Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20314
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?
Интересува ме дали има разлика между изпускателния колектор на 1.8 20v (125 к.с. код AGN, BAF) и 2.0 (115 к.с. код: APK, AQY, AZJ, AZG, BER) при Голф 4.
- Dagestan
- Мнения: 958
- Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
- Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
- Двигател: AGN 2000
- Местоположение: Разград
Re: Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?
Долният би трябвало да е на 1.8:
А тук долният на 2.0:
Номерата на 1.8 са:
06A 253 031 AA за преднячки и
06A 253 031 P за 4motion
На 2.0 са:
06A 253 031 BP за AZH
06A 253 031 BA за APF и AVU
06A 253 031 AD за AQY и APK
А тук долният на 2.0:
Номерата на 1.8 са:
06A 253 031 AA за преднячки и
06A 253 031 P за 4motion
На 2.0 са:
06A 253 031 BP за AZH
06A 253 031 BA за APF и AVU
06A 253 031 AD за AQY и APK
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20314
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?
Ясно, изглежда са различни. Чудно защо има разлика с 4motion
- Dagestan
- Мнения: 958
- Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
- Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
- Двигател: AGN 2000
- Местоположение: Разград
Re: Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?
06A253031AA:
06A253031P
Предполагам заради кардана е изместен центъра на изходящите тръби към катализатора и гърнетата.
06A253031P
Предполагам заради кардана е изместен центъра на изходящите тръби към катализатора и гърнетата.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20314
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?
Интересното е, че бората на брат ми (1.8 125 hp 4motion) е с 2 катализатора успоредно, а моето ауди е с 1.
Въпросът е, че моя колектор е леко сцепен и доста шумен. По съвети не е добре да се заварява, защото ще се сцепи отново на друго място, а работата по демонтирането му и монтирането обратно не е малко и не ми се иска да си правя експерименти. Може и да опитаме да го заварим, без да го демонтираме, но така като гледам - може и да не стане.
Затова ми е интересно от какъв автомобил мога да си търся колектор, който е като моя - Audi A3 AGN 97 година.
Въпросът е, че моя колектор е леко сцепен и доста шумен. По съвети не е добре да се заварява, защото ще се сцепи отново на друго място, а работата по демонтирането му и монтирането обратно не е малко и не ми се иска да си правя експерименти. Може и да опитаме да го заварим, без да го демонтираме, но така като гледам - може и да не стане.
Затова ми е интересно от какъв автомобил мога да си търся колектор, който е като моя - Audi A3 AGN 97 година.
- Dagestan
- Мнения: 958
- Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
- Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
- Двигател: AGN 2000
- Местоположение: Разград
Re: Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?
От всеки 1.8 20v на предно ще стане - има ги доста по моргите. От друг двигател няма да стане, поне аз не знам да има друг напречен атмосферен двигател с глава като на 1.8 20v или подобна. На първата схема по-горе се виждат колекторите на 1.8 и 1.8Т - захвата към главата е еднакъв, но оттам назад са доста различни. На 1.6 и 2.0 с 8-клапановите глави май са взаимозаменяеми, но при 1.8 20v нямаме такъв вариант.
Поне аз виждам 2 варианта:
- намираш си от 1.8 AGN или APG преднячка
- или слагаш от 1.8Т, но заедно с турбо, и всичката останала придружаваща карантия(това в кръга на шегата разбира се)
Ако има вариант за заварка, без сваляне, пробвайте - нищо няма да загубиш, дори и да не стане.
Поне аз виждам 2 варианта:
- намираш си от 1.8 AGN или APG преднячка
- или слагаш от 1.8Т, но заедно с турбо, и всичката останала придружаваща карантия(това в кръга на шегата разбира се)
Ако има вариант за заварка, без сваляне, пробвайте - нищо няма да загубиш, дори и да не стане.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20314
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?
Сдобих се с колектор срещу сумата от 25 лв + 6 лв за доставка, за което благодаря на колегата Lubo88_bg от Audi форума.
Оказа се обаче, че е различен от моя. Моята кола е края на 96 г. (97 по талон) и на нея колекторът е горния от тази схема (по-горе показана от Dagestan):
Т.е. от тази схема моята кола е с колектора горе, а си купих този от долу. Дали ще са взаимозаменяеми се питам...
Оказа се обаче, че е различен от моя. Моята кола е края на 96 г. (97 по талон) и на нея колекторът е горния от тази схема (по-горе показана от Dagestan):
Т.е. от тази схема моята кола е с колектора горе, а си купих този от долу. Дали ще са взаимозаменяеми се питам...
-
- VW експерт
- Мнения: 13409
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?
И моя май е сцепен,защото се чува едно "фляскане", но за тия 25лв не си заслужава да се заварява.
Лошото е,че 2.0 се намира по-трудно.
Vlad 777,че е по-шумен е ясно,а други признаци,шумове?
Лошото е,че 2.0 се намира по-трудно.
Vlad 777,че е по-шумен е ясно,а други признаци,шумове?
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20314
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?
Конкретно колектора при мен предполагам се спука заради проблема със запалителната система, който имах и който е описан в тази тема.
Заради неработещите като хората 2-ри и 3-ти цилиндър, част от газта не е изгаряла в цилиндъра поради липса на искра, а в колектора. А освен това газта има по-висока температура на горене, сравнено с бензина, което допълнително нажежава атмосферата
Миналата година се беше прецакала меката връзка. Тогава пък беше в резултат на заминал тампон под скоростната кутия - така наречения "dog bone". Заради него двигателят се клатеше и меката връзка беше поела натоварването между клатещия се двигател и статичната тръба на ауспуха.
Смениха ми меката връзка, пооправиха се нещата откъм звук и съвсем скоро след това започна пак да става шумна - даже ходих да проверят дали нещо не се е прецакала пак меката връзка след ремонта и тогава се видя едно цепнатина в колектора колкото косъм, която с течение на времето започна да става все по-голяма и да се отваря все повече.
Заради неработещите като хората 2-ри и 3-ти цилиндър, част от газта не е изгаряла в цилиндъра поради липса на искра, а в колектора. А освен това газта има по-висока температура на горене, сравнено с бензина, което допълнително нажежава атмосферата

Миналата година се беше прецакала меката връзка. Тогава пък беше в резултат на заминал тампон под скоростната кутия - така наречения "dog bone". Заради него двигателят се клатеше и меката връзка беше поела натоварването между клатещия се двигател и статичната тръба на ауспуха.
Смениха ми меката връзка, пооправиха се нещата откъм звук и съвсем скоро след това започна пак да става шумна - даже ходих да проверят дали нещо не се е прецакала пак меката връзка след ремонта и тогава се видя едно цепнатина в колектора колкото косъм, която с течение на времето започна да става все по-голяма и да се отваря все повече.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13548
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?
Влад чугун ли е или тенеке? Тенекето го отпиши от заварка.Пак ще се сцепи до завареното.
Чугуна разпробивш в краищата на цепнатината с ф 3-4мм и заварка на нагрят колектор с електрод за чугун. Това го знам от много стар заварчик /отпреди 20-25г, лека му пръст/. Чугуновите коолектори са по дизелите.
Чугуна разпробивш в краищата на цепнатината с ф 3-4мм и заварка на нагрят колектор с електрод за чугун. Това го знам от много стар заварчик /отпреди 20-25г, лека му пръст/. Чугуновите коолектори са по дизелите.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20314
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?
Моят е чугун. Този, който взех не е чугун.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?
Цепи се, щото е търсен евтин производител. На много марки е имало такъв проблем.
Заварява се успешно с неръждавейка с телоподаващо.
Заварява се успешно с неръждавейка с телоподаващо.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20314
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?
Я разкажи по-подробно как се заварява чугун с неръждавейка и телоподаващо?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?
Крис е описал технологията, с телоподаващото е същото. Идеалният случай е на свален колектор, но може и на място. В краищата на цепнатината се наваряват кладенчета с голям ток, за да спре спукването нататък. Хубаво е да се заварява веднага след гасене на мотора, за да е горещ детайла. Доста добре се получава, понякога е по-успешно, отколкото с чугунен електрод. Имаше калпави колектори на Рено, Опел, Субару, Фиат - доста съм заварил.
- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?
И на 2.3 V5 AGZ 4MOT е с два катализатора успоредно, които имат връзка по между си вероятно единият ако се запуши да излиза през другия или не знам, може да е просто връзка/упора.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], SeatSportuser и 97 госта