


Голф 4 Кормилна рейка след ремонт - ръждясала
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Вто 07 юни 2011 12:46
- Автомобил: vw golf 4 1999
- Двигател: 1.9 tdi - 90
- Местоположение: sofia
Голф 4 Кормилна рейка след ремонт - ръждясала
Здравейте Колеги! Отново един банален въпрос с малко жълто-кафяви украски.
Проблемът е слединият. Преди година си свалих кормилната рейка, на Фолксваген Голф 4 1999 , защото ми течеше. Тогава установих, че бяха износени семерингите и оста, която се движеше в тях беше леко зажулена.
Занесох гореспоменатата ос на тъст ми да я пилне малко защото е стругар. Слад като я шкурнахме с шкурка 2000 , сменихме семерингите, монтирахме я, изатупахме си ръцете и си сипахме по ракия, щастливи от творението си.
По време на годишния експлоатационен период доливах месечно по съвсем малко масло - около 50 мл/ месец.
Преди няколко дена маслото за хидравликата направо Изтече. Вчера я разглобихме и видяхме, че е МНОГО раждясала. Бяхме ИЗУМЕНИ!!!
Питането ми е - ЗАЩО ???
Дали като я дам за рециклиране при професионалисти ефектът ще е същият? Не ми се дават пари за нова!
ПОМОЩ
Проблемът е слединият. Преди година си свалих кормилната рейка, на Фолксваген Голф 4 1999 , защото ми течеше. Тогава установих, че бяха износени семерингите и оста, която се движеше в тях беше леко зажулена.
Занесох гореспоменатата ос на тъст ми да я пилне малко защото е стругар. Слад като я шкурнахме с шкурка 2000 , сменихме семерингите, монтирахме я, изатупахме си ръцете и си сипахме по ракия, щастливи от творението си.
По време на годишния експлоатационен период доливах месечно по съвсем малко масло - около 50 мл/ месец.
Преди няколко дена маслото за хидравликата направо Изтече. Вчера я разглобихме и видяхме, че е МНОГО раждясала. Бяхме ИЗУМЕНИ!!!
Питането ми е - ЗАЩО ???
Дали като я дам за рециклиране при професионалисти ефектът ще е същият? Не ми се дават пари за нова!
ПОМОЩ
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Кормилна рейка след ремонт - Ръждясала !!!!
Направи снимка да я видим!Поне аз не разбрах ,къде точно е ръждясала!Какво масло си сипвал?Здрави ли са маншоните,капе ли нещо върху рейката ....?
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Вто 07 юни 2011 12:46
- Автомобил: vw golf 4 1999
- Двигател: 1.9 tdi - 90
- Местоположение: sofia
Re: Кормилна рейка след ремонт - Ръждясала !!!!
Снимка мога да направя ама чак утре. Маншоните са здрави, но единият е пластмасов и може да не уплътнява хубаво. Рейката е ръждясала по оста и предполагам е действала като шкурка по семерингите и за това е протекла
- nasko1978
- Мнения: 2184
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Кормилна рейка след ремонт - Ръждясала !!!!
Не съм специалист,но си мисля ,че като сте я зашкурили сте нарушили покритието/"циментацията"/ на рейката и оттам е дошъл проблема.
Преди пет години ми се случи нещо подобно и на мен.Маслото ми изтече буквално за минута на асфалта и почна да вие помпата.Майстора след като я свали ми показа,че е много ръждясала,имаше малки язви и според него не подлежи на ремонт.След това му откарах една втора употреба,която беше свалена от "доскоро движеща" се кола.Той махна маншоните и ми показа отново ръждясалата ос на рейката и ми каза да я върна.
После той ми намери пак втора употреба за същата цена /220лв/ и беше лъскава ,като нова.Оттогава насам съм с нея,засега всичко е наред.
Преди пет години ми се случи нещо подобно и на мен.Маслото ми изтече буквално за минута на асфалта и почна да вие помпата.Майстора след като я свали ми показа,че е много ръждясала,имаше малки язви и според него не подлежи на ремонт.След това му откарах една втора употреба,която беше свалена от "доскоро движеща" се кола.Той махна маншоните и ми показа отново ръждясалата ос на рейката и ми каза да я върна.

После той ми намери пак втора употреба за същата цена /220лв/ и беше лъскава ,като нова.Оттогава насам съм с нея,засега всичко е наред.

- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Кормилна рейка след ремонт - Ръждясала !!!!
Хайде, хайде, някои хора наистина се изказват неподготвени! Как ще падне циментация от шкурка? А и, циментацията съвсем не е гаранция против ръжда, само някои стомани, след термична обработка, не се влияят от кислорода, но тази рейка определено не е изработена от такава! Явно ръждата е почнала доста отдавна, щом вече има язви, в такъв случай, нищо не я оправя! Но пък ми е странно, как е ръждясала толкова, сякаш е била на открито?
Re: Кормилна рейка след ремонт - Ръждясала !!!!
Влизало е вода от някъде това е отговора на въпроса.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Вто 07 юни 2011 12:46
- Автомобил: vw golf 4 1999
- Двигател: 1.9 tdi - 90
- Местоположение: sofia
Re: Кормилна рейка след ремонт - Ръждясала !!!!
И на мен ми стана чудно че е раждясала толкова много . Днес се обадих на няколко фирми за рециклиране и ги поразпитах. Питах ги - те как ги рециклират - те ми отговориха , че го правят по същия начин- чрез шкурене и смяна на семеринги до по долен размер. Казаха ми, че порблема бил в маншоните. Принципно и двата са здрави, но единият е пластмасов!!!
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Вто 07 юни 2011 12:46
- Автомобил: vw golf 4 1999
- Двигател: 1.9 tdi - 90
- Местоположение: sofia
Re: Кормилна рейка след ремонт - Ръждясала !!!!
Въпроса е - вода или просто влага. защото е ясно, че от влагата не може да се спасим!
Имат ли в действителност някакво покритие тези рейки и при пиленето да сме го унищожили
Имат ли в действителност някакво покритие тези рейки и при пиленето да сме го унищожили
-
- Мнения: 627
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
- Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
- Двигател: 2015
- Местоположение: Plovdiv
Re: Кормилна рейка след ремонт - Ръждясала !!!!
Щом ръждясва, значи е изработена от вид стомана 45 или 3. Цементация се прилага само при ниско въглеродни стомани и е облагородяване на повърхностния слои с въглерод, но това не предпазва от ръжда. Предполагам, че е изработена от обикновена стомана с повърхностно напластяване с така наречения колмонои ( твърдосплавен прах). Самото напластяване може да бъде от няколко стотни до 1-2 мм. Вероятно след шлифоването с шкурката сте изчистили този слои, какъвто и характер да има тои.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Вто 07 юни 2011 12:46
- Автомобил: vw golf 4 1999
- Двигател: 1.9 tdi - 90
- Местоположение: sofia
Re: Кормилна рейка след ремонт - Ръждясала !!!!
Това не звучи добре. има ли начин да се покрие с някакво покритие за да бъде предпазен за напред.
-
- Мнения: 876
- Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
- Автомобил: BORA 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
- Местоположение: Razgrad
Re: Кормилна рейка след ремонт - Ръждясала !!!!
има ли начин да се покрие с някакво покритие за да бъде предпазен за напред
да,има:
-поцинковане;
-помедняване;
-никелиране;
-хромиране.
Прави се в специализирани фирми за покрития.

...Но всяко покритие си има цена(поцинковане min 20лв. на детайл),а и колко ще е гладко...?За да се постигне необходимата грапавост(гладкост),т.е. да не се износва семерината е необходимо да се направи и електрополиране.И тогава цената става


- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Кормилна рейка след ремонт - Ръждясала !!!!
vladimirdimov1 написа:Това не звучи добре. има ли начин да се покрие с някакво покритие за да бъде предпазен за напред.
С каквото и да го покриеш, не се ли махне ръждата, полза никаква! Дай някакви снимки на това нещо, да видим, какво може да се направи!
А принципно, да кажа на колегата - стомана 3 е обикновеното арматурно желязо, едва ли от него ще правят рейките, нищо няма да стане! Ст.45 е по-добре, но не съвсем, ако не е термообработена, тоест, с някаква закалка. Иначе, има много по-добри стомани за тая цел, но едва ли и от тях ще правят рейки, идват много скъпо. Но ако колегата реши да си прави рейката сам, с удоволствие ще му препоръчам какво да търси!
-
- Мнения: 627
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
- Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
- Двигател: 2015
- Местоположение: Plovdiv
Re: Голф 4 Кормилна рейка след ремонт - ръждясала
Колега, Ст3 не е обикновено арматурно желязо, а си е ниско въглеродна стомана от която се изработват валове и оси, подложени на голям усукващ момент. Именно на тази стомана се прави цЕментация ( обогатяване повърхностния слои с въглерод) за да бъде повърхността твърда, а сърцевината жилава. От тази стомана колега, се изработват разпределителни и колянови валове. Не искам да влизаме в спор, защото точно това ми е специалността. Да, точно от нея се изработва и арматурното желязо ама има и друго приложение, както споменах.
До колегата с реиката: Ако има ръжда, просто я забрави.
До колегата с реиката: Ако има ръжда, просто я забрави.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Голф 4 Кормилна рейка след ремонт - ръждясала
Ст 3 за колянови валове...
Ако това го прочете някой от преподавателите ти, ще се обеси от мъка! Ама сигурно си продукт на съвременната образователна система.
До автора на темата - нищо не сте нарушили и изшкурили, влизала е вода в рейката. Изчистете ръждата и внимателно поставете маншоните, като внимавате особено много за тръбичката отзад.
Ако това го прочете някой от преподавателите ти, ще се обеси от мъка! Ама сигурно си продукт на съвременната образователна система.
До автора на темата - нищо не сте нарушили и изшкурили, влизала е вода в рейката. Изчистете ръждата и внимателно поставете маншоните, като внимавате особено много за тръбичката отзад.
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 4 Кормилна рейка след ремонт - ръждясала
Със шкурката сте свалили хрома на пръта на рейката,той е няколко микрона 10-20 твърд хром,получава се вълнообразна повърхнина ,ако погледнеш под микроскоп и в падините задържа влага и затова ръждясва агресивно.Процесът на хромиране е много времеяден,скъп и нерентабилен.Щлайфа се рейката под размера,наслоява се в специална вана хрома с определена дебелина и после пак се шлайфа на размер,така се прави в завода производител.
Нали си виждал на амортисьорите прътовете как не ръждясват?..е те също са хромирани но по-дебело понеже някои са постоянно на атмосферни условия.Освен това хрома е твърд елемент корозоустойчив /неръждаемите ножове са от хром-никелова стомана/и много износоустойчив а гумата изяжда стоманата много агресивно.Търси си читава 2-ра употреба.В България не съм чувал някой да рециклира по този начин и затова след 2-5г пак протичат рейките.Влага малко винаги може да влезе в маншоните/има я и във въздуха/ но пръта трябва да държи все пак те пазят най-вече от прахоляка който става като абразив да не повлече и надере пръта и съсипе семерингите.Да ако са уплътнени хубаво и намазани със някаква грес прътовете могат и да поизкарат повечко.
Към колегите по нагоре в постовете:
Много по удачна е стомана 42CrMo жилава като е сурова и се закалява обемно.
На цементация се подлагат ниско въглеродни стомани,които нямат достатъчно въглерод в химичния си състав за да се получи фазово превръщане,най-често 18хгт,30хгт,18.20.30ХAН3А и др.Насища се дифузионно повърхностния слой с въглерод 0.5-1.2мм ,след това се закалява и се прави отпуск за премахване на напреженията в кристалната решетка,след това се шлайфа.Успешно се прилага и карбонитриране за същите нужди.
Надявам се ти се изясни.

Нали си виждал на амортисьорите прътовете как не ръждясват?..е те също са хромирани но по-дебело понеже някои са постоянно на атмосферни условия.Освен това хрома е твърд елемент корозоустойчив /неръждаемите ножове са от хром-никелова стомана/и много износоустойчив а гумата изяжда стоманата много агресивно.Търси си читава 2-ра употреба.В България не съм чувал някой да рециклира по този начин и затова след 2-5г пак протичат рейките.Влага малко винаги може да влезе в маншоните/има я и във въздуха/ но пръта трябва да държи все пак те пазят най-вече от прахоляка който става като абразив да не повлече и надере пръта и съсипе семерингите.Да ако са уплътнени хубаво и намазани със някаква грес прътовете могат и да поизкарат повечко.
Към колегите по нагоре в постовете:
Много по удачна е стомана 42CrMo жилава като е сурова и се закалява обемно.
На цементация се подлагат ниско въглеродни стомани,които нямат достатъчно въглерод в химичния си състав за да се получи фазово превръщане,най-често 18хгт,30хгт,18.20.30ХAН3А и др.Насища се дифузионно повърхностния слой с въглерод 0.5-1.2мм ,след това се закалява и се прави отпуск за премахване на напреженията в кристалната решетка,след това се шлайфа.Успешно се прилага и карбонитриране за същите нужди.
Надявам се ти се изясни.

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 84 госта