Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта-активиран и работещ

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта-активиран и работещ

Мнениеот jordancho » Сря 26 мар 2014 5:39


Здравейте колеги, колата е Bora 2,3 V5 150 hp с жило на газта. Искам да си сложа темпомат. Преди време изпратих няколко запитвания към няколко човека, които предлагат китове за темпомат, но те ми отговориха, че щом съм с жило на газта, трябвали разни допълнителни изпълнителни механизми, и че варианти под 500 - 600 лв. няма да намеря.
Не след дълго попаднах на това: http://dox.bg/files/dw?a=b9db0f1ec7 . В това pdf-че на 24-та страница е описана дроселовата клапа, и работата и с крузконтрол. Моята е точно същата, с моторчето, буксата и всичко останало, че дори и е свързана. Та в този случай изпълнителния механизъм е налице, и може да бъде управляван електронно, липсва ми само лостчето за мигачите с бутоните за управление на темпомата.
Според вас, има ли някакъв вариант, ако си взема едно такова лостче, да се свърже някак си с компютъра, и да тръгне темпомата ?

Последна промяна от jordancho на Сря 23 апр 2014 0:32, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
williams_vn
Мнения: 723
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
Автомобил: tuareg G-3 GTIedition
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта - възможно ли е

Мнениеот williams_vn » Сря 26 мар 2014 7:18


записвам се и моя голф 1.8 т е с жило и искам темпомат


Потребителски аватар
feniksgod
Мнения: 751
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 19:33
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AGU 1999
Местоположение: София

Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта - възможно ли е

Мнениеот feniksgod » Сря 26 мар 2014 9:20


Не колега няма как да стане. Защото не си с електронна газ, и аз съм чувал начини за хора без електронна газ, но доста скъпи.
Причината за това, че няма как да стане при нас лесно е, че компа няма как сам да си натисне газта, все пак сме с жило, предполагам трябва да има някакво допълнително моторче, което да движи жилото на газта. :gruebel


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2846
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта - възможно ли е

Мнениеот Чудомир » Сря 26 мар 2014 9:54


Waeco ms 50 потърси в гугъл


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта - възможно ли е

Мнениеот jordancho » Сря 26 мар 2014 14:08


feniksgod написа:Не колега няма как да стане. Защото не си с електронна газ, и аз съм чувал начини за хора без електронна газ, но доста скъпи.
Причината за това, че няма как да стане при нас лесно е, че компа няма как сам да си натисне газта, все пак сме с жило, предполагам трябва да има някакво допълнително моторче, което да движи жилото на газта. :gruebel

Не четеш внимателно колега, дал съм pdf, а и съм писъл, че в моя дросел има моторче което да върти клапата, тъся единствено как да накарам компютъра да го управлява.


Потребителски аватар
Skruji
Мнения: 1147
Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател:
Местоположение: София

Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта - възможно ли е

Мнениеот Skruji » Сря 26 мар 2014 15:10




Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта - възможно ли е

Мнениеот jordancho » Съб 29 мар 2014 8:33



Тази страница вече я разгледах, но в нея колегата описва темпомат, който няма обратна връзка, сиреч не следи скоростта на колата, а по скоро е нещо като ръчна газ, което мен не ме устройва.


Потребителски аватар
Vag_activator
Мнения: 941
Регистриран на: Пет 27 юли 2012 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта - възможно ли е

Мнениеот Vag_activator » Съб 29 мар 2014 10:06


Колегата провава и във нашият форум.
Цял комплект за кола без електронна газ 585лв,монтажа е 65лв (не знам дали и за този кит,или само за колите с ел.газ)
http://prodavalnik.com/avtopilot-tempomat-gruise-control-za-volkswagen-i30677657


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта - възможно ли е

Мнениеот stefan4o » Съб 29 мар 2014 10:37


Най-вероятно ще има няколко клапанчета, вакуумчета и малко щуротийки в повече за разлика от тези с електронната газ. Ще намеря схемата в ЕТКА и ще я постна тук. Предполагам, че ще е подобна на тази при дядото Мк2 в известна степен :th_up
Интересното е, че за европейската Мк4 наречена Бора в ЕТКА не намирам темпомат за кола с жило на газта :eek И при американската липсва :Mr Green Fun
Гледах и при Толедо и при Голф, просто липсва схема с темпомат, както е при Мк2 и Мк3 с жило. По видяното в ЕТКА съдя, че заводски такава система не се предлага за четвъртото поколение и всички братовчеди на тая платформа, задвижвано с жило на газта :th_up Може и да греша, ако е така се извинявам :drunk
Ако много искаш тази екстра остава да направиш следните неща:
1. Не съм запознат дали твоя мотор го има във варианти с електронна газ. Ако го има предполагам, че най-лесен и безболезнен начин е да го направиш с ел.газ и да добавиш просто лостчето зад волана.
2. Да разгледашл другите схеми при Мк2 и Мк3, да се консултираш с човек или хора, които са наясно издълбоко как работят и да се опиташ да ги нагодиш при теб, ако изобщо е физически възможно това да се случи, разбира се :beer


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта - възможно ли е

Мнениеот pedalchobaba » Съб 29 мар 2014 12:37


Колеги, вида на газта, било то електронна или механична няма никакво отношение към автопилота.
Като пример ще дам AEH, AKL и AQY.
Всичко идва от това дали ECU-то подържа екстрата и дали дросела е с голямия гребен.


Потребителски аватар
miko
Мнения: 64
Регистриран на: Чет 17 май 2007 12:02
Автомобил: VW Bora
Двигател: 2.3 V5 AGZ 1999
Местоположение: София

Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта - възможно ли е

Мнениеот miko » Съб 29 мар 2014 13:54


Моята Бора също е V5 и е без темпомат но имаше монтирано едно устройство което дърпа жилото на газта и можеш да си регулираш скоростта с +- от лостчето. Ако не се лъжа беше на VDO на кутииката пишеше "compact tempostat cruise control"
Прикачени файлове
tempostat1.jpg
намерих го в нета, ето така изглежда


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта - възможно ли е

Мнениеот pedalchobaba » Съб 29 мар 2014 19:53


При включен автопилот в зависимост от сетнатата скорост на движение, ЕКУ-то променя положението на дроселовата клапа, като се стреми да поддържа тази контрола, на същия принцип, по който подържа оборотите на празен ход. Само, че тук стойността, която следи ЕКУ-то е скоростта с която се движи автомобила, а не оборотите. И това няма общо с педала на газта или връзката му с дросела. Е, ако километража е с жило, това наистина би било проблем, но автомобила, за който пита колегата е от по-ново поколение.
Тъй като при компенсиране на разликата в оборотите са нужни около 15-20 градуса отклонение на клапата, а при автопилота значително повече, то дроселите за автопилот са със значително по-дълъг гребен.
Прикачени файлове
Гребен.jpg


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта - възможно ли е

Мнениеот stefan4o » Съб 29 мар 2014 19:59


Доста добре го обясни, колега, адмирации.
Гребенът, предполагам, е това светлокафеникавото? Определено нещата при Мк4 са по-различни отколкото при по-старите поколения на Голф/Джета. Съществената разлика е в това, че при Мк2 и Мк3 управлението на круиза е отделен модул (наречен speed regulator), докато явно при четворката тоя модул е просто в самото ЕКУ на колата. Затова явно и в ЕТКА отсъстват схемите с клапанчета, вакуумчета и т.н. като при по-старите модели :th_up


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта - възможно ли е

Мнениеот znainainai » Съб 29 мар 2014 21:06


При механичният темпомат има:
вакуумен компресор
изпълнителна мембрана за педала на газта ( физически го мести )
машинки на другите педали ( комбинирани хем на вакуум хем със електрическа част )
контролер за всичко изброено


Потребителски аватар
williams_vn
Мнения: 723
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
Автомобил: tuareg G-3 GTIedition
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Темпомат за Bora 2,3 V5 с жило на газта - възможно ли е

Мнениеот williams_vn » Нед 30 мар 2014 10:15


много пари 500 лева за сега ще се въздържа иначе ми се иска да имам такава екстра



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: DanZki, Google [Bot], Ивайло Димов и 197 госта