Работна температура на голф 3 АБД. Проблеми или не?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
dj_nako
Мнения: 1479
Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
Автомобил: Golf 5 tsi
Двигател: BMY 2007
Местоположение: Пловдив

Работна температура на голф 3 АБД. Проблеми или не?

Мнениеот dj_nako » Пон 21 окт 2013 15:24


Значи колата е голф 3 1.4 АБД.
От известно време наблюдавам следния проблем:
Докато карам извънградско със скорост от 50 до 150км/ч стрелката на температурата стои на 70 градуса, че и малко под 70. Ако спра и проверя температурата на капака на колата....епа студен е.
Ако карам по бавно, предимно градско, температурата е около 100 градуса, че и малко отгоре (което ме притеснява когато карам в градски условия). Като спра не мога да пипна капака на колата, камо ли нешо по двигателя.
От време на време се случва нещо много странно. Например, карам нагоре по проход Шипка на 3-та с 60км/ч и температурата е 70 градуса. Спирам за кратка тоалетна и двигателя за 1 минута вдига 110 градуса, включва перка и ...... започва много бавно да охлажда. Щом тръгна, температурата пада по-бавно и след време пак достига 70 градуса.
Странно е че като пипна долния маркуч на двигателя след работа в градски условия той е много горещ, някак радиатора не охлажда изходящата от него вода, но пък извън градско е голям пад-а на температурата, което ме кара да не мисля че проблем в радиатора.

Дайте малко идеи от къде е тази разлика в градусите и опасно ли е това?

Колата е на бензин, всяко лято е карана на чиста вода, а зимата предимно на концентрат антифриз -60 градуса.
Преди време имаше шлайф на главата, нова гарнитура, нова водна помпа.
Течове нямам за момента, или поне не се виждат, а отвреме на време доливам 100 грама охлаждаща течност.




9182
Мнения: 194
Регистриран на: Съб 15 юни 2013 0:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Работна температура на голф 3 АБД. Проблеми или не?

Мнениеот 9182 » Пон 21 окт 2013 15:29


Здравей,

За мен това е калпав термостат.

Кога за последно е сменян.

Другия вариант е глава или водна помпа, но виж най-напред термостата.

Поздрави.


Потребителски аватар
kr86
Мнения: 422
Регистриран на: Сря 20 окт 2010 22:43
Автомобил: Golf mk2
Двигател: 1.6 automatic 1984 year
Местоположение: софия

Re: Работна температура на голф 3 АБД. Проблеми или не?

Мнениеот kr86 » Пон 21 окт 2013 15:31


Щом температурата спада до 70 градуса си за термостат.
Опипай радиатора за студени сектори. Може да е задръстен и затова да не охлажда добре. С промивка под налягане може и до стане.
Перката ако е с две степени значи рървата степен не работи. Включването при 110 гр. е за екстремални случаи.
Първо провери двете степени на перката. Ако работят ди смени датчика на радиатора и карай.


Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Работна температура на голф 3 АБД. Проблеми или не?

Мнениеот my heart iS iCe » Пон 21 окт 2013 16:25


И аз съм с АБД, и имам същия проблем като на колегата! И мисля, че радиатора е виновен! НО все още не остава време и пари да го сменя! :no


Потребителски аватар
skuter
Мнения: 54
Регистриран на: Чет 22 сеп 2011 7:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Русе

Re: Работна температура на голф 3 АБД. Проблеми или не?

Мнениеот skuter » Пон 21 окт 2013 17:38


Термостат. Той поне на този модел се сменя много лесно.


Потребителски аватар
nikolai_an
Мнения: 1224
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Re: Работна температура на голф 3 АБД. Проблеми или не?

Мнениеот nikolai_an » Пон 21 окт 2013 20:38


че АБД мпже ли да вържи със 150? :mhihi ,колега явно проблема не е само в термостата...неможе толкова бързо да прегрява,премери темп.на охл. течност може и в таблото или датчика да има разминаване


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: Работна температура на голф 3 АБД. Проблеми или не?

Мнениеот Dushan » Пон 21 окт 2013 21:11


Може, може! Аз от София нагоре по АМ Тракия на 4-та съм правил 160! :rolleyes
Направо на въпроса- просто палиш и ако долния маркуч се загрее веднага термостата е заседнал полуотворен което ще обясни градската температура. Радиатора е перфектен щом на дълго сваля на 70 градуса.
Полуотворения термостат обяснява бавното сваляне на температурата. За мен си е термостат!


Потребителски аватар
dj_nako
Мнения: 1479
Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
Автомобил: Golf 5 tsi
Двигател: BMY 2007
Местоположение: Пловдив

Re: Работна температура на голф 3 АБД. Проблеми или не?

Мнениеот dj_nako » Вто 22 окт 2013 8:28


Термостата ще го сменя с нов.
Радиатора ще го сменям последен.
Как да проверя дали перката работи на 2 степени? Не ми се чака да вдигне 90 градуса че да видя дали върти перка, че може ей така набързо да направим белята намясто.


Потребителски аватар
kr86
Мнения: 422
Регистриран на: Сря 20 окт 2010 22:43
Автомобил: Golf mk2
Двигател: 1.6 automatic 1984 year
Местоположение: софия

Re: Работна температура на голф 3 АБД. Проблеми или не?

Мнениеот kr86 » Вто 22 окт 2013 16:50


Ако перката е с 2 степени значе има 3 кабела.
Кафявия трябва да е плюс а другите два са минусите.


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: Работна температура на голф 3 АБД. Проблеми или не?

Мнениеот Dushan » Пет 25 окт 2013 16:13


Смени ли термостата колега? Като го сложиш ще трябва да работи на място, за да се види отваря ли нормално, пуска ли перката и т.н.


Потребителски аватар
dj_nako
Мнения: 1479
Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
Автомобил: Golf 5 tsi
Двигател: BMY 2007
Местоположение: Пловдив

Re: Работна температура на голф 3 АБД. Проблеми или не?

Мнениеот dj_nako » Пет 01 ное 2013 13:13


След смяна на термостата запалихме колата. На около 87 градуса термостата се отвори и започна да топли радиатора, малко над 90 градуса перката се завъртя. Като карам колата в Пловдивския трафик температурата стига до около 100 градуса и след кратка работа на перката започва да пада. Явно добре работи термостата и охлаждането на радиатора.

Направи ми впечатление че извънградско пак е около 70 градуса. Парно има, маркучите на радиатора са горещи, като долния е по-слабо горещ но пак е горещ, някак мислех че ще е рязко охладена изходящата вода от него. Ама то 70 градуса си е горещо.

Утре съм в Софийския трафик, ако прегрее, значи радиатора не може да смогне да охлади.

.....в Софийския трафик ядове няма. Загрява си, охлажда се, уж ок.

Обаче на идване къъм София колата не вдигна повече от 70 градуса, умрех от студ и кой знае колко съм изгорил до тук. Що таака пада тая температура извънградско????



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта