VW Bora 2.0: Счупен педал на съединителя?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Ixidor
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 юни 2008 9:19
Автомобил: VW Bora 2.0 -- Honda CB500-R
Двигател:
Местоположение: сф / плд

VW Bora 2.0: Счупен педал на съединителя?

Мнениеот Ixidor » Сря 07 авг 2013 21:54


Проблемът: Счупи ми се педала на съединителя докато сменях предавки. :eek Натиснах го, нещо изтрака и педалът остана долу.
Оказа се, че е счупена тенекийката A (и пластмасите около нея), която избутва буталото (B) на помпата на съединителя (сниките са крадени от друг форум):

Изображение

Изображение

Свалих педала, но се оказа че някой страшен кретен е снаждал (!) буталото на помпата (B) - вижда се заварявано на поне 2 места.

Педала ще го сменя без проблем, но как мога да бъда сигурен, че помпата не е блокирала и при първото натискане няма да се счупи пак? Пробвах да натискам буталото, но е неудобно и може би иска доста сила.

Има ли начин да разбера дали е изрядна тъпата помпа? :censored2 Или щом е имало "работа" по нея да я сменя... :neutral




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6275
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Bora 2.0: Счупен педал на съединителя?

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 08 авг 2013 9:58


на стария ми пасат B4 95' (от Италия) имах същия проблем. Едно към едно с описания от теб. Тия жабари като им замине притискателя и започне да се втвърдява , не отделя като хората и трудно се сменят предавки си решават проблема със рязане на буталото на горната помпа и удължаването му. Това води до по-лесно включване на предавки без да се натиска съединителя до долу, но усилието става дори по-голямо. В следствие се стига до умора на материали и скъсване на пластините и всички пластмаси по механиката на педала, късат се вилки на съединителя и т.н. Жабарска работа... Не знам сменял ли си съединител, но ако ти се струва твърд повече от нормалното задължително го смени, смени си и помпата , педал може и втора употреба да вземеш ако е много скъп нов. Казвам ти го от горчив опит. Аз щях да блъсна човек на пешеходна пътека от такива преправяния. Завивах надясно , човека претича пред мен, натиснах съединителя , леко спирачката , в един момент педала на съединителя пропадна до долу, помпата се освободи рязко, все едно съм пуснал съединителя, колата ми тръгна рязко към човека , натиснах спирчка до долу и едвам угасих двигателя на спирачка. Ако не бях реагирал направо си го отнасях човечеца.
после видях същите снадки, заварки и т.н. и смених всичко..., сега ще се появят и хора които ще те посъветват да си завариш педала, да го побългариш и т.н. но прочети пак дългата история която написах и сам си прецени какво да направиш...


Потребителски аватар
Ixidor
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 юни 2008 9:19
Автомобил: VW Bora 2.0 -- Honda CB500-R
Двигател:
Местоположение: сф / плд

Re: VW Bora 2.0: Счупен педал на съединителя?

Мнениеот Ixidor » Чет 08 авг 2013 11:10


Съединителя не съм го сменял и в момента отлепя (отлепяше...) доста горе. Не знам дали е от снадките или си заминава. Явно ще се сменя и помпата. Педалът е 62лв оригинален. Май помпата е към 100тина лв. А както съм тръгнал и съединителя...
Да го туря на всички жабари :thumb_down :thumb_down :censored2


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Bora 2.0: Счупен педал на съединителя?

Мнениеот zfa159 » Чет 08 авг 2013 20:38


Когато се износва притискателния диск, натискането на педала също става все по-трудно...затова с нов съединител педала е много по-мек....така че се ориентирай и за смяна на съединителя, пък и щом с наварена помпа отделя горе, значи няма много живот в него. :bishop
:beer


Потребителски аватар
Ixidor
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 юни 2008 9:19
Автомобил: VW Bora 2.0 -- Honda CB500-R
Двигател:
Местоположение: сф / плд

Re: VW Bora 2.0: Счупен педал на съединителя?

Мнениеот Ixidor » Чет 08 авг 2013 22:26


Започна се със счупен педал и си *** майката... :mrgreen


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Bora 2.0: Счупен педал на съединителя?

Мнениеот zfa159 » Чет 08 авг 2013 22:51


Е, иначе педалите за съединител ще ти станат консуматив :mhihi


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Bora 2.0: Счупен педал на съединителя?

Мнениеот kossis » Пон 19 авг 2013 11:00


DoH_KuXoT написа:на стария ми пасат B4 95' (от Италия) имах същия проблем. Едно към едно с описания от теб. Тия жабари като им замине притискателя и започне да се втвърдява , не отделя като хората и трудно се сменят предавки си решават проблема със рязане на буталото на горната помпа и удължаването му. Това води до по-лесно включване на предавки без да се натиска съединителя до долу, но усилието става дори по-голямо. В следствие се стига до умора на материали и скъсване на пластините и всички пластмаси по механиката на педала, късат се вилки на съединителя и т.н. Жабарска работа... Не знам сменял ли си съединител, но ако ти се струва твърд повече от нормалното задължително го смени, смени си и помпата , педал може и втора употреба да вземеш ако е много скъп нов. Казвам ти го от горчив опит. Аз щях да блъсна човек на пешеходна пътека от такива преправяния. Завивах надясно , човека претича пред мен, натиснах съединителя , леко спирачката , в един момент педала на съединителя пропадна до долу, помпата се освободи рязко, все едно съм пуснал съединителя, колата ми тръгна рязко към човека , натиснах спирчка до долу и едвам угасих двигателя на спирачка. Ако не бях реагирал направо си го отнасях човечеца.
после видях същите снадки, заварки и т.н. и смених всичко..., сега ще се появят и хора които ще те посъветват да си завариш педала, да го побългариш и т.н. но прочети пак дългата история която написах и сам си прецени какво да направиш...


Колега я пак да обясниш какво точно снаждат и режат тия Италиански цигани.
Нещо не ми става ясно.
Понеже смених на Пасат 5.5 - помпа при съединител, притискателен и фероден + лагера и пак ми е твърд педала.

Тоест остана само помпата при педала не сменена. Свалял съм кората и съм гледал, но понеже не знам каква аномалия да търся и за това не ми е направило впечатление нищо.

Като сваля кората и гледам педала, може ли да се види ако е преправяно нещо на Пасат 5.5 ?
След смяна на съединителя ако е пипана тази помпа, твърдостта остава ли на съединителя заради променената горна помпа ?

Въпроса е и към Колегата автор на темата Ixidor. Макар че колата е друга.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6275
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Bora 2.0: Счупен педал на съединителя?

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 19 авг 2013 11:13


kossis написа:Колега я пак да обясниш какво точно снаждат и режат тия Италиански цигани.
Нещо не ми става ясно.

общо взето горната и долната помпа са еднакви. Щом си сменял долната ще ти обясня по нея. В свалено състояние накратко конструкцията й е цилиндър с уши за монтаж и ос, която надиска буталото, извод за тръбопровод и т.н. Жабарите режат оста, снаждат я и заваряват. Фабрично тази ос няма заварки! Монолитна е, изработена на струг. При заварките често се получава или узгаряне на уплътнителните пръстени на буталото или задиране на буталото. Заяжда в последствие и е възможно педала да ти е твърд и от това. Но това лесно може да се провери като откачиш долната помпа и с ръка провериш как се движи педала сглобен с горната помпа, ако заяжда, търсиш проблема или в горната помпа или в механизма на педала.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Bora 2.0: Счупен педал на съединителя?

Мнениеот kossis » Пон 19 авг 2013 11:24


Тоест удължават бутащата шпилка към педала, за да се получи с по малко ход на педала избутване на буталото до край ???

Това разбирам аз.

Като се гледа отдолу при педала-вижда ли се ако е заварявана помпата ?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6275
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Bora 2.0: Счупен педал на съединителя?

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 19 авг 2013 11:29


kossis написа:Тоест удължават бутащата шпилка към педала, за да се получи с по малко ход на педала избутване на буталото до край ???

Това разбирам аз.

Като се гледа отдолу при педала-вижда ли се ако е заварявана помпата ?

ами на B5.5 това не съм го гледал, аз описах случая за пасат B4 и там се вижда. Предполагам и тук няма да е по-различно. Сваляш кората около педалите и като легнеш в краката и проследиш къде отива педала ако има интервенция ще си личи заваръчния шев.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Bora 2.0: Счупен педал на съединителя?

Мнениеот kossis » Пон 19 авг 2013 13:36


Като се замислих, ако се направи така помпата, няма ли педала да стига до някъде и да спира хода му без да опира в пода ?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6275
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Bora 2.0: Счупен педал на съединителя?

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 19 авг 2013 14:29


kossis написа:Като се замислих, ако се направи така помпата, няма ли педала да стига до някъде и да спира хода му без да опира в пода ?

при мен отново потъваше до долу, предвиден е доста свободен ход,


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Bora 2.0: Счупен педал на съединителя?

Мнениеот kossis » Пон 19 авг 2013 14:42


Ако натисна до половината ход и първа влиза с новия съединител, това дали е показателно че е барано по помпата ? Аз го натискам до опиране в пода.

При тебе влизаха ли скоростите без да го натискаш до долу тоя педал ?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6275
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Bora 2.0: Счупен педал на съединителя?

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 19 авг 2013 15:14


при мен влизаха трудно, но се оказа че ми е била крива вилката и заминал притискателя и жабарчетата са решили проблема с удължаване оста на помпите. Не мога да ти кажа при теб какво е , трябва да го погледнеш.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Bora 2.0: Счупен педал на съединителя?

Мнениеот kossis » Вто 20 авг 2013 8:20


На пасат 5.5 педала е от лята сплав и е три пъти по масивен от вашите. Трудно може да се счупи изобщо. Буталото на Помпата контактува през средата на педала в прорез. Тоест няма такова заварено ухо дето се кърти.

Вчера го разгледах добре. Има една двойна масивна възвратна пружина минаваща отзад през средата на педала, която е симетрично контактуваща от двете страни към купето. Завита е и от двете си страни като свинска опашка.
Предполагам при натискане до край пружината преминава в равновесно състояние- когато педала опре в дъното и възвратният и натиск е по малък от първоначалният.

Значи или и новият притискателен е по корав- ЛУК сложих, или тая пружина е много корава (изглежда корава), или помпата ми е с проблем.
Помпата има гумен маншет изцяло и видимо не е пипана-то и не може- маншета ще се прецака.

На рака го натисках и го смазах барабар с стоп педала с моторно масло-на една вилка са и двата.
Имаше заводска грес по вилката.

Педала на съединителя има ел. контакт-машинка -като на стоп педала машинката за стоповете.
За какво е необходимо да отчита кога е натиснат съединителя ?
Можеби заради ниските обороти.

Та на пасат 5.5 трудно може да се правят Италянски Циганщини.
Имало по големи цигани и от нашите Мангали. :Mr Green Fun



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: diwaka, Google [Bot], MamaMy и 56 госта