Здравейте, запалвам колата тази сутрин и се чува ето това ритмично тракане.
http://www.youtube.com/watch?v=CUEPrzoD6es&feature=youtu.be
Преди това не съм имал подобни проблеми, маслото и масленият филтър са сменени преди 4000км, маслото е на ARAL.
До миналата седмица нямах никакви проблеми, когато забелязах, че антифриза е паднал спонтанно с 1 пръст под минимума както и маслото беше под минимума. Веднага долях и от двете, и си карах цяла седмица( не установих никакви течове, не бях доливал нищо от както ги смених та си мислих че е нормално ) тази седмица пак проверявам маслото- под минимума, антифриза точно на белязката MIN, предният ден я карах до последно никакви проблеми, сутринта я паля с това чукане като часовников механизъм. Реших да снимам и отдоло как са нещата ето и снимки:
Пропуснах да напиша, че съм изчел всички теми във форума по този повод и все пак не ми е ясно дали е от повдигачи или нещо друго по-сериозно, дали може да се кара така или не. Предварително благодаря на всеки отзовал се.
Решение - смяна на кабелите на свещите ( профилактично смених и свещи, дистрибуторна капачка и палец).
Тракане на двигателя GOLF 3 1.4 моно инжекция - Решено!
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: Чет 18 апр 2013 19:42
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: Ruse
Тракане на двигателя GOLF 3 1.4 моно инжекция - Решено!
Последна промяна от aleksandurg на Чет 12 сеп 2013 23:13, променено общо 1 път.
- Skruji
- Мнения: 1150
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
- Автомобил: Golf 6 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Тракане на двигателя GOLF 3 1.4 моно инжекция
Това тракане ми звучи като изгоряла гарнитура на изпускателя. Ако не е от там може да е от дюзата, ама чак да е толкова силно. Течът на масло съм 99% сигурен, че е от гарнитурата на главата при първи цилиндър, слабо място им е.
- ivanovkbg
- Мнения: 850
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP 2007 4Motion
- Местоположение: София
Re: Тракане на двигателя GOLF 3 1.4 моно инжекция
Skruji написа:Това тракане ми звучи като изгоряла гарнитура на изпускателя. Ако не е от там може да е от дюзата, ама чак да е толкова силно. Течът на масло съм 99% сигурен, че е от гарнитурата на главата при първи цилиндър, слабо място им е.
Теча е от там. На моята (AEX) има теч от там, но не мисля да свалям главата — поне за сега.
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: Чет 18 апр 2013 19:42
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: Ruse
Re: Тракане на двигателя GOLF 3 1.4 моно инжекция
Омасляване в района на колекторите и съскане при някои коли, в зависимост от типа на гарнитурата!
Това намерих като симптоми при скъсана гарнитура на изпускателя , звука при мен е по-скоро цъкащ/тракащ отколкото съскащ. Мен ме плаши мисълта, че може да е нещо по-сериозно. Тези дни ще идва приятел, който разбира за да я погледне, но темата все още е отворена за мнения и предложения. Ще се ходи на майстор то е ясно, поне да знам какво би могло да е да не ме излъжат.
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Тракане на двигателя GOLF 3 1.4 моно инжекция
Въпрос на избор за майстора ...
