Golf MK4 1.9 TDI Тежък волан след рециклиране на рейка

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Asi_60
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 31 яну 2013 8:26
Автомобил: GOLF 4 ATD 1.9 TDI PD
Двигател: 2001 .
Местоположение: Триград

Golf MK4 1.9 TDI Тежък волан след рециклиране на рейка

Мнениеот Asi_60 » Пет 04 мар 2016 8:36


Здравейте Всички,значи проблема е че рейката ми протече и се наложи да я пратя за рециклиране, след рециклирането волана стана много тежък,казаха ми че можеи помпата да е заминала макар че нямаше никакви течове.
Наложи се да купя друга втора ръка от Мегапартс но ис нея волана си остана много тежък исега се чудя къде може да е проблема.
Моля за помощ какво да правя, Благодаря на всички. :love.vwclub :love.vwclub

Последна промяна от ivostefanov на Съб 05 мар 2016 10:09, променено общо 1 път.
Причина: Редактирах заглавието придържай се към правилата!




Потребителски аватар
Stranger
Мнения: 165
Регистриран на: Чет 07 апр 2005 16:23
Автомобил: Astra GSi V6
Двигател: X30XE
Местоположение: София
Контакти:

Re: Тежък волан след рециклиране на рейка

Мнениеот Stranger » Пет 04 мар 2016 8:54


В много случаи, след рециклиране на рейката се получава това за което говориш. Проблемът е, че правят и слагат части, които са 1 идея по малки от фабричните, за да не изпуска масло, което се отразява в по тежък волан и други проблеми, като утежнено завъртане при смяна на посоката, трудно връщане на волана в неутрална позиция, когато го пуснеш след завой...гадна работа... За да не рециклираш рейката, ако твоята не тече много, може да налееш една добавка с високо съдържание на естери, която размеква гумените уплътнения и в повечето случаи решава проблема. Друг вариант е да си купиш рейка втора ръка, но дали няма да е протекла и колко ще кара не е ясно.

Какво може да правиш в момента...не знам...рекламация при тези, които са ти рециклирали рейката...друго не виждам какво може да направиш.


Asi_60
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 31 яну 2013 8:26
Автомобил: GOLF 4 ATD 1.9 TDI PD
Двигател: 2001 .
Местоположение: Триград

Re: Тежък волан след рециклиране на рейка

Мнениеот Asi_60 » Пет 04 мар 2016 12:22


Здравей за мнението което си изказал, явно трябва да търся решение или да я върна или да търся друга втора ръка,ще ми излезе доста солено но така е.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13401
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Тежък волан след рециклиране на рейка

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 04 мар 2016 12:46


Къде ти правиха рейката?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Тежък волан след рециклиране на рейка

Мнениеот zfa159 » Пет 04 мар 2016 14:19


Колко точно е тежък волана в случая - все едно въобще няма хидравлика или си е относително лек, ама не колкото е бил преди?
Каква течност си сипал - марка, цвят? Нещо друго, освен рейката правено ли е - маркуч примерно? Помпата нормално ли си работи или има виене, когато завиваш на място? Систената добре ли е обезвъздушена?
Иначе щом с рециклираната рейка и с друга, втора употреба, ефекта е един и същи, е съмнително проблема да е от рейката. Или и двете рейки са ги стегнали повече, от колкото трябва или същевременно се е появил проблем с помпа или клапан в маркуч.
Рециклираните често ги оставят стегнати, след което като я монтираш, си я гласиш, да е перфектна. Втората употреба ги стягат нарочно, за да не си личат луфтовете в зъбите им. Не трябва да се прекалява с охабването, защото се появява луфт и зъбите се износват много бързо.
Рейките се натягат и охлабват от тук с леко завъртане. По часовниковата стрелка се стяга, наобратно се охлабва :
untitledреика.JPG


Asi_60
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 31 яну 2013 8:26
Автомобил: GOLF 4 ATD 1.9 TDI PD
Двигател: 2001 .
Местоположение: Триград

Re: Тежък волан след рециклиране на рейка

Мнениеот Asi_60 » Пет 04 мар 2016 14:43


Ами трябва с двете ръце да завиваш с една е доста трудно,само рейката е рециклирана в Пловдив.
Помпата не е пипана но както казах и по горе купих друга втора ръка от Мегапартс и дереджето есъщото.
Благодаря за отзивите Ви.


Колко оборота горе долу трябва да се развие гайката за да не стане по голям фал.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Тежък волан след рециклиране на рейка

Мнениеот zfa159 » Пет 04 мар 2016 20:38


Аз сега не разбрах - помпа или рейка си взел друга, втора употреба?
Щом трябва да въртиш с две ръце, значи практичекси хидравлика почти нямаш. Единия вариант е да има въздух в системата (в помпата) и да не започва да прави налягане въобще, другия вариант е нещо да са омазали рейката при ремонта, третия вариант е да са я оставили много стегната.
При въртенето там, изобщо не говорим за цял оборот. Става дума за градуси. Принципно пробвай да я охлабиш с 30-45 градуса и виж дали ще има промяна в поведението на волана и дали ще олекне. Общо взето можеш да охлабваш, докато отвори луфт (ще го усетиш в средата на рейката (колелата прави и волана прав). Ако отоври луфт, започваш да стягаш по малко, докато го нагласиш хем да няма луфт, хем да не е тежък волана. Възможно е гребена да е износен в средата и когато обереш луфта в средата напълно, да затяга в краищата (волана да не се изправя сам, след като си завил). Тогава трябва малко да я охлабиш. Общо взето е на усет.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Тежък волан след рециклиране на рейка

Мнениеот pas1.8mi » Пет 04 мар 2016 20:57


Това изобщо не е работа за аматъор! icon_idea


Asi_60
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 31 яну 2013 8:26
Автомобил: GOLF 4 ATD 1.9 TDI PD
Двигател: 2001 .
Местоположение: Триград

Re: Тежък волан след рециклиране на рейка

Мнениеот Asi_60 » Съб 05 мар 2016 7:09


Благодаря много момчета за коректните напътствия,ходих при майстора който ми разви с 5-6 мм.някъде болта и волана поолекна доволно.
Още веднъж Ви благодаря за отзивите.
П.П Смятайте проблема за решен.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта