Здравейте,
Моля, който знае, да обясни как се свалят свещите на Golf 4 1.6 SR AKL.
Изглежда като да трябва да се сваля всмукателния колектор. Но като рових за информация, видях че имало някакви специални инструменти за тази работа.
Може ли да се извърши процедурата без да се сваля колектора и без тези специални инструменти?
Благодаря предварително на отзовалите се!



Golf МК4, AKL, сваляне на свещите ?
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Golf МК4, AKL, сваляне на свещите ?
Може да.
Виждал съм майстор да ги вади без да маха колектора.
Виждал съм майстор да ги вади без да маха колектора.
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: Golf МК4, AKL, сваляне на свещите ?
Колегата Vaskoto1 беше писал че се ползвали някакви 90 градусови клещи. Също така за да се освободи място трябвало да се разкачат буксите на инжекторите. Аз лично не съм я правил процедурата, макар че трябва щото карам на газ, а свещите са тези с които съм взел колата и не е ясно преди да купя колко са карани.
Ако решиш да правиш процедурата колега нащракай някоя и друга снимка
Ако решиш да правиш процедурата колега нащракай някоя и друга снимка

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf МК4, AKL, сваляне на свещите ?
За последните 3 дни - 3 пъти
Ако няма прахосмукачка (т.е. AKL) става по-лесно.На 1-ви и на 4-ти цилиндър няма проблем да се развият и завият. За 2-ри и 3-ти се откачат буксите на инжекторите за да има повече достъп и се действа. Става за макс. 1 час. За да се откачат кабелите от свещите, най-удобно е с 45 градусови клещи,понеже с 90 градусовите няма достатъчно добър достъп и трябва чупка в китката
.Трябва да се внимава при завиването на свещите на 2-ри и на 3-ти цилиндър, без да се усетите, може да я подведете накриво и да замине резбата на главата! .Затова ги стягайте на ръка (без тресчотка) до края и после с динамометричния ключ на 25Nm .


Ако няма прахосмукачка (т.е. AKL) става по-лесно.На 1-ви и на 4-ти цилиндър няма проблем да се развият и завият. За 2-ри и 3-ти се откачат буксите на инжекторите за да има повече достъп и се действа. Става за макс. 1 час. За да се откачат кабелите от свещите, най-удобно е с 45 градусови клещи,понеже с 90 градусовите няма достатъчно добър достъп и трябва чупка в китката


- edisonov
- Мнения: 550
- Регистриран на: Пет 17 авг 2007 18:21
- Автомобил: VW Golf 8 Variant
- Двигател: 2025
- Местоположение: София
Re: Golf МК4, AKL, сваляне на свещите ?
Моята е с АФТ мотор но долу горе е същия. Сменям свещите като махна колектора и долу горе и на мен ми отнема час. Не е кой знае какво. Няколко болта се развиват дигаш колектора от едната страна и сменяш свободно свещите без да си чупиш пръстите.До сега съм ги сменял 4 пъти, а и 2 пъти кабелите за 110 хил.км. Кабелите мисля че без да махнещ колектора няма щанс да ги смениш, а от личен опит знам че е хубаво на едни 50-60 хил.км да се сменят и те когато се кара на газ.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf МК4, AKL, сваляне на свещите ?
Ами при AFT е по-лесно да се махне колектора, така е, защото няма същия достъп като при AKL-a. При AKL махането на колектора е по-сложния начин за смяна на свещите, а и трябват нови О-пръстени после за горе и долу (те са гумени).При стегната работа по часовник, не повече от 30 минути...час е ако се размотаваш и правиш още ошибнайсе неща едновременно :) .Вчера сменях на Октавия 2 с BSE двигател (съшия като AKL ама 2008-ма и с прахосмукачка). Кабели със свещите - около 40 минути, като се има предвид, че се маха прахосмукачката за да се стига до бобината и колата имаше ГИ (което малко пречи за средните две свещи, защото отдолу, откъдето се вадят и слагат свещите най-лесно, дупчат колектора и слагат щуцери с маркучи).
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Golf МК4, AKL, сваляне на свещите ?
Колега, сменят се без проблем, но ползвам гедоре "Сделано в СССР". Преди това свалях всичко, голяма играчка беше -около 2часа занимавка. С подходящия инструмент мах 30мин за сваляне и качване /както казва и колегата zfa/, използва се "чупещо рамо" или нещо подобно, не зная как точно му викат.
Отговора на въпроса ти е - може без сваляне на колектора.
Отговора на въпроса ти е - може без сваляне на колектора.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf МК4, AKL, сваляне на свещите ?
Принципно ако се откачат буксите на инжекторите на 1-ви и на 4-ти цилиндър, за смяната на свещите на 2-ри и 3-ти цилиндър има достатъчно място за да вкараш право удължение за гедорето без чупещо рамо или "каре", както още е известно, но това вече е в графата на кой,както му е удобно :) . Най-голямата гадост е да сложиш новата свещ на мястото и, понеже отгоре не може да се бръкне, а отдолу (т.е. през отворите в колектора), не можеш да я бутнеш достатъчно навътре, за да си застане на мястото и да не изпадне, докато я закрепиш :) .Аз за там ползвам магнит - пускам си я долу и с магнита я завъртам така, че да захапе леко на резбата и да не изпада. По-специфичните умения са да се откачат кабелите на 2 и 3 цилиндър, без да се скъсат - за там, както казах, ползвам 45 градусови клещи с доста дълги дръжки, понеже с ръка е невъзможно да се бръкне....поне аз с моята ръка не мога :) .


-
- Мнения: 224
- Регистриран на: Пет 05 ное 2010 16:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: казанлък
Re: Golf МК4, AKL, сваляне на свещите ?
Здравейте колеги,преди седмица си сменях свещите,точно за десет минути работа.Да Ви кажа как го направих,няма нищо сложно и нищо не се разглобява.Имам гидория в комплекта на която има ключове(камъни) за двата размера свещи,16 и 21мм.В самите
камъни има гума която влиза плътно на свещта и я държи за да не изпадне при изваждането и поставянето,ползвам карданчето от комплекта на гидорито за 2ри и 3ти цилиндър,откачам двете букси(които ви пречат,ще разберете кои са) и става много лесно.Преди да започнете процедурата може да пробвате да залепите гумата към камъка защото след завиване на свещта като издърпате инструмента и тя остава на свещта и се вади трудно(чрез завъртане).За да ми е по-удобно снаждам дългия и късия върток за да се удължи рамото,и наистина трябва да се внимава да не захапе свещта накриво,затова завивам на ръка докато се навие и чак тогава ползвам рамо за затягане.
камъни има гума която влиза плътно на свещта и я държи за да не изпадне при изваждането и поставянето,ползвам карданчето от комплекта на гидорито за 2ри и 3ти цилиндър,откачам двете букси(които ви пречат,ще разберете кои са) и става много лесно.Преди да започнете процедурата може да пробвате да залепите гумата към камъка защото след завиване на свещта като издърпате инструмента и тя остава на свещта и се вади трудно(чрез завъртане).За да ми е по-удобно снаждам дългия и късия върток за да се удължи рамото,и наистина трябва да се внимава да не захапе свещта накриво,затова завивам на ръка докато се навие и чак тогава ползвам рамо за затягане.
- stypkata
- Мнения: 1226
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Golf МК4, AKL, сваляне на свещите ?
Със специален чупещ се ключ за свещи се сменят без проблем.Не е много лесно,но става.Между всмукателните колектори има място да се вкара отверка и с нея се улеснява доста операцията.Сменял съм си свещите и на приятели десетки пъти без да свалям колектори.
Re: Golf МК4, AKL, сваляне на свещите ?
Благодаря на всички за отговорите!
За свалянето ва самите свещи съм обнадежден. Само все още ме притеснява изваждането на кабелите от свещите, но не чак толкова, че да се откажа.
Ще пиша като успея да извърша процедурата.
За свалянето ва самите свещи съм обнадежден. Само все още ме притеснява изваждането на кабелите от свещите, но не чак толкова, че да се откажа.
Ще пиша като успея да извърша процедурата.
- stypkata
- Мнения: 1226
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Golf МК4, AKL, сваляне на свещите ?
Кабелите на свещите се вадят с побутване от долната страна на лулите с отверка вкарана между всмукателните колектори
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Golf МК4, AKL, сваляне на свещите ?
Масов ключ за свещи, само че с по-дълго рамо/може да го заварите/. Сваляне на колектори




Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: lubomir911 и 72 госта