Голф 4 проблем с управление на климатроник

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
compman
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 18 авг 2010 9:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Голф 4 проблем с управление на климатроник

Мнениеот compman » Сря 18 авг 2010 11:57


Привет колеги,

нов съм в WV клуба с Голф 4(1.6 бензин; 98г.) . Може и аз да съм прост, но Клипамтроника на Голф 4 стартира винаги при палене на колата... а ми се иска да мога да го активирам ръчно при желание. Можете ли да ми кажете как?

Другия ми въпрос е дали има начин да вкарвам в купето въздух отвън - без да е включен вентилатора? Или чрез вентилатора, но без климатика.

За пръв път карам Голф - за сега съм доволен, но още свиквам на колата.

Благодаря много предварително!

Иво




Потребителски аватар
berkant3008
Мнения: 213
Регистриран на: Чет 10 сеп 2009 18:23
Автомобил: PASSAT B3
Двигател: ABS-93
Местоположение: ruse
Контакти:

Re: проблем с управление на климатроник

Мнениеот berkant3008 » Сря 18 авг 2010 17:21


и аз го имам този проблем с климатроник на пассат B3 преди не беше така но какво стана не можах да разбера с интерес очаквам отговорите.


pancho vila
Мнения: 28
Регистриран на: Сря 11 авг 2010 19:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: polvdiv

Re: проблем с управление на климатроник

Мнениеот pancho vila » Сря 18 авг 2010 18:48


пробваи да го изключиш преди да изгасиш колата а за външния въздух за които питаш няма начин поне при две от колите които имах с климатроник трябваше да се включи вентилатора за да влиза въздух от вън


compman
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 18 авг 2010 9:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: проблем с управление на климатроник

Мнениеот compman » Чет 19 авг 2010 9:35


Колеги привет...

реших проблема - беше заседнало копче :)
Така - като изчовърках копчето всичко тръгна. Когато изгаза климатроника и после колата, като я запаля - не се включва.
Има един бутон "ЕКО" който доколкото разбрах служи системата да вкарва чрез вентилатора въздух отвън...(моля, ако не е така - поправете ме)

Иначе за климатика има бутон "AUTO", който го стартира и после мога да намалявам силата на вентилатора и температурата...

Не мога да намеря книжка за колата :) та я разучавам сам...

Поздрави на всички и мерси за участието в поста ми!

Иво


compman
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 18 авг 2010 9:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: проблем с управление на климатроник

Мнениеот compman » Вто 31 авг 2010 8:19


Колеги привет

проблема с автоматичното включване на климатроника остава. Включва се безразборно когато паля колата. Понякога стартира, понякога - не. Забелязвам че има връзка със заключването и отключването на автомобила, както и с това дали съм извадил ключа след като е загасена колата...

Но понякога не хващам логиката. Случайно да разполагате с книжка - инструкции за управление на климатроник на Голф 4 98г. ?

Благодаря предварително...

Иво


Потребителски аватар
ivanbl
Мнения: 293
Регистриран на: Пон 27 окт 2008 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: проблем с управление на климатроник

Мнениеот ivanbl » Вто 31 авг 2010 18:17


според това което съм чел климатроника се пуска с всяко палене на колата... освен ако външната температура не е много ниска.... това е добре 4е раздвижва фреона и омаслява системата... вси4ки имат това копче ЕСО... не съм сигурен за какво е... да не би да е за принудително гасене на климатика?... хайде запознатите да пишат...


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем с управление на климатроник

Мнениеот pedalchobaba » Вто 31 авг 2010 18:36


Ако при последното загасване на автомобила климатроника не е бил в употреба, не е нормално при следващото палене да тръгва автоматично.
С бутона ECON се изключва компресора и тогава с климатроника може само да се топли - например през зимата.
С бутона AUTO влиза в режим, който следи зададената температура посредством няколко датчика в купето и климатроника се опитва да я поддържа. Ама това е малко бошлаф. При това положение компресора е включен.
Друго положение, при което копресора работи е когато на дисплея нищо не пише. Тогава корекциите се правят ръчно.
Ако не е натиснато копчето и на дисплея не се вижда знака за вътрешна циркулация на въздуха, това означава, че в купето влиза въздух отвън.
Ако искаш да го ползваш с вентилатор, но без компресор, трябва да натиснеш ECON.
Абе, така като гледам нищо не казах, ама добре го направих. :lol: Дано да си ме разбрал.


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: проблем с управление на климатроник

Мнениеот Vento » Вто 31 авг 2010 21:05


И при мен климатроника се пуска сам, когато си прецени при палене и мисля, че е нормално. Прави ми впечатление, че ако колата е била на слънце се стартира, ако е била на сянка - не. Може би има връзка с датчика за слънце на арматурното табло в средата, не знам... Ама и мен ме вбесява той да си решава какво да прави!


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: проблем с управление на климатроник

Мнениеот achodemo » Сря 01 сеп 2010 9:29


Нарочно е направен да се пуска сам за собствена защита ,защото ако забравиш за него и не го пуснеш един месец ,част от компресора изсъхва вътре и завъжда ръждица ,а там са едни фини хлабини и при завъртане после от тази ръжда се получава задиране и комресора отива за ремонт !


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем с управление на климатроник

Мнениеот pedalchobaba » Сря 01 сеп 2010 10:12


Това означава ли, че моя климатроник не е читав, щом не се пуска автоматично?
Интересно, а няма кодовете за грешки.


Потребителски аватар
skotis
Мнения: 1974
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:10
Автомобил: VW Golf IV 1.8T GTI
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: проблем с управление на климатроник

Мнениеот skotis » Сря 01 сеп 2010 11:57


Стига бе, не е нормално да се пуска сам тоя климатроник. При мен не е така.


Потребителски аватар
vp11
Мнения: 6
Регистриран на: Сря 20 яну 2010 22:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: видин

Re: проблем с управление на климатроник

Мнениеот vp11 » Сря 01 сеп 2010 12:29


при мен също не се пуска автоматично :)


Потребителски аватар
kat007
Мнения: 471
Регистриран на: Съб 11 апр 2009 21:46
Автомобил: VW Golf IV GTI
Двигател: 1.8T AGU
Местоположение: София

Re: проблем с управление на климатроник

Мнениеот kat007 » Сря 01 сеп 2010 14:11


При мен ако климатроника е включен и изгася колата и след това пак я запаля си тръгва автоматично ! Ако е изключен и изгася колата и след това я запаля си остава изключен ! Това е нормалния режим на работа :)


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: проблем с управление на климатроник

Мнениеот achodemo » Сря 01 сеп 2010 14:26


kat007 написа:При мен ако климатроника е включен и изгася колата и след това пак я запаля си тръгва автоматично ! Ако е изключен и изгася колата и след това я запаля си остава изключен ! Това е нормалния режим на работа :)

Нормалния режим е ,ама друг път ! Ако престои колата няколко часа ,и да е бил изключен се включва сам .


Потребителски аватар
elimn
Мнения: 407
Регистриран на: Пон 30 авг 2010 14:31
Автомобил: Golf V
Двигател: BKD 2004
Местоположение: Varna

Re: проблем с управление на климатроник

Мнениеот elimn » Сря 01 сеп 2010 15:13


Явно имаш проблем,който не е толкова голям.Я пак слез долу и виж.Когато изгасиш двигатела при включен климатроник ,като го запалиш/двигатела/ климатроника трябва да се включи и обратно.Системата не е направена да взема сама решения,а да се командва.Първо от теб,после от комп.НО...Единствено прави разлика и се включва сам ако мн. е загрята колата отвън и имаш датчици за сл. лъчи.Тогава,ако си го изключил преди това,след запалване на двигатела трябва да се включи,но твоята кола няма такива.

за бутона ECON-Когато си задал например t-23 и включиш ECON бутонa,а температурата в купето е например 19 или 20 ще ти топли до 23.ECON изключва компресора на климатика и той вече не охлажда въздуха, а го вкарва какъвто си е навън.Тоз бутон зимата/ето я грешката/ ЛЯТОТО няма да ти трябва :) Така,че както казваш,ако искаш само да ти вкарва въздух си задай по-висока t и си натисни ECON.А бутона AUTO е пълна глупост според мен и едва ли някой го ползва.
Дано е написано разбираемо....

Последна промяна от elimn на Сря 01 сеп 2010 17:48, променено общо 1 път.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 131 госта