Голф 4 1.9 TDI ASZ комплект съединител

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
yuliqn_dimov
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 28 юни 2013 19:09
Автомобил: mk4
Двигател: asz 2002
Местоположение: Хасково\София

Голф 4 1.9 TDI ASZ комплект съединител

Мнениеот yuliqn_dimov » Съб 31 окт 2015 19:53


Здравейте колеги та дойде време да сменя съединителя и маховика.Решил съм да закупя Закс и тук е проблема, цената е от 1300 лева до 910 лева а комплекта е същия.Колеги вие от къде пазарувате? и цената тук за сметка на качеството ли е ? или просто надценка. Благодаря предварително :smile




Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Голф 4 1.9 TDI ASZ комплект съединител

Мнениеот vanesto » Съб 31 окт 2015 19:56


Здравей, можеш да питаш във форумния магазин за цена:
http://fanshop.vwclub.bg/avtochasti.php
Маховика защо го сменяш, разбит ли е?


yuliqn_dimov
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 28 юни 2013 19:09
Автомобил: mk4
Двигател: asz 2002
Местоположение: Хасково\София

Re: Голф 4 1.9 TDI ASZ комплект съединител

Мнениеот yuliqn_dimov » Съб 31 окт 2015 20:16


От многото четене по форума стигнах до това заключение, че маховика е за смяна колега. Симптомите са тресене при потегляне, леки вибрации на празен ход, има някакъв шум които при натиснат съединител изчезва...


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Голф 4 1.9 TDI ASZ комплект съединител

Мнениеот vanesto » Съб 31 окт 2015 20:23


Аз от тези симптоми не съм убеден за маховика, моят съвет е първо да го свалите и майстора да прецени в какво състояние е, и тогава да купуваш.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 TDI ASZ комплект съединител

Мнениеот zfa159 » Съб 31 окт 2015 20:38


Принципно моето мнение е, че е по-добре да се смени всичко т.е. к-т съединител и ако колата е с лагер-помпа, нея също. Причините са няколко - при дизелите маховика е съобразен горе-долу с живота на феродо и притискател и дори в момента да е здрав (да не е разбит и да не е блокирал), в общия случай 15-20 000км след смяната, си заминава и се налага пак да се разглобява, да се сменя отново феродов и притискател и става двойна работа. За лагер-помпата положението е същото - ако се разтече, накисва феродовия диск и му съкращава живота доста, а и за да се смени, пак се разглобява всичко. За да важи гаранцията на производителя на к-та съединител и да има въобще някакъв шанс да се направи опит за рекламация, искат да е сменен целия к-т т.е. всичко. Според доставчика, не рядко рекламацията е успешна (правили сме рекламация на 2-масов маховик Luk, който блокира 25 000км след смяната). При бензиновите двигатели маховика не е толкова натоварен и изкарва без проблем по няколко к-та феродо и притискател, ама при дизелите обикновено са заминали.
По въпроса с цената - качеството зависи от това дали е менте или не. Според доставчика може да си купиш менте за 1300лв или истински за 900лв, както и обратното. Не цената, а от къде го купуваш, му гарантира качеството. Също така не е лошо да разпиташ каква гаранция предлагат там, от където възнамеряваш да го купиш. Обикновено са с 1 или 2 години, като има и различни условия - примерно за LUK, човека, който го е сложил, трябва да е минал съответното фирмено обучение при тях, иначе не признават гаранцията, дори проблема доказано да си е в частите им. При Sachs не знам да има подобно нещо към днешна дата, но не пречи да попиташ. Между Luk и Sachs, аз също предпочитам Sachs при двумасовите к-ти.
:beer


yuliqn_dimov
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 28 юни 2013 19:09
Автомобил: mk4
Двигател: asz 2002
Местоположение: Хасково\София

Re: Голф 4 1.9 TDI ASZ комплект съединител

Мнениеот yuliqn_dimov » Съб 31 окт 2015 20:41


Забравих да спомена че при натиснат съединител и вибрациите изчезват, при набиране от ниските обороти пак има вибрации. От както съм купил колата не съм го пипал за 60 000 км и стария собственик ако не е сменял явно аз съм уцелил джакпотът а колата е на 260 000 км. Майстора ще си каже но аз се приготвих за най-лошото :mhihi . Ще се купи след диагностика естествено :smile


yuliqn_dimov
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 28 юни 2013 19:09
Автомобил: mk4
Двигател: asz 2002
Местоположение: Хасково\София

Re: Голф 4 1.9 TDI ASZ комплект съединител

Мнениеот yuliqn_dimov » Съб 31 окт 2015 20:45


За 910 лева с 1 година гаранция, кат чух за 1300 забравих да питам за гаранция и всичко друго :mhihi :mhihi :mhihi за малко да забравя и за смяната :mhihi


Потребителски аватар
anonym0us
Мнения: 1721
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ηετρϰζ

Re: Голф 4 1.9 TDI ASZ комплект съединител

Мнениеот anonym0us » Съб 31 окт 2015 20:54


Ако караш така, има шанс да прецакаш и скоростите, и тогава ще ги закръглиш на 2к лева. Тогава ще забравиш за колата даже :icon_lol Сериозно, не си играй с тези агрегати, че доста мои приятели плакаха :neutral


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 TDI ASZ комплект съединител

Мнениеот zfa159 » Съб 31 окт 2015 21:07


Да, така е, виждал съм помляна ск. кутия на Пасат Б6 в следствие на разбит маховик (направо я беше направил на сол вътре).


yuliqn_dimov
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 28 юни 2013 19:09
Автомобил: mk4
Двигател: asz 2002
Местоположение: Хасково\София

Re: Голф 4 1.9 TDI ASZ комплект съединител

Мнениеот yuliqn_dimov » Съб 31 окт 2015 21:24


Колеги дайте да не дърпаме дявола за опашката :mhihi :th_up а гаранцията как се признава при тия съединители, трябва ли да имаш някакви документи от сервиза които ще го монтира ?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 TDI ASZ комплект съединител

Мнениеот zfa159 » Нед 01 ное 2015 13:37


Това зависи от доставчика от който си го купил, при всички е различно, според тяхната си политика.


mario_matsi
Мнения: 6
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 22:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik

Re: Голф 4 1.9 TDI ASZ комплект съединител

Мнениеот mario_matsi » Нед 01 ное 2015 15:27


Здравейте колеги.Мисля,че и аз имам същия проблем ... Преди месец голф-а ми 4-ка ( 1.9 тди ) започна да шуми под капака.. аз не разбирам и отидох при приятел ,но не установихме проблема. От няколко дни обаче започна да "меле" в двигатела все едно нещо се чупи с тракане докато работи. Понякога като загрее изчезва,но днес си тракаше доста. Той ми каза,че съединителя ми е заминал и да си приготвя 600-900 лв. Сега предприемам мерки да ходя при още 2 майстора да го погледнат. При натискане на съединителя не изчезва проблема.Извинявам,се че пиша в темата на колегата, просто искам да помоля някой ако е имал сходен проблем да ми каже какво да правя, защото нямам в момента тези космически за мен суми, а колата съм я купил преди 6-7 месеца


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 TDI ASZ комплект съединител

Мнениеот zfa159 » Пон 02 ное 2015 0:58


Няма как да се каже дали е от маховика на 100%, докато не се свали ск. кутия за да се види състоянието му. Общо взето такива звуци може да идват от много места и не е добре да караш колата, докато не разбереш откъде е и да се оправи, за да не се почупят и други неща. По въпроса с космическите суми - при Голф 4 ТДИ винаги трябва да имаш едни 1000лв настрана - дали за съединител, дали за турбо, дали за нещо друго, няма значение, трябва да си подготвен, за да не седи колата на трупчета със седмици, докато се организираш за съответния ремонт. Поради тази причина не е лошо да се интересуваш предварително какво мислиш да си купуваш и какво може да му стане (както и цените за ремонта след това), за да не си неподготвен, все пак тези коли са вече на по 15 години и във всеки един момент може да те изненада някой ремонт за 1000лв ей така от нищото.
:beer


benedetto
Мнения: 26
Регистриран на: Съб 10 май 2008 20:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.9 TDI ASZ комплект съединител

Мнениеот benedetto » Пон 30 ное 2015 21:38


Колега провери в ТЕХ-КО , ползвам около 30 % отстъпка. Частите са с гаранция .Звънни ако те устройва цената .


yuliqn_dimov
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 28 юни 2013 19:09
Автомобил: mk4
Двигател: asz 2002
Местоположение: Хасково\София

Re: Голф 4 1.9 TDI ASZ комплект съединител

Мнениеот yuliqn_dimov » Вто 01 дек 2015 19:07


Благодаря колега benedetto :th_up , драмата с маховика приключи . Оказа се че маховика е запекло , след смяната всичко си дойде на място . Благодаря на всички отзовали се :smile



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 163 госта