Шибидах Венто
- eminem94
- Мнения: 666
- Регистриран на: Вто 20 юли 2010 18:51
- Автомобил: Audi A4 B5 Avant
- Двигател: AVG
- Местоположение: София-град
- Контакти:
Шибидах Венто
Колеги счупих си шибидаха през НОември (когато бяха големите дъждове) ,запечатих го с алуминиева лепенка колкото да не пропуска (затворих го с помоща на отвертка като побутнах счупения водач),както и да е спрях да го мисля,защото не пропуска вода вътре.До тук всичко е ясно .Вече имам друг Шибидах със здрави водачи,идеята ми е някой можели да каже как да го обслужва преди да го монтирам ??? Смазване ,почистване ,с какво трябва да стане смазването,как най-лесно да изчистя отводнителните каналчета преди да монтирам другия шибидах (видях къде са каналчетата на предните врати леко побръкнах с права отвертка и беше УЖАСТ).Ще съм благодарен ако някой може да даде някакво мнение по въпроса :)
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Чет 05 мар 2009 23:25
- Автомобил: BORA 2.0 115 hp
- Двигател: APK
- Местоположение: sofia/silistra
Re: Шибидах Венто
специялно за каналите , може да ги изчистиш с една тел. Шомполираш от горе и от доло и поливаш с вода , докато не тръгне бистра водица... мойте поне , така съм ги чистил . Относно смазването мисля, че малко гресчица не вреди
- georgebonev
- Мнения: 3102
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Шибидах Венто
Братушките го смазват със смазка за люкове Лики-Моли:
Лятото и аз сменях моя, но "новия" дойде добре смазан.
Не го мажи много, че ако е в повече смазката вреди, а не помага.
За отводняването - както каза колегата преди мен - при свален шибедах, се бърка с тел/жило от километраж от горе на долу, защото долу при предните врати гуменото ъгълче "обхваща" тръбичката и като се бръкне от вън на вътре може да се извади тръбичката. Може да бръкнеш от вън само с нещо меко - аз ползвах "свинска опашка" и съвсем бавно и полека, с въртеливо движение разчовърках гуменото ъгълче. После наливаш вода от горе (аз ползвах голяма спринцовка) докато протече нормално.
За зацепването - най-добре го направи в положение "0" (затворен), при откачено моторче от шибедаха. Моторчето (както е откачено от шибедаха) го захранваш с буксата и с бутончето го нагласяш на затворено (аз първо го бутнах нагоре-вдигнат и след това надолу за да прибере-затворен). Шибедаха (сложен, но без закачено моторче) го нагласяш на позиция "0" (има белязки на шините от ляво и дясно). По този начин моторчето и плъзгачите са позиционирани едно към друго. Закачаш моторчето, оглеждаш всичко дали е нагласено и... пробваш.
Лятото и аз сменях моя, но "новия" дойде добре смазан.
Не го мажи много, че ако е в повече смазката вреди, а не помага.
За отводняването - както каза колегата преди мен - при свален шибедах, се бърка с тел/жило от километраж от горе на долу, защото долу при предните врати гуменото ъгълче "обхваща" тръбичката и като се бръкне от вън на вътре може да се извади тръбичката. Може да бръкнеш от вън само с нещо меко - аз ползвах "свинска опашка" и съвсем бавно и полека, с въртеливо движение разчовърках гуменото ъгълче. После наливаш вода от горе (аз ползвах голяма спринцовка) докато протече нормално.
За зацепването - най-добре го направи в положение "0" (затворен), при откачено моторче от шибедаха. Моторчето (както е откачено от шибедаха) го захранваш с буксата и с бутончето го нагласяш на затворено (аз първо го бутнах нагоре-вдигнат и след това надолу за да прибере-затворен). Шибедаха (сложен, но без закачено моторче) го нагласяш на позиция "0" (има белязки на шините от ляво и дясно). По този начин моторчето и плъзгачите са позиционирани едно към друго. Закачаш моторчето, оглеждаш всичко дали е нагласено и... пробваш.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта