Здравейте съфорумци!
Имам следния проблем - при плавно натискане на педала на спирачката стоповете на Голфчето не светят. За 3-ка говорим. При рязко натискане всичко е ок. Първото, което ми дойде на акъла е стоп машинката на педала, дори из форума има теми свързани с нея, но все пак искам да питам дали проблема може да се крие и някъде другаде. Освен това ми интересува такава нова машинка колко струва, по възможност оригинална, защото доколкото разбирам се продават и заместители :)
Благодаря!
Голф 3Стоповете не светят при плавно натискане на спирачката
- ninkotv
- Мнения: 264
- Регистриран на: Пет 10 фев 2012 23:05
- Автомобил: [Golf 2] [Tiguan 5N] [Audi A3 8L]
- Двигател: [HK 1983] [CBAB 2010] [AGN 1999]
Re: Стоповете не светят при плавно натискане на спирачката
Точно стопмашинката е. Контактните и пластини са износени или зацапани и затова само при рязко натискане сработва. Аз бих си взел от автоморга оригинална. Не е нещо, което дефектира често, затова ще те изкара доста време. На новите ментета им нямам доверие.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Стоповете не светят при плавно натискане на спирачката
Машинката не може ли да се разглоби и почисти? На новите и аз им нямам доверие, а от морга сигурно не е ползвана достатъчно дълго за да се окислят пластините и пак да не правят добър контакт. Струва ми се, че дори без да се разглобява, ако се натисне стотина пъти рязко с пръст и ще се оправи.
-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: Стоповете не светят при плавно натискане на спирачката
Не е като да не дефектира често - аз поне и на трите коли съм сменял. Нова струва 10-20лв, втора употреба няма смисъл, защото на 20 години пластините просто са си износени.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Стоповете не светят при плавно натискане на спирачката
ktamen написа:Машинката не може ли да се разглоби и почисти?
Може - има нагар по пъпките . Но трябва да се има в предвид, че и пружината в машинката омеква .Сменях и после разглобявах - около 12 лв. взех от Тех Ко., но и нея разглобявах, че имаше малък ход и оставаха да светят стповете.Не ми се лепваше м-л да мястото на контакт на педал, че може да изпадне след време и затова я отворих и издърпах щифта.
@Iezekil -цената е с отсъпката
Последна промяна от kris11 на Пет 29 ное 2013 14:33, променено общо 1 път.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Стоповете не светят при плавно натискане на спирачката
Моята се издърпва щифта,на зъби е и си го настройваш.Взех я 10лв. от морга,не вярвам нова да струва толкова при положение,че 6-7 лв. искат за бутончето на вратите...
- martinesto
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Стоповете не светят при плавно натискане на спирачката
Колега,преди да почнеш да търсиш друга машинка,първо напръскай пластинките с контактен спрей.Аз имах същият проблем на голф 4.Почистих пластините,после спрея и всичко се оправи. 

-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Нед 28 юни 2009 19:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Стоповете не светят при плавно натискане на спирачката
Ами, засега проблема е решен. Взех и аз от Тех-Ко една стопмашинка за 11 лева с отстъпката, и с още едно приятелче Голфър се завряхме един по един зад педалите да видиме каква е работата. Още преди да свалим оригиналната машинка разбрахме, че няма да ни върже, понеже новата (испанска някаква) нямаше почти нищо общо като конструкция ... като им знам на Тех Ко склададжийте, всичко е възможно (иначе са много точни като фирма, абсолютно не искам да им правя антиреклама :) то едва ли има голям склад в който да не получи грешка някога и т.н. ... в България).
Свалихме старата все пак да я видим какво представлява, но пък и WD нямах под ръка, не очаквах такова стечение на обстоятелствата. Както и да е, понатиснах копчето няколко пъти да го видя като ход какво прави, после нещо му се изсилих, натиснах го по-така ... каза цък и потъна с половин сант. Викам си на акъла едни неприлични работи ... поцъках го още малко, не се върна в начална позиция. Като опря ножа до кокала си викам дай да го дръпна поне в обратната посока да видя кво ще стане ... изцъка малко, но застана както трябва. Опиянен от успеха реших пак да го натисна по-силно да видя дали пак ще се прецака ... прецака се ... което между другото не знам дали е възможно да се получи при много рязко натискане на педала и оттам ефекта ще е да светят постоянно. После пак го издърпах и го мостирах обатно. Ефекта е поразителен - свети перфекто при плавно натискане, поне така като гледам точно както си го представям че трябва да бъде.
Единствено в процеса на работа ми даде фира платмасовата декоративна кутия, която седи зад волана, но като я гледам е давала фира поне още 3-4 пъти през годините. Интересен факт е, че се държеше само на едно винтче (за дърво), но не и личеше, не зееше и не дрънчеше ... да видиме сага как ще я майсторя нея.
Благодаря ви за отговорите. Надявам се да не се налага да пиша повече по този въпрос :)
Свалихме старата все пак да я видим какво представлява, но пък и WD нямах под ръка, не очаквах такова стечение на обстоятелствата. Както и да е, понатиснах копчето няколко пъти да го видя като ход какво прави, после нещо му се изсилих, натиснах го по-така ... каза цък и потъна с половин сант. Викам си на акъла едни неприлични работи ... поцъках го още малко, не се върна в начална позиция. Като опря ножа до кокала си викам дай да го дръпна поне в обратната посока да видя кво ще стане ... изцъка малко, но застана както трябва. Опиянен от успеха реших пак да го натисна по-силно да видя дали пак ще се прецака ... прецака се ... което между другото не знам дали е възможно да се получи при много рязко натискане на педала и оттам ефекта ще е да светят постоянно. После пак го издърпах и го мостирах обатно. Ефекта е поразителен - свети перфекто при плавно натискане, поне така като гледам точно както си го представям че трябва да бъде.
Единствено в процеса на работа ми даде фира платмасовата декоративна кутия, която седи зад волана, но като я гледам е давала фира поне още 3-4 пъти през годините. Интересен факт е, че се държеше само на едно винтче (за дърво), но не и личеше, не зееше и не дрънчеше ... да видиме сага как ще я майсторя нея.
Благодаря ви за отговорите. Надявам се да не се налага да пиша повече по този въпрос :)
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Стоповете не светят при плавно натискане на спирачката
Това потъване при силно натискане всъщност е саморегулирането. Монтира се излишно стърчащо напред и педала го връща в точната позиция. Трябвало е да го отворите и почистите. ВДто ми се струва, че не е чак толкова незаменимо, аз никога не съм го ползвал за нищо и все съм се оправял.
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Нед 28 юни 2009 19:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Стоповете не светят при плавно натискане на спирачката
Ще го следя няколко дни, ако трябва пак ще го сваля и ще го почистя ...
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 77 госта