След доста четене във форумите и най - вече в този за Поло, не можах да изясня категорично - Как се установява със сигурност безвъзвратно загиналия дросел ? Кои са 100% признаци за да се пристъпи към закупуване на друг дросел /втора употреба или нов/?
И в частност моя случай.
В момента имам проблем с обороти и загасване на мотора след изключване от скорост /на светофари на кръстовища и в др. ситуации изискващи ниски обороти/. Няма проблеми с динамиката и мощността на автомобила. Разхода на гориво в града 8-9 на сто газ /автомобила е с ГИ/, считам че и това е нормално.
По време на движение и изключване на предавка оборотите плавно спадат до около 800, след което започват да играят в диапазона 1000 - 600 и при падане под 600 в повечето случаи двигателя изгасва. Ако автомобила е на място и бъде запален с загрят двигател оборотите по оборотомера са около 650 стабилни. Проблема съществува както на бензин така и на газ, като на газ пропадането под 600 и изгасването е една идея по-вече. Това го обяснявам с забавяне при преизчисляване на данните от компютъра на ГИ.
При проведена компютърна диагностика във В Търново грешки не се констатираха.
Разполагам и с втори механизъм на дроселовата клапа закупен преди години втора ръка. И двата механизма са почистени идеално с WD-40, а пътечките на ТПС допълнително са напръскани с контактен спрей, стъпковите мотори работят.
След монтиране и адаптиране проблема остава не решен, което ме навежда на две посоки:
1.И двата дросела са безвъзвратно умрели.
2.Проблема не е в дросела, а някъде другаде.
Моля специалисти или колеги с опит да помагат !!!
За да елиминирам 1. ми е необходим отговор на въпроса, който зададох в началото на поста си.
За да елиминирам 2. ми е необходима Вашата помощ.
