Голф 4 - 1.6I oмаслен цилиндър

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
генгер
Мнения: 192
Регистриран на: Съб 31 яну 2009 10:46
Автомобил: GOLF_IV_1600_SR
Двигател: AKL_101кс
Местоположение: Бургас

Голф 4 - 1.6I oмаслен цилиндър

Мнениеот генгер » Нед 05 май 2013 18:02


Защо се омаслява ? - Какво може да се направи :banghead




Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 - 1.6I oмаслен цилиндър

Мнениеот my heart iS iCe » Нед 05 май 2013 18:10


Някоя гумичка изпуска, ако не са сменяни скоро? :gruebel


Потребителски аватар
генгер
Мнения: 192
Регистриран на: Съб 31 яну 2009 10:46
Автомобил: GOLF_IV_1600_SR
Двигател: AKL_101кс
Местоположение: Бургас

Re: Голф 4 - 1.6I oмаслен цилиндър

Мнениеот генгер » Съб 11 май 2013 10:29


сега смених всички гумички и водачите на изпускателните клапани ....
Дали може да е нещо друго .... евентуално сигменти и как може да се провери ?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 4 - 1.6I oмаслен цилиндър

Мнениеот radotom » Съб 11 май 2013 11:40


Кой точно цилиндър?
И от къде - отвътре ли?

Чесно казано - май за тоя месец водиш класацията за май-малоумно зададен въпрос :no


Потребителски аватар
teddy
Мнения: 716
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 8:29
Автомобил: golf 4
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Голф 4 - 1.6I oмаслен цилиндър

Мнениеот teddy » Съб 11 май 2013 13:55


щом си свалил главата не е проблем да свалиш картера и да извадиш буталата. Тъкмо ще видиш как са ти сигментите, предимно маслените


Потребителски аватар
генгер
Мнения: 192
Регистриран на: Съб 31 яну 2009 10:46
Автомобил: GOLF_IV_1600_SR
Двигател: AKL_101кс
Местоположение: Бургас

Re: Голф 4 - 1.6I oмаслен цилиндър

Мнениеот генгер » Съб 11 май 2013 16:30


radotom написа:Кой точно цилиндър?
И от къде - отвътре ли?

Чесно казано - май за тоя месец водиш класацията за май-малоумно зададен въпрос :no


Сигурно си прав но..... като дойдат ядовете на главата .... а и майстора ми като се чуди ?!?
За първи цилиндър става дума .... от вътре, свеща и клапаните черни, ще кажеш че не е работил (но ми казаха че нямало смисъл да се сваля картера ....... понеже са сипвали бензин в цилиндрите и не се губел :redface )
Колата е внос от Италия .... оказа се двигателя че е прегрят ... и т.н.
.... И сега съм в "ШАХ" - дали да затварят или да търся друг майстор ?!
Сори .... ако е спам...


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1019
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Голф 4 - 1.6I oмаслен цилиндър

Мнениеот vasko__2 » Съб 11 май 2013 17:59


Щом е прегряван непременно извади буталата и виж сегментите.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 4 - 1.6I oмаслен цилиндър

Мнениеот radotom » Съб 11 май 2013 23:28


генгер написа:..... като дойдат ядовете на главата ....

Ами така кажи, де, човек! :icon_lol
Обяснявай по-подробно, защото първото, за кето аз се сетих беше спирачно цилиндърче, после помислих за дехидрататор на климатик и чак към края на втория ти постинг ми мина през акъла, че може да говориш за двгател...
... И пак бях убеден, че си имал предвид външно омасляване по блока ... :dontknow
Хич нямаше да ми хрумне, че говориш за нагар в цилиндър.

Сигурен ли си, че е била прегрявана колата?
Или майстора така е предположил?
Не, че няма разон в такова предположение. При прегряване сегментите губят еластичност. Гънат се и обикновено остават прибрани в каналите си.
Спокойно това може да се е случило с маслообиращия сегмент на този цилиндрър, а да не е засегнало особено двата компресионни и за това да държи бензина (всъщност - пробва се с нафта, не с бензин, защото тя е по-проникваща)
А какви са били симптомите, за да погледнеш и да видиш зацапаната свещ?
Проблем в работата, прекъсване, чукане в мотора?
Или сте го отворили заради прегряването и тогава сте видели това?


Потребителски аватар
генгер
Мнения: 192
Регистриран на: Съб 31 яну 2009 10:46
Автомобил: GOLF_IV_1600_SR
Двигател: AKL_101кс
Местоположение: Бургас

Re: Голф 4 - 1.6I oмаслен цилиндър

Мнениеот генгер » Сря 15 май 2013 12:51


.... След смяна на масла, филтри и т.н. .......... решихме да се поразходим до една хижа ... и изминала около 7-8 км по стръмно нагорнище охл. течност в системата на колата започна да ври и се включи вентилатора ... обърнахме и надолу да охлади ... но много трудно охлади ?! - Проблем в работата, прекъсване, чукане в мотора не забелязах... но все пак не съм специалист ...
= = Тогава на майстор - смяна капачка, термостат, сваляне на главата :banghead -майстора каза че е прегрята: м/у 2 и 3 цилиндър се видя че частично е продухана гарнитурата, а на първи цилиндър свеща зацапана, камерата,клапани са черни и с омаслен нагар...... има една пластмаса над главата - деформирана е , частично стопена = ?!- колко фатално е това НЕ ЗНАМ ? Главата на специализиран сервиз: надуване , смяна водачи изпускателни клапани и гумички, шлайфане 0,15мм
= = Тогава .... проверката с бензина, смяна на всички гарнитури и затваряне (не отворихме картера ...)- уж работи добре, но се чудя дали на този първи цилиндър няма да има някакви последствия - тий като така и не казаха твърдо от какво е така ???
= = Сега я карам с вода .... дали нещо няма да излезе още !? .... че да сложа антифриз


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 4 - 1.6I oмаслен цилиндър

Мнениеот radotom » Чет 16 май 2013 7:13


С други думи - видяли сте, че е образувал нагар в I цилиндър преди ремонта?
Това за масления сегмент си е така, но много по-вероятно е нагара да е от други неща - кофти свещ или кабел, палец + капачка, клапан, пикаеща дюза...
Въобще - нагар обикновено се получава заради кофти изгаряне на (може би) кофти смес.
Я пални ГоУфУ и отскочи до Черноморец или Созопол и обратно :wink
Или до някъде другаде, ама да преобладава извънградско, където да можеш да караш със загрял мотор достатъчно дълго със сравнително постоянно работно натоварване. И после свали свещите, запомняйки коя свещ от кой цилиндър сваляш.
Ако всичко е наред - би трябвало да няма почерняли изолатори, да не говорим пък за нагар или нещо подобно.
По дебелите книги пише, че изолатора около централния електрод трябва да е с приятен керемидено-червен цвят ;)


Потребителски аватар
генгер
Мнения: 192
Регистриран на: Съб 31 яну 2009 10:46
Автомобил: GOLF_IV_1600_SR
Двигател: AKL_101кс
Местоположение: Бургас

Re: Голф 4 - 1.6I oмаслен цилиндър

Мнениеот генгер » Пет 17 май 2013 15:00


Благодяря много ! Ще направя тази проверка :drive ... дано всичко да е наред , че доста ядове събрах (още не мога да се изкефя на ...) :th_up


Потребителски аватар
генгер
Мнения: 192
Регистриран на: Съб 31 яну 2009 10:46
Автомобил: GOLF_IV_1600_SR
Двигател: AKL_101кс
Местоположение: Бургас

Re: Голф 4 - 1.6I oмаслен цилиндър

Мнениеот генгер » Нед 26 май 2013 17:26


radotom написа:.... Я пални ГоУфУ и отскочи до Черноморец или Созопол и обратно :wink ;)


:screwy Завъртях до Лозенец и обратно, НО ... това със свалянето на свещите не се получи ... понеже няма достъп до тях. Отгоре е монтиран газовия ижекцион и трябва да се свали, колектори .... стува ми се че трябва при майстора ... да не би някъде нещо да се обърка !?
:a045 Забелязах обаче че маслото леко е намаляло (по щеката ...) значи ли че ???


Потребителски аватар
koew
Мнения: 159
Регистриран на: Съб 29 дек 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Голф 4 - 1.6I oмаслен цилиндър

Мнениеот koew » Пет 28 юни 2013 14:18


Сложи някаква "ДОБАВКА" на маслото !


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 4 - 1.6I oмаслен цилиндър

Мнениеот radotom » Пет 28 юни 2013 21:38


Че той никъде не е казал, че иска да хвърля колата...
Защо да го осира с ДОБАВКА? :dontknow


Потребителски аватар
генгер
Мнения: 192
Регистриран на: Съб 31 яну 2009 10:46
Автомобил: GOLF_IV_1600_SR
Двигател: AKL_101кс
Местоположение: Бургас

Re: Голф 4 - 1.6I oмаслен 1 цилиндър на двигателя (АКL)

Мнениеот генгер » Нед 07 юли 2013 14:11


..... :bowdown ...... Отново в сервиз - отвориха двигателя, маслените сегменти спекли в гнездата, един от биелните лагери (1 или 4 беше)износен. Смяна к-т сегменти (препоръчаха ми от сервиза GOETZE) - що за марка са :mad не знам !- Ако някой е ползвал да каже мнение) , смяна на биелни лагери, гарнитура глава и на изпускателните колектори, масло и филтър(не знам ... старото беше на 2500км дали не можеше да се ползва - до разработката).
Дано всичко е добре.... казаха ми да сменя маслото след 500-600км :question ... Не е ли малко заа разработка, ЗНАМ ЛИ ?

п.п. Преди да влезе отново в сервиза (200км)единия цилиндър взе да прекъсва - ми смениха и свещите.... нямаше ефект с горенето на масло!!! --- (Но на прословутия първи цилиндър за който бях писал по-горе че е с нагар, електродите не свеща се бяха се заварили)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта