Става въпрос за VW Golf 4 1.6 8V, който отиде при наще, след като аз си взех 5-цата. Като цяло колата беше в идеално състояние, бях и сменил сегментите преди 35К километра, не губеше масло, вървеше си супер. Баща ми е направил от тогава 2500 км. Колата се кара относително рядко 1-2 пъти седмично, но на разтояния не по малко от 40-50 км извънградско, най - често над 100 - имаше тема в която такъв проблем се почвявал при къси дистанции на студен старт. Преди 500 запоследно беше мерил маслото и беше както, когато му оставих колата. До преди седмица. Изпискало му гадното червено канче, замерил маслото - с 1 пръст над макс - а. Завел я при майстора в Хасково (вече се кара там колата), който и прави сегментите. Човека погледнал, отворил капачката - меришело на бензин. 2 дни е седяла на диагностика при него - гледал я на комп, проверил дюзи, свещи, бензинова помпа, някакви мембрани, които баща ми неразбрал какви са, мерил компресия - на всички цилиндри над 12... с една дума нищо. На теория колата трябва да не меси бензин с масло. След 150 км пробег, долнопробното масло, което маистора е налял за тест се е качило с милиметър - 2. Може и да е статистическа грешка, но моята логика е, че след като 1 път е смесила, ако не е направено нищо ще смеси пак. Последните 1000км е карана с V-Power 95, аз докато беше при мен съм я карал не малко километри с него - не съм имал проблеми. Всяка идея, която някой сподели ще бъде от полза.
