цъкане на реле №167 и колата не иска да пали, абф мотор

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
chefo_
Мнения: 711
Регистриран на: Пон 06 авг 2007 13:43
Автомобил: vw golf 97 ubi
Двигател:
Местоположение: Пловдив

цъкане на реле №167 и колата не иска да пали, абф мотор

Мнениеот chefo_ » Вто 10 апр 2012 21:25


здравейте колеги,

много ми е странно вече нямам никаква представа какво може да се е получило какво става и какво може да стане!проблема е следния,релето-№167 реле за вкл. на горивна помпа, примен от едно известно време запо4на да цъка постоянно не прави стандартното отваряне и затваряне на системата за да може да се вклю4и за постоянно, а постоянно включва и изключва цъка си ама непрестанно....! пробвах с 3 други същите релета, не става проблема си остава не е от релето!
днес изминах и 5о метра и въпросното реле запо4на да цъка докато колата беше в движение колата изгасна и въобще и не се мъчих да я паля защото то факти4ески бенз до мотора не идва!
махнах въпросното реле и отново дадох на контакт, "нещо" зпо4на да щрака по същия на4ин по който си щрака и релето... вдигнах капака на колата и усетих 4е и бубината щрака по същия на4ин!когато и премахна захранването спира да цъка! а двете неща нямат абсолютно нищо общо едно с друго!
въпроса ми е на някой някога слу4вало ли му се е такова нещо, защото от 6 месеца насам на мен и на автомобила ми се случват странни работи на които по4ти никой няма отговор.
СМЕНИХ ИНСТАЛАЦИЯТА Проблема остава!
Моля помагайте

Последна промяна от chefo_ на Съб 28 апр 2012 15:40, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: съвкупност от проблеми абф мотор и реле №167

Мнениеот zfa159 » Вто 10 апр 2012 23:06


Има много общо :)
И двете неща се управляват от компютъра.Когато няма сигнал от датчика за оборотите на двигателя (известен като Engine RPM Sensor или датчик на коляновия вал),тогава компютъра приема,че колата е на контакт,но двигателя не се върти и спира подаването на напрежение към бобината и към релето за горивната помпа.това е с цел безопасност,защото примерно се движиш,удряш се в нещо и мотора гасне,но се къса тръбопровода за горивото и помпата изпомпва горивото по пътя (това при така реализиране схема няма как да стане,защото мотора гасне,комп-а вижда,че няма импулси и спира помпата).
реално от тук нататък отговорът на въпросът ти е повече от ясен - отпадат ти импулсите от този датчик и комп-а ти гаси релето и бобината.Причините могат да бъдат :
1 и най-вероятно - проблем в самия датчик за оборотите.Свали го,огледай го,обикновено им се разпадат кабелите и окъсява.
2 и също много вероятна - прекъсване на кабелното трасе между комп-а и датчика (буксата на датчика,кръглата букса на инсталацията на двигателя,буксата на комп-а,самите кабеляци)
3 и слабо вероятна - проблем в самия компютър.
Общо взето това е едната възможна хипотеза за нещата и ако имаш и странно поведение на оборотомера,когато се случват тези неща,е доста вероятно да съм прав :)
:beer


Потребителски аватар
chefo_
Мнения: 711
Регистриран на: Пон 06 авг 2007 13:43
Автомобил: vw golf 97 ubi
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: съвкупност от проблеми абф мотор и реле №167

Мнениеот chefo_ » Сря 11 апр 2012 7:10


къде се намира тоя дат4ик и какво общо има с мубината той, компа отдавна е изстръгнат в момента съм с мега, и тя не е определено проблемна тествана е преди 2 дни!


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: съвкупност от проблеми абф мотор и реле №167

Мнениеот aradovanov » Сря 11 апр 2012 7:26


Мегата от къде чете оборотите?
Като закачиш мегата на комп като започне цъкането имаш ли показания за обороти при изгасен автомобил?


Потребителски аватар
chefo_
Мнения: 711
Регистриран на: Пон 06 авг 2007 13:43
Автомобил: vw golf 97 ubi
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: съвкупност от проблеми абф мотор и реле №167

Мнениеот chefo_ » Сря 11 апр 2012 8:51


оборотите се четат от тадчика на хол,не съм я закачал, но докато цъка, оборотомера ми не се мести


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: съвкупност от проблеми абф мотор и реле №167

Мнениеот zfa159 » Сря 11 апр 2012 12:22


Е,аз не съм врачка,за да знам,че нямаш комп,а си си мега и принципно не е никак зле да ги казваш тези неща,когато искаш някой да ти помогне,защото аз сега съм загубил 15 минути и половин страница,за да си пиша празни приказки,които няма да са ти от никаква полза. :roll:
Бобината ти няма проблем,както и сам си разбрал.
Мотора ти има два датчика - един на делкото,който е за синхронизация на коляновия и разпр. валове (camshaft sensor) и въпросния,за който аз ти обяснявах по-горе.Тъй като и двата се наричат "датчик на хол" не е зле да конкретизираш от кой от двата взима сигнал мегата за оборотите на двигателя - този на делкото или този на блока,който чете на коляновия вал?
Също така щом си с мега, трябва да знаеш по-добре от всички нас дали мегата ти управлява бобината и горивната помпа или са свързани по друг начин,това няма кой да ти каже тук,защото не се знае какво е правено по колата и кое как е навързано.При оригиналния моторен комп ти обясних как се случват нещата.
:beer


Потребителски аватар
neiki4a
Мнения: 552
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 18:14
Автомобил: polo 6n1
Двигател: 1.4 16V
Местоположение: стара загора
Контакти:

Re: съвкупност от проблеми абф мотор и реле №167

Мнениеот neiki4a » Сря 11 апр 2012 12:49


най-вероятно чете от датчика на делкото ,провери връзките на буксата към мегата мисля че и тва реле се връзваше към нея може и да греша че нямам схемата пред мен вмомента проследи си кабелите даняма някой оголен да прави мизерия той отвреме на време


Потребителски аватар
chefo_
Мнения: 711
Регистриран на: Пон 06 авг 2007 13:43
Автомобил: vw golf 97 ubi
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: цъкане на реле №167 и колата не иска да пали, абф мотор

Мнениеот chefo_ » Съб 28 апр 2012 15:42


:horror:


privatede
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 23 ное 2013 9:58
Автомобил:
Двигател:

Re: цъкане на реле №167 и колата не иска да пали, абф мотор

Мнениеот privatede » Съб 23 ное 2013 10:05


Здравей колега имам абсолютно същия проблем с датчик 167,кажи моля къде е проблема! Благодаря!


merckx1990
Мнения: 76
Регистриран на: Пон 31 яну 2011 17:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Dimitrovgrad/Stara Zagora

Re: цъкане на реле №167 и колата не иска да пали, абф мотор

Мнениеот merckx1990 » Чет 05 дек 2013 11:26


И все пак инсталацията заводската ли си остава или е къстъм. Кои датчици ползва за работа(доколкото съм запознат има различни варианти на МЕГА-та спрямо какви датчици се ползват).
Ако ползва стандартна инсталация , виж главното реле на компютъра или клеморед.
Ако ползваш къстъм инсталация , МЕГА-та е капризна към масите.
Варианта за датчик колянов вал при АБФ-а си е възможен също.


Потребителски аватар
jokera152
Мнения: 183
Регистриран на: Нед 11 дек 2011 14:49
Автомобил: Leon+Peugueot 307
Двигател: ARL+HDI
Местоположение: Sofiq,Blagoevgrad

Re: цъкане на реле №167 и колата не иска да пали, абф мотор

Мнениеот jokera152 » Чет 05 дек 2013 16:37


Колкото и странно да ти се струва провери си и стоп-релето на алармата или импулсния кабел на бубината представлява малък син кабел който излиза от бубината,провери първо нещата който са допълнително слагани на колата.


Потребителски аватар
VW`VENTO
Мнения: 584
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
Автомобил: VW BORA 1.9TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Ловеч

Re: цъкане на реле №167 и колата не иска да пали, абф мотор

Мнениеот VW`VENTO » Съб 07 дек 2013 15:48


здравейте колеги.При мен се появипроблем с непаленето и невървенето(изобщо)на бензин.Бензин има около 10литра,реле 167 работи(тествано е на друга кола). На газ си пали и работи нормално,но превключа ли на бензин веднага гасне и не може да запали.След като свалих капачето на реле 167 забелязах,че не цъка(не затваря веригата).Като го бутна с отверка да затвори принудително си работи на бензин колата.Къде да търся проблема за да несработва това реле?
Колата е венто 1,8 ААМ с газ



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 62 госта