Съвместимост между компресори на климатик Голф 3
- Speedy86
- Мнения: 1606
- Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 20:05
- Автомобил: Audi A4 1.8 20V
- Двигател: ADR 1996
- Местоположение: samokov
Съвместимост между компресори на климатик Голф 3
Колеги преди 4 години като купих колата Голф 3 1.6-101 коня АЕК,беше с блокирал лагер на компресора на климатика и до сега все не успявам да го оправя сега ми дадоха работещ компресор Sanden а моя е Harrison дали са взаимозаменяеми или трябва да си търся като моя компресор?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Съвместимост между компресори на климатик Голф 3
Само като вдигнеш капака и погледнеш, ще видиш, че нямат нищо общо. Санден-а отзад е на фланец, Харисъна е на резби, не отговарят и стойките за захващане на компресора към двигателя, както и алтернатора е различен за двата вида компресори.
Мисълта ти явно е да свалиш единия и да сложиш другия директно - няма да стане.

Мисълта ти явно е да свалиш единия и да сложиш другия директно - няма да стане.

- Speedy86
- Мнения: 1606
- Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 20:05
- Автомобил: Audi A4 1.8 20V
- Двигател: ADR 1996
- Местоположение: samokov
Re: Съвместимост между компресори на климатик Голф 3
zfa159 написа:Само като вдигнеш капака и погледнеш, ще видиш, че нямат нищо общо. Санден-а отзад е на фланец, Харисъна е на резби, не отговарят и стойките за захващане на компресора към двигателя, както и алтернатора е различен за двата вида компресори.
Мисълта ти явно е да свалиш единия и да сложиш другия директно - няма да стане.
След като взех Санден-а вдигнах капака да видя дали може да се сложи но понеже не съм наясно кое къде и как да гледам реших да попитам тук някой като теб по наясно с нещата да ме светне

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Съвместимост между компресори на климатик Голф 3
Харисън-а не е много сполучлив компресор.Т.е. си е хубав,ама с годините много лесно и бързо се износва.Имат два проблема - единия е,че корпуса му корозира и няма на какво да легнат гарнитурите и започва да изпуска.Това не винаги е поправимо,а като вземеш такъв 2-ра ръка,вероятността да изпуска е много голяма.Теоретично може да се вземат капаци от счупен такъв,които са в добро състояние и да се сложат те...По-сериозния проблем е,ако и оста отпред е корозирала,защото на нея ляга осевия уплътнител (представи си семеринг).Там вече сменяш целия компресор,няма какво да се направи. Другия им проблем са сегментите - те са топло пресовани тефлонови пръстени и при Харисън често се износват, в резултат на което спира да работи праивлно - примерно на студено,преди да е загрял компресора - чудесен, след това постепенно спира да работи. Та затова 2-ра употреба такъв е доста голям риск. Може да видим какво би струвал нов, онзи ден сменях такъв на една Вектра (малко е по-различен захвата на тръбите само), беше около 400лв чисто нов с 6 месеца гаранция.
Ако решиш да минаваш на Сенден,е малко сложно - трябва да смениш половината кола общо взето,защото много неща не пасват директно - трябва да се смени стойката за компресора,обтяжната ролка, мисля,че и алтернатора беше по-различен, тръбите и те вероятно няма да станат директно (това вече трябва да видим как е изпълнено в момента).
Всичкото това важи,ако колата е със заводски климатик (има голф 3 заводски с Харисън). Ако е с допълнително слаган - преправянето е доста по-сериозно.

Ако решиш да минаваш на Сенден,е малко сложно - трябва да смениш половината кола общо взето,защото много неща не пасват директно - трябва да се смени стойката за компресора,обтяжната ролка, мисля,че и алтернатора беше по-различен, тръбите и те вероятно няма да станат директно (това вече трябва да видим как е изпълнено в момента).
Всичкото това важи,ако колата е със заводски климатик (има голф 3 заводски с Харисън). Ако е с допълнително слаган - преправянето е доста по-сериозно.

- Glove
- Мнения: 2046
- Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
- Автомобил: VW Golf MK2 GTI
- Двигател: AUM
- Местоположение: Варна
Re: Съвместимост между компресори на климатик Голф 3
А може и да си свали неговия и да се види дали става за нещо, ако става да се отремонтира, се прави, комплект уплътнител за оста и гарнитури са ~ 50лв,лагер ~20-25лв и остана да се направи да работи.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Съвместимост между компресори на климатик Голф 3
Така е, ама предвид, че поне 4 години не е работил, не знам какво ще стане от него...
- 6669
- Мнения: 3133
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
- Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Асеновград
Re: Съвместимост между компресори на климатик Голф 3
А има и преходник. На кола която е била с Санден, може да се монтира Харисън, но за обратното не съм виждал 

- Speedy86
- Мнения: 1606
- Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 20:05
- Автомобил: Audi A4 1.8 20V
- Двигател: ADR 1996
- Местоположение: samokov
Re: Съвместимост между компресори на климатик Голф 3
Ясно явно няма нужда да се занимавам със Санден-а,много ме е яд че в Самоков няма един свестен майстор да закарам колата и да каже става или не а ви занимавам вас колеги с глупости 

- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Съвместимост между компресори на климатик Голф 3
Потърси и един харисън,макар,че не се знае и той в какво състояние ще е
И моя е с такъв,явно през 95-та са ги монтирали яко да се отърват от тях

И моя е с такъв,явно през 95-та са ги монтирали яко да се отърват от тях

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Съвместимост между компресори на климатик Голф 3
ако климатика е заводския, тогава тръбите са стандартни и за двата вида компресори. Онзи ден правих Голф 3-ка с Харисън (94-та 1.8 моно) и тръбите са си същите, така излизат и по каталозите - един вид. Просто ако колата ще е с Харисън, има преходник (за който колегата над мен говори). Той си е оригинален.
Общо взето трябва да се сменят конзолата, шайбите, алтернатора и си слагаш Санден на мястото.

Общо взето трябва да се сменят конзолата, шайбите, алтернатора и си слагаш Санден на мястото.

- Speedy86
- Мнения: 1606
- Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 20:05
- Автомобил: Audi A4 1.8 20V
- Двигател: ADR 1996
- Местоположение: samokov
Re: Съвместимост между компресори на климатик Голф 3
zfa159 написа:ако климатика е заводския, тогава тръбите са стандартни и за двата вида компресори. Онзи ден правих Голф 3-ка с Харисън (94-та 1.8 моно) и тръбите са си същите, така излизат и по каталозите - един вид. Просто ако колата ще е с Харисън, има преходник (за който колегата над мен говори). Той си е оригинален.
Общо взето трябва да се сменят конзолата, шайбите, алтернатора и си слагаш Санден на мястото.
Така като гледам чертежа който си дал при мен май е абсолютно същото утре ще направя една снимка да се види как точно е за да знам какво да правя

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: evg_eni и 100 госта