:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Голф 3, 1996 г., двигател АЕЕ - въпрос за дроселова капа?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
did
Мнения: 67
Регистриран на: Сря 21 фев 2007 22:14
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEE 1996
Местоположение: Велико Търново

Голф 3, 1996 г., двигател АЕЕ - въпрос за дроселова капа?

Мнениеот did » Пон 29 юли 2013 13:45


Здравейте колеги!
След доста четене във форумите и най - вече в този за Поло, не можах да изясня категорично - Как се установява със сигурност безвъзвратно загиналия дросел ? Кои са 100% признаци за да се пристъпи към закупуване на друг дросел /втора употреба или нов/?
И в частност моя случай.
В момента имам проблем с обороти и загасване на мотора след изключване от скорост /на светофари на кръстовища и в др. ситуации изискващи ниски обороти/. Няма проблеми с динамиката и мощността на автомобила. Разхода на гориво в града 8-9 на сто газ /автомобила е с ГИ/, считам че и това е нормално.
По време на движение и изключване на предавка оборотите плавно спадат до около 800, след което започват да играят в диапазона 1000 - 600 и при падане под 600 в повечето случаи двигателя изгасва. Ако автомобила е на място и бъде запален с загрят двигател оборотите по оборотомера са около 650 стабилни. Проблема съществува както на бензин така и на газ, като на газ пропадането под 600 и изгасването е една идея по-вече. Това го обяснявам с забавяне при преизчисляване на данните от компютъра на ГИ.
При проведена компютърна диагностика във В Търново грешки не се констатираха.
Разполагам и с втори механизъм на дроселовата клапа закупен преди години втора ръка. И двата механизма са почистени идеално с WD-40, а пътечките на ТПС допълнително са напръскани с контактен спрей, стъпковите мотори работят.
След монтиране и адаптиране проблема остава не решен, което ме навежда на две посоки:
1.И двата дросела са безвъзвратно умрели.
2.Проблема не е в дросела, а някъде другаде.
Моля специалисти или колеги с опит да помагат !!!
За да елиминирам 1. ми е необходим отговор на въпроса, който зададох в началото на поста си.
За да елиминирам 2. ми е необходима Вашата помощ.
:banghead




Потребителски аватар
ivanovkbg
Мнения: 850
Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
Автомобил: Passat B6
Двигател: BKP 2007 4Motion
Местоположение: София

Re: Голф 3, 1996 г., двигател АЕЕ - въпрос за дроселова капа

Мнениеот ivanovkbg » Пон 29 юли 2013 16:45


Здравей, колега.
Имах същият проблем, само че, при друг мотор — AEX... До последно си мислих, че е от дросела, но се оказа друго. Купих си аз дросел и отидох да го сменям. Сложихме новия(втора употреба е) дросел и пак същата работа — оборотите играят, колата гасне. В последствие майстора се съмни, че е от делкото,предния собственик е сменял делко и нещо не са го нагласили като хората. Нагласи го той, сложихме стария ми дросел и о чудо — оборотите станаха стабилни, колата спря да гасне и всичко е нормално. Та сега си имам едно работещо дроселче, което мисля да си запазя, може да ми потрябва. Та според мен е по-вероятно проблема да не е в дроселите, но знаели човек, може и двата да са заминали. Моторчетата им работят ли? Защото най-често те отказват?
Симптомите бяха същите както при теб — нестабилна работа на празен ход и гаснене след изключване от скорост.


did
Мнения: 67
Регистриран на: Сря 21 фев 2007 22:14
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEE 1996
Местоположение: Велико Търново

Re: Голф 3, 1996 г., двигател АЕЕ - въпрос за дроселова капа

Мнениеот did » Вто 30 юли 2013 12:53


Колега ivanovkbg благодаря за изказаното мнение.
И аз съм се насочил към делкото, но не знам само с отварянето му и почистване дали ще се реши проблема.
Само за информация-свещите са сменени преди 5 000 км.с NGK BUR6ET триполюсни, кабелите и капачката на делкото са оригиналните от завода производител не са напукани външно видимо, като вечер на тъмно няма искри и светлини.
Автомобила към момента е в отлично техническо състояние на 205 000км., от които аз съм навъртял 115 000 км. за 8,5 години. За този период са сменени съединител, задни амортисьори, водна помпа,термостат,лагери предни главини,шарнирни болтове и накрайници,редовно - масла, филтри, ремъци. Имах проблем с дросела през 2007 г., но тогава с почистване и адаптация се реши проблема.
Сега сякаш е различно и нещо нямам идея от къде да тръгна?
Помагайте !


martiii
Мнения: 12
Регистриран на: Чет 19 ное 2009 22:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: v tarnovo

Re: Голф 3, 1996 г., двигател АЕЕ - въпрос за дроселова капа

Мнениеот martiii » Вто 30 юли 2013 13:14


vij si temperaturniq datchik az imam sastiq motor i tova mi izigra losha shega

Последна промяна от IvanMan на Вто 30 юли 2013 21:01, променено общо 1 път.
Причина: Кирилицата е задължителна!


did
Мнения: 67
Регистриран на: Сря 21 фев 2007 22:14
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEE 1996
Местоположение: Велико Търново

Re: Голф 3, 1996 г., двигател АЕЕ - въпрос за дроселова капа

Мнениеот did » Вто 30 юли 2013 13:33


martiii написа:vij si temperaturniq datchik az imam sastiq motor i tova mi izigra losha shega

Можеш ли да споделиш каква шега?
Виждам, че си посочил местожителство В Търново. Ако имаш свободно време след 18,00 ч. дай някакъв телефон за контакт на лични да се видим. Бирите от мен.


did
Мнения: 67
Регистриран на: Сря 21 фев 2007 22:14
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEE 1996
Местоположение: Велико Търново

Re: Голф 3, 1996 г., двигател АЕЕ - въпрос за дроселова капа

Мнениеот did » Вто 06 авг 2013 21:13


:a065


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Голф 3, 1996 г., двигател АЕЕ - въпрос за дроселова капа

Мнениеот Bai Sando » Вто 06 авг 2013 22:31


След чисто нова клапа която купих 2008-ма за сума ти пари проблем си правеше поне веднъж годишно.Ей така от нищото.Адаптация за 30 кинта и проблема се решаваше.После почна все по-често на загрял мотор да лашка оборотите и накрая го ориентирах към "Мобиле",че ми писна от постоянните му простотии и наливане на пари по тоя мотор.Нямаше нещо да не беше сменяно вече.
Иначе е приятно моторче супер пъргаво и удобно за каране,но и с капризна електроника.
Още ми стои старата клапа някъде на село.Ако на някой му трябва мога да му я подаря,но е със зверски изтъркани писти и не подлежи на адаптиране. :no


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 3, 1996 г., двигател АЕЕ - въпрос за дроселова капа

Мнениеот kris11 » Сря 07 авг 2013 8:23


Bai Sando написа:Още ми стои старата клапа някъде на село.Ако на някой му трябва мога да му я подаря,но е със зверски изтъркани писти и не подлежи на адаптиране. :no

Преди доста време при руснаците бях намерил линк с картинки за лекуване .
Огъват космите на плъзгачите /мяй бяха по 3или4 косъма на плъзгач/ така, че да трият на здраво място.Но лечението е ден до пладне. Плочка за смяна обаче няма за АЕЕ за разлика от др.модели и марки.

@did Делкото не го пипай щом 8,5г не си го пипал /ако е от датчика няма палене/ - другото са глупости за завъртяно делко.
Ако проблема ти е 650 те оборота и гаснене от спадане на оборотите подай +12В на компа /33 и 55 пин/да лъжеш, че има включен компресор на климатик. Оборотите се вдигат на около 850 .


did
Мнения: 67
Регистриран на: Сря 21 фев 2007 22:14
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEE 1996
Местоположение: Велико Търново

Re: Голф 3, 1996 г., двигател АЕЕ - въпрос за дроселова капа

Мнениеот did » Сря 07 авг 2013 10:04


Ново развитие по темата.
Вчера сутринта и след това по обяд се получи друг проблем.След запалване веднага загасва така 7-8 пъти, след което със силно натискане педала на газта и едновременно въртене на стартера успях да запаля. Проблема ми заприлича на имобилайзер. Понеже не съм на ясно как е свързана алармата ми към имобилайзера, а имам наметки, че нещо с алармата не е в ред тръгнах да търся майстора който ми я монтира преди около 3 години. Оказа се, че същия е в Германия и на него не мога да разчитам. Тази сутрин отивам при друг майстор на аларми, който след бърз преглед ми обясни, че алармата вероятно има някакъв проблем, но няма връзка с имобилайзера и вчерашния проблем с припалване и угасване може да е от друго и да не е от имобилайзера.
Споделих с него за съществуващия проблем с оборотите и смяната на дроселите, след което майстора откачи "-" клемата на акумулатора изчака 5 мин. и отново я закачи, запали и без да изгася двигателя откачи буксата на ламбда сондата.
Каза да карам известно време така след което да закача буксата.
Ако проблема с оборотите продължи, значи че трябва да се сложи някакво реле на кабелите към сондата. Преди години имал също Г3 но с двигател 1,8 моноинжекция, имал подобен проблем всичко било както трябва - стъпков мотор, дюза, кабели и т. н. но проблема не се отстранява. След слагане на някакво реле всичко се оправило, години управлявал Г3 след което го продал. Няма спомен как се свързва релето и какъв вид е. Това реле се слагало, когато автомобила е и на газ.
За мое голямо учудване и недоумение след проведената интервенция описана по горе изминах 25 км. обороти и всичко се нареди, както трябва.
Още по-вече се обърках, как така без ламбда сонда? На ясно съм че сондата не е излишен детайл в автомобила /някои са и с две сонди/.
Колеги помагайте - без сонда в какъв режим в момента работи двигателя?
Какви негативи ще доведе това?
:banghead


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 3, 1996 г., двигател АЕЕ - въпрос за дроселова капа

Мнениеот kris11 » Чет 08 авг 2013 8:40


този майстор със сондата явно е имал обикновена газова.
Човек намери някой познат с ВагКом и направи диагностика. Ако е имобилайзер си пише грешката. Също така може да се види графиката на сондата при работещ топъл двигател -дали е наред.
Свали си бобината и хубаво я огледай за пукнатини.Масово тия набори са пътници.Може и комутатора да прави проблеми - намери друга бобина за проба от познат.
На АЕЕ то преди години правеше въртели -пали и гасне ,пали и гасне - тест -имобилайзер.


did
Мнения: 67
Регистриран на: Сря 21 фев 2007 22:14
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEE 1996
Местоположение: Велико Търново

Re: Голф 3, 1996 г., двигател АЕЕ - въпрос за дроселова капа

Мнениеот did » Чет 08 авг 2013 13:05


Така, на диагностика ходих миналата седмица. Грешки нямаше. Ламбда сондата според майстора, който извършваше диагностиката /препоръчан и хвален от доста колеги/, по графика, диаграма и отчетени стойности на загрят работещ двигател е без забележки. Смени моята с негова - тествана бобина, но проблема с гасненето остава. Измери кабелите, отвори капачката на делкото - луфт във вала, проблеми по палец и капачка според него няма. Почисти капачката и палеца и затвори делкото. Опита да хване засмукване на въздух /чрез впръскване със спрей и следене показанията на газ-анализатора/, но и това не е. Според майстора има някакво прекъсване за части от секундата на някой цилиндър, което не може да хване от къде е. Препоръча ми да сменя свещите, да не би да има дефектирала свещ -всичко се случва /свещите както писах по горе са по каталог на 5000 км. NGK BUR6ET триполюсни/. Поради това, че не можа да ми помогне не ми взе пари и ме насочи към друг майстор с по сериозна апаратура, Но същия отсъства до средата на др. седмица.
Пропуснах да споделя, че снощи след като изминах още 20 км. с откачена ламбда сонда, констатирах че разхода се е вдигнал чувствително. След закачане на сондата оборотите продължават да играят и двигателя да гасне. Сякаш една идея по-малко.
Ще почакам до следващата седмица, за да се наредя на поредния майстор, а през това време ако някой има др. идея да пише!
:th_up Кris11 благодаря за вниманието от твоя страна. Евентуалния проблем с емобилайзера оставям на заден план, поради това че не се е показвал повече и според алармаджиите няма отношение към гасненето на ниски обороти във движение.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 3, 1996 г., двигател АЕЕ - въпрос за дроселова капа

Мнениеот kris11 » Чет 08 авг 2013 20:12


:bowdown на мастора ти, че не е взел пари.Вземи свещи за проба от познат при който няма проблеми за да не наливаш пари.
Смени и о пръстена м/у тенджерата на в филтър и клапата, ако трябва свали пластмасовия охлюв и го огледай за цепнатини. Това е за мин разходи.Смени и о пръстените на охлюва към металния сектор на см. колектор
Ако и това не помогне- пробвай с + на 33 и 35 пин на компа за да лъжеш, че има климат. -вдигат се оборотите.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Голф 3, 1996 г., двигател АЕЕ - въпрос за дроселова капа

Мнениеот Bai Sando » Чет 08 авг 2013 20:24


Да се не е предал компютъра нещо?
Защо не пробваш с такъв от поло?
Иначе при поло с АЕЕ оборотите са 800 или 850 мисля.


did
Мнения: 67
Регистриран на: Сря 21 фев 2007 22:14
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEE 1996
Местоположение: Велико Търново

Re: Голф 3, 1996 г., двигател АЕЕ - въпрос за дроселова капа

Мнениеот did » Чет 08 авг 2013 23:38


Прегледах "О" пръстена между охлюва и дросела еластичен е не е опечен, не е смачкан и при затягане четирите болта на дросела прилепва плътно.Голямото уплътнение между пласмасовата тава на филтъра и дросела е добре, но за посигурно навих няколко слоя с ПВЦ лента върху дросела с цел увеличаване на диаметъра и по добро уплътняване. Смятате ли, че евентуално засмукване над дросела е фатално?
Събота или неделя ще сложа други свещи,а за "+" на компа не знам дали има смисъл, защото автомобила има климатик и при пускане, качва оборотите около 1000 вече не гасне, но оборотите продължават да играят на ПХ 800 до 1200.
По нагоре бях писал, че последния майстор се опита с пръскане около смукателния колектор и показания на газ-анализатора да хване някакво засмукване, но не.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 3, 1996 г., двигател АЕЕ - въпрос за дроселова капа

Мнениеот kris11 » Пет 09 авг 2013 8:49


остава сваляне на охлюва и оглед за пукнатини , като ще сваляш си приготви и о пръстените поз. 3 и 4 : http://www.akadia.ru/_pages/audivw/index.php?st=70&l=bWFya2V0PT1SRFd8fG1hcms9PXZ3fHxtZGw9PUdPfHxzcHQ9PTE2Nnx8eWY9PTE5OTZ8fGdycD09MXx8Yj09MTI5NTA%3D[url][/url]
за да се елиминират всякакви съмнение.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта