След разкостване на колата изоснови и разговори с доста лица, вещи по темата, проблемът остава. А той е следният: Колата седя около 15 дни при бояджия, като е палена няколко пъти през това време. Взех я онзи ден, работеше без проблем. На следващия ден обаче при запалване започна да мирише силно на бензин, като на празен ход заработи сякаш има монтиран 300+ градусов вал. Справка с ВАГ-КОМ показа, че действително колата работи богато. Също така се получават и детонации в гърнетата при връщане на педала. Изключих следните неща поради описаните причини:
1) Температурен датчик - показанията са в норми (отчетено с ВАГ-КОМ).
2) Дебитомер - смених го преди около 2 месеца, почистен е. С откачен такъв промяна в работата почти няма.
3) Ламбда сонда - сменена преди 3 години, БЕРУ, live data-та на ВАГ-КОМ показва, че е жива.
4) Бензинов регулатор - пробвано с друг, проблемът остава
5) ECU chip - колата е "чипвана" при колегата Брезел, върнах стария чип да видя дали има промяна - тц.
6) Дросел - сменен преди 3 години с чисто нов оригинален такъв. Минава адаптация без ядове, проблемът обаче остава.
7) Допълнителен въздух след дебитомера НЕ влиза, проверено.
8) Кабели, свещи, капачки, палци, бобина - сменени наскоро, бобината я смених с друга, но проблемът остана.
9) Реле 30 - презапоено за всеки случай, ефект нулев.
Грешки също няма, с изключение на Lamda-Control Upper Limit Reached от време на време, което е допустимо предвид проблема.
Искам да вметна, че дебитомерът беше сменен поради сходен проблем преди няколко месеца, но при откачането на стария моторът заработваше нормално. Смених го с друг (втора употреба) и нещата заспаха. Имам съмнения в самото ECU - попаднах на тема от astragt в която той споменава, че след продължително лутане из сервизите проблемът се е криел точно там. Ще съм благодарен ако се намери колега, който да предостави за тест ЕКУ с номер 037 906 025 P .
Всякакви идеи, коментари и предположения по темата са добре дошли.
Хубава вечер!
Golf Mk3 2.0 ADY - богата смес и детонации /решен/
-
- Фотограф на VWClubFest
- Мнения: 2271
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Golf Mk3 2.0 ADY - богата смес и детонации /решен/
Последна промяна от didoriginal на Пон 28 окт 2013 22:51, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Golf Mk3 2.0 ADY - богата смес и детонации /търси се ECU
Колега, при мен на Г4, 1.6, АКЛ се беше получило подобно нещо - не бях закачил добре буксата на дросела. Успех!
-
- Фотограф на VWClubFest
- Мнения: 2271
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf Mk3 2.0 ADY - богата смес и детонации /търси се ECU
Проблемът се оказа в ЕКУ-то, незнайно защо е дало дефект. Огромни благодарности на Tyan за предоставеното за тест такова.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 39 госта