Здравейте колеги!
Колата е Голф 4 , 1.6 АКЛ 1998-ма има и газова уредба АГУ Ловато.
Проблемът е, че сутрин обикновено когато е студено, колата пали трудно. Налага се да въртя ключа три пъти, като задържам по 3-5 сек. , като на третия път запалва. Понякога за да запали трябва да подам газ (да настъпя педала).
Правени са диагностики, но не показва грешки.
Забелязвам и драстична промяна в разхода на газ. Нормално в София ми дава разход около 12- 12,5 л газ на 100км. Последния път с 25 литра изминах 175км , което е 14,3 разход - с около 2 литра отгоре.
В крайното гърне се събира много конденз. Когато запаля колата и я чакам да обърне на газ, под гърнето се образува локвичка (петно) с около 25-30 см диаметър. И в началото след паленето се вижда как си изхвърля пръски вода от ауспуха.
Знаете ли на какво може да се дължат проблемите?
п.п.:
Свещите и кабелите са сменени преди около 10-15 хил. км
Сменял съм о-пръстените, но отдавна преди около 30 хил. км
Golf 4 1.6 AKL 1998-ма s ГИ - Трудно пали сутрин
- snupeca
- Мнения: 11200
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Трудно пали сутрин Голф 4
На газ свещите и въздушния се сменят по-често от нормалното - макс. 7-8к. Тръгни от там.
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Трудно пали сутрин Голф 4
За филтъра знам и го сменям, но за свещите само съм чувал, но не съм ги сменял толкова често. Ще попитам нещо, което е много коментирано, но с какви свещи да ги заменя? С колко полюса(електрода), като се има предвид, че карам на газ?
Последна промяна от plamski3 на Сря 05 мар 2014 23:24, променено общо 1 път.
- snupeca
- Мнения: 11200
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Трудно пали сутрин Голф 4
Мнения - колкото и видове свещи
Лично аз, карах и пасата преди, и сегашната с еднополюсни - по препоръка на майстор и проблеми съм нямал. Палил съм и на -16 на газ. Вече марките са по избор.

-
- Мнения: 45
- Регистриран на: Сря 12 юни 2013 17:40
- Автомобил: VW Golf MK6
- Двигател: TDI
- Местоположение: Пловдив
Re: Трудно пали сутрин Голф 4
Понякога за да запали трябва да подам газ (да настъпя педала).
Не , че се заяждам колега, ама това в скобичките беше излишно
Не , че се заяждам колега, ама това в скобичките беше излишно

- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Трудно пали сутрин Голф 4
Аз паля на бензин и след определени градуси обръщам на газ. 
Нека да го има, че често оставам неразбран.

Нека да го има, че често оставам неразбран.

- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Голф 4 1.6 АКЛ 1998-ма Трудно пали сутрин
Дюзите чистил ли си? Да не са спекли инжекторите, чест проблем при каращите на газ.
- xalerrelax
- Мнения: 3060
- Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 4 1.6 АКЛ 1998-ма Трудно пали сутрин
freelancer написа:Дюзите чистил ли си? Да не са спекли инжекторите, чест проблем при каращите на газ.
Често пишеш неща ,без да четеш.
Прочети първия пост и този над теб.
По темата..има доста теми с първо палене на 1.6 АКЛ.
До сега , решение май няма от колегите.
п.п Опитах с търсачката..излизат доста теми
http://www.vwclub.bg/forum/search.php?keywords=1.6+%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B5&terms=all&author=&fid%5B%5D=5&sc=1&sf=titleonly&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=%D0%A2%D1%8A%D1%80%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B5
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Голф 4 1.6 АКЛ 1998-ма Трудно пали сутрин
Странно но днес при 2 градуса пали от раз,а нищо не съм сменял !?
Това е снимка, какво изкара след запалване преди два дена за по-малко от минута:


Това е снимка, какво изкара след запалване преди два дена за по-малко от минута:
-
- Мнения: 727
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.6 АКЛ 1998-ма Трудно пали сутрин
Доста неща може да бъдат виновници в този случай. На първо място наистина е добре да се покара колата с добавка за прочистване на дюзите. Аз съм "за". Колега, премери и налягането на бензиновата помпа след като си сигурен, обаче че бензиновия ти филтър е наред. Пробвал ли си да подадеш плюс на помпата да заработи малко и тогава да опиташ да палиш ?
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Голф 4 1.6 АКЛ 1998-ма Трудно пали сутрин
Предполагам, че проблема може да е нещо в дюзите. Може да се запушват от време на време. В интерес на истината в петък пътувах до Бургас, като последните 20 км ги карах на бензин. Може би от прекаленото каране на газ (вече 2 години и половина - 50к км) да са започнали да се запушват дюзите и като карам на бензин да се отпушват. Според мен това е бил проблема. Вече няколко дена поред си пали от раз.
Считам проблема за разрешен, до следващото му появяване.
Благодаря за мненията и препоръките.
Считам проблема за разрешен, до следващото му появяване.
Благодаря за мненията и препоръките.

- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: Голф 4 1.6 АКЛ 1998-ма Трудно пали сутрин
Според мен, проблема се крие в регулатора газ/бензин! Иди на майстор да го тества, и ако се окаже, че е от него, паленето ще е песен!
- the_red_camel
- Мнения: 698
- Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
- Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
- Двигател: BTS
- Местоположение: Plovdiv
Re: Голф 4 1.6 АКЛ 1998-ма Трудно пали сутрин
Може и да е кофти бензин, имах подобен случай, мислих мислих и най-накрая се сетих, че колата беше капризна към бензин
като за начало гледай да свършиш колкото се може бензина който имаш и налей 100октанов и виж какво се случва 


- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Голф 4 1.6 АКЛ 1998-ма Трудно пали сутрин
За какво служи регулатора газ/бензин ? Аз паля само и единствено на бензин! А според газаджията настройките са ми перфектни, но разхода друго казва
От 100 октана се отпушва колата, но имам 1/2 резервоар и следващо зареждане ми е чак след около месец или поне така съм го предвидил. Но от както си имах проблема до сега, когато вече изчезна, не съм наливал нов бензин. Така, че отхвърлям кофти бензина.

От 100 октана се отпушва колата, но имам 1/2 резервоар и следващо зареждане ми е чак след около месец или поне така съм го предвидил. Но от както си имах проблема до сега, когато вече изчезна, не съм наливал нов бензин. Така, че отхвърлям кофти бензина.
-
- Мнения: 727
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.6 АКЛ 1998-ма Трудно пали сутрин
То колега е хубаво да се налива и добавка за изчистване на дюзите и да се покара поне 80 км така хубаво да се продухат дюзите. Иначе при мене имаше едно малко по-дълго въртене при първоначално палене. Дължеше се на понижено налягане на помпата. Вместо да дава 2.5 бара даваше 2.0 бара. Премерено на щуцера на горивния регулатор при сменен бензинов филтър. Никакви симптоми като губене на мощност, просто повишено време за отваряне на дюзите на 3 милисекунди, а трябва да е по-малко. Лошото впръскване заради малко по-ниското налягане се компенсираше от увеличеното време на впръскване.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], kiko26 и 86 госта