Първо към админите - в заглавието няма код на мотора, защото принципът на този датчик е идентичен при всички двигатели.
А именно питането ми е следното - за двустепенен датчик имаме три пина - 12В (постоянни, без значение на контакт или не), изход към вентилатора 12В - нормално отворен, изход към вентилатора 12В 2ра степен - нормално отворен. При загряване до 9х се затваря първият контакт, като подава напрежение и сработва първата степен. Съответно при 10х сработва и втората степен, след като и нейният нормално отворен контакт затвори веригата с 12В напрежение. Питането ми е следното - двата нормално отворени контакта как са свързани спрямо 12В - последователно (и към двата има верига при 10х гр.) или паралелно (при 10х гр. само към този на втората степен имаме 12В). По принцип мога да го замеря, ама за целта трябва или да загрея колата до над 100 градуса (което не ми се иска) или да го сваля и да го тествам (което пак не е вариант, щото ще ми отвори после работа). По принцип ще заменям оригиналната перка с друга по-мощна заради климатика, който ще монтирам и тази информация ми е нужда, за да мога да свържа адекватно релетата за управлението на 1-ва и втора степен (и не само, няма да ползвам оригиналната инсталация на колата, понеже е със сечение 1.5мм2, а тук ми е нужна 2.5мм2 за втора степен). Имах предварителна информация, че токът по веригата преминава през по-ниското съпротивление - т.е. степените в датчика са последователно свързани и при затварянето на втората степен токът просто преминава само през нея и така движи вентилатора на високата скорост. Но информацията ми не е проверена и не съм сигурен в нея.
Датчик за степените на вентилатора за охлаждане Мк2
Re: Датчик за степените на вентилатора за охлаждане Мк2
На обща шина са(поне този ,който съм отварял) + 2 пластини с пружинки.
- stefan4o
- Мнения: 19316
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Датчик за степените на вентилатора за охлаждане Мк2
Благодарско, изчакваме още един да го потвърди и считаме темата за приключена. 

- ktamen
- Мнения: 6367
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Датчик за степените на вентилатора за охлаждане Мк2
Моторчето има 3 четки. Едната е обща и за двете скорости. Честно казано не знам какво ще стане, ако се подаде напрежение към другите две четки едновременно, ама май няма да е добре.
Ако имаш някакво моторче от чистачки, може да пробваш то как ще реагира. При него въпросът за скоростите е решен по същия начин.
Не съм се замислял по този въпрос и затова не съм проверявал устройството на датчика.
Ако вентилаторът е с резистор, тогава не е проблем да се подаде ток и на двете жици.
Ако имаш някакво моторче от чистачки, може да пробваш то как ще реагира. При него въпросът за скоростите е решен по същия начин.
Не съм се замислял по този въпрос и затова не съм проверявал устройството на датчика.
Ако вентилаторът е с резистор, тогава не е проблем да се подаде ток и на двете жици.
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Датчик за степените на вентилатора за охлаждане Мк2
За датчика: при 10x градуса имаш напрежение и на двата изхода.
За перката: тя е стандартна с две четки, номиналната мощност е тази на втората степен. Първата е реализирана с парче кантал и втори извод преди плюсовата четка.
За перката: тя е стандартна с две четки, номиналната мощност е тази на втората степен. Първата е реализирана с парче кантал и втори извод преди плюсовата четка.
- stefan4o
- Мнения: 19316
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Датчик за степените на вентилатора за охлаждане Мк2
Мерси на всички. Темата е за ключ 

- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Датчик за степените на вентилатора за охлаждане Мк2
Изчакай и адаша ти да се включи по темата.Все пак е бог по климатиците.
За мен това е човека-енциклопедия
За мен това е човека-енциклопедия

- ktamen
- Мнения: 6367
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Датчик за степените на вентилатора за охлаждане Мк2
anrus написа:За датчика: при 10x градуса имаш напрежение и на двата изхода.
За перката: тя е стандартна с две четки, номиналната мощност е тази на втората степен. Първата е реализирана с парче кантал и втори извод преди плюсовата четка.
Признавам си, че не съм отварял такова моторче и само предполагам, че четките са 3. Мислех, че е така, защото реотана обикновено е извън моторчето.
Ти отварял ли си такова моторче?
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Датчик за степените на вентилатора за охлаждане Мк2
ktamen написа:Ти отварял ли си такова моторче?
Да, два броя с неработеща първа степен. Оказа се прегорял кантал.
Има схемни реализации на двустепенни перки с външно съпротивление на дифузьора (напр. дизелов Голф2 с климатик), но то се слага от други съображения.
- ktamen
- Мнения: 6367
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Датчик за степените на вентилатора за охлаждане Мк2
Благодаря за информацията.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: MartinGP и 63 госта