здравейте колеги,
много ми е странно вече нямам никаква представа какво може да се е получило какво става и какво може да стане!проблема е следния,релето-№167 реле за вкл. на горивна помпа, примен от едно известно време запо4на да цъка постоянно не прави стандартното отваряне и затваряне на системата за да може да се вклю4и за постоянно, а постоянно включва и изключва цъка си ама непрестанно....! пробвах с 3 други същите релета, не става проблема си остава не е от релето!
днес изминах и 5о метра и въпросното реле запо4на да цъка докато колата беше в движение колата изгасна и въобще и не се мъчих да я паля защото то факти4ески бенз до мотора не идва!
махнах въпросното реле и отново дадох на контакт, "нещо" зпо4на да щрака по същия на4ин по който си щрака и релето... вдигнах капака на колата и усетих 4е и бубината щрака по същия на4ин!когато и премахна захранването спира да цъка! а двете неща нямат абсолютно нищо общо едно с друго!
въпроса ми е на някой някога слу4вало ли му се е такова нещо, защото от 6 месеца насам на мен и на автомобила ми се случват странни работи на които по4ти никой няма отговор.
СМЕНИХ ИНСТАЛАЦИЯТА Проблема остава!
Моля помагайте



цъкане на реле №167 и колата не иска да пали, абф мотор
- chefo_
- Мнения: 711
- Регистриран на: Пон 06 авг 2007 13:43
- Автомобил: vw golf 97 ubi
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
цъкане на реле №167 и колата не иска да пали, абф мотор
Последна промяна от chefo_ на Съб 28 апр 2012 15:40, променено общо 1 път.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: съвкупност от проблеми абф мотор и реле №167
Има много общо 
И двете неща се управляват от компютъра.Когато няма сигнал от датчика за оборотите на двигателя (известен като Engine RPM Sensor или датчик на коляновия вал),тогава компютъра приема,че колата е на контакт,но двигателя не се върти и спира подаването на напрежение към бобината и към релето за горивната помпа.това е с цел безопасност,защото примерно се движиш,удряш се в нещо и мотора гасне,но се къса тръбопровода за горивото и помпата изпомпва горивото по пътя (това при така реализиране схема няма как да стане,защото мотора гасне,комп-а вижда,че няма импулси и спира помпата).
реално от тук нататък отговорът на въпросът ти е повече от ясен - отпадат ти импулсите от този датчик и комп-а ти гаси релето и бобината.Причините могат да бъдат :
1 и най-вероятно - проблем в самия датчик за оборотите.Свали го,огледай го,обикновено им се разпадат кабелите и окъсява.
2 и също много вероятна - прекъсване на кабелното трасе между комп-а и датчика (буксата на датчика,кръглата букса на инсталацията на двигателя,буксата на комп-а,самите кабеляци)
3 и слабо вероятна - проблем в самия компютър.
Общо взето това е едната възможна хипотеза за нещата и ако имаш и странно поведение на оборотомера,когато се случват тези неща,е доста вероятно да съм прав


И двете неща се управляват от компютъра.Когато няма сигнал от датчика за оборотите на двигателя (известен като Engine RPM Sensor или датчик на коляновия вал),тогава компютъра приема,че колата е на контакт,но двигателя не се върти и спира подаването на напрежение към бобината и към релето за горивната помпа.това е с цел безопасност,защото примерно се движиш,удряш се в нещо и мотора гасне,но се къса тръбопровода за горивото и помпата изпомпва горивото по пътя (това при така реализиране схема няма как да стане,защото мотора гасне,комп-а вижда,че няма импулси и спира помпата).
реално от тук нататък отговорът на въпросът ти е повече от ясен - отпадат ти импулсите от този датчик и комп-а ти гаси релето и бобината.Причините могат да бъдат :
1 и най-вероятно - проблем в самия датчик за оборотите.Свали го,огледай го,обикновено им се разпадат кабелите и окъсява.
2 и също много вероятна - прекъсване на кабелното трасе между комп-а и датчика (буксата на датчика,кръглата букса на инсталацията на двигателя,буксата на комп-а,самите кабеляци)
3 и слабо вероятна - проблем в самия компютър.
Общо взето това е едната възможна хипотеза за нещата и ако имаш и странно поведение на оборотомера,когато се случват тези неща,е доста вероятно да съм прав


- chefo_
- Мнения: 711
- Регистриран на: Пон 06 авг 2007 13:43
- Автомобил: vw golf 97 ubi
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: съвкупност от проблеми абф мотор и реле №167
къде се намира тоя дат4ик и какво общо има с мубината той, компа отдавна е изстръгнат в момента съм с мега, и тя не е определено проблемна тествана е преди 2 дни!
- aradovanov
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: съвкупност от проблеми абф мотор и реле №167
Мегата от къде чете оборотите?
Като закачиш мегата на комп като започне цъкането имаш ли показания за обороти при изгасен автомобил?
Като закачиш мегата на комп като започне цъкането имаш ли показания за обороти при изгасен автомобил?
- chefo_
- Мнения: 711
- Регистриран на: Пон 06 авг 2007 13:43
- Автомобил: vw golf 97 ubi
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: съвкупност от проблеми абф мотор и реле №167
оборотите се четат от тадчика на хол,не съм я закачал, но докато цъка, оборотомера ми не се мести
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: съвкупност от проблеми абф мотор и реле №167
Е,аз не съм врачка,за да знам,че нямаш комп,а си си мега и принципно не е никак зле да ги казваш тези неща,когато искаш някой да ти помогне,защото аз сега съм загубил 15 минути и половин страница,за да си пиша празни приказки,които няма да са ти от никаква полза.
Бобината ти няма проблем,както и сам си разбрал.
Мотора ти има два датчика - един на делкото,който е за синхронизация на коляновия и разпр. валове (camshaft sensor) и въпросния,за който аз ти обяснявах по-горе.Тъй като и двата се наричат "датчик на хол" не е зле да конкретизираш от кой от двата взима сигнал мегата за оборотите на двигателя - този на делкото или този на блока,който чете на коляновия вал?
Също така щом си с мега, трябва да знаеш по-добре от всички нас дали мегата ти управлява бобината и горивната помпа или са свързани по друг начин,това няма кой да ти каже тук,защото не се знае какво е правено по колата и кое как е навързано.При оригиналния моторен комп ти обясних как се случват нещата.


Бобината ти няма проблем,както и сам си разбрал.
Мотора ти има два датчика - един на делкото,който е за синхронизация на коляновия и разпр. валове (camshaft sensor) и въпросния,за който аз ти обяснявах по-горе.Тъй като и двата се наричат "датчик на хол" не е зле да конкретизираш от кой от двата взима сигнал мегата за оборотите на двигателя - този на делкото или този на блока,който чете на коляновия вал?
Също така щом си с мега, трябва да знаеш по-добре от всички нас дали мегата ти управлява бобината и горивната помпа или са свързани по друг начин,това няма кой да ти каже тук,защото не се знае какво е правено по колата и кое как е навързано.При оригиналния моторен комп ти обясних как се случват нещата.

- neiki4a
- Мнения: 552
- Регистриран на: Чет 19 апр 2007 18:14
- Автомобил: polo 6n1
- Двигател: 1.4 16V
- Местоположение: стара загора
- Контакти:
Re: съвкупност от проблеми абф мотор и реле №167
най-вероятно чете от датчика на делкото ,провери връзките на буксата към мегата мисля че и тва реле се връзваше към нея може и да греша че нямам схемата пред мен вмомента проследи си кабелите даняма някой оголен да прави мизерия той отвреме на време
Re: цъкане на реле №167 и колата не иска да пали, абф мотор
Здравей колега имам абсолютно същия проблем с датчик 167,кажи моля къде е проблема! Благодаря!
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Пон 31 яну 2011 17:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Dimitrovgrad/Stara Zagora
Re: цъкане на реле №167 и колата не иска да пали, абф мотор
И все пак инсталацията заводската ли си остава или е къстъм. Кои датчици ползва за работа(доколкото съм запознат има различни варианти на МЕГА-та спрямо какви датчици се ползват).
Ако ползва стандартна инсталация , виж главното реле на компютъра или клеморед.
Ако ползваш къстъм инсталация , МЕГА-та е капризна към масите.
Варианта за датчик колянов вал при АБФ-а си е възможен също.
Ако ползва стандартна инсталация , виж главното реле на компютъра или клеморед.
Ако ползваш къстъм инсталация , МЕГА-та е капризна към масите.
Варианта за датчик колянов вал при АБФ-а си е възможен също.
- jokera152
- Мнения: 183
- Регистриран на: Нед 11 дек 2011 14:49
- Автомобил: Leon+Peugueot 307
- Двигател: ARL+HDI
- Местоположение: Sofiq,Blagoevgrad
Re: цъкане на реле №167 и колата не иска да пали, абф мотор
Колкото и странно да ти се струва провери си и стоп-релето на алармата или импулсния кабел на бубината представлява малък син кабел който излиза от бубината,провери първо нещата който са допълнително слагани на колата.
- VW`VENTO
- Мнения: 584
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
- Автомобил: VW BORA 1.9TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Ловеч
Re: цъкане на реле №167 и колата не иска да пали, абф мотор
здравейте колеги.При мен се появипроблем с непаленето и невървенето(изобщо)на бензин.Бензин има около 10литра,реле 167 работи(тествано е на друга кола). На газ си пали и работи нормално,но превключа ли на бензин веднага гасне и не може да запали.След като свалих капачето на реле 167 забелязах,че не цъка(не затваря веригата).Като го бутна с отверка да затвори принудително си работи на бензин колата.Къде да търся проблема за да несработва това реле?
Колата е венто 1,8 ААМ с газ
Колата е венто 1,8 ААМ с газ
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 62 госта