Намира се отпред на тройника, който е пластмасов и е закрепен с 2 болта на блока на двигателя. От датчика излизат 4 проводника и има букса. От тройника излизат маркучи за антифриз. Логично - мери температура на охладителната течност.
Ако колата загрява трудно, време е за смяна на термостат. Смени първо датчика. Струва не повече от 10-12лв. Може да дава грешни данни на компютъра на колата, както и самото табло и да си мислиш, че колата не е загряла.
Най-добре се проверява датчикът през VAG COM какво докладва на компютъра на колата. Иначе може да се измери и с мултиметър. Ако искаш - мога да дам стойности от Автодата. Имай предвид, че това мерене е шибано. Мен ме подведе. Меря го с мултиметър включен на омметър - показва си стойностите по каталог. Включвам го на компютъра на колата - показва -40 градуса.

А беше доста по-топло вън.
