


Смяна на скоростна кутия на Голф 4 1.8Т
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 28 яну 2016 6:44
- Автомобил:
- Двигател:
Смяна на скоростна кутия на Голф 4 1.8Т
Привет колеги! :)
Имам малко нужда от акъл за следното нещо,след няколко дни ми предстои да сменям скоростната кутия на голфа (4-ка 1.8Т АГУ) та проблема е че на 3-ката съм сменял и нямах проблеми,освен хамалската работа при ваденето и слагането,но пък тази на 4-ката малко ме притеснява че не знам от къде да започна,така да се каже
Кажете ми който е правил интервенция кои болтове е добре да развия последни,от кои да започна,кое се сваля и разкача първо за да стигна до свалянето на кутията..
Най-вече също ме глуждае това дали може да стане интервенцията без да свалям моста или по-лесно ще стане ако падне и той и всички неща които трябва да знам като започна.
Благодаря предварително и се извинявам ако има такава тема но 3-ти ден търся и никъде няма нищо конкретно за това как става цялата работа.
П.С Ако има такава тема ще се радвам да ми я прати някой за да я видя! :)
Имам малко нужда от акъл за следното нещо,след няколко дни ми предстои да сменям скоростната кутия на голфа (4-ка 1.8Т АГУ) та проблема е че на 3-ката съм сменял и нямах проблеми,освен хамалската работа при ваденето и слагането,но пък тази на 4-ката малко ме притеснява че не знам от къде да започна,така да се каже
Кажете ми който е правил интервенция кои болтове е добре да развия последни,от кои да започна,кое се сваля и разкача първо за да стигна до свалянето на кутията..
Най-вече също ме глуждае това дали може да стане интервенцията без да свалям моста или по-лесно ще стане ако падне и той и всички неща които трябва да знам като започна.
Благодаря предварително и се извинявам ако има такава тема но 3-ти ден търся и никъде няма нищо конкретно за това как става цялата работа.
П.С Ако има такава тема ще се радвам да ми я прати някой за да я видя! :)
Re: Смяна на скоростна кутия на Голф 4 1.8Т!
Махаш полуоските, разделяш кутията от мотора и сваляш тампоните. Това е.
Петстепенните кутии излизат отгоре без проблем и махането на моста не е наложително но при такъв ремонт е добре да се огледат всички тампони и части по окачването защото така или иначе ще ги свалиш
Петстепенните кутии излизат отгоре без проблем и махането на моста не е наложително но при такъв ремонт е добре да се огледат всички тампони и части по окачването защото така или иначе ще ги свалиш
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 28 яну 2016 6:44
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Смяна на скоростна кутия на Голф 4 1.8Т!
Добре а отгоре има ли нещо което ще пречи и предполагам свалянето на полуоските няма как да стане без да сваля главината и всички неща там ... също така как става номера с жилата на скоростния лост
Re: Смяна на скоростна кутия на Голф 4 1.8Т!
Отгоре ще трябва да оголиш за да имаш достъп до кутията. Въздушния филтър, акумулатора и стойките им. Жилата не виждам какво те притесняват, те са на "ябълка"! просто ги откачаш. Главината не се сваля но трябва да се отвие гайката, която държи полуоската.
Така като ти чета въпросите, май ще е най-добре да идеш на майстор. Работата не е сложна но изисква определени познания и по-важното е специфични инструменти ( не казвам специални а специфични ) без които нещата трудно ще се случат
Така като ти чета въпросите, май ще е най-добре да идеш на майстор. Работата не е сложна но изисква определени познания и по-важното е специфични инструменти ( не казвам специални а специфични ) без които нещата трудно ще се случат
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 28 яну 2016 6:44
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Смяна на скоростна кутия на Голф 4 1.8Т!
Попринцип карам ауди и там работите са съвсем различни от на голф,колата ми е от скоро и за това питам... попринцип на аудито за норматив я свалям,не че на голфа няма да я сваля простоо исках малко да се информирам преди това ... !!
-
- Мнения: 1989
- Регистриран на: Чет 13 сеп 2007 11:29
- Автомобил: 1990 Golf GTI + 1991 Country
- Двигател: PB 112 + 1P 98
- Местоположение: София
Re: Смяна на скоростна кутия на Голф 4 1.8Т!
каретата се развиват от 6те болта на чашките които влизат в скоростите, лявата полуоска излиза без проблем и я връзваш с нещо на-горе за да не пречи, дясната полуоска излиза след като разкачиш шарнира(най лесно от 3те болта) източваш маслото от скоростите и махаш 2те чашки от скоростите(имат шестограмно болтче вътре в средата, а дори ако си на канал и сте 2ма може и да не ги сваляш и съответно да не източваш маслото, просто трябва повече сукане на скоростите - аз ги свалям) после отгоре махаш кутията на възд. филтър, акумулатор и стойката му, махаш помпата на съединителя от 2та болта, разкачаш жилата, като при тях има значение дали голфа е до 99та или след, при варянта преди 99та се разглабя избирача, малко сложен е и е важно да запомниш кое как, след 99та избирача се сваля много лесно и дори няма кво да помниш преди това си разкачил жилата разбирасе. сваляш стартера. разкачаш датчиците за скорост и задна.разхлабваш всички болтове между скорости и мотор, махаш тампона долния(кокал/люлка...) подпираш мотора/или го осигуряваш отгоре, махаш горния тампон на скоростите и почваш да развиваш всички болтове на скоростите като си оставяш най горния разхлабен до въртене на ръка. викаш някой хващате кутията, развиваш болта и сваляте. всичко това става и без канал, като само ти трябва 1 човек да ти държи скоростите отгоре, аз го правя с въже.
мост не се маха. имаш и 1 тръбичка за хидравликата която не съм споменал, ще я видиш. незнам какво има предвид колегата със скоростите излизат отгоре - невъзможно, изпадат само отдоло. място има достатъчно като си махнал чашките и излизат без никакъв зор.
ако си преди 99та едното жило трябва да го рекулираш за ходът настрани, ще му намериш далаверата бързо...


http://store.picbg.net/pubpic/A8/BE/993 ... 0da8be.jpg тук се вижда, че съм я свалил с чашките, съответно и маслото си е вътре, но е много въртене.
мост не се маха. имаш и 1 тръбичка за хидравликата която не съм споменал, ще я видиш. незнам какво има предвид колегата със скоростите излизат отгоре - невъзможно, изпадат само отдоло. място има достатъчно като си махнал чашките и излизат без никакъв зор.
ако си преди 99та едното жило трябва да го рекулираш за ходът настрани, ще му намериш далаверата бързо...


http://store.picbg.net/pubpic/A8/BE/993 ... 0da8be.jpg тук се вижда, че съм я свалил с чашките, съответно и маслото си е вътре, но е много въртене.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 28 яну 2016 6:44
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Смяна на скоростна кутия на Голф 4 1.8Т!
Колега страшно много ми помогна...
Точно това учаквах кратко и ясно обяснение на всичко ...
Всичко мина като по вода ... само един питане малко по-встрани от датчика за задна има едно черно "Г" образно пластмасово лостче много малко,може да влиза на вътре като се бутне,това за какво служи?!?!
Точно това учаквах кратко и ясно обяснение на всичко ...
Всичко мина като по вода ... само един питане малко по-встрани от датчика за задна има едно черно "Г" образно пластмасово лостче много малко,може да влиза на вътре като се бутне,това за какво служи?!?!
-
- Мнения: 1989
- Регистриран на: Чет 13 сеп 2007 11:29
- Автомобил: 1990 Golf GTI + 1991 Country
- Двигател: PB 112 + 1P 98
- Местоположение: София
Re: Смяна на скоростна кутия на Голф 4 1.8Т!
за регулиране на жилата. Значи твоят е сслед 99-та. общо взето вдигаш маншона под лоста и отхлабваш жилата(натискаха се някакви пластмаски, не си спомням вече, за да се движат свободно) взимаш нещо дълго и тънко, може шестограм буташ лоста леко има 2 дупки който трябва да съвпаднат, буташ в тях това което си приготвил, за го застопориш и отиваш при скоростите ,натискаш шестограмчето и започваш да го натискаш леко да се завърт, размръдваш малко избирача и като се завърти на 90градуса това шестограмче, влизаш в колата застопоряваш жилата, махаш това от лоста и връщаш на сторостите ключето в нормална позиция, това е цялото регулиране, при тези преди 99та е по сложно. Говоря по доста далечни спомени.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 28 яну 2016 6:44
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Смяна на скоростна кутия на Голф 4 1.8Т!
Колеги имам отново проблем... след като зглобихме голфа за 4 седмица почна да буксува съединителя,та реших да го сменя и греда ... немога да отвия болчетата на притискателя..
Те са с еврейска звезда но Т30 e малка,а Т40 голяма ... следователно ми трябва Т35,но това е неоткриваемо обиколил съм всички възможни магазини и какво ли не още и повечето хора казват че не са чували за такъв номер на този ключ или пък че нямат и да опитам еди къде си ...
Кажете с какво ги отвивате тея болчета и някакъв друг ключ има ли който да търся ??
Те са с еврейска звезда но Т30 e малка,а Т40 голяма ... следователно ми трябва Т35,но това е неоткриваемо обиколил съм всички възможни магазини и какво ли не още и повечето хора казват че не са чували за такъв номер на този ключ или пък че нямат и да опитам еди къде си ...
Кажете с какво ги отвивате тея болчета и някакъв друг ключ има ли който да търся ??
-
- Мнения: 1989
- Регистриран на: Чет 13 сеп 2007 11:29
- Автомобил: 1990 Golf GTI + 1991 Country
- Двигател: PB 112 + 1P 98
- Местоположение: София
Re: Смяна на скоростна кутия на Голф 4 1.8Т!
НЕ е Т! М6 или М8 трябва да се води, не си спомням точния размер, за това вземи и 2та. Прилича на шлиц.
http://bantam.co.za/wp-content/uploads/ ... et-bit.jpg
http://bantam.co.za/wp-content/uploads/ ... et-bit.jpg
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 28 яну 2016 6:44
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Смяна на скоростна кутия на Голф 4 1.8Т!
Намерих го,за колеги които се чудят и въртят като мен ключето се казва дванадесетостен М6!!
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 28 яну 2016 6:44
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Смяна на скоростна кутия на Голф 4 1.8Т
Така колеги отново проблем...поръчах цял комплект феродов диск,притискател и аксиален лагер за 1.8Т 150к.с. , обаче се оказа че предишния собственик е сменял преди демфера,притискателя и феродовия от 1.8Т но 180к.с. ... и този който взех е по-малък от този който е на колата..
Въпроса ми е имат ли наистина разлика м/ъ 150к.с и 180к.с. или има някаква грешка в магазина и са ми дали за друг модел ?
Въпроса ми е имат ли наистина разлика м/ъ 150к.с и 180к.с. или има някаква грешка в магазина и са ми дали за друг модел ?
Re: Смяна на скоростна кутия на Голф 4 1.8Т
Разлика няма м/у 150 и 180 к. но има разлика между марките. Т.е. ако си взел Валео ( пример ) и маховика ти е Закс, няма да можеш да сложиш комплекта дето си взел.
ПП- предполагам колата ти е с "нормална" петстепенна кутия, че познавам и такива с шестстепенни и там нещата са малко по-различни
ПП- предполагам колата ти е с "нормална" петстепенна кутия, че познавам и такива с шестстепенни и там нещата са малко по-различни
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 28 яну 2016 6:44
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Смяна на скоростна кутия на Голф 4 1.8Т
Разбрах точно това съм и направил ... този който е в момента е LUK,а този който взех е на SACH ... и явно за това не става..
Благодаря отново за помощта утре ще отиде да го сменя! :)
Благодаря отново за помощта утре ще отиде да го сменя! :)
- BorisDonchev
- Мнения: 2
- Регистриран на: Вто 28 ное 2017 13:28
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Смяна на скоростна кутия на Голф 4 1.8Т
колеги трябва ми помощ.
оставих колата на сервиз за смяна на скорости. колата е голф-4 1.6 1999г. майстора каза че е поставил скоростна кутия от голф 4 2001г. и сега километража не ми работи, понеже буксата е била различна на тази кутия. Сега трябва да му дам пари за да купи такава, имали нещо вярно в това или се опитва да ми бръкне в джоба, има ли разлики в скоростна от 99г. и 01г.? (аз не съм присъствал при покупката на тази кутия понеже не бях в БГ.)
оставих колата на сервиз за смяна на скорости. колата е голф-4 1.6 1999г. майстора каза че е поставил скоростна кутия от голф 4 2001г. и сега километража не ми работи, понеже буксата е била различна на тази кутия. Сега трябва да му дам пари за да купи такава, имали нещо вярно в това или се опитва да ми бръкне в джоба, има ли разлики в скоростна от 99г. и 01г.? (аз не съм присъствал при покупката на тази кутия понеже не бях в БГ.)
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 90 госта