Здравейте,
след като вчера не успях да запаля автомобила си, установих, че алтернаторът има проблем.
В запалено положение държи напрежение около 13.6V, съответно след като изгася и изчакам 15-20 мин колата не може да запали.
Напрежението на акумулатора пада до 12 и малко.
След като свалих реле регулатора, който е подменен миналата година поради същата причина се оказа че повърхността, с която контактува вътрешната четка е изядена.
Предполагам, че проблемът е от това, защото четките на релето този път са наред и няма нужда да се сменя.
Въпросът ми е може ли да се смени само износената част или трябва да се смени целия алтернатор.
Колата е VW Golf 3 1.8 75h.p 96г. AAM
Благодаря предварително
Golf 3 1.8 75h.p 96г. AAM Проблем с алтернатор
- boar
- Мнения: 329
- Регистриран на: Чет 08 яну 2009 9:25
- Автомобил: Golf III
- Двигател: ADZ 1995
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с алтернатор на VW Golf 3
Може стругар да ти набие медни втулки!
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с алтернатор на VW Golf 3
Навсякъде по моргите има алтернатори колкото искаш-по 30-50лв. Или отиваш в магазина и за около130-150лв вземаш рецилкиран.Ако почнеш да сваляш ротори,колектори и да ги възстановяваш ,ще ти излезе скъпо.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1464
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Проблем с алтернатор на VW Golf 3
Съмнявам се колектора да е толкова много износен. 13,6 е в нормата, вярно на долната граница си но не би трябвало да имаш проблеми. Пробва ли да заредиш акумулатора на зарядно? Според мен търси проблема другаде.
Re: Проблем с алтернатор на VW Golf 3
Пробвах да, качих до за 1 час и запали веднага, минах 3-4км и щом я загасих след 20 минути не може да запали.
Днес след като ми подадоха ток, минах същото разстояние но с изключени фарове, оставих я около 2 часа и запали, но трудно.
Днес след като ми подадоха ток, минах същото разстояние но с изключени фарове, оставих я около 2 часа и запали, но трудно.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с алтернатор на VW Golf 3
Той и акумулатора е пътник ,или имаш мноого голяма утечка
- dontaskdontsay
- Мнения: 1464
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Проблем с алтернатор на VW Golf 3
Нали разбираш че 1ч зареждане е крайно недостатъпен. Също така с тези 3-4км няма как алтернатора да копмпенсира изразходения при запалването ток!
Зареди напълно акумулатора, ако ще и цяла нощ да се зарежда.
И търси друг проблем. Динамото ако ще и 14,4v да дава, пак няма да ти зареди акумулатора за 4км.
Зареди напълно акумулатора, ако ще и цяла нощ да се зарежда.
И търси друг проблем. Динамото ако ще и 14,4v да дава, пак няма да ти зареди акумулатора за 4км.
Re: Проблем с алтернатор на VW Golf 3
Водния дух1 написа:Той и акумулатора е пътник ,или имаш мноого голяма утечка
Утечка няма.
Re: Проблем с алтернатор на VW Golf 3
dontaskdontsay написа:Нали разбираш че 1ч зареждане е крайно недостатъпен. Също така с тези 3-4км няма как алтернатора да копмпенсира изразходения при запалването ток!
Зареди напълно акумулатора, ако ще и цяла нощ да се зарежда.
И търси друг проблем. Динамото ако ще и 14,4v да дава, пак няма да ти зареди акумулатора за 4км.
Да наясно съм за краткото зареждане, но все пак акумулаторът е със среден капацитет, не е малък и би следвало да завърти поне веднъж след като е бил на зарядното и после е зареждан и от динамото.
Ще го заредя напълно и ще видя какво се случва.
- Duke_BG
- Мнения: 439
- Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:52
- Автомобил: GOLF 4+BORA
- Двигател: AGU 180Hp + V5 4 motion
- Местоположение: Бургас
Re: Проблем с алтернатор на VW Golf 3
проблема може и да е в стартера ти - виждал съм го на други коли - като загрее не върти както трябва а като истине пали от раз
а може и да е комплексен с акумулатор и алтернатор защото ако акумулатора не може да даде добър стартов ток и има малко заклинване на стартера пак няма да запали
а може и да е комплексен с акумулатор и алтернатор защото ако акумулатора не може да даде добър стартов ток и има малко заклинване на стартера пак няма да запали
Re: Проблем с алтернатор на VW Golf 3
След цяла вечер зареждане акумулатора протече (явно е изкупяла част от течността) и едвам успях да запаля колата. Трябваше да завърти няколко пъти и то с усилие.
Възможно е да съм го прецакал от зареждането или от кратките разстояния на каране.
Ще тествам какво напрежение на зареждане дава друг акумулатор и ще сменя реле регулатора ако не зарежда добре при новия акумулатор.
Ако продължава проблема ще се търси причината другаде явно.
Възможно е да съм го прецакал от зареждането или от кратките разстояния на каране.
Ще тествам какво напрежение на зареждане дава друг акумулатор и ще сменя реле регулатора ако не зарежда добре при новия акумулатор.
Ако продължава проблема ще се търси причината другаде явно.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1464
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Проблем с алтернатор на VW Golf 3
Преди да изключиш зарядното и след като го изклюпи, премери ли какво напрежение има на акумулатора?
Щом е изврял, или си е бил заминал (както предполагахме) или зарядното презарежда.
Ако имаш тапи можеш да отвориш и да долееш дестилирана вода.
Щом е изврял, или си е бил заминал (както предполагахме) или зарядното презарежда.
Ако имаш тапи можеш да отвориш и да долееш дестилирана вода.
Re: Проблем с алтернатор на VW Golf 3
Може да има прекъснала клетка. Измерете напрежението на АБ след като е зареждан.
Re: Проблем с алтернатор на VW Golf 3
dontaskdontsay написа:Преди да изключиш зарядното и след като го изклюпи, премери ли какво напрежение има на акумулатора?
Щом е изврял, или си е бил заминал (както предполагахме) или зарядното презарежда.
Ако имаш тапи можеш да отвориш и да долееш дестилирана вода.
Измерих го преди да го заредя беше към 12.6-12.7
След като го заредих и покарах малко беше 11.9
Преди да го сложа да се зарежда долях дестилирана вода.
Явно е презаредило зарядното....
- dontaskdontsay
- Мнения: 1464
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Golf 3 1.8 75h.p 96г. AAM Проблем с алтернатор
Заредил си го и след като си покарал е било 11,9
Или динамото е отказало напълно или зарядното изобщо не го е заредило, ама повече клоня към второто. Умрял акумулатор няма как да го заредиш. Напълно нормално е ако акумулатора е пътник да ти товари динамото и да показва 13,6 заряд.
Не си измерил преди да изключиш акумулатора от зарядното но мисля че няма и смисъл от каквито и да са тестове повече. Ако ти се занимава пробвай с друг акумулатор от приятел или пробвай да заредиш с друго зарядно.
Само информативно на колко години е акумулатора ?

Не си измерил преди да изключиш акумулатора от зарядното но мисля че няма и смисъл от каквито и да са тестове повече. Ако ти се занимава пробвай с друг акумулатор от приятел или пробвай да заредиш с друго зарядно.
Само информативно на колко години е акумулатора ?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта