Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20314
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?

Мнениеот Vlad777 » Съб 09 яну 2016 11:03


Интересува ме дали има разлика между изпускателния колектор на 1.8 20v (125 к.с. код AGN, BAF) и 2.0 (115 к.с. код: APK, AQY, AZJ, AZG, BER) при Голф 4.




Потребителски аватар
Dagestan
Мнения: 958
Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
Двигател: AGN 2000
Местоположение: Разград

Re: Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?

Мнениеот Dagestan » Съб 09 яну 2016 11:42


Долният би трябвало да е на 1.8:
194253170.png


А тук долният на 2.0:
194253150.png



Номерата на 1.8 са:
06A 253 031 AA за преднячки и
06A 253 031 P за 4motion

На 2.0 са:
06A 253 031 BP за AZH
06A 253 031 BA за APF и AVU
06A 253 031 AD за AQY и APK


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20314
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?

Мнениеот Vlad777 » Съб 09 яну 2016 11:47


Ясно, изглежда са различни. Чудно защо има разлика с 4motion


Потребителски аватар
Dagestan
Мнения: 958
Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
Двигател: AGN 2000
Местоположение: Разград

Re: Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?

Мнениеот Dagestan » Съб 09 яну 2016 12:09


06A253031AA:
$T2eC16V,!ysE9sy0iPG+BRlMeITNCw~~60_1.JPG
$T2eC16V,!ysE9sy0iPG+BRlMeITNCw~~60_1.JPG (21.65 KиБ) Видяна 1178 пъти


06A253031P
ms-237584.jpg



Предполагам заради кардана е изместен центъра на изходящите тръби към катализатора и гърнетата.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20314
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?

Мнениеот Vlad777 » Пон 04 апр 2016 22:30


Интересното е, че бората на брат ми (1.8 125 hp 4motion) е с 2 катализатора успоредно, а моето ауди е с 1.

Въпросът е, че моя колектор е леко сцепен и доста шумен. По съвети не е добре да се заварява, защото ще се сцепи отново на друго място, а работата по демонтирането му и монтирането обратно не е малко и не ми се иска да си правя експерименти. Може и да опитаме да го заварим, без да го демонтираме, но така като гледам - може и да не стане.

Затова ми е интересно от какъв автомобил мога да си търся колектор, който е като моя - Audi A3 AGN 97 година.


Потребителски аватар
Dagestan
Мнения: 958
Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
Двигател: AGN 2000
Местоположение: Разград

Re: Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?

Мнениеот Dagestan » Вто 05 апр 2016 8:29


От всеки 1.8 20v на предно ще стане - има ги доста по моргите. От друг двигател няма да стане, поне аз не знам да има друг напречен атмосферен двигател с глава като на 1.8 20v или подобна. На първата схема по-горе се виждат колекторите на 1.8 и 1.8Т - захвата към главата е еднакъв, но оттам назад са доста различни. На 1.6 и 2.0 с 8-клапановите глави май са взаимозаменяеми, но при 1.8 20v нямаме такъв вариант.

Поне аз виждам 2 варианта:
- намираш си от 1.8 AGN или APG преднячка
- или слагаш от 1.8Т, но заедно с турбо, и всичката останала придружаваща карантия(това в кръга на шегата разбира се)

Ако има вариант за заварка, без сваляне, пробвайте - нищо няма да загубиш, дори и да не стане.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20314
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?

Мнениеот Vlad777 » Чет 14 апр 2016 13:53


Сдобих се с колектор срещу сумата от 25 лв + 6 лв за доставка, за което благодаря на колегата Lubo88_bg от Audi форума.

Оказа се обаче, че е различен от моя. Моята кола е края на 96 г. (97 по талон) и на нея колекторът е горния от тази схема (по-горе показана от Dagestan):
kolektor-agn.png
Колектор AGN 1.8 20v


Т.е. от тази схема моята кола е с колектора горе, а си купих този от долу. Дали ще са взаимозаменяеми се питам...


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13409
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 14 апр 2016 14:09


И моя май е сцепен,защото се чува едно "фляскане", но за тия 25лв не си заслужава да се заварява.
Лошото е,че 2.0 се намира по-трудно.
Vlad 777,че е по-шумен е ясно,а други признаци,шумове?


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20314
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?

Мнениеот Vlad777 » Чет 14 апр 2016 14:56


Конкретно колектора при мен предполагам се спука заради проблема със запалителната система, който имах и който е описан в тази тема.

Заради неработещите като хората 2-ри и 3-ти цилиндър, част от газта не е изгаряла в цилиндъра поради липса на искра, а в колектора. А освен това газта има по-висока температура на горене, сравнено с бензина, което допълнително нажежава атмосферата :mhihi

Миналата година се беше прецакала меката връзка. Тогава пък беше в резултат на заминал тампон под скоростната кутия - така наречения "dog bone". Заради него двигателят се клатеше и меката връзка беше поела натоварването между клатещия се двигател и статичната тръба на ауспуха.

Смениха ми меката връзка, пооправиха се нещата откъм звук и съвсем скоро след това започна пак да става шумна - даже ходих да проверят дали нещо не се е прецакала пак меката връзка след ремонта и тогава се видя едно цепнатина в колектора колкото косъм, която с течение на времето започна да става все по-голяма и да се отваря все повече.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13548
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?

Мнениеот kris11 » Чет 14 апр 2016 20:30


Влад чугун ли е или тенеке? Тенекето го отпиши от заварка.Пак ще се сцепи до завареното.
Чугуна разпробивш в краищата на цепнатината с ф 3-4мм и заварка на нагрят колектор с електрод за чугун. Това го знам от много стар заварчик /отпреди 20-25г, лека му пръст/. Чугуновите коолектори са по дизелите.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20314
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?

Мнениеот Vlad777 » Чет 14 апр 2016 20:31


Моят е чугун. Този, който взех не е чугун.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?

Мнениеот muns61 » Чет 14 апр 2016 20:45


Цепи се, щото е търсен евтин производител. На много марки е имало такъв проблем.
Заварява се успешно с неръждавейка с телоподаващо.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20314
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?

Мнениеот Vlad777 » Чет 14 апр 2016 20:52


Я разкажи по-подробно как се заварява чугун с неръждавейка и телоподаващо?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?

Мнениеот muns61 » Пет 15 апр 2016 6:03


Крис е описал технологията, с телоподаващото е същото. Идеалният случай е на свален колектор, но може и на място. В краищата на цепнатината се наваряват кладенчета с голям ток, за да спре спукването нататък. Хубаво е да се заварява веднага след гасене на мотора, за да е горещ детайла. Доста добре се получава, понякога е по-успешно, отколкото с чугунен електрод. Имаше калпави колектори на Рено, Опел, Субару, Фиат - доста съм заварил.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Golf MK4 1.8 и 2.0 изпускателните колектори имат ли разлика?

Мнениеот M3ntata » Пет 15 апр 2016 17:44


И на 2.3 V5 AGZ 4MOT е с два катализатора успоредно, които имат връзка по между си вероятно единият ако се запуши да излиза през другия или не знам, може да е просто връзка/упора.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], SeatSportuser и 97 госта