


Голф 4 1.6 SR проблем с оборотите
- Terranova
- Мнения: 69
- Регистриран на: Вто 12 окт 2010 23:59
- Автомобил: VW Golf VI
- Двигател: CHGA 2009
- Местоположение: Сливен
Голф 4 1.6 SR проблем с оборотите
Здравейте, преди 2 дни ми се случи нещо много странно. Запалих си колата (голф 4 1.6 SR 101коня код AKL) всичко беше OK докато не си вдигна нормалната работна температура 90 градуса и както си карам при натискане на съединителя за сняма на скорости стрелката на оборотомера заби на 4000 оборота и не мърда (реве като луда) превключих скоростите и така полека полека на спирачка изминах около 100-200 метра и се нормализираха. На другия ден запалих колата на място, пак си вдигна нормалните 90 градуса и от там по същия начин ... пак заби стрелката на 4000 оборота обаче тоя път нямаше нормализиране .. наложи се така да я изгася ... след това не искаше да запали, изчаках я няколко часа, пробвах и запали беше и паднала температурата и оборотите бяха пак нормални. Пропуснах да кажа, че в процеса на загряване на двигателя има моменти в които от 900 оборота скача на 1000 ... 1100, 1200 ..Потърсих инфо в интернет,но нищо не намерих относно тоя пролбем. Някой от вас сблъсквал ли се е с подобно нещо. Ако има такива хора, нека помогнат с някаква информация относно проблема .. от къде идва той, и какво е решението. Благодаря на отзовалите се предварително.
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Голф 4 1.6 SR проблем с оборотите
аз мога да ти отговоря, стига да ми вярваш защото е истина 100%.Това се получава от температурния датчик който се намира като свалиш капаците на мотора и застанеш срещу колата-отдясно на тройника за антифриз, над скоростната кутия.
Та значи номера е следния-развален температурен датчик показва стойности на температурата от нормалните 90градуса до -40градуса/което е грешка/.При подаване на информация за минусови градуси компютъра подава автоматично повече обороти-т.е. колата се форсира на празен ход или върви на автопилот ако е на скорост.
А трудното палене след това е от задавяне, много ненужно гориво-нека да позная, пали след 10-20минути с черен пушек от ауспуха.
Та значи номера е следния-развален температурен датчик показва стойности на температурата от нормалните 90градуса до -40градуса/което е грешка/.При подаване на информация за минусови градуси компютъра подава автоматично повече обороти-т.е. колата се форсира на празен ход или върви на автопилот ако е на скорост.
А трудното палене след това е от задавяне, много ненужно гориво-нека да позная, пали след 10-20минути с черен пушек от ауспуха.
- Terranova
- Мнения: 69
- Регистриран на: Вто 12 окт 2010 23:59
- Автомобил: VW Golf VI
- Двигател: CHGA 2009
- Местоположение: Сливен
Re: Голф 4 1.6 SR проблем с оборотите
hitman0013 написа:аз мога да ти отговоря, стига да ми вярваш защото е истина 100%.Това се получава от температурния датчик който се намира като свалиш капаците на мотора и застанеш срещу колата-отдясно на тройника за антифриз, над скоростната кутия.
Та значи номера е следния-развален температурен датчик показва стойности на температурата от нормалните 90градуса до -40градуса/което е грешка/.При подаване на информация за минусови градуси компютъра подава автоматично повече обороти-т.е. колата се форсира на празен ход или върви на автопилот ако е на скорост.
А трудното палене след това е от задавяне, много ненужно гориво-нека да позная, пали след 10-20минути с черен пушек от ауспуха.
Благодаря за бързия отговор, отначало помислих, че това може би е проблема ... обаче компютърната диагностика показа дроселна клапа. Закарах колата в оторизиран сервиз на VW в Сливен и от там ми казаха така. Искат ми 800 лв. за нов оригинален дросел или 500 и косур лева за някакъв не оригинален. Тия цени нормални ли са според вас защото аз не съм много наясно с цените на тия работи. И др-я ми въпрос е .. възможно ли е сам да сваля дроселната клапа да я почистя .. и ще има ли някакъв ефект след това? И последния ми вариант е да потърся в някоя автоморга по запазен дросел и направо да го сменя, защото нека погледнем реално .. 800 лв. са си доооста парички, а с тия мижави заплатки в б-я едва ли скоро ще заделя такава сума за нов ОРИГИНАЛЕН дросел!
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Голф 4 1.6 SR проблем с оборотите
Здравей колега, цените, които са ти казали, са нормални за оригинални части. Само че да сменяш дроселовата клапа без да пробваш с почистване преди това е безумие
Така че те съветвам да направиш следното:
1. Сваляш дроселовата клапа, почиствяш си я да блесне и след това я обучаваш (ако нямаш кабел за диагностика трябва да се изръсиш с 20-30 лева)
2. Сменяш температурния датчик, за който колегата ти е разказал. Невероятно е, но е факт - и от други места съм чувал, че това се появява като проблем от него.
Успех!

Така че те съветвам да направиш следното:
1. Сваляш дроселовата клапа, почиствяш си я да блесне и след това я обучаваш (ако нямаш кабел за диагностика трябва да се изръсиш с 20-30 лева)
2. Сменяш температурния датчик, за който колегата ти е разказал. Невероятно е, но е факт - и от други места съм чувал, че това се появява като проблем от него.
Успех!
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Голф 4 1.6 SR проблем с оборотите
Ами аз смених и дросел клапата, като в последствие се разбра, че майстора е за трепане.Само с един температурен датчик можеше да се размина, а смених и здрава клапа.Ако колата почне да гасне в движение, не само да се форсира(най-често при смяна на предавки или пускане по инерция когато оборотите падат на 7__, 800)-тогава може да помислиш за чистене или смяна на дросела.
Възможно ли е когато клапата е за чистене да дава грешка и майсторите първо на нея да се хвърлят като проблем?
Иначе оригинален темп датчик е 50 лева и се сменя много лесно за 20 секунди.
Възможно ли е когато клапата е за чистене да дава грешка и майсторите първо на нея да се хвърлят като проблем?
Иначе оригинален темп датчик е 50 лева и се сменя много лесно за 20 секунди.
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Голф 4 1.6 SR проблем с оборотите
hitman0013 написа:Ами аз смених и дросел клапата, като в последствие се разбра, че майстора е за трепане.Само с един температурен датчик можеше да се размина, а смених и здрава клапа.Ако колата почне да гасне в движение, не само да се форсира(най-често при смяна на предавки или пускане по инерция когато оборотите падат на 7__, 800)-тогава може да помислиш за чистене или смяна на дросела.
Възможно ли е когато клапата е за чистене да дава грешка и майсторите първо на нея да се хвърлят като проблем?
Иначе оригинален темп датчик е 50 лева и се сменя много лесно за 20 секунди.

A сега си представи да беше сменил здравия дросел в сервиз на VW за 800 лева без труда...

Щом дава грешка там, може просто да го зачистиш, иначе сменяй темп. датчик и си готов

- dokros
- Мнения: 808
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
- Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
- Двигател: 1.9 TDI ALH
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Голф 4 1.6 SR проблем с оборотите
hitman0013 написа:... пускане по инерция когато оборотите падат на 7__, 800)-тогава може да помислиш за чистене или смяна на дросела.
Не знам какво точно имаш в предвид - пускане по инерция -на скорост или на свободен ход,обаче на свободен ход 700-800 са нормални обороти.
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Голф 4 1.6 SR проблем с оборотите
Не си ме разбрал правилно-това са нормални обороти, но при тях колата гасне защото клапата се бъзика.При тези обороти клапата е леко отворена и съвсем леко още като се затвори двигателя гасне.
На свободен ход.
Ако има някой, по-знаещ нека да сподели тези клапи могат ли да се обучават или са самообучаващи след няколко стотин километра.
На свободен ход.
Ако има някой, по-знаещ нека да сподели тези клапи могат ли да се обучават или са самообучаващи след няколко стотин километра.
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Голф 4 1.6 SR проблем с оборотите
Могат да се обучават, но не както пише в ръководството на VCDS, а ето така:
tonyM написа:Адаптивните настройки за Simos-AKL ECU се виждат с функция Измерване (08), блок 011, полета 2 и 3.
Нулирането им става с функция Адаптация (10), блок 00. Даже се вижда в полетата, че точно за това става въпрос. Първо се прави Read, после Save, и накрая ОК. След това може да се погледне, че стойностите на новите адапт. настройки (заводските) са различни от първоначалните.
- Terranova
- Мнения: 69
- Регистриран на: Вто 12 окт 2010 23:59
- Автомобил: VW Golf VI
- Двигател: CHGA 2009
- Местоположение: Сливен
Re: Голф 4 1.6 SR проблем с оборотите
Благодаря много на всички които се включиха в темата! Ще се помъча да почистя клапата основно, ще сменя и датчика и ще видя какво ще стане, ако и тогава има проблеми вече сериозно ще се замисля да сменям самата клапа.
И да ви попитам един последен въпрос ... ако приемем, че датчика се е бъгнал, има ли опасност от прегряване на двигателя? Питам защото утре ми предстои пътуване и мисля след като се завърна да сменям каквото и да било и да знам дали да предприема пътуването.
И да ви попитам един последен въпрос ... ако приемем, че датчика се е бъгнал, има ли опасност от прегряване на двигателя? Питам защото утре ми предстои пътуване и мисля след като се завърна да сменям каквото и да било и да знам дали да предприема пътуването.
- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Голф 4 1.6 SR проблем с оборотите
Не искам да прозвучи като анти реклама или нещо такова ама VW сержизът в Сливен еееее ...
Та както казва колегата температурен датчик или както е показала диагностиката дросел.
Датчика много ледно може да се провери с едно закачане не ВАГ-а. Ако не си се преборил с това, 2,3 и 4 Септември ще сам по Сливен обади се и ще ударя едно рамо.
Поздрави.
Та както казва колегата температурен датчик или както е показала диагностиката дросел.
Датчика много ледно може да се провери с едно закачане не ВАГ-а. Ако не си се преборил с това, 2,3 и 4 Септември ще сам по Сливен обади се и ще ударя едно рамо.
Поздрави.
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 4 1.6 SR проблем с оборотите
Terranova написа:... да ви попитам един последен въпрос ... ако приемем, че датчика се е бъгнал, има ли опасност от прегряване на двигателя?
Датчика не влияе на охладителната система и нейната циркулация. Има четири крачета. Две от тях дават информация на ECU-то каква е температурата на антифриза, за да си направи неговите си сметки, а другите две информация за уреда на таблото.
Ако се е бъгнал, в едната верига ECU-то ще ти подава некоректна смес, а в другата, на таблото ще ти показва глупости.
Ти прецени дали можеш да пътуваш. Колата няма да прегрее от това със сигурност, но може да гори бензин като че ли навън е -20°C и току що си я запалил.
Всичко това обаче, ако причината е от него.
Re: Голф 4 1.6 SR проблем с оборотите
здравейте колефи съфорумници 
Скоро продадох желязната 3ка от аватара, и преминах на г4, всичко хубаво ама и при мене е същият проблем.
Променя оборотите,дава си газ самичка, като угасне се удавя, пали с зор и мирише на бензиностанция.
Ще го сменям датчика,че да видим

Скоро продадох желязната 3ка от аватара, и преминах на г4, всичко хубаво ама и при мене е същият проблем.
Променя оборотите,дава си газ самичка, като угасне се удавя, пали с зор и мирише на бензиностанция.
Ще го сменям датчика,че да видим

- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Голф 4 1.6 SR проблем с оборотите
oicho написа:здравейте колефи съфорумници
Скоро продадох желязната 3ка от аватара, и преминах на г4, всичко хубаво ама и при мене е същият проблем.
Променя оборотите,дава си газ самичка, като угасне се удавя, пали с зор и мирише на бензиностанция.
Ще го сменям датчика,че да видим
Чакаме резултата, въпреки че съм сигурен, че е температурен датчик, ако се форсира сама де!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: apolon и 97 госта