Момчета помагайте.
Историята е следната.
Имам Голф 3 VR6 95 год. Много яка машина. Да ама вентилатора на радиатора започна да включва на 102 градуса и да изключва на 98. "Никакъв проблем" каза майстора "Ще сменим датчика на температурата, който включва и изключва вентилатора и се намира завинтен на радиатора и ще се оправи"
И така стана. Смени датчика и стрелката на температурата закова. Вентилатора вкл. на 92 и изкл. на 87 градуса. Какво успокоение. Вземам си колата, карам си и се наслаждавам на перфектната работа на двигателя. До тук добре.
Какво става по нататък обаче. Оказва се, че на другата сутрин когато реших да запаля ..... давам контакт.. без да паля.... сещам се за нещо което бях забравил вкъщи и връщам контакта.... И.... изненада... включва се вентилатора. А?....какво става тука? Пак давам контакт. Вентилатора се изключва. Пак връщам контакта и вентилатора пак се включва.... и така 20 пъти. Викам си то тоя датчик дето ми го смениха, макар и оригинален е дефектен. Откачам кабела на датчика....не спира. Повторих същата процедура с контакта.... същата работа. Махам буксата на датчика за температурата който се намира на термостата. Същата история. Връщам всички кабели на мястото си и взимам генералното решение да дръпна бушона на вентилатора, който е номер 6. Това става при студен двигател и ключа за запалване в джоба ми. Вентилатоара работи .Дърпам бушона.......вентилатора продължава да си работи. Връщам бушона на мястото му. Давам на контакт. Вентилатора спира. Дърпам бушона му....вентилатора се включва Връщам контакта....не спира. Слагам бушона вентилатора продължава. Баси закъснявам за работа. Давам на контакт ...вентилатора спира и паля. Карам. По пътя колата си загрява нормално. По някое време на 87 градуса вентилатора се включва и се изключи на 98. Перфектно. Стигам на работа и гася колата като си правя сметката да дръпна буксата на самия вентилатор за да не ми изхаби акумулатора. Да обаче като изгасих двигатела и върнах контакта този път вентилатора не се включи. Казах си "Слава богу оправи се". Това в 08.00 часа сутринта.
В 13.00 часа на обяд излизам в обедна почивка, сядам в колата, давам на контакт, връщам контакта и.....бахмааму... вентилатора се включи. Давам на контакт и спира....... И ТАКА ТРИ ДНИ.
Направо съм в шах....и мат. КАКВО ДА ПРАВЯ??????
Голф 3 VR6 95 год - Вентилаторът работи без контакт
- ivaylo.iliev-aleksandroff
- Мнения: 3
- Регистриран на: Сря 05 окт 2016 8:51
- Автомобил:
- Двигател:
Голф 3 VR6 95 год - Вентилаторът работи без контакт
Последна промяна от ivaylo.iliev-aleksandroff на Съб 08 окт 2016 21:43, променено общо 1 път.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20264
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 3 VR6 95 год - Вентилаторът работи без контакт
Предполагам, че колегата ivostefanov ще може да помогне
- ivaylo.iliev-aleksandroff
- Мнения: 3
- Регистриран на: Сря 05 окт 2016 8:51
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Голф 3 VR6 95 год - Вентилаторът работи без контакт
Утре съм решил да извадя всички бушони един по един та да видя от къде краде ток.И дано да подейства
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19709
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 3 VR6 95 год - Вентилаторът работи без контакт
Не съм убеден, че ще помогне.
В повечето случаи има още един термодатчик, обикновено около двигателя, който следи температурата в двигателния отсек. И съответно пуска вентилатора да охлади когато колата е в покой
При 2Е е на смукателния колектор, в посока към купето (скрит е и трудно се вижда.) С един кабел е, спрямо 'маса' работи
Къде е разположен при ААА мотора не знам, но вероятно ще е горе-долу в същата област.
В повечето случаи има още един термодатчик, обикновено около двигателя, който следи температурата в двигателния отсек. И съответно пуска вентилатора да охлади когато колата е в покой
При 2Е е на смукателния колектор, в посока към купето (скрит е и трудно се вижда.) С един кабел е, спрямо 'маса' работи
Къде е разположен при ААА мотора не знам, но вероятно ще е горе-долу в същата област.
- ivaylo.iliev-aleksandroff
- Мнения: 3
- Регистриран на: Сря 05 окт 2016 8:51
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Голф 3 VR6 95 год - Вентилаторът работи без контакт
Добре де...ще го търся тоя датчик.благодаря за тази информациа.Аз мислех че са два.Този на термостата и този на радиатора.Освен ако няма някое реле незнам.Ама това което ме вкарва в шах е... как може вентилаторът да работи без бушон
- lokva
- Мнения: 835
- Регистриран на: Сря 07 яну 2009 20:34
- Автомобил: Passat 3c
- Двигател: CBAB 2008
- Местоположение: Гоце Делчев Hamburg
Re: Голф 3 VR6 95 год - Вентилаторът работи без контакт
не е задължително бушона да бъде в купето. може да се намира и някъде в двигателният отсек
- ivostefanov
- Мнения: 2464
- Регистриран на: Нед 04 окт 2009 10:34
- Автомобил: Audi A4
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 3 VR6 95 год - Вентилаторът работи без контакт
Пробвай с жълтия датчик на конзолата с термостата, аналога който предлагат мисля че беше син. С четири кабела.
- tomata
- Мнения: 498
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
- Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
- Двигател: AWT AWC
- Местоположение: Пазарджик
Re: Голф 3 VR6 95 год - Вентилаторът работи без контакт
Колега имаш ли климатик?? аз имах същият проблем, реших го от тази тема http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=5&t=314257
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта