Мнениеот marin_andonov » Пет 04 юли 2014 20:33
Здравей,
Двата двигателя са 1.6 74kw 100/101 коня 8 клапанови
Първия е APF, втория АКЛ
Първия е по скъп от към поддръжка, но не на самия двигател а на охладителна система, ламбда сонди(той е с две ), с помпа за вторичен въздух е (на жаргон така наречената прахосмукачка), и някой др. дреболии, има и малко повече електроника по него. Като конструкция и части самите двигатели са едно към едно но охладителната им система няма нищо общо едната с другата. APF е ЕКО норма 4 а AKL 3
Работната температура на APF е около 100 градуса, термостата включва на 102/105 градуса, AKL си работи на около 90 градуса
Само за сравнение:
Термостат APF - 75лв., той е електронен.
Термостат АКL - 20 макс. 30лв.
Ако ти прегори таралежа на термостата (тъй като е от материал нещо м/у пластмаса и бакелит и с времето си му идва ред)върви само к-т с термостат и датчика, който командва стрелката на таблото 150-160лв. комплекта, за втора употреба не става и дума, тъй като и там не се знае колко ще издържи. Таралежа на AКL (така наречения тройник) е 17лв. и стотинки във VW, продава се само той без термостат. Има и някой други мин. дреболии, но не са кой знай какво.
При покупката на втора употреба и почти еднакво състояние на автомобилите е за предпочитане да се вземе AKL, тъй като по закона на ...... поддръжката започва винаги при новия собственик и ще ти излезе по-евтино.
Двата двигателя вървят еднакво и прилично като за 1.6, динамиката им е една и съща.
Поздрави!