Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта-активиран и работещ
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта-активиран и работещ
Здравейте колеги, колата е Bora 2,3 V5 150 hp с жило на газта. Искам да си сложа темпомат. Преди време изпратих няколко запитвания към няколко човека, които предлагат китове за темпомат, но те ми отговориха, че щом съм с жило на газта, трябвали разни допълнителни изпълнителни механизми, и че варианти под 500 - 600 лв. няма да намеря.
Не след дълго попаднах на това: http://dox.bg/files/dw?a=b9db0f1ec7 . В това pdf-че на 24-та страница е описана дроселовата клапа, и работата и с крузконтрол. Моята е точно същата, с моторчето, буксата и всичко останало, че дори и е свързана. Та в този случай изпълнителния механизъм е налице, и може да бъде управляван електронно, липсва ми само лостчето за мигачите с бутоните за управление на темпомата.
Според вас, има ли някакъв вариант, ако си взема едно такова лостче, да се свърже някак си с компютъра, и да тръгне темпомата ?
Не след дълго попаднах на това: http://dox.bg/files/dw?a=b9db0f1ec7 . В това pdf-че на 24-та страница е описана дроселовата клапа, и работата и с крузконтрол. Моята е точно същата, с моторчето, буксата и всичко останало, че дори и е свързана. Та в този случай изпълнителния механизъм е налице, и може да бъде управляван електронно, липсва ми само лостчето за мигачите с бутоните за управление на темпомата.
Според вас, има ли някакъв вариант, ако си взема едно такова лостче, да се свърже някак си с компютъра, и да тръгне темпомата ?
Последна промяна от jordancho на Сря 23 апр 2014 0:32, променено общо 2 пъти.
- williams_vn
- Мнения: 723
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
- Автомобил: tuareg G-3 GTIedition
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта - възможно ли е
записвам се и моя голф 1.8 т е с жило и искам темпомат
- feniksgod
- Мнения: 751
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 19:33
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AGU 1999
- Местоположение: София
Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта - възможно ли е
Не колега няма как да стане. Защото не си с електронна газ, и аз съм чувал начини за хора без електронна газ, но доста скъпи.
Причината за това, че няма как да стане при нас лесно е, че компа няма как сам да си натисне газта, все пак сме с жило, предполагам трябва да има някакво допълнително моторче, което да движи жилото на газта.
Причината за това, че няма как да стане при нас лесно е, че компа няма как сам да си натисне газта, все пак сме с жило, предполагам трябва да има някакво допълнително моторче, което да движи жилото на газта.
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта - възможно ли е
Waeco ms 50 потърси в гугъл
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта - възможно ли е
feniksgod написа:Не колега няма как да стане. Защото не си с електронна газ, и аз съм чувал начини за хора без електронна газ, но доста скъпи.
Причината за това, че няма как да стане при нас лесно е, че компа няма как сам да си натисне газта, все пак сме с жило, предполагам трябва да има някакво допълнително моторче, което да движи жилото на газта.
Не четеш внимателно колега, дал съм pdf, а и съм писъл, че в моя дросел има моторче което да върти клапата, тъся единствено как да накарам компютъра да го управлява.
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта - възможно ли е
Skruji написа:Ето една полезна тема:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=388641&hilit=%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D1%82
Тази страница вече я разгледах, но в нея колегата описва темпомат, който няма обратна връзка, сиреч не следи скоростта на колата, а по скоро е нещо като ръчна газ, което мен не ме устройва.
- Vag_activator
- Мнения: 941
- Регистриран на: Пет 27 юли 2012 17:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ruse
Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта - възможно ли е
Колегата провава и във нашият форум.
Цял комплект за кола без електронна газ 585лв,монтажа е 65лв (не знам дали и за този кит,или само за колите с ел.газ)
http://prodavalnik.com/avtopilot-tempomat-gruise-control-za-volkswagen-i30677657
Цял комплект за кола без електронна газ 585лв,монтажа е 65лв (не знам дали и за този кит,или само за колите с ел.газ)
http://prodavalnik.com/avtopilot-tempomat-gruise-control-za-volkswagen-i30677657
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта - възможно ли е
Най-вероятно ще има няколко клапанчета, вакуумчета и малко щуротийки в повече за разлика от тези с електронната газ. Ще намеря схемата в ЕТКА и ще я постна тук. Предполагам, че ще е подобна на тази при дядото Мк2 в известна степен
Интересното е, че за европейската Мк4 наречена Бора в ЕТКА не намирам темпомат за кола с жило на газта И при американската липсва
Гледах и при Толедо и при Голф, просто липсва схема с темпомат, както е при Мк2 и Мк3 с жило. По видяното в ЕТКА съдя, че заводски такава система не се предлага за четвъртото поколение и всички братовчеди на тая платформа, задвижвано с жило на газта Може и да греша, ако е така се извинявам
Ако много искаш тази екстра остава да направиш следните неща:
1. Не съм запознат дали твоя мотор го има във варианти с електронна газ. Ако го има предполагам, че най-лесен и безболезнен начин е да го направиш с ел.газ и да добавиш просто лостчето зад волана.
2. Да разгледашл другите схеми при Мк2 и Мк3, да се консултираш с човек или хора, които са наясно издълбоко как работят и да се опиташ да ги нагодиш при теб, ако изобщо е физически възможно това да се случи, разбира се
Интересното е, че за европейската Мк4 наречена Бора в ЕТКА не намирам темпомат за кола с жило на газта И при американската липсва
Гледах и при Толедо и при Голф, просто липсва схема с темпомат, както е при Мк2 и Мк3 с жило. По видяното в ЕТКА съдя, че заводски такава система не се предлага за четвъртото поколение и всички братовчеди на тая платформа, задвижвано с жило на газта Може и да греша, ако е така се извинявам
Ако много искаш тази екстра остава да направиш следните неща:
1. Не съм запознат дали твоя мотор го има във варианти с електронна газ. Ако го има предполагам, че най-лесен и безболезнен начин е да го направиш с ел.газ и да добавиш просто лостчето зад волана.
2. Да разгледашл другите схеми при Мк2 и Мк3, да се консултираш с човек или хора, които са наясно издълбоко как работят и да се опиташ да ги нагодиш при теб, ако изобщо е физически възможно това да се случи, разбира се
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта - възможно ли е
Колеги, вида на газта, било то електронна или механична няма никакво отношение към автопилота.
Като пример ще дам AEH, AKL и AQY.
Всичко идва от това дали ECU-то подържа екстрата и дали дросела е с голямия гребен.
Като пример ще дам AEH, AKL и AQY.
Всичко идва от това дали ECU-то подържа екстрата и дали дросела е с голямия гребен.
- miko
- Мнения: 64
- Регистриран на: Чет 17 май 2007 12:02
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: 2.3 V5 AGZ 1999
- Местоположение: София
Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта - възможно ли е
Моята Бора също е V5 и е без темпомат но имаше монтирано едно устройство което дърпа жилото на газта и можеш да си регулираш скоростта с +- от лостчето. Ако не се лъжа беше на VDO на кутииката пишеше "compact tempostat cruise control"
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта - възможно ли е
При включен автопилот в зависимост от сетнатата скорост на движение, ЕКУ-то променя положението на дроселовата клапа, като се стреми да поддържа тази контрола, на същия принцип, по който подържа оборотите на празен ход. Само, че тук стойността, която следи ЕКУ-то е скоростта с която се движи автомобила, а не оборотите. И това няма общо с педала на газта или връзката му с дросела. Е, ако километража е с жило, това наистина би било проблем, но автомобила, за който пита колегата е от по-ново поколение.
Тъй като при компенсиране на разликата в оборотите са нужни около 15-20 градуса отклонение на клапата, а при автопилота значително повече, то дроселите за автопилот са със значително по-дълъг гребен.
Тъй като при компенсиране на разликата в оборотите са нужни около 15-20 градуса отклонение на клапата, а при автопилота значително повече, то дроселите за автопилот са със значително по-дълъг гребен.
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта - възможно ли е
Доста добре го обясни, колега, адмирации.
Гребенът, предполагам, е това светлокафеникавото? Определено нещата при Мк4 са по-различни отколкото при по-старите поколения на Голф/Джета. Съществената разлика е в това, че при Мк2 и Мк3 управлението на круиза е отделен модул (наречен speed regulator), докато явно при четворката тоя модул е просто в самото ЕКУ на колата. Затова явно и в ЕТКА отсъстват схемите с клапанчета, вакуумчета и т.н. като при по-старите модели
Гребенът, предполагам, е това светлокафеникавото? Определено нещата при Мк4 са по-различни отколкото при по-старите поколения на Голф/Джета. Съществената разлика е в това, че при Мк2 и Мк3 управлението на круиза е отделен модул (наречен speed regulator), докато явно при четворката тоя модул е просто в самото ЕКУ на колата. Затова явно и в ЕТКА отсъстват схемите с клапанчета, вакуумчета и т.н. като при по-старите модели
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта - възможно ли е
При механичният темпомат има:
вакуумен компресор
изпълнителна мембрана за педала на газта ( физически го мести )
машинки на другите педали ( комбинирани хем на вакуум хем със електрическа част )
контролер за всичко изброено
вакуумен компресор
изпълнителна мембрана за педала на газта ( физически го мести )
машинки на другите педали ( комбинирани хем на вакуум хем със електрическа част )
контролер за всичко изброено
- williams_vn
- Мнения: 723
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
- Автомобил: tuareg G-3 GTIedition
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта - възможно ли е
много пари 500 лева за сега ще се въздържа иначе ми се иска да имам такава екстра
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: DanZki, Google [Bot], Ивайло Димов и 197 госта