Предстои ми смяна на семеринг на скоростната кутия /на диференциала в ляво/. За сега само сълзи. Въпроса ми е на коя фирма производителка да взема ремонтен комплект /семеринг, тапа и зегерка/. Ще ви бъда много благодарен за вашите мнения и препоръки.
Колата е Венто 1,8, двигател ААМ, скоростна кутия – СНD /20/



Венто 1.8 ААМ Семеринг диференциал
- Tinko
- Мнения: 3262
- Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Визоре, бях писал някаде подробно но ми е много гадно да го търся нещо не съм във форма.
А ето и процедурата!
1. Вдига се колата на крик, или на канал, по-добре да е на канал за удобство. ( ако е на крик е хубаво да се вдигне на по-високо и да се сложи на трупчета за да ти е мирна главата.
2. Включва се на скорост, ляга се отдолу и се одвиват шестограмите на вътрешното каре, има и болтове тип еврейска звезда. ( при мен от едната страна бяха шестограми от другата еврейска, голяма идиотщина ). Един е хубаво да седи вътре да изклщчва от скорост за да може този който одвива карето, да си го намества удобно за одвиване, иначе ако болта е от към блока няма как да се бръкне да се одвие, това е с цел по бърза работа.
3. след като се свалят каретата от чашките... ( чашка е това за което се захваща вътрешното каре което идва от диференцияла ). Се почиства добре за да се види къде точно е тапата. Тя е гумена с една тънка отверка излиза. Вътре има зегерка, маха се с подходящи клещи иначе е мъчение и се освобождава чашката от оста и както някои още му викат прасето ( за чашката става на въпрос ).
4. След като се извади чашката, идва ред на изваждане на семеринга. Ваденето е трудничко с отверка или нещо с което добре да се захване. Много трябва да се внимава да не влезне боклук, пясък, кал или нещо от сорта, работи се с добре почистени инструменти.
5. При изваждане на семерингите, ще истече маслото от скоростите, вземете си легенче и го съберете в него.
6. След изваждане на семеринга, местото пак се почиства където е седял с чист парцал за да няма боклуци и се поставя така, че да влезне идеално право. на ръка няма как да го вкарате взима се една дървена дъсчца и се поставя цялостно върху семеринга. С едно малко чукче се почуква от всички страни доакто не влезне плътно. ( чукането е по дъската а дъската се поставя върху семеринга, тък като той е метален и с директно чукане, ще се деформира.
7. Когато вече е поставен семеринга, чашката се връща обратно в оста и се поставя зегерката. хубаво е тази част дето ляга зегерката да не е омаслена! Поставяте тапата и чашката вече е поставена!
8. Идва ред на най гадната част но е хубаво да се направи. Така и така са свалени каретата от диференциала. Вадите ги заедно с маншона от пулуоската ( отново имат зегерка сваляте я за да извадите карето от пулуоската ). Взимате 1 литар бензин и ги накисвате в подходящ съд, да не е много найлонов да не се разтопи и така докато не падне старата грес. Почистеате ги хубаво, ако маншоните са здрави същото правите и с тях. Ако са напукани е добре да ги смените. Новите са 5-6лв на пирели иначе има много ментета и се късат след време.
9. Слагате маншоните, пълните отново с грес маншона, пъхате карето в пулуоската и щтраквате зегерката. За скоби е хубаво да се полузват нови и към тях по една свинска опашка, да е сигурно, че няма да се отвори.Скобите и свинската опашка се стягат трудно но трябва да е здраво, особенно свинската дърпате яко докато не стегне силно. Поставете грес по лагерите в карето и на чашката, където не слагайте много защото не е хубаво да има грес по болтовете с които се захваща карето за чашката на мен ми се одвиваха от това. Стягате всичко, имайте предвид че болтовете трябва да са доста стегнати но трява да се внимава да не скъсат или прверъртят в главата.
10. Следк като всичко е поставено, по каталога на вашата скоростна кутия или двигател, намирате колко масло се сипва в скоростната кутия и е хубаво да е ново.
Операцията не е трудна аз за час-два се оправям сам!
Надявам се да съм бил полезен....
Успех за тези които ще се филмират!
ПС.
Забравих да поясня, че работата е много мърлява и се правиш на прасе...

А ето и процедурата!
1. Вдига се колата на крик, или на канал, по-добре да е на канал за удобство. ( ако е на крик е хубаво да се вдигне на по-високо и да се сложи на трупчета за да ти е мирна главата.
2. Включва се на скорост, ляга се отдолу и се одвиват шестограмите на вътрешното каре, има и болтове тип еврейска звезда. ( при мен от едната страна бяха шестограми от другата еврейска, голяма идиотщина ). Един е хубаво да седи вътре да изклщчва от скорост за да може този който одвива карето, да си го намества удобно за одвиване, иначе ако болта е от към блока няма как да се бръкне да се одвие, това е с цел по бърза работа.
3. след като се свалят каретата от чашките... ( чашка е това за което се захваща вътрешното каре което идва от диференцияла ). Се почиства добре за да се види къде точно е тапата. Тя е гумена с една тънка отверка излиза. Вътре има зегерка, маха се с подходящи клещи иначе е мъчение и се освобождава чашката от оста и както някои още му викат прасето ( за чашката става на въпрос ).
4. След като се извади чашката, идва ред на изваждане на семеринга. Ваденето е трудничко с отверка или нещо с което добре да се захване. Много трябва да се внимава да не влезне боклук, пясък, кал или нещо от сорта, работи се с добре почистени инструменти.
5. При изваждане на семерингите, ще истече маслото от скоростите, вземете си легенче и го съберете в него.
6. След изваждане на семеринга, местото пак се почиства където е седял с чист парцал за да няма боклуци и се поставя така, че да влезне идеално право. на ръка няма как да го вкарате взима се една дървена дъсчца и се поставя цялостно върху семеринга. С едно малко чукче се почуква от всички страни доакто не влезне плътно. ( чукането е по дъската а дъската се поставя върху семеринга, тък като той е метален и с директно чукане, ще се деформира.
7. Когато вече е поставен семеринга, чашката се връща обратно в оста и се поставя зегерката. хубаво е тази част дето ляга зегерката да не е омаслена! Поставяте тапата и чашката вече е поставена!
8. Идва ред на най гадната част но е хубаво да се направи. Така и така са свалени каретата от диференциала. Вадите ги заедно с маншона от пулуоската ( отново имат зегерка сваляте я за да извадите карето от пулуоската ). Взимате 1 литар бензин и ги накисвате в подходящ съд, да не е много найлонов да не се разтопи и така докато не падне старата грес. Почистеате ги хубаво, ако маншоните са здрави същото правите и с тях. Ако са напукани е добре да ги смените. Новите са 5-6лв на пирели иначе има много ментета и се късат след време.
9. Слагате маншоните, пълните отново с грес маншона, пъхате карето в пулуоската и щтраквате зегерката. За скоби е хубаво да се полузват нови и към тях по една свинска опашка, да е сигурно, че няма да се отвори.Скобите и свинската опашка се стягат трудно но трябва да е здраво, особенно свинската дърпате яко докато не стегне силно. Поставете грес по лагерите в карето и на чашката, където не слагайте много защото не е хубаво да има грес по болтовете с които се захваща карето за чашката на мен ми се одвиваха от това. Стягате всичко, имайте предвид че болтовете трябва да са доста стегнати но трява да се внимава да не скъсат или прверъртят в главата.
10. Следк като всичко е поставено, по каталога на вашата скоростна кутия или двигател, намирате колко масло се сипва в скоростната кутия и е хубаво да е ново.
Операцията не е трудна аз за час-два се оправям сам!

Надявам се да съм бил полезен....


ПС.
Забравих да поясня, че работата е много мърлява и се правиш на прасе...


Последна промяна от Tinko на Чет 24 апр 2008 11:45, променено общо 1 път.
Тинко, благодаря за подробното описание на смяната на семеринга, но не мисля да го сменям сам - нито имам условия и инструменти, а съм и над 50 години. Интересувах се само от марката на ремонтния комплект.
В един руски сайт същата процедура беше описана с подробности и снимки от един колега от балтийските страни. Същият накрая казва, докато не протече повече /да капе/ не сменяйте, но имайте готовност за това.
Благодаря още веднъж.
В един руски сайт същата процедура беше описана с подробности и снимки от един колега от балтийските страни. Същият накрая казва, докато не протече повече /да капе/ не сменяйте, но имайте готовност за това.
Благодаря още веднъж.
- Tinko
- Мнения: 3262
- Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Пламен написа:Тинко, благодаря за подробното описание на смяната на семеринга, но не мисля да го сменям сам - нито имам условия и инструменти, а съм и над 50 години. Интересувах се само от марката на ремонтния комплект.
В един руски сайт същата процедура беше описана с подробности и снимки от един колега от балтийските страни. Същият накрая казва, докато не протече повече /да капе/ не сменяйте, но имайте готовност за това.
Благодаря още веднъж.
Да де, доде не пристърже скоростната

- Tinko
- Мнения: 3262
- Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Пламен написа:Христос Возкресе Тинко. Относно темата: скоростите засега превключват добре, с изключение на първа /малко трудно, когато е студена колата/.
При първа възможност ще проверя нивото на маслото.
Воистина Воскресе!
Провери го или направо долей. Първа може да не ти се включва от разбити лостчета и планки по скоростния лост и предавките до скоростната кутия. Когато там нещо се размести и неможе да влизат...

- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: Семеринг диференциал
Благодаря на Tinko, който май не влиза вече тук, но както и да е. Скоро ще го правя това упражнение и събирам инфо. Така като гледам има няколко модела "прасета" единия със зегерката, за който е описано по - горе, другия с пружина и третия е набит със преса/скоба и се вади със скоба (дано не съм с такъв аз) .
Ето снимки и подробно обяснение на английски как се процедира:
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... 2M-similar)
Ето снимки и подробно обяснение на английски как се процедира:
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... 2M-similar)
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: zueka1 и 98 госта