ремонтира или не...обясних ти и другите неща как се случват и какви са възможностите за твоята система. Санден 709 не се монтира на Голф 3 - или е Санден 710 или е 7V16 или е 7H15...познава се по външния му вид и това с каква лепенка е (цвета на лепенката). Така че, ако искаш да ти помогна - дай снимка. Ако държиш колата да има климатик и да се направи, варианти винаги има, въпроса е до колко го искаш и какви пари си готов да дадеш за това да стане както трябва...


-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: Пет 09 апр 2010 17:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: климатик голф3
лепенката е много изтрита , но личи че е черен цвят 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: климатик голф3
Ти ме преби...само черна не съм виждал...обикновено са светло сива с черни букви, зелена с бели букви или жълтеникава с черни букви 

-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: Пет 09 апр 2010 17:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: климатик голф3
светло сива с черни букви
направих и снимки , но не могат да се качат 


Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта