Джета 1.3: Покачено ниво на маслото и свиреща лампа

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
beloved
Мнения: 36
Регистриран на: Пон 05 ное 2012 14:14
Автомобил:
Двигател:

Джета 1.3: Покачено ниво на маслото и свиреща лампа

Мнениеот beloved » Съб 18 яну 2014 18:35


Здравейте колеги,
Карам джета 1.3 87г, днес забелязах че нивото на маслото е 15мм над максимума ( при студен двигател и равен наклон ) , другия проблем който е ,че лампата за маслото постоянно се включва като свети и свири доста.
При подаване на газ понякога спира, но после пак започва.
Доста неприятно е.
Също забелязах , че и разхода се е вдигнал.
Може ли да смесва бензин с маслото?
Карах я на един майстор и каза , че трябвало да се сменят сегментите и т.н - около 200лв ремонт.
Сегментите били много износени и от това правело проблема.
Нe е проблем да се дадат 200лв. за смяна на сегменти , но като знам колко пари съм дал за разни масла които трябвало да оправят проблема ( с графитна добавка ) , смяна на гарнитура и т.н и пак си има проблема , хич не ми се занимава с ремонти от които смисъл няма.
Имате ли идея къде да търся проблема или да се доверявам на майстора?
:th_up




apolon
Мнения: 876
Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
Автомобил: BORA 1.6 16V
Двигател: AUS 2000
Местоположение: Razgrad

Re: Джета 1.3: Покачено ниво на маслото и свиреща лампа

Мнениеот apolon » Съб 18 яну 2014 19:23


Може ли да смесва бензин с маслото?
-Да.
Ако са износени само сегментите и ремонта се размине само с тях ще си голям късметлия.А да ти светка и пищи лампата за маслото в случая е съвсем нормално-просто няма достатъчно налягане за нормалната работа на колияновия вал.Причини-
1.Разредено масло;
2.Увеличени хлабини в лагерите на кол.вал(резултат от горното).
Та ако и кол.вал е пътник + още около 300лв. за ремонт.В такъв случай дали рамонта си заслужава :screwy всеки сам си преценява.


Потребителски аватар
ninkotv
Мнения: 264
Регистриран на: Пет 10 фев 2012 23:05
Автомобил: [Golf 2] [Tiguan 5N] [Audi A3 8L]
Двигател: [HK 1983] [CBAB 2010] [AGN 1999]

Re: Джета 1.3: Покачено ниво на маслото и свиреща лампа

Мнениеот ninkotv » Съб 18 яну 2014 19:48


Като за начало смени маслото за да не скапеш двигателя съвсем. Има и други причини например карбуратора, бензиновата помпа. Ако е много богата сместа и караш на къси разстояния и студен мотор, част от бензина не изгаря и се стича. Пуши ли черно от ауспуха и дави ли се сутрин като запалиш?


Jack Krauser
Мнения: 75
Регистриран на: Сря 13 яну 2010 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Джета 1.3: Покачено ниво на маслото и свиреща лампа

Мнениеот Jack Krauser » Съб 18 яну 2014 23:57


beloved написа:Може ли да смесва бензин с маслото?
Карах я на един майстор и каза , че трябвало да се сменят сегментите и т.н - около 200лв ремонт.
Сегментите били много износени и от това правело проблема.

Да. Намери откъде попада бензин в маслото.
Тоя "майстор" май те пързаля само за да ти вземе парите. Лампата за масло не може да свети от износени сегменти. Провери си датчиците за налягане на маслото дали са изправни, също и кабелите които отиват към тях да не са корозирали или да не окъсяват някъде.
Ако датчиците на маслото са наред, мигането на лампата може да индикира износена маслена помпа.

Загубата на мощност може да се дължи на зацапани свещи. Когато маслото е над горната граница, свещите се омасляват прекалено много и спират да работят. Това може да е причината за загубата на мощност.


Потребителски аватар
miko
Мнения: 64
Регистриран на: Чет 17 май 2007 12:02
Автомобил: VW Bora
Двигател: 2.3 V5 AGZ 1999
Местоположение: София

Re: Джета 1.3: Покачено ниво на маслото и свиреща лампа

Мнениеот miko » Нед 19 яну 2014 13:18


Да не ти е спукан поплавъка на карба. При спукан или пълен с бензин поплавък симптомите са висок разход и бензин в картера, . Погледни отгоре на карбуратора при току що изгасен двигател, ако жигльора продължава да пуска бензин там е проблема. Или ако не е поплавъка съм сигурен на 99% че е нещо от карбуратора. Имал съм подобен проблем с 1.3 и единия път беше поплавъка а втория път беше заяла някъква съчма която спира бензина.


Потребителски аватар
ninkotv
Мнения: 264
Регистриран на: Пет 10 фев 2012 23:05
Автомобил: [Golf 2] [Tiguan 5N] [Audi A3 8L]
Двигател: [HK 1983] [CBAB 2010] [AGN 1999]

Re: Джета 1.3: Покачено ниво на маслото и свиреща лампа

Мнениеот ninkotv » Нед 19 яну 2014 14:22


Може да се получава и от скъсана мембрана на икономайзера. Също и от мембраната регулираща клапата на смукача или скъсан вакуумен маркуч преди нея.


Потребителски аватар
Kostadin Aleksiev
Мнения: 196
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 17:41
Автомобил: Golf MK3 GT
Двигател: AEK
Местоположение: Драгоман

Re: Джета 1.3: Покачено ниво на маслото и свиреща лампа

Мнениеот Kostadin Aleksiev » Нед 26 яну 2014 9:51


Колега провери си карба за описаните от колегите симптоми,и ако всичко е на ред закарай да ти премерят компресията на двигателя(на цилиндрите).Ако налягането в цилиндрите се окаже ниско,това вече може да те насочи към сваляне на главата и от там вече можеш да провериш ориентировъчно за луфт на буталата в цилиндрите.Недей да караш с тоя бензин в маслото да не вземе да почне да чука,че тогава ремонта става дебел.

Успех :th_up


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Джета 1.3: Покачено ниво на маслото и свиреща лампа

Мнениеот joker » Нед 26 яну 2014 16:30


koko_b3 написа:Колега провери си карба за описаните от колегите симптоми,и ако всичко е на ред закарай да ти премерят компресията на двигателя(на цилиндрите).Ако налягането в цилиндрите се окаже ниско,това вече може да те насочи към сваляне на главата и от там вече можеш да провериш ориентировъчно за луфт на буталата в цилиндрите.Недей да караш с тоя бензин в маслото да не вземе да почне да чука,че тогава ремонта става дебел.

Успех :th_up

Налягането не е критерий за смяна на маслените сегменти!!!Проверено!При 12.5 след ремонт на главата....нооооооо...след време се наложи смяна на сегменти. заради разход на масло над 2 л/10 000...2.5 мм ширина на "ключа" :eek ....Отваряй ДВГ,сменяй сегменти(препоръчвам NPR!!!..имат скрит код за проверка за оригиналност!)),лек щлайф на главата и припасване на клапаните...всичко около 500 лв и...карай със здраве още 400 000 км!


Потребителски аватар
Kostadin Aleksiev
Мнения: 196
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 17:41
Автомобил: Golf MK3 GT
Двигател: AEK
Местоположение: Драгоман

Re: Джета 1.3: Покачено ниво на маслото и свиреща лампа

Мнениеот Kostadin Aleksiev » Нед 26 яну 2014 18:58


Ако карборатор и бензинова помпа са ОК,горивото няма да стигне до картера освен ако не са сдали багажа сегменитте,не маслените,ВСИЧКИТЕ(имал съм случай със собствен автомобил при който маслените бяха позаминали,компресията на студен двигател беше 11,масло гореше но не пълнеше картера :exclaim ),при работа на двигателя от налягането създало се в цилиндрите част от горивната смес пропада надолу,към картера през изпилените сегменти.

Мнението си е лично мое,и не ангажирам никого с него.

Поздрави :th_up


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Джета 1.3: Покачено ниво на маслото и свиреща лампа

Мнениеот Iezekil » Нед 26 яну 2014 22:34


Така обяснено нищо не се разбира.
Изпилени сегменти се хващат с замерване на компресия.Бензина навлиза на мъгла в цилиндъра,не се налива с черпака че да тече надоло.Просто при студено време кондензира по стените на цилиндъра и се стича наистина,най-вероятно по хонинга.
За това ти и свети датчика,рядко е маслото.Ако искаш да си спестиш ремонта не карай така а го смени и не карай.
Колегите дето споменаха късите разстояния и студеното време са прави.
Тези за карбуратора също са прави,повишен разход може да означава и авария по бензина,огледай и провери внимателно.
На този етап за мен е пълна безмислица да отваряш двигател.По-добре си сложи газ.....


Потребителски аватар
Kostadin Aleksiev
Мнения: 196
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 17:41
Автомобил: Golf MK3 GT
Двигател: AEK
Местоположение: Драгоман

Re: Джета 1.3: Покачено ниво на маслото и свиреща лампа

Мнениеот Kostadin Aleksiev » Пон 27 яну 2014 13:48


Ще следя темата с интерес,явно при два Голфа с карборатори в семейството И моите къси разстояния съм нек'ъв късметлия ченямам бензин в маслото :mhihi

Успех :th_up



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], vitangt и 78 госта