Golf MK5 1.4 BCA при обороти светва лейката
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Сря 10 окт 2007 20:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Golf MK5 1.4 BCA при обороти светва лейката
Здравейте , купих си голф 5 1.4 BCA двигател . Смених масло и филтри . Покарах го и се наложи няколко дена да не го използвам . Паля , всичко ок . Подадох гас , пак си е ок . Тръгнах и като подминах 2000-2500 оборота светна лампата за маслото , естествено със звуковия сигнал . Промяна в работа на двигателя нямаше и шум от липса на масло също . Гася , паля и продължавам . Пак същото . Гася , паля и оставям на празен ход . Няма проблем , и така 10 мин . Тръгвам и няма проблем . Паркирам и на другия ден нищо . Пак оставям за няколко дни и всичко се повтаря , светва и пищи. Смених датчик на маслото с нов . Пак оставих за ден два и проблема се повтори. Какво се случва , къде е проблема ? На празен ход всичко е ОК . Дайте малко акъл . Ако остава без мазане мотора да е заминал до сега . Казаха ми , че ако не е маслото на макс пак ще свети , което няма логика.
Последна промяна от mad_zag на Чет 02 апр 2015 21:15, променено общо 1 път.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: golf 5 при обороти светва лейката
Ако маслото не е на макс. , ще свети лейка, да, ама жълта, което значи, че нивото е ниско и трябва да долееш. Червена лейка + пищене = липса на налягане на маслото. Щом си сменил датчика и проблема продължава - мерене на налягането с манометър. VW имат система, която следи налягането при дадени обороти и системата се води за ранно предупреждение за механичен дефект в двигателя. Ако при 2000 оборота нямаш определено налягане (масово е 2 атмосфери, но зависи от двигателя) - реве за проблем. Практически и с 1.9 атмосфери (ако е предвидено да е за 2 примерно), мотора ще си работи съвсем нормално, без да усещаш разлика, но това е признак за проблем с мазилната уредба - кофти масло, кофти маслен ф-р, механичен дефект със смазването на двигателя (износена помпа, задръстена цедка, задръстени магистрали, лагери и т.н. и т.н.).
Започни с измерване на налягането на маслото, за да видите в какви граници е - мери се при много добре загрял двигател, на п.х. и в обороти. Ако е в долните граници - картера долу, да се види цедката на помпата, самата помпа и лагерите. Тези двигатели имат проблем и с разпр. валове горе и често през тях губи налягането в системата.
П.п. оправи заглавието - така темата няма да съществува дълго (по ето този шаблон - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=352508 ).

Започни с измерване на налягането на маслото, за да видите в какви граници е - мери се при много добре загрял двигател, на п.х. и в обороти. Ако е в долните граници - картера долу, да се види цедката на помпата, самата помпа и лагерите. Тези двигатели имат проблем и с разпр. валове горе и често през тях губи налягането в системата.
П.п. оправи заглавието - така темата няма да съществува дълго (по ето този шаблон - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=352508 ).

-
- Мнения: 877
- Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
- Автомобил: BORA 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
- Местоположение: Razgrad
Re: Golf MK5 1.4 BCA при обороти светва лейката
А има вероятност причината да е точно в наскоро сменените масло или филтър,т.е. да е калпаво.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK5 1.4 BCA при обороти светва лейката
Да, това също го споменах. Може ф-ра да е смотан, може и маслото да е калпаво, няма да е 1-вия такъв случай. Може и да е имало добавки в старото масло, за да се покрие проблема преди продажба (ако е скоро купен) и този проблем да лъсне след смяната на маслото и ф-ра.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: bread1978 и 64 госта