ABF vs 1,8T в купе на Г3 или има ли предимства АБФ пред 1,8Т

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
merckx1990
Мнения: 76
Регистриран на: Пон 31 яну 2011 17:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Dimitrovgrad/Stara Zagora

ABF vs 1,8T в купе на Г3 или има ли предимства АБФ пред 1,8Т

Мнениеот merckx1990 » Чет 15 авг 2013 14:31


Та колеги навил съм се да сменям АБФ-а с 1,8т било то 150, 180, 209 или 225 к.с. Опитвам се да си изградя таблица с плюсовете и минусите на АБФ спрямо 1,8Т и всичко ме води към 1,8Т.
- Разход го смятам идентичен при нормално каране,
- мощност еднаква, но 1,8Т печели въртящия момент от ниските, поради което ще имам по-приятно каране без ръчкане за да се изтегля , както и турбо мотора има по-лесен начин за почишаване на конете с един чип примерно.
- данъците ако регистрирам новия мотор са относително нещо според конете на новия,
- 1,8Т има малко по-скъпи датчици (дебитомер, бубини, комутатор), за развалянето им не съм чул чести оплаквания, както и от към турбина. Като друго моторите ги считам за идентични от към масло , филтри, ремъци.
- 1,8Т по-ново поколение , някои модели са с променлива геометрия на вала.
- от към здравина на двата мотора не се съмнявам.
До тук не намерих и една причина да НЕ сменя АБФ-а в близкото бъдеще.
Ще се радвам на отзиви от колеги возили се или карали двата мотора в сток състояние и с малки доработки.
Като механика , жици и подобни ,имам идея с какви таралежи ще си имам работа.
Благодаря на отзовалите се.




Потребителски аватар
buller
Мнения: 2194
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: ABF vs 1,8T в купе на Г3 или има ли предимства АБФ пред

Мнениеот buller » Чет 15 авг 2013 14:53


Искаш да набуташ 1.8Т в коша на Голф 3?
Според мен цените на 4-ките вече позволяват да се замислиш за 4-ка... Още повече, ако си склонен да е с 2 врати.


merckx1990
Мнения: 76
Регистриран на: Пон 31 яну 2011 17:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Dimitrovgrad/Stara Zagora

Re: ABF vs 1,8T в купе на Г3 или има ли предимства АБФ пред

Мнениеот merckx1990 » Чет 15 авг 2013 15:00


Да прав си , но съм с Юби и купето ми е повече от запазено. Та реално трябва да го продам за без пари и да доплатя колкото за друг двигател в най-добрия случай. А тройката си е по-лека. Съмнява ме да намеря четворка в перфектно състояние за малко пари. Обмислям и този вариант за сега. До нова година ще мисля и за новия сезон се надявам да е ясно и да действам.


Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: ABF vs 1,8T в купе на Г3 или има ли предимства АБФ пред

Мнениеот niki1_j » Чет 15 авг 2013 16:33


Има не 1 такъв проект с 1,8Т напъхан в 3-ката. Инъче АБФ е не лош мотор, ама не е много евтин и лесен за тунинг. Докато Юби 3-ка с 1,8Т ще е идеален резултат. Слагаш, подкарваш и после с не много усилия може и 200+ ктъра да го направиш.

Ако имаш желанието и бюджета, няма какво да се чудиш :wink


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2194
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: ABF vs 1,8T в купе на Г3 или има ли предимства АБФ пред

Мнениеот buller » Чет 15 авг 2013 17:38


Инсталация, скорости, захващане, подобряване на спирачките - за мен най-добре си е както е мислено от завода...
Ако ти е жал за юбилейката - дръж я и нея :Mr Green Fun


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19334
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: ABF vs 1,8T в купе на Г3 или има ли предимства АБФ пред

Мнениеот stefan4o » Чет 15 авг 2013 17:48


Помисли и за документалната страна на нещата. След време ако те ухапе мухата да продаваш как ще я регистрира новия купувач? Да ти кажа не си е работа да караш кола с нередовни документи... icon_idea


Потребителски аватар
victory1983
Мнения: 269
Регистриран на: Съб 28 юли 2007 13:06
Автомобил: vw golf 3 1993
Двигател: ABF
Местоположение: Горна Оряховица

Re: ABF vs 1,8T в купе на Г3 или има ли предимства АБФ пред

Мнениеот victory1983 » Чет 15 авг 2013 18:00


Има ли предимства АБФ пред 1,8Т......това пита колегата,не какво ще трябва да смени по тройката(спирачки,инсталациа и прочие) и как ше я регистрира щото след 3 години ще му скимне да продава вече 23 годишната си кола примерно!


Потребителски аватар
mytko731
Мнения: 117
Регистриран на: Пон 05 юли 2010 6:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: vraca

Re: ABF vs 1,8T в купе на Г3 или има ли предимства АБФ пред

Мнениеот mytko731 » Чет 15 авг 2013 19:45


1.8 т е страхотен мотор и ще се учудите че харчи по малко от 1.8 при идентично каране.Освен това с подходяща кутия може да се разтоварва много.


Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: ABF vs 1,8T в купе на Г3 или има ли предимства АБФ пред

Мнениеот niki1_j » Пет 16 авг 2013 6:26


Че 1,8Т е по-иконмичен в стандартни режими на експлоатация никой не оспорва. Инъче моят личен съвет е че ако можеш да си позволиш конверсията да не се замисляш.

Относно регистрацията и там си има легален начин и никой няма да те върне. За целта се минава техно тест, което също не е евтино удоволствие. Само не разбрах какво трябва да се прави на спирачките. АБФ-а идва стандартно с 288мм отпред и 256мм отзад + АБС. Кое точно му е по-лошото на спирачките от на стандартното 1.8Т на ми стана ясно :drunk


merckx1990
Мнения: 76
Регистриран на: Пон 31 яну 2011 17:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Dimitrovgrad/Stara Zagora

Re: ABF vs 1,8T в купе на Г3 или има ли предимства АБФ пред

Мнениеот merckx1990 » Пет 16 авг 2013 9:24


Отзад са си стандартни дискове на тройка ГТИ. Golf 4 е с големи дискове отзад и са вентилирани(говоря ВР6 и ВР5 170 коня).От към скорости , полуоски, спирачки не мисля че трябва да коментирам, защото всичко си ми е заводски и е предвидено за 150 к.с. Документите доколкото разбрах се минава технотест и сменям талон, затова и ще предпочета 150 коня пред 209 от ауди С3 , да не се занимавам с данъци по-големи. Точно лесното повишаване на конете ме блазни най-много + доста по-високия въртящ момент на 1,8Т от 1800 оборота(180Нм при АБФ на 4400 оборота спрямо 210Нм на 1800). Сега като съм с хора или багаж трябва да си върна 1 2 предавки за да не се чувствам като ми се наложи ускорение. Ще помисля още доста, защото годините наистина растат.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: ABF vs 1,8T в купе на Г3 или има ли предимства АБФ пред

Мнениеот Bai Sando » Пет 16 авг 2013 10:20


Е ти с хора и багаж ако трябва да връщаш предавки,какво да кажем ние с 1.6 асматиците,дето като пусна климатика и се чуди какво става :mhihi
Защо не помислиш за други скорости,от 9А мисля че ставаше доста по-пъргав АБФ-а :gruebel


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2194
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: ABF vs 1,8T в купе на Г3 или има ли предимства АБФ пред

Мнениеот buller » Пет 16 авг 2013 12:58


niki1_j написа:Само не разбрах какво трябва да се прави на спирачките. АБФ-а идва стандартно с 288мм отпред и 256мм отзад + АБС. Кое точно му е по-лошото на спирачките от на стандартното 1.8Т на ми стана ясно :drunk

Колегата е споменал, че иска да засилва колата и именно затова ще слага 1.8Т - по-лесно и евтино качване на коне.
Оттук и спирането трябва да се подобри, че не става само с ядене :mhihi


Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: ABF vs 1,8T в купе на Г3 или има ли предимства АБФ пред

Мнениеот niki1_j » Пет 16 авг 2013 13:01


А аз исках да кажа, че стандартното 1,8Т и Юби 3ката нямат голяма разлика в спирачната система. Инъче грешката е моя ... 232мм е отзад и 288мм спирчен диск отпред. Което е напълно достатъчно, за да я спира тая лагерна количка :th_up



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта