


Голф 4 проблем с климатроника.4B6 грешка
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пон 24 юни 2013 0:01
- Автомобил: Vw Golf 4
- Двигател: 1.9 TDI PD - AJM
- Местоположение: Луковит
Голф 4 проблем с климатроника.4B6 грешка
нов съм във форума.Става на въпрос за Голф 4 1.9 TDI PD 115 к.с. AJM .Колата е с климатроник и от както времето застудя колата не ще да духа топло.Едвам едвам някакво хладко.Реших да кача колата на диагностика и майстора каза че няма записани никакви грешки на климатроника,тества всички клапи и каза че са ок.Четох доста насам натам и пуснах самодиагностика на климатроника и ми изписва 4B6 грешка,а майстора ми каза че нямам грешки.Може ли това да ми е проблема-Според него каза че радиаторчето ми било за смяна.Моля дайте ми съвет
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 проблем с климатроника.4B6 грешка
4B6 е един сигнал,който определено не ти е проблема :) Започва се по следния начин :
1. установяваш дали колата има циркулация на антифриз коректно през системата - палиш я да загрее до работна температура (90 градуса) и пускаш парното да вее на макс. След това излизаш навън и пипаш с ръка двата маркуча на радиаторчето - трябва и двата да са горещи до такава степен,че да не можеш да ги държиш.Единия може да е една идея по-хладък от другия,ама пак доста врял.
Ако това е така,значи имаш циркулация на антифриз в системата и не си за водна помпа примерно (която е с пластмасови витла).
Ако това не е така,тогава трябва да разбереш дали проблема е в радиатора (запушен) или в охладителната система на колата - за целта на студена кола разкачаш двата маркуча,които отиват за към радиаторчето и промиваш радиаторчето с маркуч и вода от чешмата - ако има хубав дебит и т.н. - радиатора не е задръстен (което не означава,че ще отоплява,ама за това по-надолу). Ако радиатора е ок,тогава значи имаш проблем с циркулацията на антифриза - 99% водна помпа. Тя затова се сменя заедно с ангренажа и по възможност с такава с метални витла.
2. след като вече си установил,че имаш циркулация през системата и радиатора ти не е задръстен, следва друго нещо - да установиш дали климатроника ти чисто механично си мести клапата топло-студено.За целта трябва да поразглобиш таблото,за да имаш достъп.Като виждаш мотора тестваш дали при промяна в показанията между мин и макс. температура, се мести мотора и най-важната част,дали механиката между мотора и клапата е здрава. Ако мотора не се мести и не го дава като грешка,вероятно вътре колелцата са се счупили - сменяш мотора. Ако мотора се мести и механиката е здрава и мести всичко,тогава следва сваляне на таблото,за да установиш дали вътре самата клапа не е счупена (отвън няма как да видиш).Също така при разглобяването задължително сменяш радиатора на парното, защото имат един често срещан проблем - самия радиатор вътре си чупи преградата между вход и изход и съответно водата си влиза и излиза (имаш циркулация),ама не минава през питата и съответно не топли.
За да се свали таблото на Голф 4 и да се смени радиатора,трябва да се източва фреона на климатика. Другия ми съвет е да си смениш майстора,щом веднага те праща на радиатор и не е видял тази грешка.

1. установяваш дали колата има циркулация на антифриз коректно през системата - палиш я да загрее до работна температура (90 градуса) и пускаш парното да вее на макс. След това излизаш навън и пипаш с ръка двата маркуча на радиаторчето - трябва и двата да са горещи до такава степен,че да не можеш да ги държиш.Единия може да е една идея по-хладък от другия,ама пак доста врял.
Ако това е така,значи имаш циркулация на антифриз в системата и не си за водна помпа примерно (която е с пластмасови витла).
Ако това не е така,тогава трябва да разбереш дали проблема е в радиатора (запушен) или в охладителната система на колата - за целта на студена кола разкачаш двата маркуча,които отиват за към радиаторчето и промиваш радиаторчето с маркуч и вода от чешмата - ако има хубав дебит и т.н. - радиатора не е задръстен (което не означава,че ще отоплява,ама за това по-надолу). Ако радиатора е ок,тогава значи имаш проблем с циркулацията на антифриза - 99% водна помпа. Тя затова се сменя заедно с ангренажа и по възможност с такава с метални витла.
2. след като вече си установил,че имаш циркулация през системата и радиатора ти не е задръстен, следва друго нещо - да установиш дали климатроника ти чисто механично си мести клапата топло-студено.За целта трябва да поразглобиш таблото,за да имаш достъп.Като виждаш мотора тестваш дали при промяна в показанията между мин и макс. температура, се мести мотора и най-важната част,дали механиката между мотора и клапата е здрава. Ако мотора не се мести и не го дава като грешка,вероятно вътре колелцата са се счупили - сменяш мотора. Ако мотора се мести и механиката е здрава и мести всичко,тогава следва сваляне на таблото,за да установиш дали вътре самата клапа не е счупена (отвън няма как да видиш).Също така при разглобяването задължително сменяш радиатора на парното, защото имат един често срещан проблем - самия радиатор вътре си чупи преградата между вход и изход и съответно водата си влиза и излиза (имаш циркулация),ама не минава през питата и съответно не топли.
За да се свали таблото на Голф 4 и да се смени радиатора,трябва да се източва фреона на климатика. Другия ми съвет е да си смениш майстора,щом веднага те праща на радиатор и не е видял тази грешка.

-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пон 24 юни 2013 0:01
- Автомобил: Vw Golf 4
- Двигател: 1.9 TDI PD - AJM
- Местоположение: Луковит
Re: Голф 4 проблем с климатроника.4B6 грешка
Колега по принцип колата е обслужена ремъци,ролки,водна помпа(незнам дали е с метални витла но знам че е марка metteli,старата я погледнах и е марка valeo с пластмасови витла),колата си загрява до 90C нормално бързо като се има на предвид че навън е малко студено.Маркучите ги пипах и са нормално топли за 90C парят и двата.Тези опити ги направих и от тук на татък май ще почвам с разглабянето.Мисля да се мъча сам защото от майстори ми побеля главата.Имам нужният инструмент и похват за това мисля да се заема сам със трудната задача.А задължително ли е да се точи фреона на климатика,няма ли вариант с повечко внимание да не се точи-не съм на ясно???Благодаря за изчерпателният отговор.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 133 госта