
Голф 2 Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?
-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Голф 2 Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?
Как се вадят такива заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал на Голф 2? Номер 6 са мисля. Дето е закачен пистовия ремък на нея. Щото искам да си сменя ангренажа, обаче шестограмите там са ми заоблени от предния "майстор". Не мога да развия и цялата ролка от централния болт. Дето е между шестограмите. Ако почна да набивам дванадесетостен 8 дали ще стане. Няма много място и за набиване с чук от калника, а и вложките дето намирам са много дълги. Около 10 см. Освен да ги режа... 

- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?
Като свалиш предна лява гума...шайбата не се ли вижда? Става да набиеш накрайник еврейска звезда.... Т40 или Т45 ...виж там кой ще е най подходящ, слагаш на него дълго рамо и рязко завърташ. Аз така ги отвивах. Централния болт не барай. Там е друга бира 

-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Re: Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?
То така е затегнато и заоблено, че като пробвах да отвивам другите дето не са заоблени местех цялата кола. Въпреки че беше на скорост, на ръчна и подпряна с камъни...
Даже превъртях и ремъка 3 зъба на тая шайба, като му ударих контра на горната разпределителна шайба с полипропиленова тръба. Добре че после в обратната посока върнах центровката пак с 3 зъба.
Като се стопли времето ще ида на канал и ще пробвам номера с гумата и големия чук с торкса. 



- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?
Трябвало е преди да почнеш да ги развиваш, да ги удариш яко с чука няколко пъти
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?
Най-добре е да набиеш дванайсетостен 8-ца - идеално пасва в превъртян шестограм 6-ца
.Аз ги развивам с гайковерта...с тръба има да се мъчиш бая време,ако не са пипани скоро.Набиваш хубаво 12-стена с чука и развиваш с гайковерт - резултата е 100% успеваемост. Т-тата лесно се чупят и затова избягвам да набивам тях (все пак при Т-то усилието е на няколко зъба, а при 12-стена е на 12 :) .С тръба и сецане, винаги ще ги заобляш. Ако законтряш, трябва да контрираш маховика, иначе не можеш да напънеш достатъчно здраво за да се развият. Маховика може да законтриш или през отвора отгоре на камбаната на кутията за правене на центровка или отдолу през предпазния капак между картера и камбаната :) . Централния болт на шайбата не го барай - случва се да се късат при развиване, а и ако го развиеш, трябва да го смениш с нов такъв (препоръка на производителя).



- samo_pechka
- Мнения: 9007
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?
zfa159 написа:Най-добре е да набиеш дванайсетостен 8-ца - идеално пасва в превъртян шестограм 6-ца ..


- ktamen
- Мнения: 6375
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?
Последния път използвах шестостен 1/4 цол (6,35мм, опашката на най-популярните накрайници) за да развия заоблени болтове с такъв размер.
Няколко предварителни удара с чука не само стесняват малко отвора, но и охлабват резбата.
Няколко предварителни удара с чука не само стесняват малко отвора, но и охлабват резбата.
-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Re: Голф 2 Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?
Развих го единия горе долу здрав болт, като свалих гумата. Не съм ги сецал с нищо. Те си бяха такива заоблени, защото досега не съм сменял сам ангренаж. Шайбата я законтрих с едно трупче в перките на алтернатора. Сега ще си купя нови болтове. И добре че се захванах да си го правя сам, защото забелязах, че ми няма единия болт 12-ка дето държи магарето нагоре към гредата. Явно някой е забравил да го завие или затегне...
И се чудех кой иска да влезе в купето когато колата отскача по черен път... 


- ninkotv
- Мнения: 264
- Регистриран на: Пет 10 фев 2012 23:05
- Автомобил: [Golf 2] [Tiguan 5N] [Audi A3 8L]
- Двигател: [HK 1983] [CBAB 2010] [AGN 1999]
Re: Голф 2 Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?
Лесен начин да не ти се върти шайбата при развиване е да се качи в колата човек, да включи на скорост и да държи крака на спирачката докато развиваш. По този начин предните колела спират въртенето на скоростната кутия, а с нея и коляновия вал.
-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Re: Голф 2 Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?
Така. Смених болтовете. Смених и ремъка. Обаче аз ли съм тъп и не мога да докарам белезите както беше преди. Защото имам чуството че единия горе на разпределителния вал ми бяга с 1 зъб напред или назад както и да го глася в ГМТ.
Другото което гледах е че както и да глася белезите при закачения стар уж центрован ремък, този на маховика въобще не ми излиза в ГМТ. Други по шайбите въобще няма. А само драсканици с боя. Което ме води на мисълта че този който е сменял преди мен е объркал нещо. Как трябва да са точно белезите на тоя двигател. 1.6 PN? И как се гласи точно ремъка в ГМТ по оригиналните белези дето са като пъпки набити в ролките? Иначе колата си пали нормално. Даже по-добре пали от преди на газ. Работи и върви. Но ...
Сега смятам както е с разместени белези да я карам на центровка при майстор със стробоскоп?
И само да спомена че и на стария ремък, когато изключа от скорост имаше едно колебание в оборотите до към 500 и после отиваха на 800-850 както е нормално. И сега е в същото колебание... Което ме кара да си мисля, че нещо е збъркано в газоразпределиението като цяло. 




- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 2 Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?
Има два вида зацепване според типа на колелото на разпределителния вал. Ако белега е отзад т.е. откъм капака на клапаните,се прави ето така :
Ако белега е отпред, се прави така :
Предполагам,че се ориентираш кое кое е :)
Ако имаш съмнения за зацепването на ремъка, може да видиш ГМТ на коляновия вал и отзад по маховика - на камбаната на ск. кутия има едно като триъгълниче в отвора,който е точно под страничния фланец за антифриза на главата.Това триъгълниче сочи към маховика.На него има два белега - права черта ( I ) за предварение 6 градуса и " 0 " за положение ГМТ.
След като си готов с ангренажа,не е зле да се види предварението със стробоскоп наистина.

Ако белега е отпред, се прави така :
Предполагам,че се ориентираш кое кое е :)
Ако имаш съмнения за зацепването на ремъка, може да видиш ГМТ на коляновия вал и отзад по маховика - на камбаната на ск. кутия има едно като триъгълниче в отвора,който е точно под страничния фланец за антифриза на главата.Това триъгълниче сочи към маховика.На него има два белега - права черта ( I ) за предварение 6 градуса и " 0 " за положение ГМТ.
След като си готов с ангренажа,не е зле да се види предварението със стробоскоп наистина.

-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Re: Голф 2 Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?
Ориентирам се даже и аз ги свалях тия схеми. При мене заводския набит белег на разпределителя е отпред. Обаче тука ми идва проблема, че няма по какво да го сравнявам, как е бил точно, ами един вид на око става тая работа. Тая стрелкичка дето се гласи по нея разпределитела в ГМТ я нямам нито на капака нито никъде. Като махна капака на ремъка всичко ми е голо наоколо. По първия начин дето гледах преди на 90 градуса като е завъртян, същата работа. После като сложа шайбата на пистовия за да гледам с вала означен AUX също няма заводска маркировка както е показано, а някакви драсканици с боя, която е правена в последствие смятам. Там обаче има една шпонка и не знам как е маркировката спрямо нея.
Сега ми идва на ум да глася ГМТ от маховика и пак да разглобя за да видя какво се получава.
Сега ми идва на ум да глася ГМТ от маховика и пак да разглобя за да видя какво се получава.

- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Голф 2 Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?
долната картинка - така отбелязано нагоре съм го виждал само на кола с пластмаси около ангренажа - при мен е тенекиен капак и белега на шайбата е от вътре - слагам го наравно с капака на клапаните
шайбата за помпата (AUX) има една точка на нея - не резка - тая точка трябва да е срещу разреза на шайбата която движи ремъците водна помпа/хидравлика/алтернатор
като я свалиш я повърти малко из ръце и ще я видиш къде е чукната (моята има пробита дупка а не разрез)
коляновия си го направи през маховика
шайбата за помпата (AUX) има една точка на нея - не резка - тая точка трябва да е срещу разреза на шайбата която движи ремъците водна помпа/хидравлика/алтернатор
като я свалиш я повърти малко из ръце и ще я видиш къде е чукната (моята има пробита дупка а не разрез)
коляновия си го направи през маховика
-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Re: Голф 2 Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?
Да грешката е моя. Белега ми е отзад на разпределитела- резка. И си идва при два оборота на коляновата шайба. Това ме е заблудило явно, че белега ми е отпред защото има една точка набита пак като белег и се видях в чудо. Но като съм го местил на сляпо е напаснат както е било. Щото явно стария ремък е прескочил с 1 зъб понеже беше леко хлабав да го кажем, и колата трудно палеше студена. Тая резка на голямата пистова шайба е много малъка и явно с времето леко се е заличила. Чистих около боята и го намерих. Всичко е точно и белезите съвпадат, накрая ми излиза на U белег на маховика. Не е точно нула на моя мотор ами е едно като U завъртяно. Правя си после една центровка на стробоскоп и карам. Мерси за схемата и помоща на всички. 

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 80 госта