по въпроса така както го чух на 90 процента ми приличат повдигачи на клапаните и това им е малко слабо място на повечето двигатели ... добрата новина е че са евтини и не е задължително да ги сменяш всичките а само повредените, от какво се получава ами задръстват се от маслото все пак толкова години и ако не е била много честа смяната му повдигача блокира и вече нямаш хидравличен повдигач затова трака така... хубавата новина е че не е нужно да се сваля главата за да се сменят , лошата новина е че ако наистина имаш теч от гарнитурата на главата при първи цилиндър то сега му е времето да я смениш и може би въпрос на избор да направиш пълна профилактика на главата , шлайфане, гумички , напасване или смяна на клапаните , повдигачи , тестване с налягане.... не се залъгвай че то тече малко леко е омазнило така ще си кара , няма да кара ще тече все повече и повече , накрая ще зареждаш както бензин така и масло и ще ти пуши отпред колата от изпарението на маслото обливащо двигателя и ще смърди на масло та няма да може да седиш в купето и това само в рамките на месец
казвам 90 процента да другите 10 залагам на някоя карнитура по генерацията , лесно се проверява запушваш с ръка ауспуха и ако нямаш съпротивление да усещаш на ръката значи духа от някъде , завираш се подколата и гледаш от къде свисти
по въпроса така както го чух на 90 процента ми приличат повдигачи на клапаните и това им е малко слабо място на повечето двигатели ... добрата новина е че са евтини и не е задължително да ги сменяш всичките а само повредените, от какво се получава ами задръстват се от маслото все пак толкова години и ако не е била много честа смяната му повдигача блокира и вече нямаш хидравличен повдигач затова трака така... хубавата новина е че не е нужно да се сваля главата за да се сменят , лошата новина е че ако наистина имаш теч от гарнитурата на главата при първи цилиндър то сега му е времето да я смениш и може би въпрос на избор да направиш пълна профилактика на главата , шлайфане, гумички , напасване или смяна на клапаните , повдигачи , тестване с налягане.... не се залъгвай че то тече малко леко е омазнило така ще си кара , няма да кара ще тече все повече и повече , накрая ще зареждаш както бензин така и масло и ще ти пуши отпред колата от изпарението на маслото обливащо двигателя и ще смърди на масло та няма да може да седиш в купето и това само в рамките на месец
казвам 90 процента да другите 10 залагам на някоя карнитура по генерацията , лесно се проверява запушваш с ръка ауспуха и ако нямаш съпротивление да усещаш на ръката значи духа от някъде , завираш се подколата и гледаш от къде свисти
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: Чет 18 апр 2013 19:42
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: Ruse
Re: Тракане на двигателя GOLF 3 1.4 моно инжекция
Много благодаря за отговора, да се надяваме тези дни да се види с майстор и да се разбули "мистерията".
- Glove
- Мнения: 2046
- Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
- Автомобил: VW Golf MK2 GTI
- Двигател: AUM
- Местоположение: Варна
Re: Тракане на двигателя GOLF 3 1.4 моно инжекция
Колега този маслен филтър не е за този двигател, различен е от това което трябва да е там. Твоя е на половината на този и на гърба си има място за гаечен ключ. Смени го с правилния да не стават още бели.
- stefarata
- Мнения: 1907
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Ford S Max MK1
- Двигател: TDCI
- Местоположение: Карнобат
Re: Тракане на двигателя GOLF 3 1.4 моно инжекция
Glove написа:Колега този маслен филтър не е за този двигател, различен е от това което трябва да е там. Твоя е на половината на този и на гърба си има място за гаечен ключ. Смени го с правилния да не стават още бели.
Какви бели могат да станат, колега?? Да си чувал за малък и голям маслен филтър?? Важна е резбата , а не големината
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: Чет 18 апр 2013 19:42
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: Ruse
Re: Тракане на двигателя GOLF 3 1.4 моно инжекция
До сега винаги е бил с такъф тип филтър дори на същата марка за пръв път ми се случва подобен проблем. Какъв е този по-голям маслен филтър? Аз отидох в магазина казах маслен филтър за голф 3 и ми дадоха този, питам наистина информативно какви проблеми може да създаде този филтър, ако трябва ще го сменя.
- stefarata
- Мнения: 1907
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Ford S Max MK1
- Двигател: TDCI
- Местоположение: Карнобат
Re: Тракане на двигателя GOLF 3 1.4 моно инжекция
Проблемът ти няма общо с масления филтър.
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: Чет 18 апр 2013 19:42
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: Ruse
Re: Тракане на двигателя GOLF 3 1.4 моно инжекция
Пропуснах да спомена, че колата е на газ и не работи на бензин(бензиновата помпа е за смяна), ако това има някакво значение за диагнозата или за причините...
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13549
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Тракане на двигателя GOLF 3 1.4 моно инжекция
aleksandurg написа:ако това има някакво значение за диагнозата или за причините...
Колега намери някой да измерите налягането от маслената помпа. Отвива се датчика за масло. Ако е повдигачи тракат защото няма налягане. Може и помпата да е или задръстен смукател на помпата. Ако няма налягане сваляй капака на картера и промий смукателя. Ако е помпа е кофти.Има с 2 вида брой на зъбите на верижното колело 32 и 30 зъба /не знам с коя си/.
- Glove
- Мнения: 2046
- Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
- Автомобил: VW Golf MK2 GTI
- Двигател: AUM
- Местоположение: Варна
Re: Тракане на двигателя GOLF 3 1.4 моно инжекция
stefarata написа:Какви бели могат да станат, колега?? Да си чувал за малък и голям маслен филтър?? Важна е резбата , а не големината
Такак изглежда филтъра ти номера по VW е написн на него и се вижда!
Давам съвет на колегата от опит, да виждал съм какво става и какво се поврежда. Поправял съм го и то не веднъж.
Да си чувал че има разлика във филтрите освен по големина, нещо за калпани вътре и за проблем с подаването на мавло към главата на колата.
i3v3a3n това което чуваш като тракане е повдигач на някой от цилиндрите, получава се от недостиг на масло до него. Причините могат да са много, например: запушена маслена магистрала, задръстени канали на повдигача, отлагания от работата на газ което се наблюдава в последните няколко години при коли работещи само на газ, както казах по-рано масления филтър ако не е правилния също може да доведе до това.
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Тракане на двигателя GOLF 3 1.4 моно инжекция
ГЛУПОСТИ няма значение какъв филтър е сложил, по голям по добре повече филтрира еднакви са никаква разлика няма щом са за голф и двата стават, карал съм и с малък и с голям разлика няма , това за клапаните вътре са дрън дрън ... да има ги но те на всички са еднакви от едната дупка влиза маслото от другата излиза , важно е само често да се сменя филтъра защото с времето се задръства от маслото и тогава влошава налягането , сменя ли се при всяка смяна на маслот всичко е наред ....
инече за повдигачите нали това казвам задръстили са се и затова трака за смяна са... не е от лошо налягане на масло защото има два датчика за налягане на маслото да се скапят и двата датчика едновременно е почти невъзможно и ако е така той ще има диагностика за това , ще му е премигвала лампичката за маслото при ниски обороти когато е загрял двигателя и то с години назат във времето , ако пък е ниско налягането при високи обороти на 2500 ще му свири другия датчик в купето та свят ще му се завие...
ако ги няма тея симптоми ... не са датчиците проблем, не е и маслената помпа , не е и някоя маслена магистрала запушена (е това последното не мога да го твърдя на 100 процента не е моя колата не съм я обслужвал аз но за да има задръстена магистрала маслена двигателя трябва да е на милион километра и маслото през това време да не е сменяно често с една дума забатачена кола, и ще има и ред други симптоми освен задръстена магистрала)
Няма нужда да отваря картера че да мие цетката на маслената помпа излишно е това и безмислено , може и е хубаво да го промие или с промивно масло което е точно за тая цел или с течен парафин както го правят американците но последното е много по скъпо от маслото
инече за повдигачите нали това казвам задръстили са се и затова трака за смяна са... не е от лошо налягане на масло защото има два датчика за налягане на маслото да се скапят и двата датчика едновременно е почти невъзможно и ако е така той ще има диагностика за това , ще му е премигвала лампичката за маслото при ниски обороти когато е загрял двигателя и то с години назат във времето , ако пък е ниско налягането при високи обороти на 2500 ще му свири другия датчик в купето та свят ще му се завие...
ако ги няма тея симптоми ... не са датчиците проблем, не е и маслената помпа , не е и някоя маслена магистрала запушена (е това последното не мога да го твърдя на 100 процента не е моя колата не съм я обслужвал аз но за да има задръстена магистрала маслена двигателя трябва да е на милион километра и маслото през това време да не е сменяно често с една дума забатачена кола, и ще има и ред други симптоми освен задръстена магистрала)
Няма нужда да отваря картера че да мие цетката на маслената помпа излишно е това и безмислено , може и е хубаво да го промие или с промивно масло което е точно за тая цел или с течен парафин както го правят американците но последното е много по скъпо от маслото
- stefarata
- Мнения: 1907
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Ford S Max MK1
- Двигател: TDCI
- Местоположение: Карнобат
Re: Тракане на двигателя GOLF 3 1.4 моно инжекция
Glove написа:
Такак изглежда филтъра ти номера по VW е написн на него и се вижда!
Давам съвет на колегата от опит, да виждал съм какво става и какво се поврежда. Поправял съм го и то не веднъж.
Да си чувал че има разлика във филтрите освен по големина, нещо за калпани вътре и за проблем с подаването на мавло към главата на колата.
i3v3a3n това което чуваш като тракане е повдигач на някой от цилиндрите, получава се от недостиг на масло до него. Причините могат да са много, например: запушена маслена магистрала, задръстени канали на повдигача, отлагания от работата на газ което се наблюдава в последните няколко години при коли работещи само на газ, както казах по-рано масления филтър ако не е правилния също може да доведе до това.
В заблуда си, човече. Причината да има къс и дълъг маслен филтър въобще не е свързана с клапана вътре. Нещо да ти говори фактът, че се препоръчва поставяне на къс маслен филтър ако автомобила е със хидравлика?? А защо ли??
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта