Бора 00' 1J2 - Смяна на термостат Бора 2.0?
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Съб 28 юни 2014 22:38
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: 2.0 1J2
- Местоположение: Луковит/София
Бора 00' 1J2 - Смяна на термостат Бора 2.0?
Здравейте колеги! Разделих се със старото Поло. Известно време бях без автомобил, но сега мога да се похваля с една Бора 2.0. Снимки по-късно. Инсталирах газов инжекцион и вече съм "РОДЕН".... :) но ето че проблемите започнаха.... днес в едно не много дълго задръстване от Ж.Кюри до Г.М.Димитров, започна да вдига температурата над 100 градуса и веднага ме алармира. Не ми се дават пари по майсторчета и се надявам да се справя сам ( с ваша помощ ) :) Поръчах си термостат и утре искам да го сменя. Та ако може да ми помогнете малко с това как да го открия, къде се намира с една снимчица поне :) ще съм благодарен.
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Бора 00' 1J2 - Смяна на термостат Бора 2.0?
Кое те навежда да мисълта, че причината е в термостата. Питам, защото конструкцията му е такава, че ако дефектира, обикновено остава отворен. Последиците са, че колата по-бавно достига работна температура, но от това едва ли ще прегрее. Не казвам категорично, че е изключено да блокира затворен, но ако това се случи, ще е прецедент.
Нищо не си дал като подробности. Вентилатора ти върти ли, като си стигнал тази температура. Първия бушон, от тези на акумулатора, нагорял ли е или не. Като си сменявал ангренажния ремък, водната помпа смени ли я .... и още много други.
Нищо не си дал като подробности. Вентилатора ти върти ли, като си стигнал тази температура. Първия бушон, от тези на акумулатора, нагорял ли е или не. Като си сменявал ангренажния ремък, водната помпа смени ли я .... и още много други.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Бора 00' 1J2 - Смяна на термостат Бора 2.0?
Термостатите доста често блокират в затворено положение т.е. не се отварят никога. Имаше даже едно клипче в нет-а с такъв термостат, където момчето го грееше с пистолет за горещ въздух и на около 180 градуса (мерено с лазерен термометър), започна да се отваря.
.Също така ако блокира леко отворен, колата ще достигне по-бавно работната температура, но след това без проблем ще прегрее.
По конкретния въпрос - като нищо може да са изгорели ел. перките (редовен проблем при Голф 4 / Бора) изцяло или поне 1-ва степен. 2-ра тръгва чак на 102-105 градуса и съответно температурата на двигателя се повишава доста. Може да е дал фира и модула за управление на перките (кутйката под акумулатора), датчика на радиатора, който да ги пусне и т.н. и т.н.
Преди да сменяш евентуално здрави части, с нови, по-добре устнаови причината за този проблем - дали термостата не отваря, дали ел. перките не тръгват, дали няма проблем с климатика (който вероятно си използвал в задръстването) и т.н. Всяко едно от тези неща, ще доведе до прегряване. Колегата ти е казал за предпазителя над акумулатора, на него също трябва да обърнеш внимание. Също така помисли дали и кога си сменял водна помпа, както и каква си сложил - заводската е с пластмасови витла и когато стане проблем с нея, не рядко има някаква циркулация, но не е достатъчна да върти антифриза достатъчно добре през големия кръг (предния радиатор) и симптомите са като за термостат, ама не е термостат ;)


По конкретния въпрос - като нищо може да са изгорели ел. перките (редовен проблем при Голф 4 / Бора) изцяло или поне 1-ва степен. 2-ра тръгва чак на 102-105 градуса и съответно температурата на двигателя се повишава доста. Може да е дал фира и модула за управление на перките (кутйката под акумулатора), датчика на радиатора, който да ги пусне и т.н. и т.н.
Преди да сменяш евентуално здрави части, с нови, по-добре устнаови причината за този проблем - дали термостата не отваря, дали ел. перките не тръгват, дали няма проблем с климатика (който вероятно си използвал в задръстването) и т.н. Всяко едно от тези неща, ще доведе до прегряване. Колегата ти е казал за предпазителя над акумулатора, на него също трябва да обърнеш внимание. Също така помисли дали и кога си сменял водна помпа, както и каква си сложил - заводската е с пластмасови витла и когато стане проблем с нея, не рядко има някаква циркулация, но не е достатъчна да върти антифриза достатъчно добре през големия кръг (предния радиатор) и симптомите са като за термостат, ама не е термостат ;)

-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Съб 28 юни 2014 22:38
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: 2.0 1J2
- Местоположение: Луковит/София
Re: Бора 00' 1J2 - Смяна на термостат Бора 2.0?
Благодаря за отговорите пичове. Незнам кога е сменяна водната помпа, сигурен съм че не е , защото купих колата пред 2 месеца и при обслужването не съм я сменял. Проблема с прегряването ми се случва за втори път, но и двата пъти неуспях да чуя перката пуска ли се или не, сега ще слезна да я запаля и да я оставя да поработи на място и като почне да дига над 90 ще видя почва ли да върти. Хубавото е, че успявам да я сваля бързо на 90 градуса като ме предупреди пиукането. Достигането на работна температура е за нормално време и на бензин и на газ. Ще погледна бушоните. Пиша за термостат защото много от колегите ми казват, че е това и че на тях им се било случвало. Пак Ви благодаря за отговорите и ще пиша пак след теста :)
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Съб 28 юни 2014 22:38
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: 2.0 1J2
- Местоположение: Луковит/София
Re: Бора 00' 1J2 - Смяна на термостат Бора 2.0?
Поработи на място около 40 минути и започна да вдига температурата над 90 градуса и нито една от перките не се въртеше :( Питането ми е, диагностиката ще открие ли какво е точно ? Защото ако имаш проблемите с прекъсването и губене на мощност , веднага ти казват давай да почваме от свещите + кабелите и ....... и налягането в гумите...... и антената ..... и ...... силно се надявам да е само датчик на перките... Благодаря Ви пичове още веднъж.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Бора 00' 1J2 - Смяна на термостат Бора 2.0?
Диагностиката нищо няма да ти каже. Диагностиката си я правиш ти - пипаш маркучите, за да си сигурен, че термостата ти отваря. Ако това е така, при температура над 95 градуса (гледай я през VCDS), мериш на червено-белия кабел към някоя от двете перки дали има + .Ако има, значи перките са умряли, а управлението и датчика им са си здрави. Ако няма - дириш ел. проблема, като започваш с по-простото - пускаш климатика и гледаш дали перките тръгват веднага с него. Ако да - търси проблем с датчика на радиатора. Ако пак не - модул, захранване и Бог знае какво още по ел. системата за перките.
П.п. докато не решиш проблема с перките, не ползвай климатика, за да не трябва да сменяш и компресор после...

П.п. докато не решиш проблема с перките, не ползвай климатика, за да не трябва да сменяш и компресор после...

-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Съб 28 юни 2014 22:38
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: 2.0 1J2
- Местоположение: Луковит/София
Re: Бора 00' 1J2 - Смяна на термостат Бора 2.0?
Намерих проблема и го отстраних, беше изгорял 30А предпазител, смених го с този на АБС-а пак 30А за да го пробвам и за мое щастие и щастието на джЕба ми всичко тръгна и двете перки. Искам отново да ви благодаря момчета, че се отзовахте!!! Евала Ви казвам и ако мога да бъда полезен с нещо, само кажете.
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Бора 00' 1J2 - Смяна на термостат Бора 2.0?
Форума е сила. Влизай по-често тук, има хора които се отзовават. Има и търсачка, която може да те улесни по-бързо. 

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта