Оказа се, че климатика ми изпуска от радиатора. От сервиза ми казаха, че не е за заварка, защото е изгнил, дупката не била от удар. Дадоха ми цена 350 лв за радиатор, филтър дехидратор и работа. Радиатора явно ще е китайски.
Намерих си с отстъпка радиатор и филтър дехидратор на Вайко за 275 лв. Ако аз им занеса тези неща за смяната искат 150 лв.
Третия вариант е аз да го сменя, като ще трябва да ми източат фреона преди смяната, а след това да напълнят. Доколкото знам самия радиатор не е трудно да се смени, но как се сменя въпросния филтър?
Какво ще кажете за марката на радиатора?
Да рискувам ли аз да го сменя или да го закарам на сервиз?
Голф 3, TDI 110
Голф 3 Съвет за смяна на радиатор на климатик
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: Съб 20 окт 2012 13:11
- Автомобил: Dacia Logan
- Двигател: 1.4 2007
- Местоположение: Burgas
Re: Голф 3 Съвет за смяна на радиатор на климатик
Колега, малко е според зависи. Същата интервенция я минах и аз на Толедото преди 2 седмици. 350 лв радиатор + 50 труд + 50 лв фреон беше офертата. Реших да извикам неволята. Тръгнах да свалям брони мрони, но два клеясали болта, които държаха бронята ме отказаха. Мъчих се, мъчих се, нямат отвъртане. Събрах всичко по обратен ред.
После си намерих от един човек в продавалника втора ръка за 40 лв. Тия в сервиза също не успяха да свалят бронята и накрая изкараха радиатора назад към двигателя. Та бая се помъчиха. Всичко - 40 лв радиатор + 70 труд + 60 фреон.
Моя съвет - не си струва новия радиатор. Но наистина трябва да си сигурен в този който взимаш на старо. В моя случай беше наистина запазен. Да ме изкара 4-5 години ми стига :)
После си намерих от един човек в продавалника втора ръка за 40 лв. Тия в сервиза също не успяха да свалят бронята и накрая изкараха радиатора назад към двигателя. Та бая се помъчиха. Всичко - 40 лв радиатор + 70 труд + 60 фреон.
Моя съвет - не си струва новия радиатор. Но наистина трябва да си сигурен в този който взимаш на старо. В моя случай беше наистина запазен. Да ме изкара 4-5 години ми стига :)
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 3 Съвет за смяна на радиатор на климатик
Радиатор 2-ра ръка обикновено е най-грешното решение. Всички пропускате факта,че климатичното масло + влагата,ако влагата е доста много,образуват киселина,която яде алуминии.Като е свален радиатора,влага от въздуха има колкото искаш,а колкото и да го цедят,маслото остава вътре. След това този радиатор седи известно време,купуваш го,слагаш го на колата,компресора вдига 20 атмосфери по жегите и радиатора се пука отново...като сметнеш два радиатора + две смени + две зареждания, цената доста се променя. Чисто нов китайски радиатор кара между 2 седмици и 1 година. Хубав радиатор кара 3-4 години. Вайко не са хубави, монтирал съм един (човека си го донесе) и изкара 2 седмици...после имаше 7 дупки. Отказаха му и смяна в магазина, защото нямал гаранция.
А тези цени,дето ги казвате,нещо никак не са реални :
Nissens - 212.20
NRF - 169
UM - 138
International - 156
Аз лично работя само с NRF и досега нямам върнат такъв (за 4 години и над 200 радиатора).

А тези цени,дето ги казвате,нещо никак не са реални :
Nissens - 212.20
NRF - 169
UM - 138
International - 156
Аз лично работя само с NRF и досега нямам върнат такъв (за 4 години и над 200 радиатора).

- mr24
- Мнения: 190
- Регистриран на: Нед 16 ное 2008 23:14
- Автомобил: Golf 3 TDI 110hp
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 3 Съвет за смяна на радиатор на климатик
zfa159, защо преди толкова си хвалил вайкото, доволен от марката, на собствената кола имаш... а сега я плюеш, заради клиент?
zfa159 написа:vladtod® написа:zfa159 написа:Еврото - не става.Ауто - - не става.Варианта за радиатор е Елит Кар - или оригинален (BEHR или Valeo според системата) или неоиригнален на Vaico (или Vemo да беше).Това са вариантите...които си заслужават парите. От Ем комплект (Ем Дефект) не се коментира въобще...иначе там са най-ефтини.
Оооо тука и аз искам да се включа,всичко което съм взел на Vaico и Vemo от Елит Кар ,е боклук.Датчик температура,накрайници,реле регулатор ..........нямам думи.А оферта от могра не направи ли?
Ъ?...не е невъзможно ама при мен охл.радиатор е такъв - 2 години вече без проблем.Температурните датчици за охладителната течност и на двигателя и на перките - пак такива,и двата пластмасови щуцера на главата - без проблем вече 3 години...аз съм изключително доволен и от двете марки...при теб защо се е получило така нямам обяснение...но както и да е,може да се поръча оригинален на Valeo или Behr ама и цената му е друга. А за накрайници и т.н. - само Lemforder пак оттам ;) иначе Moog,Febi-Billstein,само Bilsstein - отиват си бързичко.
Проблема с радиатора 2-ра ръка е,че е седял празен и се е засъхнал целия...като го напълниш не е ясно какво ще се случи...иначе ако виншно не е загнил (както моя в долния десен край примерно) може и да е в ред и да работи известно време без проблем...иначе се намират принципно доста радиатори 2-ра употреба.
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: Съб 20 окт 2012 13:11
- Автомобил: Dacia Logan
- Двигател: 1.4 2007
- Местоположение: Burgas
Re: Голф 3 Съвет за смяна на радиатор на климатик
Радиатор 2-ра ръка обикновено е най-грешното решение.
Може да е грешното, но не и най-грешното решение. Отоговора си го даваш сам :
Чисто нов китайски радиатор кара между 2 седмици и 1 година.
А тези цени,дето ги казвате,нещо никак не са реални :
Така ли? Потърси климатичен радиатор за Толедо 96-та 1,8 ADZ, и виж дали ще намериш нещо за 150 лв оригинал, че даже и чайна. Ще намериш ето това: http://www.autopower.bg/klimatichna-uredba-avtochasti-seat-toledo-i-1.8-i-90-konq-35251-35035-706292.html , най-много с някой лев намаление.
Не претендирам, че разбирам колкото теб. Просто скоро минах процедурите и чуденията. Според мен просто не си струва нов, за 15 годишна кола. Ако не изкара дълго, поне няма няма да съжалявам, че съм се изръсил. Пък това, че не е ясно колко ще изкара, това и за новия се отнася.
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 16:13
- Автомобил: Audi A4 B5 face quattro
- Двигател: AJL Turbo 180 hp
- Местоположение: София
Re: Голф 3 Съвет за смяна на радиатор на климатик
Купих си китаец преди 1.5 години от ''Ауто+'' и няма никви ядове.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 3 Съвет за смяна на радиатор на климатик
Едно по едно :)
1. Тук в темата се говори за радиатор за Голф 3. Този на Толедо не е същия, не е и взаимозаменяем...демек колко струва въобще не е полезна информация на човека с Голф-а, защото не му върши работа. Цените за радиаторите за Голф-а са доста по-ниски. (това идея нямам защо е така ама...така е). При теб наистина съм съгласен,че не е оправдано да дадеш 350лв за нов радиатор за Толедо,ама за Голф-а има по 170лв хубави..разликата е точно двойно.
2. втора ръка радиатор също може да изкара 2 седмици или 2 часа. Затова казах, че хубав нов радиатор струва пари и те си заслужават. Ако стария радиатор е хубав и изкара няколко години - чудесно,ама от 10 има един, дето да е читав.
Реално погледнато идеята е такава - ако си закараш колата в даден сервиз и те ти кажат какви радиатори има и ти си го купиш от тях,от там нататък този радиатор е техен проблем. Косер официално не дават гаранция, ама като взимаш по 20 радиатора на месец,не е проблем да им върнеш дефектен и общо взето до 6 месеца се брои, че има гаранция. Реално ако стане нещо през тези 6 месеца (което е целия климатичен сезон като се замислиш),няма да ти струва нищо - радиатора го подменят гаранционно, сервиза, който ти го е сложил, се вътри с фреона и смяната. Ако обаче цъфне този 2-ра ръка, който си сложил, става доста по-различно, защото си вътре с цената на радиатора, с цената на зареждането с фреон и с цената за смяната...което в общия случай са едни 150-200лв. Същото важи и за хората, които си взимат отстъпката и си носят сами частите - като цъфне радиатора, човека е вътре с фреона + смяната (обикновено над 120лв), срещу примерно 40-50лв отстъпка, която иначе смята, че е спестил
Прост пример с БМВ 3 от предната седмица - стария радиатор се пробил, човека си поръча, изчака си доставката и донесе нов, Ben Air беше марката или нещо такова, най- евтиния възможен, дори по-евтин с 30лв от китаеца в Косер (International). Оказа се, че не е същия. Плати си разглобяването и сглобяването, плати си на куриера за доставка и обратния транспорт, плати си транспорта на новия и си го чака още 3 дни да дойде. (до тук 50лв вътре). Той вече беше същия - плати си смяната, сложихме го. Радиатора се проби още на 10-тата минута и на няма 15 атмосфери (нормално трябва да издържа 32 атмосфери без проблем). Човека си плати да свалим пак радиатора, плати си изгубения фреон и пак транспорт. (още 130лв вътре). Смениха му го със същия такъв, пак го чака няколко дни и пак плати за куриер. (още 15лв) Като тегли чертата накрая, беше дал повече пари от колкото да си беше купил оригинален и да му го сложим и да не губи 10 дена в ровене какво да прави и да хвърли 200лв на вятъра...а сега пак на колата има китаец, дето никой не знае дали утре няма да цъфне пак и отново в изходна позиция...та затова - никак не ми е изгодно да го казвам, ама реално погледнато е по-добре да прехвърлите отговорността изцяло на сервиза, които се занимава с колата - избирате си радиатор от тези, които могат да предложат, те казват колко гаранция ще му дадат и правят колата от-до и това е. После и да стане нещо с радиатора - не е ваш проблем. Аз лично на хората не им препоръчвам International и избягвам да ги слагам, ако може да се вземе примерно NRF или нещо друго (Behr) на подобна цена.
3. Плюя по Вайко, защото заради няколко конкретни бройки, спрях да работя с тази марка.
.Монтирах кондензатор на А4 - изкара няма 1 година и се проби на 6 места от раз без да има удар или каквато и да е причина. Монтирах радиаторче за парно на същата марка - 2 месеца и цъфна (колата нямаше проблеми,сложих и Febi и кара 2-ра година). Монтирах още един ама не помня вече на каква и и той цъфна пак без никаква причина. Иначе до преди 2 години бяха наистина хубави, да - аз съм с такъв на климатика 4-та година и с такъв на парното пак 4-та година и нямат абсолютно никакви ядове, ама явно смъкнаха качеството в последно време.
4. по повод питането на колегата за разглобяването и смяната - радиатора се сменя като се свали бронята,решетката,гредата под бронята и му се развият крепежите и тръбите.Частта с тръбите е най-веселаОбикновено тези резби не са пипани никога и не се развиват.Гайката е алуминиева и ако я напънеш повече с ключа - до там е. Резбите се греят ако не искат да се развиват (ама с оксижен,не става с горелка). При дехидратора го има същия проблем с резбите (там е даже доста по-често от колкото на радиатора. Дехидратора се сменя най-лесно като се свали десния фар и отдолу са му двете гайки. Реално погледнато труда за смяна на тези неща в сервиз (поне при мен де),би бил около 50-60лв, ако не замине някоя резба (а гледаме да ги пазим максимално, защото здрави резби за VW почти нямат намиране). Още една особеност - на дехидратора има датчик, който мери налягането на фреона. Той също обикновено не може да се развие, а там няма как да се грее (пластмасов е)...нов струва 40лв, просто имай предвид, че може да се наложи да смениш и него заедно с филтъра. Грубата калкулация на читав ремонт с хубави части, ако не се скъса някоя резба, изглежда така :
-радиатор NRF - 169лв
-дехидратор NRF - 54лв
-датчик пресостат Trucktek (принципно само боклуци правят, ама тоя датчик е невероятно сполучлив...наслагал съм над 100 вече сигурно
) - 40лв
-смяна на радиатора + дехидратора - 50/60
-зареждане на системата - 80 (за 800 грама фреон, масло и оцветител за течове)
1. Тук в темата се говори за радиатор за Голф 3. Този на Толедо не е същия, не е и взаимозаменяем...демек колко струва въобще не е полезна информация на човека с Голф-а, защото не му върши работа. Цените за радиаторите за Голф-а са доста по-ниски. (това идея нямам защо е така ама...така е). При теб наистина съм съгласен,че не е оправдано да дадеш 350лв за нов радиатор за Толедо,ама за Голф-а има по 170лв хубави..разликата е точно двойно.
2. втора ръка радиатор също може да изкара 2 седмици или 2 часа. Затова казах, че хубав нов радиатор струва пари и те си заслужават. Ако стария радиатор е хубав и изкара няколко години - чудесно,ама от 10 има един, дето да е читав.
Реално погледнато идеята е такава - ако си закараш колата в даден сервиз и те ти кажат какви радиатори има и ти си го купиш от тях,от там нататък този радиатор е техен проблем. Косер официално не дават гаранция, ама като взимаш по 20 радиатора на месец,не е проблем да им върнеш дефектен и общо взето до 6 месеца се брои, че има гаранция. Реално ако стане нещо през тези 6 месеца (което е целия климатичен сезон като се замислиш),няма да ти струва нищо - радиатора го подменят гаранционно, сервиза, който ти го е сложил, се вътри с фреона и смяната. Ако обаче цъфне този 2-ра ръка, който си сложил, става доста по-различно, защото си вътре с цената на радиатора, с цената на зареждането с фреон и с цената за смяната...което в общия случай са едни 150-200лв. Същото важи и за хората, които си взимат отстъпката и си носят сами частите - като цъфне радиатора, човека е вътре с фреона + смяната (обикновено над 120лв), срещу примерно 40-50лв отстъпка, която иначе смята, че е спестил

Прост пример с БМВ 3 от предната седмица - стария радиатор се пробил, човека си поръча, изчака си доставката и донесе нов, Ben Air беше марката или нещо такова, най- евтиния възможен, дори по-евтин с 30лв от китаеца в Косер (International). Оказа се, че не е същия. Плати си разглобяването и сглобяването, плати си на куриера за доставка и обратния транспорт, плати си транспорта на новия и си го чака още 3 дни да дойде. (до тук 50лв вътре). Той вече беше същия - плати си смяната, сложихме го. Радиатора се проби още на 10-тата минута и на няма 15 атмосфери (нормално трябва да издържа 32 атмосфери без проблем). Човека си плати да свалим пак радиатора, плати си изгубения фреон и пак транспорт. (още 130лв вътре). Смениха му го със същия такъв, пак го чака няколко дни и пак плати за куриер. (още 15лв) Като тегли чертата накрая, беше дал повече пари от колкото да си беше купил оригинален и да му го сложим и да не губи 10 дена в ровене какво да прави и да хвърли 200лв на вятъра...а сега пак на колата има китаец, дето никой не знае дали утре няма да цъфне пак и отново в изходна позиция...та затова - никак не ми е изгодно да го казвам, ама реално погледнато е по-добре да прехвърлите отговорността изцяло на сервиза, които се занимава с колата - избирате си радиатор от тези, които могат да предложат, те казват колко гаранция ще му дадат и правят колата от-до и това е. После и да стане нещо с радиатора - не е ваш проблем. Аз лично на хората не им препоръчвам International и избягвам да ги слагам, ако може да се вземе примерно NRF или нещо друго (Behr) на подобна цена.
3. Плюя по Вайко, защото заради няколко конкретни бройки, спрях да работя с тази марка.

4. по повод питането на колегата за разглобяването и смяната - радиатора се сменя като се свали бронята,решетката,гредата под бронята и му се развият крепежите и тръбите.Частта с тръбите е най-веселаОбикновено тези резби не са пипани никога и не се развиват.Гайката е алуминиева и ако я напънеш повече с ключа - до там е. Резбите се греят ако не искат да се развиват (ама с оксижен,не става с горелка). При дехидратора го има същия проблем с резбите (там е даже доста по-често от колкото на радиатора. Дехидратора се сменя най-лесно като се свали десния фар и отдолу са му двете гайки. Реално погледнато труда за смяна на тези неща в сервиз (поне при мен де),би бил около 50-60лв, ако не замине някоя резба (а гледаме да ги пазим максимално, защото здрави резби за VW почти нямат намиране). Още една особеност - на дехидратора има датчик, който мери налягането на фреона. Той също обикновено не може да се развие, а там няма как да се грее (пластмасов е)...нов струва 40лв, просто имай предвид, че може да се наложи да смениш и него заедно с филтъра. Грубата калкулация на читав ремонт с хубави части, ако не се скъса някоя резба, изглежда така :
-радиатор NRF - 169лв
-дехидратор NRF - 54лв
-датчик пресостат Trucktek (принципно само боклуци правят, ама тоя датчик е невероятно сполучлив...наслагал съм над 100 вече сигурно

-смяна на радиатора + дехидратора - 50/60
-зареждане на системата - 80 (за 800 грама фреон, масло и оцветител за течове)
- mr24
- Мнения: 190
- Регистриран на: Нед 16 ное 2008 23:14
- Автомобил: Golf 3 TDI 110hp
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 3 Съвет за смяна на радиатор на климатик
zfa159 написа:Същото важи и за хората, които си взимат отстъпката и си носят сами частите - като цъфне радиатора, човека е вътре с фреона + смяната (обикновено над 120лв), срещу примерно 40-50лв отстъпка, която иначе смята, че е спестил![]()
Тъй като в темата споменах и този вариант се чувствам и аз от тези хора. Но ако не ми предложат друга марка "хората с отстъпката" отпада.
Иначе в сервиза се обадих и ми казаха, че слагат каквото имат в момента

За гаранция не съм питал. Ако дават може би е вариант да оставя всичко на сервиза.
zfa159 написа:3. Плюя по Вайко, защото заради няколко конкретни бройки, спрях да работя с тази марка..Монтирах кондензатор на А4 - изкара няма 1 година и се проби на 6 места от раз без да има удар или каквато и да е причина. Монтирах радиаторче за парно на същата марка - 2 месеца и цъфна (колата нямаше проблеми,сложих и Febi и кара 2-ра година). Монтирах още един ама не помня вече на каква и и той цъфна пак без никаква причина. Иначе до преди 2 години бяха наистина хубави, да - аз съм с такъв на климатика 4-та година и с такъв на парното пак 4-та година и нямат абсолютно никакви ядове, ама явно смъкнаха качеството в последно време.
Значи както всичко добро с времето го преебават
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 3 Съвет за смяна на радиатор на климатик
Да, преебаха марката здраво и затова реших да не рискувам и да я ползвам вече.Може да е било моментно положение, ама не ми се рискува...знаете как се сменя радиатор на парното,примерно...
Общо взето на повечето места положението е "слагаме каквото има" ,защото всеки иска нещата спешно. Ако поръчаш примерно NRF,който го няма наличен,той идва след месец....а след месец няма да ти трябва климатика и това просто не е решение. Принципно аз правя така - ако има наличен хубав и разумна цена, предлагам него, ако няма наличен хубав, казвам на човека сам да си донесе, каквото прецени (консултирам го ест. кое става и кое не).

Общо взето на повечето места положението е "слагаме каквото има" ,защото всеки иска нещата спешно. Ако поръчаш примерно NRF,който го няма наличен,той идва след месец....а след месец няма да ти трябва климатика и това просто не е решение. Принципно аз правя така - ако има наличен хубав и разумна цена, предлагам него, ако няма наличен хубав, казвам на човека сам да си донесе, каквото прецени (консултирам го ест. кое става и кое не).

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта