Golf 4 1.6 AKL 1998-ма s ГИ - Трудно пали сутрин

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
plamski3
Мнения: 870
Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Sofia

Golf 4 1.6 AKL 1998-ма s ГИ - Трудно пали сутрин

Мнениеот plamski3 » Сря 05 мар 2014 22:59


Здравейте колеги!
Колата е Голф 4 , 1.6 АКЛ 1998-ма има и газова уредба АГУ Ловато.

Проблемът е, че сутрин обикновено когато е студено, колата пали трудно. Налага се да въртя ключа три пъти, като задържам по 3-5 сек. , като на третия път запалва. Понякога за да запали трябва да подам газ (да настъпя педала).

Правени са диагностики, но не показва грешки.

Забелязвам и драстична промяна в разхода на газ. Нормално в София ми дава разход около 12- 12,5 л газ на 100км. Последния път с 25 литра изминах 175км , което е 14,3 разход - с около 2 литра отгоре.

В крайното гърне се събира много конденз. Когато запаля колата и я чакам да обърне на газ, под гърнето се образува локвичка (петно) с около 25-30 см диаметър. И в началото след паленето се вижда как си изхвърля пръски вода от ауспуха.

Знаете ли на какво може да се дължат проблемите?

п.п.:
Свещите и кабелите са сменени преди около 10-15 хил. км
Сменял съм о-пръстените, но отдавна преди около 30 хил. км




Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Re: Трудно пали сутрин Голф 4

Мнениеот snupeca » Сря 05 мар 2014 23:09


На газ свещите и въздушния се сменят по-често от нормалното - макс. 7-8к. Тръгни от там.


Потребителски аватар
plamski3
Мнения: 870
Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Sofia

Re: Трудно пали сутрин Голф 4

Мнениеот plamski3 » Сря 05 мар 2014 23:13


За филтъра знам и го сменям, но за свещите само съм чувал, но не съм ги сменял толкова често. Ще попитам нещо, което е много коментирано, но с какви свещи да ги заменя? С колко полюса(електрода), като се има предвид, че карам на газ?

Последна промяна от plamski3 на Сря 05 мар 2014 23:24, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Re: Трудно пали сутрин Голф 4

Мнениеот snupeca » Сря 05 мар 2014 23:20


Мнения - колкото и видове свещи :mhihi Лично аз, карах и пасата преди, и сегашната с еднополюсни - по препоръка на майстор и проблеми съм нямал. Палил съм и на -16 на газ. Вече марките са по избор.


zak14
Мнения: 45
Регистриран на: Сря 12 юни 2013 17:40
Автомобил: VW Golf MK6
Двигател: TDI
Местоположение: Пловдив

Re: Трудно пали сутрин Голф 4

Мнениеот zak14 » Сря 05 мар 2014 23:25


Понякога за да запали трябва да подам газ (да настъпя педала).


Не , че се заяждам колега, ама това в скобичките беше излишно :icon_lol


Потребителски аватар
plamski3
Мнения: 870
Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Sofia

Re: Трудно пали сутрин Голф 4

Мнениеот plamski3 » Сря 05 мар 2014 23:27


Аз паля на бензин и след определени градуси обръщам на газ. :a045

Нека да го има, че често оставам неразбран. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Голф 4 1.6 АКЛ 1998-ма Трудно пали сутрин

Мнениеот freelancer » Чет 06 мар 2014 7:51


Дюзите чистил ли си? Да не са спекли инжекторите, чест проблем при каращите на газ.


Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Голф 4 1.6 АКЛ 1998-ма Трудно пали сутрин

Мнениеот xalerrelax » Чет 06 мар 2014 9:07


freelancer написа:Дюзите чистил ли си? Да не са спекли инжекторите, чест проблем при каращите на газ.

Често пишеш неща ,без да четеш.
Прочети първия пост и този над теб.
По темата..има доста теми с първо палене на 1.6 АКЛ.
До сега , решение май няма от колегите.
п.п Опитах с търсачката..излизат доста теми
http://www.vwclub.bg/forum/search.php?keywords=1.6+%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B5&terms=all&author=&fid%5B%5D=5&sc=1&sf=titleonly&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=%D0%A2%D1%8A%D1%80%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B5


Потребителски аватар
plamski3
Мнения: 870
Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 1.6 АКЛ 1998-ма Трудно пали сутрин

Мнениеот plamski3 » Пон 10 мар 2014 22:53


Странно но днес при 2 градуса пали от раз,а нищо не съм сменял !? :yahoo_09 :dontknow

Това е снимка, какво изкара след запалване преди два дена за по-малко от минута:
2014-03-09 16.12.41.jpg

2014-03-09 16.12.45.jpg


javor_bg
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.6 АКЛ 1998-ма Трудно пали сутрин

Мнениеот javor_bg » Вто 11 мар 2014 9:43


Доста неща може да бъдат виновници в този случай. На първо място наистина е добре да се покара колата с добавка за прочистване на дюзите. Аз съм "за". Колега, премери и налягането на бензиновата помпа след като си сигурен, обаче че бензиновия ти филтър е наред. Пробвал ли си да подадеш плюс на помпата да заработи малко и тогава да опиташ да палиш ?


Потребителски аватар
plamski3
Мнения: 870
Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 1.6 АКЛ 1998-ма Трудно пали сутрин

Мнениеот plamski3 » Вто 11 мар 2014 20:36


Предполагам, че проблема може да е нещо в дюзите. Може да се запушват от време на време. В интерес на истината в петък пътувах до Бургас, като последните 20 км ги карах на бензин. Може би от прекаленото каране на газ (вече 2 години и половина - 50к км) да са започнали да се запушват дюзите и като карам на бензин да се отпушват. Според мен това е бил проблема. Вече няколко дена поред си пали от раз.

Считам проблема за разрешен, до следващото му появяване.

Благодаря за мненията и препоръките. :beer


Потребителски аватар
anonym0us
Мнения: 1721
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ηετρϰζ

Re: Голф 4 1.6 АКЛ 1998-ма Трудно пали сутрин

Мнениеот anonym0us » Вто 11 мар 2014 20:39


Според мен, проблема се крие в регулатора газ/бензин! Иди на майстор да го тества, и ако се окаже, че е от него, паленето ще е песен!


Потребителски аватар
the_red_camel
Мнения: 698
Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
Двигател: BTS
Местоположение: Plovdiv

Re: Голф 4 1.6 АКЛ 1998-ма Трудно пали сутрин

Мнениеот the_red_camel » Вто 11 мар 2014 20:43


Може и да е кофти бензин, имах подобен случай, мислих мислих и най-накрая се сетих, че колата беше капризна към бензин :biggrin като за начало гледай да свършиш колкото се може бензина който имаш и налей 100октанов и виж какво се случва :exclaim


Потребителски аватар
plamski3
Мнения: 870
Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 1.6 АКЛ 1998-ма Трудно пали сутрин

Мнениеот plamski3 » Вто 11 мар 2014 20:50


За какво служи регулатора газ/бензин ? Аз паля само и единствено на бензин! А според газаджията настройките са ми перфектни, но разхода друго казва :Mr Green Fun

От 100 октана се отпушва колата, но имам 1/2 резервоар и следващо зареждане ми е чак след около месец или поне така съм го предвидил. Но от както си имах проблема до сега, когато вече изчезна, не съм наливал нов бензин. Така, че отхвърлям кофти бензина.


javor_bg
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.6 АКЛ 1998-ма Трудно пали сутрин

Мнениеот javor_bg » Сря 12 мар 2014 12:17


То колега е хубаво да се налива и добавка за изчистване на дюзите и да се покара поне 80 км така хубаво да се продухат дюзите. Иначе при мене имаше едно малко по-дълго въртене при първоначално палене. Дължеше се на понижено налягане на помпата. Вместо да дава 2.5 бара даваше 2.0 бара. Премерено на щуцера на горивния регулатор при сменен бензинов филтър. Никакви симптоми като губене на мощност, просто повишено време за отваряне на дюзите на 3 милисекунди, а трябва да е по-малко. Лошото впръскване заради малко по-ниското налягане се компенсираше от увеличеното време на впръскване.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], kiko26 и 86 госта