Голф 4 1.8Т проблем с перките

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
impossible_p
Мнения: 9
Регистриран на: Нед 16 яну 2011 14:08
Автомобил: Golf 4 1.8T
Двигател: AGU
Местоположение: Sofia

Голф 4 1.8Т проблем с перките

Мнениеот impossible_p » Съб 22 фев 2014 0:53


Здравейте колеги нов съм във форума изчетох много относно това, но реших да споделя моя проблем и да ми дадете някакви насоки. При мен едната перка изобщо не тръгва, а другата се пуска само като колата загрее. Колата е с климатроник и работи. Ако проблема не е в бушоните сигурно ли е че със смяна на перките проблема ще се оправи?




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.8Т проблем с перките

Мнениеот zfa159 » Съб 22 фев 2014 1:44


Здрасти колега :) Има доста изписано по въпроса и повечето е изписано от мен...все пак с това се занимавам и съм навътре в материала :mhihi
При голф 4 с този двигател (малко преди края на темата пише защо е важно с какъв двигател е колата по отношение на ел. схемата на перките), нещата се случват така :
- перките са с две скорости всяка - бърза и бавна, което се реализира с резистор в самата перка. Перките са свързани паралелно т.е. и двете трябва да работят едновременно на една и съща степен, ако са изправни.
- предпазителите са общи за двете перки и са разделени само за 1-ва и за 2-ра степен отделно. Предпазителя (бушона) за 1-ва степен е 30А над акумулатора и отговаря за 1-ва степен на перките и управлението на компресора на климатика - щом едната перка тръгва на 1-ва степен и компресора тръгва, 100% е здрав и проблема да не тръгва другата перка не е в него. Предпазителя за 2-ра степен е пак над акумулатора и е 40А - рядко гори. Все пак може да се провери, но първо прочети мнението ми до края.
-при пускане на компресора на климатроника (т.е. режим, различен от Econ и OFF), и двете перки трябва да тръгнат заедно с компресора на 1-ва степен (бавната).
-при достигане на високо налягане в климатичната система (над 18 атмосфери), перките минават на 2-ра степен пак заедно.
Ако не се ръководим от работата на климатика :
-при достигане на 95 градуса на охл. течност в радиатора, датчика за перките ги пуска на 1-ва степен.
-при достигане на 102 градуса на охл. течност в радиатора, датчика за перките ги пуска на 2-ра степен.

Няколко думи за управлението на перките :
- първа степен при загряването на колата се пуска без участието на модула за управление на перките т.е. датчика директно пуска перката и там е чиста механика общо взето.Датчика подава напрежение на 1-ва степен на двете перки и те трябва да тръгнат.
- втора степен при загряването тръгва само от модула т.е. датчика казва на модула да ги пусне и той ги пуска, ако е изправен.
- при работа на компресора (включен климатик) първа и втора степен се командват от модула за управление - ако той се прецака, тогава перките няма да тръгват изобщо на климатик или на едната или и на двете си степени, но ще тръгват на 1-ва степен, когато колата загрее до 95 градуса. Същото важи и ако изгори предпазител, свързан със захранването на модула (модула има 3 захранвания през различни вериги) - перките спират да се управляват при работата на компресора и си тръгват само при загряване на колата.

Перките иначе имат два основни проблема :
1. скапва се резистора за 1-ва степен и тогава едната или и двете перки тръгват само на 2-ра степен. Това разказва играта на компресора и на управлението на 2-ра степен на перките, защото се случва следното - компресора тръгва,вдига 18 атмосфери за една минута, датчика реагира, пуска 2-ра степен, тя работи 20 секунди примерно и налягането пада и перките спират. После пак и пак и пак и пак, докато не се скапе релето за 2-ра степен и охлаждането откаже тотално...тогава след няколко дни каране така,компресора се почупва от свръхналягането и дотам с климатика (има защита,ама е така измислено,че 1-во да се счупи компресора - слаб материал). Точно с тази цел е 1-ва степен - да не цъка нон стоп втора и компресора да не работи нон стоп на високо налягане, а нещата да са балансирани и чак когато 1-ва не е достатъчна (лятото по жегите),да тръгва 2-ра. За тези резистори има различни решения - вадят ги външни, ремонтират старите и т.н. ама според мен е по-добре да се смени перката, за да е надеждно (в точка 2 се съдържа информация защо).
2. скапва се четкодържателя на електромотора на самата перка - той при тези на Голф 4 е пластмасов и предвид годините си, се изпочупва и разпада и перката приключва да работи на каквато и да е степен. Няма го като резервна част и при такъв проблем, сменяш перката. Обикновено резистора за 1-ва степен изгаря малко преди да се разпадне четкподържателя, заради което е по-добре да се сложат нови перки (по-евтини са от компресора). Изгарянето на резистора води до още по-бързото скапване на четкодържателя, защото перката тръгва и работи често по малко на високи обороти.
Перките според година и мотор са различни, но общо взето около 300лв струват двете чисто нови на Febi (читава марка). Излъгах се на един клиент да сложа Siemens перка (уж оригинална) за 270лв едната - изкара 1 месец и взе да бие жестоко и се наложи да я махнем.
За да е сигурно къде е проблема, не е зле да се премери на работеща кола къде какво напрежение има и да се констатира дали едната или и двете перки са тотална щета и да се оправи,каквото трябва.За целта е достатъчно да се премери на буксата на едната от двете перки (вързани са паралелно и няма значение на буксата на коя точно) дали пристигат напреженията,както трябва - съответно червено-бял кабел е 1-ва степен,червено-черен е 2-ра степен,а кафяв е маса.Перките се управляват по + т.е. масата постоянно я има там.Но ако едната перка работи коректно,няма за какво да се мери, защото е ясно,че напреженията си ги има.Същото е и ако едната работи само на 1-ва степен, а другата само на 2-ра .
После като се оправят перките, не е зле да се направи и профилактика на климатика, за да се възстанови изгубеното количество фреон заради високите налягания в системата (не е ясно от кога перките са в това положение, а при високи наляганя, част от фреона се изпуска от системата - има авариен клапан на 31 атмосфери,ама по-рано от него започва да се губи фреон от уплътненията и снадките - все пак не са 1-ва младост и 20-25 атмосфери не им се отразяват добре на херметичността).
За да е полезна темата и за другите колеги с Голф 4 - при някои от малките мотори (зависи за какъв климат е проектирана колата), обикновено се слага едноскоростна малка перка и двускоростна голяма перка. Тогава схемата е реализирана така, че малката перка се захранва частично през голямата и съответно работата на голямата влияе пряко на работата на малката. Просто това е особеност на някои перки при малките мотори и е хубаво да се спомене.
Както казах в началото на темата - ние в нашия сервиз основно се занимаваме с такива неща, така че предвид, че си от София, ако си нямаш доверен човек, на който да разчиташ за тези неща и да е наясно с перките и климатика - заповядай -> Цък
:beer


Потребителски аватар
impossible_p
Мнения: 9
Регистриран на: Нед 16 яну 2011 14:08
Автомобил: Golf 4 1.8T
Двигател: AGU
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 1.8Т проблем с перките

Мнениеот impossible_p » Съб 22 фев 2014 14:53


Много благодаря за изчерпателния отговор. Предполагам, че ще помогне и да други нови голфъри :biggrin . :smile Установих, че едната перка работи както трябва, а другата изглежда е сякаш се е изкривила защото и с ръка не успявам да я завъртя, така че и предстои подмяна. :beer


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.8Т проблем с перките

Мнениеот zfa159 » Съб 22 фев 2014 20:18


Е тогава ясно - умряла ти е едната перка :) Сменяш я и това е. Щом другата работи,предпазителите са здрави. Идеята на отговора ми беше точно това - да е изчерпателен и да е от полза и на други колеги...сега тепърва започва сезона на перките и такива теми пак ще започнат да се прескачат една над друга в този раздел :mhihi
:beer


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 1.8Т проблем с перките

Мнениеот valiosport » Нед 19 фев 2017 18:09


Братленца и аз съм вече в сезона на перките :mhihi
на лаптопеца дава грешка тъпия модул ама кво се е прецакало незнам, даже и незнаех за проблема до днес...
Голфчето ми е 1.9 АРЛ с две перки, голяма и малка, модула еднакъв ли е за всичките или трябва да е точно за такава кола?


compman
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 18 авг 2010 9:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 1.8Т проблем с перките

Мнениеот compman » Вто 08 авг 2017 10:10


Колега zfa159 БЛАГОДАРЯ за подробното описание на проблема. По него се справих и сега охлаждането на автомобила ми работи чудесно!


iulicc
Мнения: 1
Регистриран на: Пет 08 май 2020 9:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 1.8Т проблем с перките

Мнениеот iulicc » Пет 08 май 2020 9:37


Здравейте колеги!Първо да отбележа, че съм нов във форума.Доста се рових и много питах, но до сега никакъв конкретен резултат.Видях, че тук участват доста компетентни хора и затова се регистрирах.Притежавам Голф-4,1.6 , 100 к.с.Произведен 1999г., бензин и газ.МПС е с климътик.Миналата седмица валя силен дъжд и ме хвана из улиците на Силистра.Не съм управлявал по-вече от 2км. градско и ми направи впечатление, че вентилаторите, след загасяне на автомобила, продължиха да работят.Изчаках около 5-6 мин. и след като не спряха извадих бушона, който е над акумулатора.На следващия ден поставих първо бушона, вентилаторите не се задействаха, но след подаден контакт, се включиха, май на 1-ва степен.Пробвах климътика, компресора не се включи.При загасяне на двигателя, т.н. перки, не спряха.Ииииии, се започна ходене по мъките и лудо молене за съвет или ремонт.Трябва да спомена, че предния ден климътика работеше.Беше слабо но осезаемо.При посещение при техник ми каза, без да провери,че е от управляващия блок под акумулатора.Това ли е последното мнение и на вас колеги?Днес реших, като загася Голфа, да чакам за да видя какво ще стане.Перките работиха около 10 мин.и си спряха.Компресорът не се включва. Не съм пробвал дали работи 2-ра степен, но бушоните са здрави.Молбата ми е за компетентно мнение и евентуално кое е страшното в случая, защото МПС се ползва активно заради малки деца.Благодаря предварително!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 117 госта