Голф 3 ABD загрява на по-високи обороти - стр. 6

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Голф 3 ABD загрява на по-високи обороти - стр. 6

Мнениеот Dushan » Пет 28 сеп 2012 13:50


Колеги писна ми. Извънградско по баири максимум вдига 92 градуса. Кача ли се на магистрала, след 30 минути е 105 градуса! Като вдигна 135 145 - отива право на 110 градуса. Няма зиме няма лете се грее. Миналата зима на 3 пъти като я загася перката вие!!!!!!!! Термостата отваря на точна температура. Прелива си в казанчето, не много ама прелива и като дигна обороти веднага се усилва преливането. Сменял съм водна помпа, прочиствал съм радиатора. Парно има много. Интересното е че като е голяма жега загрее до 110 пусна парното и след 5 мин падне на 100 !?! Двигателя, маслото всичко 6 само температурата е мъка!! Когато е студено и пусна по инерция термостата затваря и кове 80 градуса. При АБД и АБУ водната система е facepalm Без термостат водата вместо към радиатора отива към таралежа и термостата вместо на горния е на долния маркуч facepalm Айде както и да е ама да работи правилно, ама при мен не иска! Като загрее мъката е че не върви. А 1.4 като не върви, е много лошо!

Последна промяна от Dushan на Сря 04 сеп 2013 23:47, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата

Мнениеот radi_nrj » Пет 28 сеп 2012 14:00


Моето е с термостат Behr и таралеж Topran, като закове 90 и няма мърдане. Напъвал съм го на магистрала и зорлем минава 95 градуса. Провери си уреда на таблото, че на старото ми табло показваше глупости.

Само да добавя, че на моето ABD охладителната система е изцяло почистена и се кара само с антифриз HEPU, водната помпа също ми е нова.


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата

Мнениеот Dushan » Пет 28 сеп 2012 15:27


radi_nrj написа:Моето е с термостат Behr и таралеж Topran, като закове 90 и няма мърдане. Напъвал съм го на магистрала и зорлем минава 95 градуса. Провери си уреда на таблото, че на старото ми табло показваше глупости.

Само да добавя, че на моето ABD охладителната система е изцяло почистена и се кара само с антифриз HEPU, водната помпа също ми е нова.


Термостата ми е същия, таралежа няма значение защото вече водата не минава през него, а и той няма значение за охлаждането. Идеята е че и мен не ме интересува какво показва тъпото табло. Интересува ме да не губи мощност като загрее и включи перката. И да не се страхувам от стрелката.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата

Мнениеот pas1.8mi » Пет 28 сеп 2012 15:40


Ако си с двоен датчик е възможно ,когато ти показва висока температура на водата ,едновремено да омазва и показанията за компа!


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата

Мнениеот Dushan » Пет 28 сеп 2012 16:36


Преди да дойде зима ще сменя и двойния и този на радиатора. Тъкмо тогава ще налея и малко антифриз. Ще разгледам и при термостата какво става, просто профилактично. Колко ли пари са датчиците. Да знам да събера едно друго.


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата

Мнениеот djshomi » Пет 28 сеп 2012 19:11


Този ан радятора е за пускане на перката ако си я пуска не пипаи.Може да е прецакан този при термостата.Наи лесно и ефтино отиди на сервиз да я премерят Т и ще видиш дали лъже.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата

Мнениеот emo-gar » Пет 28 сеп 2012 19:36


Мисля,че много очакваш за конете и.С тия 60 коня,как мислиш да поддържаш 145?Решение би било по-голям радиатор,ако всичко друго е в ред.Само си представи как може да са задръстени водните отвори в гарнитурата на главата!Също така "изпреварването"-т.е. центовката да е в норми,щото при газифициране много обичат да я бутнат в "изпреварване".
Ама преди това -мерене,но как ще стане постановката в движение-не знам,т.е. знам-но не ми е известна твоята способност в измерителните джаджи.
Това с "изпреварването" мога надълго да го обясня-как се случва че мотора грее и няма мощност....изследвал съм този гаден случай още при "чуковете"-т.е. "механичните" Хол-сензори :D


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19333
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата

Мнениеот stefan4o » Пет 28 сеп 2012 19:45


Потвърждавам за конете и очакванията. Може и действително от центровка да е така, но при мен такива странности не съм забелязал, а не е като да не й давам зор... карам с 10-12 отгоре на заводските 5 :Mr Green Fun
Колегата пуснал темата да каже дали случайно не е ползвал добавка за запушване на дупки (и радиатори :Mr Green Fun )?


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата

Мнениеот Dushan » Пет 28 сеп 2012 20:59


Въобще не очаквам много, защото знам как реагира педала, като е 80-85 градуса и като е 105-110. Може да се каже че от голф се превръща в москвич ...
За гарнитурата на главата не вярвам, защото е правена преди 15 000 км. Центровката е направена на бензин няма грешка. За изпреварването го знам, добре образован човек съм.

Добавки от както е в мои ръце не съм слагал.

Най добре да ви разкажа цялата история на голфарата. Купих я от китния български град Кърджали (В КОЙТО ИМА ПОВЕЧЕ БЪЛГАРИ И ЦЪРКВИ ОТ КОЛКОТО ПРЕДПОЛАГАТЕ). Покарахме трима човека да видиме, одобрихме взех я. Има само огромни кусури на външен вид, но се прежалих. Без пари я взех на времето. 1200 лева с газова всичко.
Тръгваме за София всичко 6, по магистралата 130 и 90 температура. Карам 3к километра, отивам в селото на баща ми към северозапад. Преди да си ходим баща ми вика дай да долеем вода. Добре. Карам си след Враца за София добре. Качваме се на магистралата и се почна с нанагорнищата ама яки. По едно време от нищото, ба колата не върви на 5-та! Зъб на долу 100км/ч и ме мърда бре гледам таблото 110 градуса още малко да прехвърли. А последния тунел на върха иде. Викам си минава се там ще видим. Минаваме тунела веднага в дясно. Баща ми вика недей гаси. Гледаме колата изхвърлила вода. Обаче не наведнъж а малко по малко и не сме могли да разберем по рано. чакаме няколко минути, няма спад на температура изхвърлила много вода. Гасим. Едно шише през оградата до потока за вода. Между 3 и 4 литра пробра. Палиме бегаме вкъщи. С температурата нищо тревожно. После след седмица тръгвам за другото село в Родопите. Качвам се на магистралата и познайте. Почват номерата. Като поизстине до 80 градуса тръгва супер и веднага след 10 км пак вдига температура и няма сила да върви. Така в Кърджали при братовчедите и брат ми. Там викат. Термостат е няма какво. Отиваме купуваме слагаме - същия резил. В града си пере 100 градуса. Махаме термостат всичко прави 90 карай. Тръгвам за село първия баир 105. Айде обратно за водна помпа. Майстор сменя, старата помпа леш. Слагаме нова испанска AIRTEX. Слагаме термостата. Проверяваме перка пуска върти вода добре готов си. Първия баир 100 градуса!!!! Отчаяние пълно. Викам няма гас. На село там нагоре надолу. Гледат хора маркучите малко надути. Преди да се стигне до тази диагноза претачахме, истачахме, пълнихме и си карам все 10 литра вода в багажника. После си тръгвам. В Кърджали проверяваме маслото добре е. Пак филми до София. В София маслото станало боза! Търсим майстор един полицай намира негов човек майстор. Как ще се кара до там. Баща ми слага някакво масло 3 литра и вика пали. Отиваме при майстора като му разправяме лошо му стана. Прави каквото прави, семеринг сълзи това онова. Блока добре, клапани добре. Всичко добре само гарнитура и минимално шлайфане на главата. След няколко дена взимаме. Показва 70 и нещо термостата отваря леко на 85 отваря напълно и се включва перката. на 80 спира. Викам си станало е. Няма проблеми. Карам си карам отивам затяга ми болтовете на главата. И след 1к километра перката почна да се пуска чак на 90 и да спира 85. Викам си ба ко стаа. През това време не съм излизал от града. Пак за село пак вдига 100 градуса - плаче ми се. Питам майстори викат. Щом не изхвърля антифриз карай и не обръщай внимание. Та чак до сега след вече 15к когато пак смених маслото. През това време съм почиствал с каналин радиатора, излезнаха малко боклуци. Няма, все така. Направих упдеит на водната система, като я направих да не върви през входящия колектор и сега си загрява пак но по бавно за половин час по магистралата. Все мъки, загрява и не върви като загрее. Искам да кове 80 и край ама няма. :cry:


Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата

Мнениеот my heart iS iCe » Пет 28 сеп 2012 21:09


Колега, искаш да кажеш, че след шлайфането на главата нова гарнитура, и пак меше маслото с антифриз? Това не говори нищо добро за "майстора" който ти е правил колата, трябвало е след това да откара главата на "Скенер" да я видят дали има усукване или пукнатина! И аз имам подобен проблем с АБД-то стрелката си ми удря 105 градоса, и после спада, постоянно варира! Явно таблото не показва правилно! Иначе работната температура на АБД-то е висока, 1-ва степен на перката пуска на 95 градуса, 2-ра степен на 105. Разбира се може и да бъркам, но аз моята 2-ра степен не съм я чул цяло лято, само 1-ва степен върти!


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата

Мнениеот Ljubon » Пет 28 сеп 2012 21:27


Като за начало смени температурния датчик с качествен, този например:
http://www.autopower.bg/avtochasti-elek ... 05435.html
И ако искаш да имаш тази кола по-задълго, не карай с 145! :012:


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата

Мнениеот Dushan » Пет 28 сеп 2012 22:57


my heart iS iCe написа:Колега, искаш да кажеш, че след шлайфането на главата нова гарнитура, и пак меше маслото с антифриз? Това не говори нищо добро за "майстора" който ти е правил колата, трябвало е след това да откара главата на "Скенер" да я видят дали има усукване или пукнатина! И аз имам подобен проблем с АБД-то стрелката си ми удря 105 градоса, и после спада, постоянно варира! Явно таблото не показва правилно! Иначе работната температура на АБД-то е висока, 1-ва степен на перката пуска на 95 градуса, 2-ра степен на 105. Разбира се може и да бъркам, но аз моята 2-ра степен не съм я чул цяло лято, само 1-ва степен върти!


Не съм казал, че меша. Казах всичко е наред до ден днешен. И че след 15 000 километра смених маслото.
Наистина не кипи антифриза, ама няма мощност като загрее. Пусне ли перката, край на мача.

Ljubon написа:Като за начало смени температурния датчик с качествен, този например:
http://www.autopower.bg/avtochasti-elek ... 05435.html
И ако искаш да имаш тази кола по-задълго, не карай с 145! :012:


За датчика - тези хора не се ли научиха че АБД няма 55 коня. Те такова животно нема, има само 60коня!
Скороста само понякога, а и гледам че като карам с 110-115 загрява с 5 до 10 градуса по малко(когато не е 30 градуса навън). Май ще си редуцирам скоростта. Ама така много време за пътуване. Откачам. Нагоре 110-115(като загрее 100-105), надолу наваксвам. mhihi На равното От 120 до 145. Както ми дойде настроение.


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата

Мнениеот Dushan » Съб 13 окт 2012 16:39


Колеги днес ми хрумна нова теория. Възможно ли е през изпарителя да минава по голям дебит вода отколкото трябва и съответно да намалява дебита през радиатора? Това може да обясни защо температурата се намаля с 10 градуса, след като пусна парното (то добавя онзи дебит за охлаждане който е нужен). Затова и може би за 30 минути загрява по магистралата, а не веднага. За 30 минути се натрупва загубата от дебита? Какво ще кажете?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата

Мнениеот pas1.8mi » Съб 13 окт 2012 18:52


Отоплението е само чрез управление на въздущен поток(топло-студено).Няма отношение с дебита на антифриза! :idea:


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата

Мнениеот Dushan » Нед 14 окт 2012 11:16


pas1.8mi написа:Отоплението е само чрез управление на въздущен поток(топло-студено).Няма отношение с дебита на антифриза! :idea:


Човече това да не ти е голф 6 с климатроник? Нали парното има РАДИАТОР и той е свързан с двигателя и АНТИФРИЗА минава през този радиатор зимата... и лятото като загрее на магистралата. :Mr Green Fun Пускам парното и температурата с най-малко 10 градуса надолу. Изпарителя е свързан паралелно с парното. Когато е изключено парното, мисля че не минава антифриз през него. Обаче изпарителя няма как да го спреш(а и целта е да не спираш дебита през изпарителя). Обаче ако дебита през изпарителя е по-голям от нужното на самия изпарител да работи, това означава по малко преминаване на антифриз през охлаждащия радиатор за единица време. Демек по малко охлаждане. Демек за 30 минути при голямо натоварване (гепард по магистралата) се вдига температурата, заради намаления капацитет на радиатора(заради по малкия дебит през него). Все пак германеца не е предвиждал изпарители по маркучите му. :D
Смятал е всичко точно, без презапасяване по охлаждането. Та възможна ли е тази моя теория според вас?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: BOCOO, Google [Bot] и 69 госта