Голф 4 Кормилна рейка след ремонт - ръждясала

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
vladimirdimov1
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 07 юни 2011 12:46
Автомобил: vw golf 4 1999
Двигател: 1.9 tdi - 90
Местоположение: sofia

Голф 4 Кормилна рейка след ремонт - ръждясала

Мнениеот vladimirdimov1 » Пет 15 ное 2013 9:22


Здравейте Колеги! Отново един банален въпрос с малко жълто-кафяви украски.
Проблемът е слединият. Преди година си свалих кормилната рейка, на Фолксваген Голф 4 1999 , защото ми течеше. Тогава установих, че бяха износени семерингите и оста, която се движеше в тях беше леко зажулена.
Занесох гореспоменатата ос на тъст ми да я пилне малко защото е стругар. Слад като я шкурнахме с шкурка 2000 , сменихме семерингите, монтирахме я, изатупахме си ръцете и си сипахме по ракия, щастливи от творението си.
По време на годишния експлоатационен период доливах месечно по съвсем малко масло - около 50 мл/ месец.
Преди няколко дена маслото за хидравликата направо Изтече. Вчера я разглобихме и видяхме, че е МНОГО раждясала. Бяхме ИЗУМЕНИ!!!
Питането ми е - ЗАЩО ???
Дали като я дам за рециклиране при професионалисти ефектът ще е същият? Не ми се дават пари за нова!
ПОМОЩ




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Кормилна рейка след ремонт - Ръждясала !!!!

Мнениеот pas1.8mi » Пет 15 ное 2013 10:58


Направи снимка да я видим!Поне аз не разбрах ,къде точно е ръждясала!Какво масло си сипвал?Здрави ли са маншоните,капе ли нещо върху рейката ....?


vladimirdimov1
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 07 юни 2011 12:46
Автомобил: vw golf 4 1999
Двигател: 1.9 tdi - 90
Местоположение: sofia

Re: Кормилна рейка след ремонт - Ръждясала !!!!

Мнениеот vladimirdimov1 » Пет 15 ное 2013 11:04


Снимка мога да направя ама чак утре. Маншоните са здрави, но единият е пластмасов и може да не уплътнява хубаво. Рейката е ръждясала по оста и предполагам е действала като шкурка по семерингите и за това е протекла


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Кормилна рейка след ремонт - Ръждясала !!!!

Мнениеот nasko1978 » Пет 15 ное 2013 12:19


Не съм специалист,но си мисля ,че като сте я зашкурили сте нарушили покритието/"циментацията"/ на рейката и оттам е дошъл проблема.
Преди пет години ми се случи нещо подобно и на мен.Маслото ми изтече буквално за минута на асфалта и почна да вие помпата.Майстора след като я свали ми показа,че е много ръждясала,имаше малки язви и според него не подлежи на ремонт.След това му откарах една втора употреба,която беше свалена от "доскоро движеща" се кола.Той махна маншоните и ми показа отново ръждясалата ос на рейката и ми каза да я върна. :scare3
После той ми намери пак втора употреба за същата цена /220лв/ и беше лъскава ,като нова.Оттогава насам съм с нея,засега всичко е наред. :th_up


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: Кормилна рейка след ремонт - Ръждясала !!!!

Мнениеот agumba » Пет 15 ное 2013 12:32


Хайде, хайде, някои хора наистина се изказват неподготвени! Как ще падне циментация от шкурка? А и, циментацията съвсем не е гаранция против ръжда, само някои стомани, след термична обработка, не се влияят от кислорода, но тази рейка определено не е изработена от такава! Явно ръждата е почнала доста отдавна, щом вече има язви, в такъв случай, нищо не я оправя! Но пък ми е странно, как е ръждясала толкова, сякаш е била на открито?


Somi
Мнения: 687
Регистриран на: Вто 22 фев 2011 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кормилна рейка след ремонт - Ръждясала !!!!

Мнениеот Somi » Пет 15 ное 2013 15:10


Влизало е вода от някъде това е отговора на въпроса.


vladimirdimov1
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 07 юни 2011 12:46
Автомобил: vw golf 4 1999
Двигател: 1.9 tdi - 90
Местоположение: sofia

Re: Кормилна рейка след ремонт - Ръждясала !!!!

Мнениеот vladimirdimov1 » Пет 15 ное 2013 15:13


И на мен ми стана чудно че е раждясала толкова много . Днес се обадих на няколко фирми за рециклиране и ги поразпитах. Питах ги - те как ги рециклират - те ми отговориха , че го правят по същия начин- чрез шкурене и смяна на семеринги до по долен размер. Казаха ми, че порблема бил в маншоните. Принципно и двата са здрави, но единият е пластмасов!!!


vladimirdimov1
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 07 юни 2011 12:46
Автомобил: vw golf 4 1999
Двигател: 1.9 tdi - 90
Местоположение: sofia

Re: Кормилна рейка след ремонт - Ръждясала !!!!

Мнениеот vladimirdimov1 » Пет 15 ное 2013 15:15


Въпроса е - вода или просто влага. защото е ясно, че от влагата не може да се спасим!
Имат ли в действителност някакво покритие тези рейки и при пиленето да сме го унищожили


Volkswangel
Мнения: 627
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
Двигател: 2015
Местоположение: Plovdiv

Re: Кормилна рейка след ремонт - Ръждясала !!!!

Мнениеот Volkswangel » Пет 15 ное 2013 16:19


Щом ръждясва, значи е изработена от вид стомана 45 или 3. Цементация се прилага само при ниско въглеродни стомани и е облагородяване на повърхностния слои с въглерод, но това не предпазва от ръжда. Предполагам, че е изработена от обикновена стомана с повърхностно напластяване с така наречения колмонои ( твърдосплавен прах). Самото напластяване може да бъде от няколко стотни до 1-2 мм. Вероятно след шлифоването с шкурката сте изчистили този слои, какъвто и характер да има тои.


vladimirdimov1
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 07 юни 2011 12:46
Автомобил: vw golf 4 1999
Двигател: 1.9 tdi - 90
Местоположение: sofia

Re: Кормилна рейка след ремонт - Ръждясала !!!!

Мнениеот vladimirdimov1 » Пет 15 ное 2013 17:03


Това не звучи добре. има ли начин да се покрие с някакво покритие за да бъде предпазен за напред.


apolon
Мнения: 876
Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
Автомобил: BORA 1.6 16V
Двигател: AUS 2000
Местоположение: Razgrad

Re: Кормилна рейка след ремонт - Ръждясала !!!!

Мнениеот apolon » Пет 15 ное 2013 18:03


има ли начин да се покрие с някакво покритие за да бъде предпазен за напред

да,има:
-поцинковане;
-помедняване;
-никелиране;
-хромиране.
Прави се в специализирани фирми за покрития.
:beer
...Но всяко покритие си има цена(поцинковане min 20лв. на детайл),а и колко ще е гладко...?За да се постигне необходимата грапавост(гладкост),т.е. да не се износва семерината е необходимо да се направи и електрополиране.И тогава цената става :bowdown .А най евтините-цинково или медно покритие не са износоустойчиви.Т.е. новата рейка вероятно ще е по евтина от качествено ремонтираната(а и до колко ще е качествено :screwy ).


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: Кормилна рейка след ремонт - Ръждясала !!!!

Мнениеот agumba » Пет 15 ное 2013 21:16


vladimirdimov1 написа:Това не звучи добре. има ли начин да се покрие с някакво покритие за да бъде предпазен за напред.


С каквото и да го покриеш, не се ли махне ръждата, полза никаква! Дай някакви снимки на това нещо, да видим, какво може да се направи!

А принципно, да кажа на колегата - стомана 3 е обикновеното арматурно желязо, едва ли от него ще правят рейките, нищо няма да стане! Ст.45 е по-добре, но не съвсем, ако не е термообработена, тоест, с някаква закалка. Иначе, има много по-добри стомани за тая цел, но едва ли и от тях ще правят рейки, идват много скъпо. Но ако колегата реши да си прави рейката сам, с удоволствие ще му препоръчам какво да търси!


Volkswangel
Мнения: 627
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
Двигател: 2015
Местоположение: Plovdiv

Re: Голф 4 Кормилна рейка след ремонт - ръждясала

Мнениеот Volkswangel » Съб 16 ное 2013 15:44


Колега, Ст3 не е обикновено арматурно желязо, а си е ниско въглеродна стомана от която се изработват валове и оси, подложени на голям усукващ момент. Именно на тази стомана се прави цЕментация ( обогатяване повърхностния слои с въглерод) за да бъде повърхността твърда, а сърцевината жилава. От тази стомана колега, се изработват разпределителни и колянови валове. Не искам да влизаме в спор, защото точно това ми е специалността. Да, точно от нея се изработва и арматурното желязо ама има и друго приложение, както споменах.
До колегата с реиката: Ако има ръжда, просто я забрави.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Голф 4 Кормилна рейка след ремонт - ръждясала

Мнениеот muns61 » Съб 16 ное 2013 18:37


Ст 3 за колянови валове...
Ако това го прочете някой от преподавателите ти, ще се обеси от мъка! Ама сигурно си продукт на съвременната образователна система.
До автора на темата - нищо не сте нарушили и изшкурили, влизала е вода в рейката. Изчистете ръждата и внимателно поставете маншоните, като внимавате особено много за тръбичката отзад.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 4 Кормилна рейка след ремонт - ръждясала

Мнениеот Danny boy » Нед 17 ное 2013 8:23


Със шкурката сте свалили хрома на пръта на рейката,той е няколко микрона 10-20 твърд хром,получава се вълнообразна повърхнина ,ако погледнеш под микроскоп и в падините задържа влага и затова ръждясва агресивно.Процесът на хромиране е много времеяден,скъп и нерентабилен.Щлайфа се рейката под размера,наслоява се в специална вана хрома с определена дебелина и после пак се шлайфа на размер,така се прави в завода производител.
Нали си виждал на амортисьорите прътовете как не ръждясват?..е те също са хромирани но по-дебело понеже някои са постоянно на атмосферни условия.Освен това хрома е твърд елемент корозоустойчив /неръждаемите ножове са от хром-никелова стомана/и много износоустойчив а гумата изяжда стоманата много агресивно.Търси си читава 2-ра употреба.В България не съм чувал някой да рециклира по този начин и затова след 2-5г пак протичат рейките.Влага малко винаги може да влезе в маншоните/има я и във въздуха/ но пръта трябва да държи все пак те пазят най-вече от прахоляка който става като абразив да не повлече и надере пръта и съсипе семерингите.Да ако са уплътнени хубаво и намазани със някаква грес прътовете могат и да поизкарат повечко.
Към колегите по нагоре в постовете:
Много по удачна е стомана 42CrMo жилава като е сурова и се закалява обемно.
На цементация се подлагат ниско въглеродни стомани,които нямат достатъчно въглерод в химичния си състав за да се получи фазово превръщане,най-често 18хгт,30хгт,18.20.30ХAН3А и др.Насища се дифузионно повърхностния слой с въглерод 0.5-1.2мм ,след това се закалява и се прави отпуск за премахване на напреженията в кристалната решетка,след това се шлайфа.Успешно се прилага и карбонитриране за същите нужди.

Надявам се ти се изясни.
:beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 84 госта