Голф 4 Смазване на спирачния апарат

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
bbdraganov
Мнения: 61
Регистриран на: Пет 02 авг 2013 14:40
Автомобил:
Двигател:

Голф 4 Смазване на спирачния апарат

Мнениеот bbdraganov » Пет 06 дек 2013 20:52


Наскоро ми смениха накладките на 4-те колела (Голф 4),но майстора никъде не сложи смазка.В ЕТКА на чертежа на спирачната система има нарисувана тубичка с "Литиева грес".Кои части трябва да се смажат и мога ли без да свалям спирачния апарат да сложа където трябва?




apolon
Мнения: 877
Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
Автомобил: BORA 1.6 16V
Двигател: AUS 2000
Местоположение: Razgrad

Re: Смазване на спирачния апарат

Мнениеот apolon » Пет 06 дек 2013 21:15


Смазват се направляващите по които се движат накладките.Ползва се "медна грес",т.е. литол+мед(Cu) на прах.Продава се в магазините за лагери.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 Смазване на спирачния апарат

Мнениеот zfa159 » Съб 07 дек 2013 10:18


Тая медна грес взехте да я мажете навсякъде :mhihi
За водачите на задните апарати има специална високотемпературна грес,която си е само за тази работа...медната става на вода при температурите там.
Другото,което може профилактично да смажеш е леглото,където самата накладка ляга на супорта, изчистваш добре и смазваш там,за да не трупа ръжда и да не заклини накладката в супорта...там вече може да ползваш медна (няма значение,че ще се втечни,все някаква част от нея ще остане и ще предпазва от ръжда. За водачите в супорта няма смисъл да предпазва от ръжда,защото имаш гумени маншони за целта.
Ако водатчите се движат трудно или въобще не се движат,тогава отваряш и почистваш и смазваш.Ако се движат както трябва и не са им скъсани маншоните,не е задължително да ги отваряш и т.н. Един добре смазан и направен водач с качествен маншон, спокойно изкарва 4-5 години без да се пипа и без да създава проблеми (лично тествано на моят Пасат).
Другата грес,която се ползва при спирачните апарати е за вътре между буталцето и цилиндъра (самия апарат).Тя е специална и се ползва само когато апарата се разглобява да се ремонтира. Маже се буталцето и О-пръстена,за да влиза по-лесно и за в бъдеще спир. течност да не го яде (да не му прави язви) и ако се скъса маншона,да не започне веднага съсипването на буталото. Тя е керамична (до 1400 градуса издържа).
За водачите на предните колела (ако са с неделим супорт - FS-III примерно), има една синя грес пак високотемпературна,ама устойчива и на вода, тя е за там,защото металната част на водача е външна и незащитена.Водача се почиства от мизерията като се свали,преди да се сложи обратно - с телена четка :)
:beer


bbdraganov
Мнения: 61
Регистриран на: Пет 02 авг 2013 14:40
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 Смазване на спирачния апарат

Мнениеот bbdraganov » Съб 07 дек 2013 18:10


zfa159:
Имах в предвид смазките "G 052150A2 Смазка пластичная,литиевая
и "G 000650 Паста твердого смаз. материала"
които излизат като тубички на чертеж 615-25 в ЕТКА 7.2 за Голф 4
Така или иначе,вече накладките са сменени,спират добре,щом майстора нищо не е сложил,няма да се притеснявам,дано е преценил ,че не е нужно смазване.
Впрочем,в една фирма видях за 7лв.бяла литиева грес в аерозолна опаковка,за пръскане.Може да си купя и с нея да понапръскам леглата на водачите.
:beer :beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта