не работи 2-та перка на радиатора на голф 5
- teddy
- Мнения: 716
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 8:29
- Автомобил: golf 4
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
не работи 2-та перка на радиатора на голф 5
Колата е с мотор 2.0FSI, 2004год. с 2 перки за охлаждане. Според мен имам проблем, тъй като до сега никога не съм виждал малката(2-та) перка на радиатора да работи! Опитах всякакви варианти, включен климатик, натоварване на мотора и единствено работи само голямата перка като променя скоростта. Доколкото съм запознат "модула за управление на двете перки" се намира на голямата перка, а пък тя се управлява от главния компютър! Навежда ме мисълта, че имам проблем със съответния модул на перката, която се сменя цялата, но искам да чуя и други компетентни мнения по този проблем!
- persiii11
- Мнения: 228
- Регистриран на: Пон 19 юли 2010 12:09
- Автомобил: Vw Golf 4
- Двигател: AKL 1999
- Местоположение: Varna
Re: не работи 2-та перка на радиатора на голф 5
релето на климатика или самото моторче на перката ..
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: не работи 2-та перка на радиатора на голф 5
persiii11 написа:релето на климатика или самото моторче на перката ..
Колега, живееш едно поколение Голф назад

При Голф 5 няма реле, няма нищо - колегата го е описал правилно - до голямата перка стига захранване (+ и маса) и в нея е модула за управление на оборотите на голямата и малката и по третия кабел се регулира скоростта като няма две степени,като старите, а се управлява в %-ти според нуждите. Вариантите за такъв проблем са два - или да е изгорял само малкия мотор и затова той да не работи или да е изгоряло управлението за него и да не му подава захранване. Ако е мотора - има резон да потърсиш здрав мотор и да се смени само той. Трябва да се премери дали и какво захранване достига до малкия мотор при пуснато охлаждане за да си сигурен къде е проблема. Ако има захранване - мотора е заминал. Ако няма захранване - модула в голямата перка е заминал. Трябва да го пробваш с пробник, а не с мултимер, защото там напрежението е импулсно и има вероятност да шашнеш уреда. До колкото помня като свалиш пластмасата с двете перки, отзад (откъм радиатора) на нея има букса, чрез която откачаш малката от голямата перка.
Има вариант да пуснеш перките през VAG-Com за тестове през менюто за климатроника и да си гледаш кога какво се върти,кога какво напрежение има и т.н. .Хубаво е добре да се прегледа всичко и след това да сменяш голямата перка,защото тя струва доста пари :( . Не е зле да я оправиш преди горещото време, защото голямата не е достатъчна за климатика.
- teddy
- Мнения: 716
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 8:29
- Автомобил: golf 4
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: не работи 2-та перка на радиатора на голф 5
Мерси за изчерпателния отговор. Пропуснах да кажа, че малката перка върти при директно захранване! Интересно е, че няма грешка на съответните модули за проблем в блока за управление на перките! Според мен би трябвало да покаже при диагностика за някакъв проблем. Това с вкл. на перките през диагностика ще го пробвам.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: не работи 2-та перка на радиатора на голф 5
teddy написа:Според мен би трябвало да покаже при диагностика за някакъв проблем.
Значи перката е здрава. Тогава свали голямата и се пробвай да я разглобиш да видиш дали не е спойка или отчупен пин и съответно да се оправи. Грешка няма да ти даде.
Вариантите за това да няма грешка, са много.
В случая комуникацията е само по един кабел между колата и перката. В единия случай, който е най-вероятния, в перката са само крайните транзистори за управление на електромоторите - перката се върти и ги охлажда, един кабел стига за да ги управляваш с импулсно напрежение и е достатъчно просто и евтино да се изпълни и да е компактно. В този случай дори целия модул да го няма, няма да имаш грешка, защото няма обратна информация - еднопосочен сигнал..то дори не е комуникация

Другия вариант - да ползват двупосочна комуникация и да има цял контролер в перката - доста по-скъпо и практически ненужно, ама все пак. Тогава модула може да си говори с колата ама пак да нямаш грешка. За да се следи самия електромотор дали е там, трябва електроника, която да следи дали харчиш ток и да следи съпротивление или датчик за обороти и то по две - за двата ел. мотора - сложно за изпълнение. Ако са сложили все пак нещо да следи дали има ел. мотори, то най-вероятно следи само големия, който е основния и който е здрав и затова няма грешка. Също така ако това се следи прецизно, никога няма да прегрее колата или да се счупи компресора на климатика - крайно неизгодно за производителя

Има друг момент - електрониката при диагностика ти показва на колко % се въртят перките,ама това също не е гаранция,че има обратна връзка от модула на перката. Принципно при такива данни се показва това,което контролера е задал,а не дали практически е така. Пример мога да дам с компресора на климатика - модула примерно казва, че compressor load-a е 80% т.е. компресора е натоварен на 80% и това не се променя независимо дали има ремък до компресора или сме го свалили и компресора изобщо не се върти...няма и датчик, който да го следи, практически не му и трябва - то просто дава информация, че компресора трябва да е пуснат на толкова %-та. Същото може да се случва с перките - то казва, че перката трябва да се върти на примерно 40%, ама дали се върти въобще ел. мотора - никой не знае. При Мерцедес такова управление има от 95-та година още - импулсно. Също и при BMW. Едва като въвеждат CAN комуникацията около 2002-ра,3-та, започват да следят обратна връзка от модула за перките и то не за друго, а защото модула вече става управляван по CAN и има директна връзка с цялата кола - става елементарен за следене на данните. При Golf 5 обаче перката не е по CAN - на него му трябват два проводника, а тя е само с един за комуникация

Ако разглобиш голямата перка, ще те помоля да щракнеш няколко подробни снимки на това какво има вътре (да се виждат компонентите), за да видим как работи тази гад и какво са сложили вътре

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта