Мнениеот zfa159 » Вто 10 сеп 2013 21:14
Съвета ти и решението на ситуацията, се крие на едно единствено място и то определено не е тук във форума, а в картера на двигателя ти...без да се отвори и да се види, няма човек, който да ти каже 100% какво се случва вътре и кое е по-доброто решение. Ако вала и лагерите са заминали, определено ще ти е по-евтино да си вземеш цял друг двигател, ама какво ще е неговото състояние, никой не знае.
Финансово изразено в единия случай ще шлайфаш вал, мяташ нови лагери и действаш, стига вала да не е прекалено изяден там, където лягат аксиалните пластини (или блока да е изяден там, виждал съм и двата варианта). Ако вала подлежи на шлайф,а блока е ок, тогава звучи лесно, ама ще ти стъпи едни поне 500-600лв части с труд.
Процедурата обикновено е такава - пъхаш колата в сервиз, където знаят за какво иде реч, сваля се картера и се прави пълен оглед на положението. После ти се смята цена при варианта да го правиш и цена за труд при варианта да го смениш с друг..от там нататък проверяваш колко струва такъв мотор (с документи) и ти си преценяваш какво да правиш. Другия, който би могъл да вземеш обаче, трябва да имаш някаква гаранция, че е приличен...за да не си купиш още един строшен като твоя...само че повечето коли с приличен мотор, са с документални проблеми и ако нямаш подходящи познати, няма как да си я оправиш после в КАТ.
Ако смяташ дълго време да караш колата още и ти се наливат парици в нея - стига да е годен, направи този двигател - свали главата и я обслужи напълно, сложи му нови сегменти, прегледай и ако трябва смени и буталните болтове, нови лагери и шлайф на вала и т.н....тогава ще имаш надежден мотор,ама срещу поне 1000лв . Много е спорен въпроса кое е по-смислено - дали да смениш двигателя или да го ремонтираш...това много зависи от състоянието на твоя в момента и от очакванията ти след ремонта (или смяната). Сменяли сме не 1 и 2 мотора...резултатите са различни - някои хора си купуват по-строшен от техния,други си купуват много добри екземпляри,трети попадат на разни,които работят добре,ама горят по 2литра масло на 1000км...а никой в морга примерно не дава да гледаш мотора отблизо, камо ли да го разглобиш от някъде, да гледаш вътре...склонни са да дадат гаранция,ама сваляне и качване на мотора,ако се окаже дефектен,остава за твоя сметка...както и масло и филтър.
Още една подробност - вземи напиши от къде си...град или поне регион,за да може някой колега да те насочи към грамотни хора,които да ти кажат какво е състоянието на колата ти.