Има ли връзка м/у екуто и борд компютъра

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Милен Минков
Мнения: 50
Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Има ли връзка м/у екуто и борд компютъра

Мнениеот Милен Минков » Чет 11 дек 2014 0:03


Здравейте колеги. Тази есен направих някой подобрения на моя WV голф 2 с двигател GU (карбуратор). Монтирах му хидравлика, ABS и инжекционна с/ма дигифант 2 от двигател 1Р. :mrgreen От хидравликата съм доволен, но със ABS иинжекциона има за какво още да си говорим. :Mr Green Fun
Та искам да попитам, има ли връзка м/у екуто и борд-компа. Впрочем връзка има, но кой на кого предоставя инфо :screwy или и двамата обменят :fight
Та значи, проследих кабелите които свързват малката инсталация (тази на екуто) със кабелите на голямата инсталация (тази на колата), оказва се, че само един кабел свързва двата компа -не че е невъзможно по него да се обменя инфо м/у двата компа, но си мисля, че това става при по-новите компютри. Гадая това, защото на борд-компа ми не работят функциите км. км/ч. и л/100, дали това не е свързано с големия разход 10 на 100 на дълъг път при пенсионерско каране, понякога сутрин трудно пали, още по-трудно тръгва и често гаснее. Друг път пали от раз, тръгва нормално, но в последствие няма мощност на обр. под 2500, прекъсва и не работи устойчиво. И в двата случея като загрее работи нормално.

Пропуснах да спомена, че и мойта кола и колата донор са синхро.

Последна промяна от Милен Минков на Вто 30 дек 2014 18:07, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Има ли връзка м/у екуто и борд компютъра

Мнениеот stefan4o » Чет 11 дек 2014 8:02


При Мк2 няма връзка. Работят съвсем отделно. Имах МФА на карбураторна кола и си работеше :cool Вържи вакуума към колектора.


Милен Минков
Мнения: 50
Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Re: Има ли връзка м/у екуто и борд компютъра

Мнениеот Милен Минков » Чет 11 дек 2014 20:27


Благодаря ти. Вакума е вързан, но уви. Лично аз по се съмнявам в датчика на Хол, който е на километража, защото не ми показва км. и км/ч., но вече имам друг и ще го сменя :newsm66


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Има ли връзка м/у екуто и борд компютъра

Мнениеот stefan4o » Чет 11 дек 2014 20:30


Да, ако не отчита електронно изминатите километри респективно няма да ти покаже и разхода... Търси там проблема.


Милен Минков
Мнения: 50
Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Re: Има ли връзка м/у екуто и борд компютъра

Мнениеот Милен Минков » Сря 24 дек 2014 9:37


Смених датчика на Хол и датчика за вакум и отново нищо. :screwy :banghead


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Има ли връзка м/у екуто и борд компютъра

Мнениеот stefan4o » Сря 24 дек 2014 10:38


Смени таблото по-добре. Километражът механичният отчита ли изминатите километри?
Може да смениш само частта със спидометъра. Аз така си смених само него и имам табло с МФА до 200км/ч. Става от всяко табло на Голф, просто се преправя малко отзад, където се монтира датчика, който отчита въртенето на жилото на скоростомера.


Милен Минков
Мнения: 50
Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Re: Има ли връзка м/у екуто и борд компютъра

Мнениеот Милен Минков » Сря 24 дек 2014 21:10


ОТКРИХ ГО, М...А МУ. :banghead :banghead :newsm66 Оказа се, спукани писти на найлоновата платка. Проследих ги, откопчах датчика на Хол и премахнах оригиналното свързване (като разбира се го изолирах), след това си пуснах кабелчета и всичко стана ОК. :11
Ако някой реши, че има същия проблем и за да не си играе да проследява пистите, ето и свързването:
Първа писта от към ориентиращия отвор отива в номер 19 на реда със съпротивленията и мостовете и се свързва от горната страна на съпротивлението (от към лампичките за осветление на таблото)
Втората писта отива в номер 11 на черната букса http://www.doppel-wobber.de/forum/Information_161_VW-Golf-MFA%20nachr%C3%BCsten.html
Третата писта отива на мост, в номер 11 на реда със съпротивленията и мостовете.
На 1 запоих кабелчето в съпротивлението.
На 2 в ламаринката на куполнга.
На 3 в телчето на моста, ЗАЩОТО ИНАЧЕ СЕ ТОПИ НАЙЛОНА !!!


Милен Минков
Мнения: 50
Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Re: Има ли връзка м/у екуто и борд компютъра

Мнениеот Милен Минков » Сря 24 дек 2014 21:54


Стефчо на мен всичко си ми работи ВЕЧЕ, а пък и голфа е синхро. Техните километражи са със число 1050, а на голфовете само с предно, са със числа 950 и 970 демек различно предавателно число, така че не стават.

В предишен пост ми пишеш:
stefan4o написа:При Мк2 няма връзка. Работят съвсем отделно. Имах МФА на карбураторна кола и си работеше :cool Вържи вакуума към колектора.

Това показва, че МФАто няма нужда от сигнали от екуто -щом си е работило безпроблемно, но не е гаранция, че няма обратна зависимост -екуто да има нужда от сигнал от МФА, като например за разреждане (вакум)
Като се има в предвид, че голфовете ги водеха ниско бюджетни коли, може и да са решили да не слагат по две еднакви неща.

Както и да е, въпроса е,че има директен кабел който свързва екуто със МФАто и за сега не знам за какво е.
Ако някой знае, нека се включи.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Има ли връзка м/у екуто и борд компютъра

Мнениеот stefan4o » Чет 25 дек 2014 8:24


ЕКУ не играе роля при Мк2 (при Мк3 не е така)за показанията на таблото, за това да взема данни от МФА дълбоко се съмнявам. На тази генерация коли ЕКУ е много архаично. Данните за разреждането в колектора излизат през таблото, явно има датчик в него, нали влиза вакуума отзад в един щуцер (ако си забелязал). Кой кабел отива от таблото в ЕКУ? Кой пин, с колко букси си?
Относно таблото - никъде преди това не си споменал, че колата е синхро. Иначе си прав, че ще има леки отклонения в показанията, ако сложиш с друго число. А относно проблемът с колата ти - едва ли произлиза от таблото, по-скоро намери причината в инжекциона, датчик, кабели, лоши връзки и т.н. Дай повече подробности относно как е станало от GU =>1P.
п.п. разгледах пин-дата на ЕКУ на 1P и никъде не видях такъв, който да идва от таблото.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Има ли връзка м/у екуто и борд компютъра

Мнениеот znainainai » Чет 25 дек 2014 19:47


Така да сложа край на дискусията:
При МК2 НЯМА комуникация между табло и ЕКУ там всичко е на база датчика на хол който е на таблото и вакума който се подвързва към таблото.
При МК3 вече е друга бира там НЯМА вакум няма жило на километража за сметка на това има комуникация със ЕКУ и датчик за скорост на скоростната кутия.
В заключение на МК2 е почти "механично" МФА-то ако няма вакум или датчика за скорост няма да измери нищо също така ако е неплътна вакум системата са неверни показанията на МФА.
На МК3 е доста по-прецизно МФА-то защото информацията за разхода идва директно от ЕКУ.

п.п. На МК2 няма кабел от ЕКУ до табло просто разпиновката на Central Electric 2 е еднаква за МК2 след 89 и МК3 тъй като се ползва еднакво бушонно табло.


Милен Минков
Мнения: 50
Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Re: Има ли връзка м/у екуто и борд компютъра

Мнениеот Милен Минков » Вто 30 дек 2014 20:58


:th_up :th_up Честита коледа колеги. Първо искам да се извиня за пропуска, че съм със синхро -вече редактирах и поста си.
stefan4o написа:Дай повече подробности относно как е станало от GU =>1P.

Е па от това по-лесно нема. Взех шлифовалката, зачистих надписа GU и пренабих 1P :scare3 шегувам се , разбира се.
Това стана с кола донор: първо прехвърлих инсталацията на ABS и на колата, покарах я 2-3 седмици -нямаше никакви проблеми.След това демонтирах главата и серво-спирачките, монтирах ABS, че ми е по-лесно без глава. След това монтирах предварително отремонтираната и оборудвана, глава от двигател 1Р, монтирах ламбда сонда, бензинова помпа и дебитомер. След това монтирах малката инсталация с екуто, свързах я с тази на колата и готово :drive е с някой неустановени проблеми де. Като например: Запалвам я, ако не пипам газта ще огасне, за това припомпвам на газта докато реша, че съм се отървал от гаснене, подавам газ и тръгвам и изведнъж тотално огасва -без предупреждение (без да придърпва, прихълцва или глъхне), просто отрязва. След 1-2 или 3 случки (предполагам, че зависи от това колко е студено - а то тепърва идва) тръгвам, но не върви нормално: придърпва, киха, глъхни и а а да огасне. В самото начало не помага, но след малко каране, като подам много ама много газ решава да се съгласи с мен и да поеме, но едно мудно - сякаш съм я стиснал за гърлото. Имам и ламбда монитор, който в момента когато ми придърпва и т/н показва бедна смес.

Айде стига толкова, че трябва да изпращаме годината....

ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ !!!!! :beer :drunk и умната, че да не ни :bishop и да се чуем догодина по живо по здраво. :th_up


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Има ли връзка м/у екуто и борд компютъра

Мнениеот znainainai » Вто 30 дек 2014 21:29


Като начало със кое делко си? Защото единият мотор е карбуратор и му се дава по един начин предварение а на дигифан-та другият мотор компа го прави. Та със кое делко си със или без вакум регулатор-а ? Защото ако си със делко със вакум регулатор и комп който бута допълнително центровката познай къде отива тя. Отива на майната си и затова глъхне и гасне.


Милен Минков
Мнения: 50
Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Re: Има ли връзка м/у екуто и борд компютъра

Мнениеот Милен Минков » Чет 01 яну 2015 16:17


ЧЕСТИТА НОВА ГОДИНА, ЖИВОТ И ЗДРАВЕ НА ВСИЧКИ, А ЩАСТИЕ И КЪСМЕТ, КОЙ КОЛКОТО МОЖЕ ДА НОСИ :mhihi-christmas :mhihi-christmas :mhihi-christmas

И делкото ми е от дигифанта. Понеже нямам белег на 6 градуса, отидох на майстор да ми направи центровката със стробоскоп с настройващи се градуси. Ходих при няколко майстора със въпроса, може ли този дигифант (25 пиновия)да се свързва към компютър, отговориха не, наистина неможе, но все-пак някаква макар и груба диагностика със светодиод можело да се извършва, както разбрах от:
znainainai написа: Central Electric 2
:bowdown
Преведоха ми описанието и там гласи: Свържи светодиод към бяло-червен кабел влизащ в червена еднопинова букса намираща се зад бушонерата. Такова нещо на мойта инсталация, няма. АКО НЯКОЙ ЗНАЕ НЕЩО, ЩЕ СЪМ МУ БЛАГОДАРЕН, АКО ГО СПОДЕЛИ.


Милен Минков
Мнения: 50
Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Re: Има ли връзка м/у екуто и борд компютъра

Мнениеот Милен Минков » Чет 08 яну 2015 19:22


Здравейте колеги. По мои разсъждения, тази червена еднопинова букса с бяло-червен кабел, трябва да има връзка с екуто :screwy за да се четат някакви грешки, а единствените кабели които не отиват в датчици са две двойни букси до сами екуто -при моя модел.( защото има и с една букса с 5 пина -на ПБто). Та мисълта ми е, че може бе и от там някъде ще може да се хвани сигнал за светодиода.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта