
Голф 4 - 1.6I oмаслен цилиндър
- генгер
- Мнения: 192
- Регистриран на: Съб 31 яну 2009 10:46
- Автомобил: GOLF_IV_1600_SR
- Двигател: AKL_101кс
- Местоположение: Бургас
Голф 4 - 1.6I oмаслен цилиндър
Защо се омаслява ? - Какво може да се направи 

- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Голф 4 - 1.6I oмаслен цилиндър
Някоя гумичка изпуска, ако не са сменяни скоро? 

- генгер
- Мнения: 192
- Регистриран на: Съб 31 яну 2009 10:46
- Автомобил: GOLF_IV_1600_SR
- Двигател: AKL_101кс
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 4 - 1.6I oмаслен цилиндър
сега смених всички гумички и водачите на изпускателните клапани ....
Дали може да е нещо друго .... евентуално сигменти и как може да се провери ?
Дали може да е нещо друго .... евентуално сигменти и как може да се провери ?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19718
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 4 - 1.6I oмаслен цилиндър
Кой точно цилиндър?
И от къде - отвътре ли?
Чесно казано - май за тоя месец водиш класацията за май-малоумно зададен въпрос
И от къде - отвътре ли?
Чесно казано - май за тоя месец водиш класацията за май-малоумно зададен въпрос

- teddy
- Мнения: 716
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 8:29
- Автомобил: golf 4
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Голф 4 - 1.6I oмаслен цилиндър
щом си свалил главата не е проблем да свалиш картера и да извадиш буталата. Тъкмо ще видиш как са ти сигментите, предимно маслените
- генгер
- Мнения: 192
- Регистриран на: Съб 31 яну 2009 10:46
- Автомобил: GOLF_IV_1600_SR
- Двигател: AKL_101кс
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 4 - 1.6I oмаслен цилиндър
radotom написа:Кой точно цилиндър?
И от къде - отвътре ли?
Чесно казано - май за тоя месец водиш класацията за май-малоумно зададен въпрос
Сигурно си прав но..... като дойдат ядовете на главата .... а и майстора ми като се чуди ?!?
За първи цилиндър става дума .... от вътре, свеща и клапаните черни, ще кажеш че не е работил (но ми казаха че нямало смисъл да се сваля картера ....... понеже са сипвали бензин в цилиндрите и не се губел

Колата е внос от Италия .... оказа се двигателя че е прегрят ... и т.н.
.... И сега съм в "ШАХ" - дали да затварят или да търся друг майстор ?!
Сори .... ако е спам...
- vasko__2
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Голф 4 - 1.6I oмаслен цилиндър
Щом е прегряван непременно извади буталата и виж сегментите.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19718
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 4 - 1.6I oмаслен цилиндър
генгер написа:..... като дойдат ядовете на главата ....
Ами така кажи, де, човек!

Обяснявай по-подробно, защото първото, за кето аз се сетих беше спирачно цилиндърче, после помислих за дехидрататор на климатик и чак към края на втория ти постинг ми мина през акъла, че може да говориш за двгател...
... И пак бях убеден, че си имал предвид външно омасляване по блока ...

Хич нямаше да ми хрумне, че говориш за нагар в цилиндър.
Сигурен ли си, че е била прегрявана колата?
Или майстора така е предположил?
Не, че няма разон в такова предположение. При прегряване сегментите губят еластичност. Гънат се и обикновено остават прибрани в каналите си.
Спокойно това може да се е случило с маслообиращия сегмент на този цилиндрър, а да не е засегнало особено двата компресионни и за това да държи бензина (всъщност - пробва се с нафта, не с бензин, защото тя е по-проникваща)
А какви са били симптомите, за да погледнеш и да видиш зацапаната свещ?
Проблем в работата, прекъсване, чукане в мотора?
Или сте го отворили заради прегряването и тогава сте видели това?
- генгер
- Мнения: 192
- Регистриран на: Съб 31 яну 2009 10:46
- Автомобил: GOLF_IV_1600_SR
- Двигател: AKL_101кс
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 4 - 1.6I oмаслен цилиндър
.... След смяна на масла, филтри и т.н. .......... решихме да се поразходим до една хижа ... и изминала около 7-8 км по стръмно нагорнище охл. течност в системата на колата започна да ври и се включи вентилатора ... обърнахме и надолу да охлади ... но много трудно охлади ?! - Проблем в работата, прекъсване, чукане в мотора не забелязах... но все пак не съм специалист ...
= = Тогава на майстор - смяна капачка, термостат, сваляне на главата
-майстора каза че е прегрята: м/у 2 и 3 цилиндър се видя че частично е продухана гарнитурата, а на първи цилиндър свеща зацапана, камерата,клапани са черни и с омаслен нагар...... има една пластмаса над главата - деформирана е , частично стопена = ?!- колко фатално е това НЕ ЗНАМ ? Главата на специализиран сервиз: надуване , смяна водачи изпускателни клапани и гумички, шлайфане 0,15мм
= = Тогава .... проверката с бензина, смяна на всички гарнитури и затваряне (не отворихме картера ...)- уж работи добре, но се чудя дали на този първи цилиндър няма да има някакви последствия - тий като така и не казаха твърдо от какво е така ???
= = Сега я карам с вода .... дали нещо няма да излезе още !? .... че да сложа антифриз
= = Тогава на майстор - смяна капачка, термостат, сваляне на главата

= = Тогава .... проверката с бензина, смяна на всички гарнитури и затваряне (не отворихме картера ...)- уж работи добре, но се чудя дали на този първи цилиндър няма да има някакви последствия - тий като така и не казаха твърдо от какво е така ???
= = Сега я карам с вода .... дали нещо няма да излезе още !? .... че да сложа антифриз
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19718
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 4 - 1.6I oмаслен цилиндър
С други думи - видяли сте, че е образувал нагар в I цилиндър преди ремонта?
Това за масления сегмент си е така, но много по-вероятно е нагара да е от други неща - кофти свещ или кабел, палец + капачка, клапан, пикаеща дюза...
Въобще - нагар обикновено се получава заради кофти изгаряне на (може би) кофти смес.
Я пални ГоУфУ и отскочи до Черноморец или Созопол и обратно
Или до някъде другаде, ама да преобладава извънградско, където да можеш да караш със загрял мотор достатъчно дълго със сравнително постоянно работно натоварване. И после свали свещите, запомняйки коя свещ от кой цилиндър сваляш.
Ако всичко е наред - би трябвало да няма почерняли изолатори, да не говорим пък за нагар или нещо подобно.
По дебелите книги пише, че изолатора около централния електрод трябва да е с приятен керемидено-червен цвят ;)
Това за масления сегмент си е така, но много по-вероятно е нагара да е от други неща - кофти свещ или кабел, палец + капачка, клапан, пикаеща дюза...
Въобще - нагар обикновено се получава заради кофти изгаряне на (може би) кофти смес.
Я пални ГоУфУ и отскочи до Черноморец или Созопол и обратно

Или до някъде другаде, ама да преобладава извънградско, където да можеш да караш със загрял мотор достатъчно дълго със сравнително постоянно работно натоварване. И после свали свещите, запомняйки коя свещ от кой цилиндър сваляш.
Ако всичко е наред - би трябвало да няма почерняли изолатори, да не говорим пък за нагар или нещо подобно.
По дебелите книги пише, че изолатора около централния електрод трябва да е с приятен керемидено-червен цвят ;)
- генгер
- Мнения: 192
- Регистриран на: Съб 31 яну 2009 10:46
- Автомобил: GOLF_IV_1600_SR
- Двигател: AKL_101кс
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 4 - 1.6I oмаслен цилиндър
Благодяря много ! Ще направя тази проверка
... дано всичко да е наред , че доста ядове събрах (още не мога да се изкефя на ...) 


- генгер
- Мнения: 192
- Регистриран на: Съб 31 яну 2009 10:46
- Автомобил: GOLF_IV_1600_SR
- Двигател: AKL_101кс
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 4 - 1.6I oмаслен цилиндър
radotom написа:.... Я пални ГоУфУ и отскочи до Черноморец или Созопол и обратно;)


- radotom
- Модератор
- Мнения: 19718
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 4 - 1.6I oмаслен цилиндър
Че той никъде не е казал, че иска да хвърля колата...
Защо да го осира с ДОБАВКА?
Защо да го осира с ДОБАВКА?

- генгер
- Мнения: 192
- Регистриран на: Съб 31 яну 2009 10:46
- Автомобил: GOLF_IV_1600_SR
- Двигател: AKL_101кс
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 4 - 1.6I oмаслен 1 цилиндър на двигателя (АКL)
.....
...... Отново в сервиз - отвориха двигателя, маслените сегменти спекли в гнездата, един от биелните лагери (1 или 4 беше)износен. Смяна к-т сегменти (препоръчаха ми от сервиза GOETZE) - що за марка са
не знам !- Ако някой е ползвал да каже мнение) , смяна на биелни лагери, гарнитура глава и на изпускателните колектори, масло и филтър(не знам ... старото беше на 2500км дали не можеше да се ползва - до разработката).
Дано всичко е добре.... казаха ми да сменя маслото след 500-600км
... Не е ли малко заа разработка, ЗНАМ ЛИ ?
п.п. Преди да влезе отново в сервиза (200км)единия цилиндър взе да прекъсва - ми смениха и свещите.... нямаше ефект с горенето на масло!!! --- (Но на прословутия първи цилиндър за който бях писал по-горе че е с нагар, електродите не свеща се бяха се заварили)


Дано всичко е добре.... казаха ми да сменя маслото след 500-600км

п.п. Преди да влезе отново в сервиза (200км)единия цилиндър взе да прекъсва - ми смениха и свещите.... нямаше ефект с горенето на масло!!! --- (Но на прословутия първи цилиндър за който бях писал по-горе че е с нагар, електродите не свеща се бяха се заварили)
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Sky_is_the_Limit и 52 госта