Много е писано по тази тема и съм го изчел още преди месец...И като,че ли предизвиках дявола....
Оня ден след около 30 км каране със 140 км/ч(4000 об/мин) и последващо намаляване до 70 км/ч(2200 мин) сработи лампата за маслото и зумера.Спрях откачих кабелите от датчиците(кафяв за 0.3 бар и бял за 1.8 бар)отново ги закачих и всичко изчезна.Още веднага пробвах колата на високи обороти до 4500 и скорост до 120 км/ч-нямаше нищо.
От тогава до сега съм минал около 50 км градско(вдигал съм до 4000 об/мин) и 200 км изънградско(каране с около 120 км/ч) и ....тишина...
Решил съм,че вероятно е касае за проблем с контакта на датчиците,а не за проблем с налягането на маслото тъй като нямам чукане на повдигачите,а и лампата з маслото гасне дори само на стратер(макар,че това дава информация от датчика на ниските налягания(0.3 бар),а зумера и лампата светват при налягане под 1.8 бар(с контрол на оборотите от интегралната схема в таблото)....
ако някой има други идеи ще ми бъде изключително полезен....
Между другото маслото ми е Лике -Моли с молибденов бисулфид и е сменяно преди 2000 км.
Благодаря предварително за отзивчивостта .......



1.8 ABS -Лампа и зумер за маслото-сработват без ясна причина
- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София
Според мен възможните причини са 2:
- маслото се е разводнило ( не е издържало на напъна) и от там ти е паднало налягането! Лампата+зумера сработват винаги на 2000-2200 об/мин.;
- износени лагери (основни или биелни, а може и двата).
Възможна е и комбинация от двете причини! Няма смисъл да откачваш кабелите- гасиш, палиш и се нулира зумера и лампата. Пробвай първо с по-високо от към клас и вискозитет масло. Ако не се оправи- лагери. Не го измислих сега- преди време имах същия проблем и се реши по втория начин. Успех.
- маслото се е разводнило ( не е издържало на напъна) и от там ти е паднало налягането! Лампата+зумера сработват винаги на 2000-2200 об/мин.;
- износени лагери (основни или биелни, а може и двата).
Възможна е и комбинация от двете причини! Няма смисъл да откачваш кабелите- гасиш, палиш и се нулира зумера и лампата. Пробвай първо с по-високо от към клас и вискозитет масло. Ако не се оправи- лагери. Не го измислих сега- преди време имах същия проблем и се реши по втория начин. Успех.

- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
а защо веднага след това въпреки,че карах на различни обороти и симулирах същата ситуация и на следващия ден пък и до сега повече не сработва лампата и маслото независимо от оборотите.....Ето този въпрос ме мъчи!ако са биелни лагери няма да гаси лампата на маслото още на стратер и повдигачите ще чукат от ниското налгане на маслото.Или може би греша?
А -забравих да напиша -клемата на кафявия датчик играеше халтаво в изолацията.
А -забравих да напиша -клемата на кафявия датчик играеше халтаво в изолацията.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
chefito написа:преди 2 години аналогична ситуация на магистралата...след гасене и палене наново се оправи проблема и до ден днешен не се е появил: 40 000 от тогава....
В общи линии системата за следене на налягането на е изградена от 4 компонента:
1.Датчик за ниски налягания(до 0.3 бар)-кафяв
2.Датчик за високи налягания(свързан със зумер) 1.8 бар(действа само над 2150 оборота)
3.Интегрална схема в таблото
4.Оборотомер.
От тези всички звена интегралната схема обработва данните и при несъответствия сработва лампата и зумера.
Затова тази система се нарича система за ранно предупреждение...сработва много преди фаталното падане на налягането....ама май там и е и малкия недостатък,че дори и при малък дефект или лош контакт на датчиците сработва!
Преди малко се посъетвах с еин доста квалифициран механик и той ми каза,че когато се сменя датчик задължително се сменят и двата!
Проблема с датчиците на маслото бил много тривиален и типичен за VW
Лично аз предпочитам да ми свири без причина и да си проверявам системата, отколкото да мълчи като дупе с едномесечен запек и чак като изтрещи двиателя лампата да светне-както е при други автомобили.
Аз затова и питам....просто не ми се вярва(е и не ми се иска) да са заминали биелните или основните лагери-още повече двигателят е ABS известен със своята дуракоустойчивост -пък и мърка тихо като спящо коте и има компресия 14.2 на всички цилиндри!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 95 госта