Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта-активиран и работещ

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта - възможно ли е

Мнениеот jordancho » Нед 30 мар 2014 10:18


Drosel.jpg
Drosel.jpg (30.19 KиБ) Видяна 1842 пъти

Е точно за такъв дросел говоря (моя е същия). След като така или иначе ЕКУ-то чрез ел.моторчето в дросела управлява оборотите на празен ход, а в същото време е така направено, че може да отвори клапата от 0 - 100 %, не виждам никаква нужда от допълнителни механични чаркалъци, а просто електроника, която да управлява процеса. И след като в АutoData-та в схемата на свързване на ЕКУ-то за моя двигател (AGZ), е дадено, че има свързано управление за крузконтрола
Engine managment.jpg

си мисля, че може би ми липсва само лостчето с бутоните.




Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта-май не е невъзмо

Мнениеот jordancho » Пон 07 апр 2014 21:51


След като намерих време да поразглобя това онова, се оказа, че освен лостчето с бутоните, ще ми трябват още и 4-пинова стопмашинка, както и бутон за съединителя, който по схема трябва да е там, но на практика липсва, така че ще се наложи да си го добавя.
Иначе успях да си намеря схема на заветното лостче с бутоните, и точно както си мислих, се оказа, че в него няма нищо по-специално, освен още 3 бутончета, които могат да бъдат заменени със съвсем обикновени микробутончета, поставени където и да е из таблото.
Замислил съм тези дни като ми остане време, да свържа кабелите и бутончетата с които ще имитирам лостчето с бутоните, и ще видим какво ще се получи.
А между другото, ако някой знае как точно се активира темпомата с VAG com-а, ще съм му много благодарен ако сподели.
:c020


Потребителски аватар
Skruji
Мнения: 1147
Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател:
Местоположение: София

Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта-май не е невъзмо

Мнениеот Skruji » Вто 08 апр 2014 10:36


Ето инфо за активацията:
http://www.carbasics.co.uk/blog/vw-golf-mk4-cruise-control/#

С Ваг Ком
[Select]
[01 - Engine]
[Login - 11]
Enter 11463 to activate cruise control
[Do It!]

Все пак прочети темата, защото има разлика ако си с ESP.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта-май не е невъзмо

Мнениеот jordancho » Вто 08 апр 2014 14:05


Със ESP съм. Мерси колега, ще я разгледам.
За съжаление се оказа, че ми липсва целия кабелен сноп за темпомата от ЕКУ-то до кутията под чистачките, така че ще се наложи да се намеся директно в буксата на ЕКУ-то. Някой да знае къде мога да си намеря подходящи кабелни обувки за тази букса (някъде из Пловдив или в краен случай в София).


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта-май не е невъзмо

Мнениеот jordancho » Сря 09 апр 2014 21:29


Днес поставих липсващите ми кабели, но ударих на камък с активацията с VAG com-а, ЕКУ-то ми не приема "11463", пробвахме и още няколко кода, но не става, иначе бутоните ги отчита, но самата функция не иска да работи.
Някой да знае къде из Пловдив или София могат да ми го активират ? че във VW искат 63 лв. за тази 5 минутна процедура.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта-активиран и рабо

Мнениеот jordancho » Сря 23 апр 2014 0:30


Здравейте колеги, вече мога да се похваля, че си имам абсолютно нормално работещ темпомат на моята Бора с жило на газта, съдейки по мненията из форумите, май съм един от малкото.
Както писах и преди, ходих при дозина майстори, и никой не успя да активира темпомата, за това се наложи да опра до сервиза на VW. Там уж ми активираха темпомата, като процедурата продължи 1 час и ми взеха 66 лв. за тази услуга. И представете си разочарованието ми когато темпомата не сработи, ще спестя връщането ми в сервиза и последвалите разправии, както и ровенето из форуми, за да разбера, защо не работи.
В крайна сметка се оказа, че темпомата не е искал да сработи заради едно липсващо кабелче от стоп-машинката до ЕКУ-то. Още от самото начало не съм обърнал внимание, че го няма, защото си имах стоп-машинка, и предположих, че всички прилежащи към нея кабеляци са си сложени, но явно не е така.
Сега започвам да се чудя, дали въобще съм имал нужда от активация, при положение, че ЕКУ-то ми не искаш и не искаше да приеме кода за активация, и дали тези 66 лв., които оставих във VW си заслужават, или още от самото начало ако бях забелязал липсващото кабелче, темпомата щеше да сработи и без активацията. Но както и да е, никога няма да разбера, така че остава само да се радвам на новата екстра, и да пожелая успех на всеки друг, който е решил да се заеме с това.


Потребителски аватар
SpeeDLine
Мнения: 916
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 14:27
Автомобил: Audi A3 1.8T
Двигател: AGU 1998
Местоположение: Самоков

Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта-активиран и рабо

Мнениеот SpeeDLine » Вто 27 май 2014 23:28


Здравей колега, сега разгледах схемата в ауто дата на 1.8т АГУ мотор и там има опция за круиз контрол дали има надежда нещата да се получат ? Навсякъде из интернет пише че не става но аз съм виждал на този мотор с очите си :)


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта-активиран и рабо

Мнениеот jordancho » Сря 28 май 2014 14:16


Здрасти колега, то и на мен всички ми казваха, че не става, но в крайна сметка си стана и си работи отлично и на бензин и на газ.
За да имаш темпомат са нужни: дросел, който да може да се управлява електронно от ЕКУ-то, алгоритъм за управление, който фабрично трябва да си е заложен в ЕКУ-то, и бутончета, с които да кажеш на ЕКУ-то когато искаш то само да си поддържа скоростта.

Според ETKA този двигател е с два различни вида дросели единия от които е предвиден за темпомат, а другия не е. Номерата са им:
06А 133 063 F - този е предвиден за темпомат
06А 133 063 G - този няма темпомат
Иначе в AutoData в електрическата схема на двигател AGU има свързан темпомат, но не знам дали всички AGU мотори са с едни и същи ЕКУ-та, в смисъл, че не знам дали точно в твоето ЕКУ има заложен алгоритъм за темпомат. Можеш да питаш някой по-запознат колега, или да идеш в някое представителство на VW - там сигурно ще знаят.
А дали ще си сложиш лост за мигачи с бутони за темпомат, или ще сложиш бутончета някъде по таблото си е въпрос на личен избор, и двете вършат една и съща работа.

Аз те съветвам, първо да си видиш номера на дросела (дали става за темпомат), после да отидеш при някой с ваг-ком да ти активира темпомата - ето тук е описано как се прави и какво трябва да се гледа (там една буква "G"):
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Checking_Cruise_Control_using_Measuring_Values
Ако през ВАГ-КОМ не иска да се активира (както е в моя случай), отиваш във VW, и там ако е възможно за твоето ЕКУ, ще ти го активират срещу сумата от 63 лв. в Пловдив или 66 лв. в София.
Аз като бях в Пловдивския VW, ми предложиха да им занеса лост за мигачите с бутони за темпомат и те да го монтират и да активират темпомата за 63 лв.

И чак след като се увериш, че дросела ти става и темпомат-функцията ти е активирана, прекарвай кабели и бутончета, не че е някаква сложнотия, но си е играчка.

Другия ти вариант е (ако дросела ти става), да отидеш до Пазарджик, там има един майстор, който много го хвалят, срещу 30-40 лв., ще ти го направи. Ето това е телефона на майстора - 0898364628, адреса е Пазарджик, ул. "Христо Ботев" 134, това е темата от която го намерих: http://audibg.com/forum/index.php?s=f96172acb704250579219ba8704c4a9e&showtopic=96778

Успех :beer


Потребителски аватар
SpeeDLine
Мнения: 916
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 14:27
Автомобил: Audi A3 1.8T
Двигател: AGU 1998
Местоположение: Самоков

Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта-активиран и рабо

Мнениеот SpeeDLine » Сря 28 май 2014 18:24


Здравей колега, наясно съм с процедурата с монтажа и активацията на темпомата. Монтирал съм на пасат B5 V6 APR и голф 1.9 дизел. Огледах днес ще ми трябва и стоп машинка защото е с два кабела и машинка за педала на съединителя. Огледах има предвидени места за тях на конзолата с педалите.
06А 133 063 А това е номера на моя дросел. Като остана свободен ще огледам и кабелажа на комп-а дали има инсталация или са празни пинове на буксата.
Би ли споделил ти от къде набави машинките и особеностите около свързването им.
Сега разгледах пин датата в аутодата на пиновете от схемата в пин датата пише, че не са свързани.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта-активиран и рабо

Мнениеот jordancho » Сря 28 май 2014 21:25


Взех си две еднакви 4-пинови стоп-машинки от първия магазин за части в който влезнах, купих ги по 9 лв. бройката. Вместо машинка за съединителя, която струваше 26 лв., а реално представлява бутон с нормално отворен контакт, аз използвах само 2-та пина на едната 4-пинова стоп-машинка, сиреч нормално отворения и контакт. При мен се закрепват по един и същи начин - имат едни пластмасови чопчета, вкарваш машинката в отвора и завърташ, и реално тези пластмасови чопчета държат машинката да не излиза (като ги видиш ще разбереш за какво говоря). Разликата между стоп-машинката и тази за съединителя е само в дебелината на тези пластмасови чопчета - на тази за съединителя са по тънки, но с помощта на резец ги коригирах за няма и 30 сек. :)
От там нататък свързваш по схема и това е.
Преди да сложа машинките, ги отворих, почистих и смазах, ей така за всеки случай, да не ми внасят смущения, защото през контактите за темпомата не минава голям ток, а само слаби сигналчета, и една лоша връзка, може да ти създаде проблем.

Успех :beer


Потребителски аватар
jeck
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 06 апр 2008 8:43
Автомобил: Golf 6 Kombi
Двигател: CBDB
Местоположение: София

Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта-активиран и работещ

Мнениеот jeck » Нед 04 дек 2022 12:16


Някой да поставя темпомати :) , колата е Golf 4 1.8T AGU 1999г. , дросела е с номер: 06А 133 063 G мога ли да имам все пак темпомат ?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта